Тематичне планування предмета «Образотворче мистецтво» 5 клас

Про матеріал
Головна мета предмету «Образотворче мистецтво» - полягає в особистісному розвитку учнів і збагаченні їхнього емоційно-естетичного досвіду і художньо-практичній діяльності.
Перегляд файлу

 

Тематичне планування   предмета «Образотворче мистецтво»

5 клас –  (35 год., 1 год. на тиждень).

 

№ уро

ку

 

Теми  уроків та розділів

 

 

 

Домашнє

завдання

РОЗДІЛ 1. Графіка         

1.

Види образотворчого мистецтва. Графіка. Живопис. Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво.

«Мова образотворчого мистецтва».

2.

Із чого починається картина. Формат картинної площини: горизонтальний, вертикальний; незвичайні формати: фризи, тондо, квадратний, трикутній.

Зображення на незвичайному форматі композиції «Мої літні враження».

3.

Як скомпонувати малюнок в обраному форматі.

Створення композиції з геометричних фігур

4.

Графіка як вид образотворчого мистецтва. Основні засоби графічної мови. Точка. Лінія. Штрих. Фактура. Різний характер ліній (ніжні, колючі тощо).

Створення композиції за вибором: «Тендітна квітка», «Осіння гілочка».

5.

Графіка. Види графіки Графічні техніки: гравюра, ліногравюра, ксилографія, офорт, літографія.

Створити гравюрою з використанням полістиролу.

6.

Лінія та силует у рисунку. Основні засоби графічної мови. Пляма. Силует. Ритм ліній і плям.

Створення композиції : «Рибка в акваріумі».

7.

Прийоми композиції. Тональний контраст, акценти в композиції, фактура предметів, протиставлення в композиції, передній план композиції.

Створення статичної композицій «Сум» або «Спокій», динамічної композиції «Радість» або  «Рух».

 

Тематична.  Узагальнення навчального матеріалу з розділу „ Види образотворчого мистецтва.  “.

8.

Конструкція і пропорції. Поетапність виконання натюрморту.

Зображення натюрморту який складається з квітів у вазі та яблук.

9.

Світлотінь. Послідовність зміни тону на поверхні предмету. Особливості техніки штриха.

Зображення штрихами паперового літачка або кораблика.

10.

Знайомство з перспективою, рисування куба і предметів прямокутної форми. Лінія горизонту. Тональний контраст.

Зображення за законами перспективи коробки, книжки яка лежить на столі.

11.

Зображення предметів циліндричної форми, подібних до кулі, та складної форми. Об’ємно-просторові характеристики циліндра, кулі світлові співвідношення.

Зображення предметів кулеподібної форми.

12.

 

Ілюстрація. Історія ілюстрації. Техніки ілюстрацій. Етапи роботи над ілюстрацією.

Створення ілюстрації до улюбленої книжки.

13.

Із чого складається книжка. Будова та особливості оформлення книги.

Колективне завдання: створення книжки-розгортки  «Дванадцять місяців».

14.

Художній шрифт. Шрифтова композиція. Буквиця.

Створення літери-ініціалу, монограми із ініціалів.

15.

Ужиткова графіка. Інструменти та матеріали. Етапи роботи над листівкою.

Створення вітальної листівки до свята.

Тематична.  Узагальнення навчального матеріалу з теми „ Графіка“. 

 

РОЗДІЛ 2. Живопис

16.

Види живопису: станковий, монументальний, театрально-декораційний.

 

Створення імітації мозаїчного панно.

17.

Колірний спектр. Колір – основний зображальний і емоційний засіб живопису. Основні групи кольорів: хроматичні і ахроматичні, теплі і холодні. Контраст. Колірний відтінок.

 

Малювання натюрморту у теплій або холодній гамі кольорів.

18.

Колорит. Локальний колір. Особливості техніки гризаль.

Створення композицію-спогад у теплому або холодному колориті.

19.

Вплив світла на колір. Флористика.

Створення замальовки з натури квітки у вазі чи вазона в горщику.

20.

Повітряна перспектива. Настрій.

Виконання пейзажної композиції за враженням.

Тематична.    Узагальнення навчального матеріалу з теми „ Живопис“.

РОЗДІЛ 3. Скульптура і декоративно-ужиткове мистецтво

21.

Що таке скульптура. Види скульптури.

Створення об’ємного зображення кішки способом витягування форм з цілого кому.

22.

Засоби художньої виразності у скульптурі: об’єм, фактура. Етапи роботи над рельєфною композицією.

 

Створення рельєфної композиції «Букет».

23.

Види декоративно-ужиткового мистецтва. Дизайн.

Створення ескізу-проекту предмета побуту (годинник, настільна лампа).

24.

Орнаментальна композиція. Елементи орнаменту. Види орнаментів за мотивами і композицією.

Створення орнаментальної композиції (формат за вибором учня).

25.

Українські писанки. Символічна мова писанок.

 

Створення ескізу великодньої писанки.

26.

Символіка українського орнаменту. Вишивка – традиційний український вид декоративно-ужиткового мистецтва.

 

Створення ескізу вишивки рушника.

27.

Як стилізувати природні форми.

Виконання замальовок квітів або рослин. Створення стилізованої форми квітки.

28.

Народні промисли.

Створення декоративної кахлі.

29.

 

Петриківський розпис. Виконання рослинних зображень на основі об’єднання елементів петриківського розпису.

Виконання декоративної композиції, яка складається з квітки (зображеної за допомогою пензля).

Тематична.  Узагальнення навчального матеріалу з теми „ Скульптура і декоративно-ужиткове  мистецтво “.

 

РОЗДІЛ 4. Поєднання різних видів мистецтв

30.

Мистецтво навколо нас. Приклади зв’язку різних видів мистецтв з повсякденного життя. Роль художника в цирковій виставі.

 

Створення декоративного панно «Клоун»

31.

Ляльковий театр. Оформлення сцени лялькового театру.

Створення з картону пласкої рухомої ляльки

(рукавичної ляльки) для розігрування учнями вистави.

32.

Ляльковий театр. Види ляльок. Поетапність створення рукавичної ляльки.

Створення

рукавичної ляльки для розігрування учнями вистави.

33.

Вернісаж учнівських робіт.

Оформлення виставки учнівських робіт.

34.

Подорож до музею.

Відвідування музею або віртуальна подорож.

35.

Підсумковий урок за рік «Моя країна – Україна».

 

Тематична.  Узагальнення навчального матеріалу з теми „ Поєднання різних видів мистецтв “. 

Всього 35 годин

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Колмакова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ярема Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
14772
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку