Тематичне планування предмета «Образотворче мистецтво»
5 клас – (35 год., 1 год. на тиждень).
№ уро ку |
Теми уроків та розділів
|
Домашнє завдання |
РОЗДІЛ 1. Графіка |
||
1. |
Види образотворчого мистецтва. Графіка. Живопис. Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво. |
«Мова образотворчого мистецтва». |
2. |
Із чого починається картина. Формат картинної площини: горизонтальний, вертикальний; незвичайні формати: фризи, тондо, квадратний, трикутній. |
Зображення на незвичайному форматі композиції «Мої літні враження». |
3. |
Як скомпонувати малюнок в обраному форматі. |
Створення композиції з геометричних фігур |
4. |
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Основні засоби графічної мови. Точка. Лінія. Штрих. Фактура. Різний характер ліній (ніжні, колючі тощо). |
Створення композиції за вибором: «Тендітна квітка», «Осіння гілочка». |
5. |
Графіка. Види графіки Графічні техніки: гравюра, ліногравюра, ксилографія, офорт, літографія. |
Створити гравюрою з використанням полістиролу. |
6. |
Лінія та силует у рисунку. Основні засоби графічної мови. Пляма. Силует. Ритм ліній і плям. |
Створення композиції : «Рибка в акваріумі». |
7. |
Прийоми композиції. Тональний контраст, акценти в композиції, фактура предметів, протиставлення в композиції, передній план композиції. |
Створення статичної композицій «Сум» або «Спокій», динамічної композиції «Радість» або «Рух». |
Тематична. Узагальнення навчального матеріалу з розділу „ Види образотворчого мистецтва. “. |
||
8. |
Конструкція і пропорції. Поетапність виконання натюрморту. |
Зображення натюрморту який складається з квітів у вазі та яблук. |
9. |
Світлотінь. Послідовність зміни тону на поверхні предмету. Особливості техніки штриха. |
Зображення штрихами паперового літачка або кораблика. |
10. |
Знайомство з перспективою, рисування куба і предметів прямокутної форми. Лінія горизонту. Тональний контраст. |
Зображення за законами перспективи коробки, книжки яка лежить на столі. |
11. |
Зображення предметів циліндричної форми, подібних до кулі, та складної форми. Об’ємно-просторові характеристики циліндра, кулі світлові співвідношення. |
Зображення предметів кулеподібної форми. |
12. |
Ілюстрація. Історія ілюстрації. Техніки ілюстрацій. Етапи роботи над ілюстрацією. |
Створення ілюстрації до улюбленої книжки. |
13. |
Із чого складається книжка. Будова та особливості оформлення книги. |
Колективне завдання: створення книжки-розгортки «Дванадцять місяців». |
14. |
Художній шрифт. Шрифтова композиція. Буквиця. |
Створення літери-ініціалу, монограми із ініціалів. |
15. |
Ужиткова графіка. Інструменти та матеріали. Етапи роботи над листівкою. |
Створення вітальної листівки до свята. |
Тематична. Узагальнення навчального матеріалу з теми „ Графіка“.
|
||
РОЗДІЛ 2. Живопис |
||
16. |
Види живопису: станковий, монументальний, театрально-декораційний.
|
Створення імітації мозаїчного панно. |
17. |
Колірний спектр. Колір – основний зображальний і емоційний засіб живопису. Основні групи кольорів: хроматичні і ахроматичні, теплі і холодні. Контраст. Колірний відтінок.
|
Малювання натюрморту у теплій або холодній гамі кольорів. |
18. |
Колорит. Локальний колір. Особливості техніки гризаль. |
Створення композицію-спогад у теплому або холодному колориті. |
19. |
Вплив світла на колір. Флористика. |
Створення замальовки з натури квітки у вазі чи вазона в горщику. |
20. |
Повітряна перспектива. Настрій. |
Виконання пейзажної композиції за враженням. |
Тематична. Узагальнення навчального матеріалу з теми „ Живопис“. |
||
РОЗДІЛ 3. Скульптура і декоративно-ужиткове мистецтво |
||
21. |
Що таке скульптура. Види скульптури. |
Створення об’ємного зображення кішки способом витягування форм з цілого кому. |
22. |
Засоби художньої виразності у скульптурі: об’єм, фактура. Етапи роботи над рельєфною композицією.
|
Створення рельєфної композиції «Букет». |
23. |
Види декоративно-ужиткового мистецтва. Дизайн. |
Створення ескізу-проекту предмета побуту (годинник, настільна лампа). |
24. |
Орнаментальна композиція. Елементи орнаменту. Види орнаментів за мотивами і композицією. |
Створення орнаментальної композиції (формат за вибором учня). |
25. |
Українські писанки. Символічна мова писанок.
|
Створення ескізу великодньої писанки. |
26. |
Символіка українського орнаменту. Вишивка – традиційний український вид декоративно-ужиткового мистецтва.
|
Створення ескізу вишивки рушника. |
27. |
Як стилізувати природні форми. |
Виконання замальовок квітів або рослин. Створення стилізованої форми квітки. |
28. |
Народні промисли. |
Створення декоративної кахлі. |
29.
|
Петриківський розпис. Виконання рослинних зображень на основі об’єднання елементів петриківського розпису. |
Виконання декоративної композиції, яка складається з квітки (зображеної за допомогою пензля). |
Тематична. Узагальнення навчального матеріалу з теми „ Скульптура і декоративно-ужиткове мистецтво “. |
||
РОЗДІЛ 4. Поєднання різних видів мистецтв |
||
30. |
Мистецтво навколо нас. Приклади зв’язку різних видів мистецтв з повсякденного життя. Роль художника в цирковій виставі.
|
Створення декоративного панно «Клоун» |
31. |
Ляльковий театр. Оформлення сцени лялькового театру. |
Створення з картону пласкої рухомої ляльки (рукавичної ляльки) для розігрування учнями вистави. |
32. |
Ляльковий театр. Види ляльок. Поетапність створення рукавичної ляльки. |
Створення рукавичної ляльки для розігрування учнями вистави. |
33. |
Вернісаж учнівських робіт. |
Оформлення виставки учнівських робіт. |
34. |
Подорож до музею. |
Відвідування музею або віртуальна подорож. |
35. |
Підсумковий урок за рік «Моя країна – Україна». |
|
Тематична. Узагальнення навчального матеріалу з теми „ Поєднання різних видів мистецтв “. |
||
Всього 35 годин
|