Тематичне планування предмета «Образотворче мистецтво»
6 клас – (35 год., 1 год. на тиждень).
№ уро ку |
Теми уроків та розділів
|
Домашнє завдання |
Жанри мистецтва (3 годин).
|
||
1. |
Жанри образотворчого мистецтва. Класифікація жанрів в образотворчому мистецтві |
Зробити замальовку одного з жанрів. |
2. |
Як в образотворчому мистецтві з’явилися жанри. Виникнення розподілу жанрів у мистецтві та їх академічна ієрархія. |
Створення композиції на вільну тему в одому із жанрів. |
3. |
Новаторство в мистецтві.Традиційний (академічний) розподіл на жанри. Абстракціонізм. |
Створення абстрактної композиції. |
РОЗДІЛ 1. Анімалістка. Пейзаж. (9 годин)
|
||
4. |
Анімалістичний жанр. Періоди популярності анімалістичного жанру в різні часи. |
Зображення улюбленої тварини. |
5. |
Зображення тварин.Особливості зображення тварин. Начерк. |
Створення начерку тварини, що рухається з натури або фотографії. |
6. |
Анімалістка в скульптурі.Особливості анімалістичного жанру в скульптурі. Етапи створенняскульптури тваринки. |
Створення скульптури тваринки (вола, вівці, кози, теля, віслюка, собаки, кота) як приклад малої пластики. |
7. |
Деталь, подрібненість. Цілісні і подрібнені форми. |
Створення рельєфної композиції. |
8. |
Узагальнення, площинність.Площинний і глибинно-просторовий способи зображення. |
Створення площинної композиції використовуючи різні фактури. |
9. |
Фантастичні тварини. |
Створення зображення будь-якої фантастичної тварини. |
10. |
Пейзаж. Історія пейзажу. Розвиток пейзажного жанру в Україні і світі. Етапи роботи над пейзажем. |
Створення замальовки зимового пейзажу. |
11. |
Настрій у пейзажі. Спокійні і динамічні пейзажі. Поділ пейзажів за тематикою. Напрямки пейзажів. |
Виконання пейзажної замальовки. |
12. |
Спостережна перспектива.Закони перспективи. |
Зображення інтер’єру своєї оселі. |
Тематична. Узагальнення навчального матеріалу з теми „ Анімалістка. Пейзаж “. |
||
РОЗДІЛ 2. Створення образу людини (6 годин).
|
||
14. |
Портрет. Історія виникнення жанру. Типи портрету. Пропорції голови людини. |
Зображення портрету друга, подруги. |
15. |
Образ у портреті. |
Створення автопортрету в історичному костюмі минулих часів. |
16. |
Історія вивчення пропорцій людини. Канон. Пропорції тіла людини. |
Створення ляльки-мотанки на основі використання на основі знань пропорцій. |
17. |
Як робити начерки. |
Начерки постаті людини з натури. |
18. |
Лялька – уособлення образу людини. Символіка українських народних ляльок. |
Створення ляльки-стовбушки. |
19. |
Мистецтво оформлення театральної вистави. Різдвяний вертеп. |
Створення різдвяного вертепу. |
Тематична. Узагальнення навчального матеріалу з теми „ Створення образу людини.“ |
||
РОЗДІЛ 3. Натюрморт (3 години).
|
||
20. |
Натюрморт.Художники-натюрмоністи. |
Зображення натюрморту у теплому або холодному колориті. |
21. |
Натюрморт тематичний. |
Зображення тематичного натюрморту. |
22. |
Натюрморт у різних видах мистецтва. |
Створення натюрморту в одному із видів образотворчого мистецтва (графіка, живопис, скульпт.). |
РОЗДІЛ 4. Сюжетно-тематична картина (2 години). |
||
23. |
Сюжетно-тематична картина. Побутовий жанр. |
Створення композиції спогаду у теплому або холодному колориті. |
24. |
Побутовий жанр у народному мистецтві. |
Створення композиції на тему народної пісні. |
Тематична. Узагальнення навчального матеріалу з тем: «Натюрморт» , «Сюжетно-тематична картина» , «Жанрове різноманіття в образотворчому мистецтві». |
||
РОЗДІЛ 5. Жанрове різноманіття в образотворчому мистецтві (10годин) |
||
25. |
Український народний одяг. |
Створення ескізів сучасного жіночого, чоловічого одягу з елементами народної традиції. |
26. |
Шевченко-художник. |
Ілюстрування творів Т.Г.Шевченка. |
27. |
Біблійна тема в мистецтві. |
Створення зображення янгола. |
28. |
Міфологічна тема. |
Створення силуетної композиції у стилі грецького вазопису. |
29. |
Історичний і батальний жанри. |
Створення композиції на історичну тематику. |
30. |
Історична спадщина. |
Створення ескізів костюмів до казки про Кирила Кожум’яку. |
31. |
Ознайомлення з музеями. |
Віртуальна екскурсія. |
32. |
Ознайомлення з музеями. |
Віртуальна екскурсія. |
33. |
Створення ескіза декоративного панно «Моя країна – Україна». |
|
34. |
Створення декоративного панно «Моя країна – Україна». |
|
35. |
Резерв часу |
|
Тематична. Узагальнення навчального матеріалу з теми „ Жанрове різноманіття в образотворчому мистецтві “. |
||
Всього 35 годин
|