Тематичний день "Соняшник"

Про матеріал

Тематичні дні об'єднують блоки знань з різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня.

Таке навчання забезпечує формування в молодших школярів цілісної картини світу, здатності сприймати предмети і явища різнобічно, системно, емоційно, сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування.

Навчання грамоти, математика, природознавство та мистецтво пов'язані однією темою "Соняшник"

Перегляд файлу

І. Створення атмосфери

У класі знаходиться стіл для сюрпризів. На столі розміщені халва, олія соняшникова, козинаки, цукерки «Кузя» («Тузя») та конверт з листом від головного героя дня.

Технологія передбачення

Учитель.  На нашому столі для сюрпризів сьогодні з’явились деякі гостинці. Спробуйте  здогадатися хто їх нам приніс. (Діти обмірковують і висувають власні припущення) Щоб підтвердити чи спростувати нашу думку, давайте прочитаємо листа, якого нам залишив наш гість. (Діти, читають листа і відгадують загадку)

 

            Відгадайте загадку і здогадайтесь хто я.

                       На сонечко я схожий

                        І сонечко люблю.

                        До сонця повертаю

                        Голівоньку свою.

 

 

 

Вчитель відкриває дошку на якій з’являється зображення соняшника (Додаток 1 ). На листочках записані завдання. Діти записують тему дня на окремих квітах соняшника по одній літері і прикріплюють її на дошці (Додаток 2).

Діти пригощаються гостинцями від соняшника.

 

 

ІІ Ознайомлення учнів із цілями та метою дня

 

 

Складання карти знань (Діти записують все, що знають про соняшник)

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ Навчання грамоти

  1. Відгадування ребуса (Додаток 3)
  2. Робота зі словом «Соняшник» (Поділ на склади, визначення наголосу, складання транскрипції, визначення кількості звуків та букв)
  3. Робота в групах

До кожної літери слова «Соняшник» підібрати слова, які відповідають на питання  Який?

 

 

С - сяючий

О – ошатний

Н – ніжний

Я – яскравий

Ш – шикарний

Н – неповторний

И – ич який

К - красивий

 

  1. Розповідь учителя

В українській культурі соняшник шанують як особливу квітку. Для українців це один із образів Батьківщини. Кажуть, як квітка тягнеться пелюстками до сонця, так і людина своїми думками, словами і справами звернена до своєї Вітчизни. Як сонце для соняшника – єдиний і незамінний орієнтир, так і для людини Батьківщина – найвища, єдина , дана Богом цінність.

  1. Опрацювання казки «Соняшник і Сонце»

Казка «Соняшник і Сонце»

Піднялись трави. Повитикались з землі паростки квітів. Сонечко пригрівало, стебла квітів підростали, з'являлись нові листочки. І через деякий час розкрились пуп'янки квітів. Нечесані барині красувались своїми різнобарвними пелюстками. "Які ми вродливі" — промовляли вони. Нагідки, волошки, півники вихвалялись своїм вбранням.

Сонечко посилало ласкаве своє проміння на землю квітам. Усе розквітло навкруги, лише одна квітка не розкрила своїх пелюсток. Стебло її все тягнулось і тягнулось вгору до Сонечка. Всі очікували якою ж вона буде. І ось квітка розкрилась. Жовті пелюстки золотавились круг темного кола. Це був Соняшник. Квіти хотіли висловити їй своє вітання. Звисока подивилась вона на своїх сусідів — бо вважала себе найгарнішою. Підняла квітка свою голівку до Сонця і спитала його: "Правда я найгарніша?". Сонечко нічого не відповіло і піднялось вище. А квітка все питала: "Правда я найгарніша?". Сонечко почало сідати. А квітка повертала за ним голівку і все запитувала. Але відповіді не було. І до цього часу Соняшник жде, що відповість йому Сонечко. Дивиться він на нього, повертає за ним свою голівку і жде відповіді.

  1. Робота в парах

Складання діалогу між Сонечком і Соняшником, коли б Сонечко йому відповіло.

 

  1. Хвилинка відпочинку

Закрийте  очі і уявіть себе соняшником. Відчуйте, як сонечко своїми промінцями зігріває вас, як легенький вітерець бавиться з вами.

А тепер відкрийте очі і уявіть себе бджілками – трудівницями, які літають на соняшниковому полі.

 

IV Я досліджую світ

Що таке експеримент?

  1. Досліджуємо природу. Як отримати олію з насіння.

Учитель. Рослини, з насіння яких рослин можна отримати олію, називають олійними. Хто з вас може назвати такі рослини. Що є підтвердженням того, що названі вами рослини містять олію. Для підтвердження чи спростування тієї чи іншої думки ми проведемо експеримент (дослід).

На партах аркуші паперу, насіння рослин (за вибором вчителя) та звичайна кулькова ручка.

 

 

 

  Насіння соняшника                      Насіння гарбуза             Насіння ячменю

Чи будь яке інше насіння (соя, рапс, пшениця та інші)

Діти, за рекомендацією вчителя, складають аркуш вдвічі. Так щоб насіння залишалося всередині. І роздавлюють насіння за допомогою звичайної ручки.

 

 

 

 

Виконавши дану процедуру з різними видами насіння, приходимо до висновку: насіння одних рослин містить олію, а інших ні.

 

 

 

 

Вчитель може наголосити, що даний експеримент діти можуть проводити і вдома з насінням будь яких рослин.

  1. Перегляд відео «Це наше і це твоє. Одна з найбільших країн-виробників соняшникової олії у світі - наша!»

https://www.youtube.com/watch?v=fZVi9B_WNQo

 

 

 

V. Математика

1. Виконання інтерактивної вправи

https://learningapps.org/view5202623

2.Розв’язування логічних  задач

З 5 кг  соняшникового насіння можна виготовити 1 кг олії. Скільки олії можна віджати з 10кг (15, 20…) насіння?

З 3 кг смаженого соняшникового насіння можна виготовити 1 кг олії. Скільки олії можна віджати з 6кг (9, 12…) насіння?

Для виготовлення 1 кг олії потрібно 3 кг смаженого насіння соняшника. Скільки потрібно соняшника для отримання 2 кг (3,4…) олії?

Для виготовлення 1 кг олії потрібно 5 кг  насіння соняшника. Скільки потрібно соняшника для отримання 2 кг (3,4…) олії?

Якщо я маю 30 кг насіння, то скільки олії я можу з нього одержати?

  1. Робота в парах «Їжачок»

Діти з соняшникового насіння прикріплюють голки до їжачка, зробленого заздалегідь з пластиліну. Потім обмінюються їжачками і перераховують голочки на їжачку напарника. На аркуші паперу записують отримана число і розповідають один одному все, що знають про дане число (двоцифрове чи одноцифрове, скільки містить десятків та одиниць, за допомогою яких цифр записується і т.д.)

VI. Мистецтво

До вершин майстерності

Учитель.  Цікаво, що відомий нам соняшник із 2-метровим стеблом і величезним кошиком із чорним насінням – це вже культурна рослина, виведена людьми. У природі ж соняшник зовсім не такий. Це кущова рослина має по 20-30 квіток величиною з ромашку.

Символ родючості та процвітання, соняшник у нас завжди зображали на творах народного мистецтва: малювали на картинах, посуді, чи просто на стінах хати, на печі, додавали в орнамент на дерев’яних чи глиняних виробах, розписували цими квітами писанки. Гарячими пелюстками цвіте соняшник на вишитих рушниках та українських сорочках. Тут він символізує енергію сонця і здоров’я. з давніх-давен по всій Україні цю квітку саджали біля тинів та на городах.

  1. Перегляд репродукцій  картин відомих художників із зображенням соняшників за посиланнями

 

  1. Розучування дитячої пісні «Соняшник»

http://minus.lviv.ua/minus/artist/%D0%94%D0%B8%D1%82%D1%8F%D1%87%D1%96%20%D0%BF%D1%96%D1%81%D0%BD%D1%96/rec/14202/

 Соняшнику, милий друже,
У танок до нас ставай,
І веселу літню пісню
З нами гучно заспівай.
Заспівай про Батьківщину,
Про чудовий рідний край.
Нашу любу Україну 
Разом з сонечком вітай.
ПРИСПІВ: /2 рази/
Соняшник, соняшник
Дивиться в віконечко.
Соняшник, соняшник.
Сам як ясне сонечко. 
- - - - - - - - - -
2. Соняшнику, не журися,
Ціле літечко цвіти,
І підказуй любим дітям,
Як до сонечка ідти.
Соняшнику, смійся разом,
Бачиш дивосвіт навкруг.
І нехай тебе не зрадять -
Сонечко - мій вірний друг.
ПРИСПІВ. /2 рази/

  1. Створення колективної композиції «Соняшники».

VІІ. Підсумок дня

  1. Доповнення карти знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Похожее изображение

Похожее изображениеПохожее изображение

 

Додаток 2

Похожее изображение

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

ребуси

ребусиребуси

ребуси

ребуси

ребусиребусиребуси

ребуси

ребуси

 

Список використаних джерел

  1. Ребуси українською [Електронний ресурс ] – Режим доступу: http://rebus1.com/ua
  2. Понятишин Н. Історія про золоту квітку[Електронний ресурс ] Вісті - Режим доступу: http://vsviti.com.ua/nature/1418
  3. https://osvita.ua/doc/files/news/319/31985/Kazky.doc

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 травня 2018
Переглядів
7421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку