Тематичний день « Дарунки осені»
(до тематичного тижня «Осінь»)
1 клас
Мета: формувати у дітей навички дослідницької діяльності, класифікувати, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті; ознайомити учнів із дарами осені; з’ясувати, чому осінь називають щедрою; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, допитливість, пізнавальну активність; виховувати екологічну культуру школяра, шанобливе ставлення до праці
Інтегруються предмети : природознавство; математика; читання; письмо; музичне мистецтво.
І. Ранкова зустріч.
Тема дня : «Дарунки осені»
ДАРИ ОСЕНІ ( Г. Шевчук)
Восени врожай збирають
На городах і в садках.
Груші, яблука звисають
На тонесеньких гілках.
В лісі білочка руденька
Під пеньком знайшла грибок.
Ухопила — та хутенько
Заховала в теремок.
Осінь називають багатьма словами. А як би ви назвали осінь ? Яка вона?
Діти по черзі одним словом називають осінь
Наприклад : золота, щедра, мокра, сонячна, радісна .
У вчителя в руках кошик із овочами і фруктами, прикритий серветкою. Завдання дітям: не дивлячись, взяти фрукт чи овоч і вгадати, що це.
ІІ. Ознайомлення учнів із темою та метою дня.
ІІІ. Робота над темою дня.
На партах у дітей лежать картки із зображеннями фруктів і овочів.
Кожній групі роздати по одному набору Лего.
«Осінні клопоти»
Прийшла осінь нам на втіху.
Задоволено похитують голівкою, руки на поясі.
Всі приємний клопіт мають:
Показують руками довкола себе.
Йдуть до гаю по горіхи,
Стають навшпиньки й імітують зривання горіхів
із дерева.
Лісові грибки збирають.
Присідають і зображують «збір грибів».
Трусять яблука та сливи,
Підводяться і показують, як трусять дерева в
садку.
А на городах, як годиться,
Вже достигли та вродили
Ріпа, буряки, морквиця.
Діти нахиляються й імітують виривання
городини-коренеплодів.
Тож працюймо, не лінімось,
Ритмічні оплески.
Вдячно осені вклонімось!
Діти схрещують долоні на грудях і низько
вклоняються.
На червоних помідорах записані приклади, на жовтих – результати. Завдання: знайти пару.
2+2= 6-1=
1+4= 5-2=
5+2= 7-1=
Розв’яжи приклади. І порахуй скільки грибочків у білочки.
Ось ми зустріли їжачка. Він просить допомогти.
Причитати вірш Г. Усач.
ЩО НА СПИНЦІ В ЇЖАЧКА?
Що несе на спинці
Спритний їжачок?
Він несе на спинці
Золотий листок.
Що несе на спинці
В дощик і сльоту?
Він несе на спинці
Осінь золоту.
Оси
Оса осі в осінні дні
Сумні виспівує пісні.
Тумани сиві на росі —
Сховатись ніде вже осі
(Виставити середній палець, притиснути його між вказівним та безіменним, поворушити ним).
7. Робота в групах. Гра «Хто швидше».
(«Карусель»).
Виконати звукові моделі слів: осінь, їжак, помідор, груша, білка (за малюнками).
Розучування дитячої пісні « "Осінь-чарівниця ».
Робота в щоденнику вражень.
Теми для щоденника вражень.