Тематичний день у 1 класі "Я у світі не один. Що я знаю про тварин?"

Про матеріал

В матеріалі вміщено розробку тематичного дня в першому класі. Тема дня "Тварини". Представлено схематичний конспект уроків математики, навчання грамоти (читання і письмо), природознавства та трудового навчання. На кінець дня виховний захід.

Перегляд файлу

Тематичний день

«Я у світі не один, що я знаю про тварин?»

Мета : створення педагогічних умов для забезпечення  позитивно-емоційного ставлення молодших школярів в процесі пізнання навколишнього світу.

Навчання грамоти(письмо)

Закріплення вмінь писати вивченні букви. Списування речень, тексту, поданих друкованим шрифтом.

Мета: закріпити й перевірити вміння учнів писати вивчені літери, поєднувати їх у слова, речення; збагачувати словниковий запас дітей; розвивати увагу при списуванні з друкованого тексту; формувати уявлення про неповторність і особливість кожної людини; встановити подібне і відмінне між людиною і твариною; розвивати спостережливість, виховувати любов до природи, співчуття, гуманне ставлення до всього живого.

Профіль програмних компетентностей: комунікативна, соціокультурна, уміння вчитися  

 

Пальчикова гімнастика «Гусак»

Великий  палець  протиставлений  іншим    виходить  «гусак»  з  розкритим «дзьобом». Імітувати рухи голови гусака вперед — назад, ніби він «ущипнути когось хоче».

А гусак усе ґелґоче,

Ущипнути когось хоче.

Ґаґа-ґа, ґаґа-ґа, працювати вже пора.

 

Дидактична гра “Так і ні”

людина має мислення, волю, совість,

тварина має  інстинкт;

тварина живиться, росте, розмножується, вмирає;

у людини свідома поведінка, вона не проста

істота, а особистість;

і людина і тварина складаються з клітин;

Діти виокремлюють спільне і відмінне між тваринами  і людиною.

— Який існує зв'язок між людьми і тваринами?

— Чи можуть люди поводитись гірше, ніж тварини.

(Так, обманюють, ображають, живуть за рахунок праці інших)

— У чому перевага людини над твариною?

Хвилинка каліграфії. Діти як ви розумієте вислів «Моя подруга Катерина пише ніби курка лапою»?А чи б хотіли ви писати гарно.

http://cdn.static4.rtr-vesti.ru/vh/pictures/o/980/585.jpg

Робота з текстом

Природа – наш дім

     У різні пори року приємно побувати у лісі, на полі, біля річки. Милують око різнокольорові квіти на лузі. Корисно вдихати чисте повітря соснового лісу. Чудово відпочити на березі стрімкої річки.

      Але всього цього може не бути. Люди знищують ліси, забруднюють річки, руйнують гнізда птахів або знищують рідкісних диких тварин. Зупиніться, люди! Не знищуйте природу! Вона – наш дім!

Скільки абзаців у цьому тексті?  Знайдіть той абзац в якому говориться про відношення людини до природи. Скільки в ньому слів? Прочитайте його ще раз.

— Назвіть слова, які написані з великої букви. Поясніть чому?

Після детального аналізу учні записують речення цього абзаці  в зошити.

Висновок уроку. — Отже, всі, що є на землі, всі дуже потрібні — великі і малі; лисиця і вовк, кіт і собака, тигр і свиня, рослини і тварини — всі дуже потрібні, бо без них людина загине. Шануйте, любіть природу. Ніколи не знущайтесь з тварин, не ламайте гілок дерев, не нищіть квіток. “Людина – частина природи! “

Навчання грамоти (читання)

Опрацювання тексту М.Коцюбинського «Про двох цапків».

Мета : ознайомити учнів з казкою М. Коцюбинського; розвивати й удосконалювати  читацької навички,     , логічне  мислення,   творчі  та  пізнавальні  здібності учнів; виховувати доброту,  чемність, поступливість, повагу одне до одного.

Гра  “Бабусина скриня”  

 - У бабусі Маріє є внучка Оленка. Перед сном бабуся весь час розповідає їх казки. Прослухайте уривки з аудіо казок, та вгадайте, як вони називаються. 

Співставлення з ілюстраціями.

-  З бабусиної скрині повисипалися клубочки ниточок з влучними висловами. Як ви гадаєте про кого йде мова?.

Ритмічна пауза

 Дитяча музична гра “Два півники”

Опрацювання тексту М. Коцюбинський “Про двох цапків”

 Робота над загадкою

- З бородою народився,   та ніколи не голився. (Цап)

http://i.ytimg.com/vi/cXr7jfjmNV0/hqdefault.jpg— Сьогодні ми прочитаємо казку українського письменника Михайла Коцюбинського «Про двох цапків».

Опрацювання казки М. Коцюбинського «Про двох цапків»

1)  Прослуховування казки у виконанні вчителя.

— Про кого прослухали казку?

— Коли ви хвилювалися, слухаючи казку?

2)  Словникова робота.

— Хоче цапок через річку перебратися, а сам не розуміє, що означає слово перебратися. (Перейти)

— Ступили  цапки  на  кладку,  а  що  воно  таке,  не  знають.  (Невеликий місток)

— Кладка вузька, а цапки не розуміють, яка саме. (Неширока)

— Поясніть цапкам, що означає слово заждати? (Зачекати)

Вправа «Світлофор»

Гра “Машина часу”

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\УПРЯМЫЕ КОЗЫ .JPGhttp://4.bp.blogspot.com/-vWm_-AdibUQ/ULkt8kIMDmI/AAAAAAAAKKM/K4eqzITPMkE/s1600/%D0%A3%D0%9F%D0%A0%D0%AF%D0%9C%D0%AB%D0%95+%D0%9A%D0%9E%D0%97%D0%AB+.JPGhttp://cp14.nevsepic.com.ua/223/22257/1396292428-3-3.jpg

Вправа “Театр” (інсценування аудіо казки)

Пливе річка глибока, а на річці кладка висока,

хоч висока, та дуже вузька —

перехід для однго цапка.

А тим мисом два цапки гарненькі,

один білий, а другий чорненький,

з двох сторін підходять до кладки,

а чи розминуться — ні гадки!

Чап-чалап — вже на кладці біленький цап;

та й чорний цапок по кладчині зробив перший крок.

Один до одного підступають,

спересердя бородами махають.

"Поступись!" — білий цапок каже,

а чорненький: "Не поступлюсь, враже!"

Вперлися ніжками, вдарились ріжками —

стук-стук, аж пішов понад річку гук.

Отак цапки билися, аж у річку з кладки звалилися.

Бовть, хляп! — впав у воду білий цап.

У ту ж мить чорний стрімголов за ним летить.

Тепер, цапки, незгідливі, вперті,

разом рятуйтесь від смерті!

Продукт діяльності учнів – складання пазлу

Математика

Усна та письмова нумерація  чисел в межах 100.

Мета: повторити лічбу, назви, запис і порівняння чисел у межах 100; розглянути випадки додавання і віднімання, пов’язані з нумерацією чисел, розв’язання задач на знаходження суми, різницеве порівняння та збільшення на кілька одиниць.

Профіль програмних компетентностей: критично мислити, логічно

міркувати , уміння вчитися, математична

Гра  “Кошенятко”

Коментування вірша Грицька Бойка  “ Кошенятко на дивані примостилось біля Тані. Таня книжечку читає сторінки перегортає.

Завдання для учнів: перегортати разом із вчителем сторінки  рахуючи десятками; двійками; від 1 до 20; від 20 до 1.

Вправа “Гонка за лідером”.

На дошці записано :

1д 2од  1д 4од

2д 0 од 1д 7од

1д 5 од 1 д 1 од

Завдання для учнів: за допомогою віялаз цифрами  утворити відповідне число

Вправа “Розмита карта

Завдання в конвертах

(групова форма роботи)

… д …од =45  …д …од =76

…д … од = 18  … д …од = 3

…д … од =24      … д … од =87

Завдання для команд: розкласти числа на розрядні доданки

Робота з сюжетними  задачами

Завдання І. Знайди правильну схему до задачі.

Завдання ІІ. Поставте питання до задач та знайдіть їх розв`язок.

Завдання ІІІ. Скільки бджіл у вулику? Яке ще питання можна ще поставити до цієї задачі?

 

Завдання ІV.  Постевте у відповідність скорочкеий запис і задачу. Доповніть його.

 

Додаткове завдання  для  учнів  з високим рівнем навчальних досягнень.

Задача. У бабусі Марії та діда Семена квочка вилупила 9 курчат.  2 із них - жовті, а решта  - плямисті. На скільки плямистих  більше ніж жовтих?

Підсумок уроку. 

- Уважно подивіться на дошку. Виберіть з малюнків на яких зображено тварин ті, про яких йшла мова на уроці. Як їх можна назвати одним словом? (Свійські тварини). Яких тварин ми називаємо свійськими? (відповіді дітей).

Висновок уроку: Свійські тварини – це ті, яких людина приручила, доглядає за ними (будує їм житло, годує, вирощує  їх малят),а вони  приносять їм  користь.

Природознавство

Тварини – домашні улюбленці

Мета: закріплення знань про значення тварин для людини; формування уявлень учнів про правила догляду за ними; засвоєння норми етичного, морального ставлення людини до природи; розвиток практичних умінь і навичків спостереження, і догляду за життям тварин; виховання відповідальності за тих тварин життя, яких залежить від уваги і догляду за ними з боку людини.

Ключові компетентності: громадянська, інформаційно-комунікативна, уміння вчитися, соціальна, формування наукової картини світу, http://s01.yapfiles.ru/files/627783/glaza.jpgздоров'я збережувальна, міжпредметна.

Вправа «Гість уроку»

Собою не птиця, співати не співає,

А хто до хазяїна йде — знати дає. (Собака)

 - Подивіться на ось цю фотографію. Що ви можете про неї сказати? (відповіді дітей)

 - Чому ???

— Як ви гадаєте, звідки беруться бездомні собаки?

— Чи зустрічали ви котиків і собачок, в яких немає господарів? Де?

— Де вони сплять? Що їдять?

— Чому вони не мають ані житла, ані їжі?

— Як можна назвати людей, які викинули їх на вулицю? (Жорстокі, бездушні)

 Як  ми  зазвичай  ставимося  до  таких  тварин?  (Жаліємо,  боїмося, сердимося, інколи проганяємо)

— Чому вони біжать за нами?

— Чим ми можемо їм допомогти?

Висновок. Чи хотіли б ви, щоб ваша улюблена тваринка коли-небудь стала  бездомною?  Що  треба  робити  для  того,  щоб  цього  не  сталося? (Перш ніж завести тваринку, слід твердо вирішити піклуватися про неї.)

Урок-телепередача   “ У світі тварин”

Кобець Іван: Мій домашній улюбленець – собака Краcотка. Вона найвірніший і найвідданіший друг. Собаки бувають різними: службовими, мисливськими, декоративними і, на жаль, бродячими.

Бондар Назар: Мою кішку звуть Соня. Це дивовижна тварина, ласкава, ніжна, із шовковистою шерстю й очима, що світяться вночі. Ходить вона нечутно, бо при ходьбі ховає кігті й наступає тільки на подушечки лапок.

Демиденко Андрій: Папуги – найбалакучіші птахи. З ними можна, навіть, порозмовляти, бо вони можуть говорити до ста слів. А живуть папуги довго, до 100 років.

Коваленко Діана: Хом’яки - добре приручаються і живуть у домашніх умовах. Випускати цих звіряток у кімнату не рекомендується: надто великий ризик, що вони загубляться або потраплять комусь під ноги.

Галькевич Дар я : Не можна залишати в доступних місцях продукти, що не підходять для кролячих шлунків. З'їсти Зорька готова все, що їй сподобається, тільки потім нам же доведеться викликати ветеринара для порятунку свого улюбленця.

Склярський максим: Дуже важливо, щоб рибки не переїдали, а корм не залишався на дні. Регулярно треба міняти воду, але тільки частину, бо чиста вода шкідлива для рибок. 

Висновок уроку. Якщо ти хочеш завести собі домашнього улюбленця  подумай, чи зможеш ти з усим впоратися. Людина відповідає за життя й здоров'я свого чотирилапого    друга.

Продукт уроку : Відеоролік «ВусоЛапоХвіст»

 

Трудове навчання

Робота з пластеліном. Послідовність дій під час  виготовлення виробів із пластеліну на площині. Практична робота: виготовлення композиції героїв української народної казки «Цап та баран»

Мета: вдосконалювати навички роботи з пластиліном, уміння визначати форму і пластику окремих частин тіла тварин і відтворювати їхні образи в ліпленні; розвивати образне мислення, уяву, фантазію, гнучкість та вправність руки; поглибити знання учнів про казку, як вид усної народної творчості, розвивати інтерес до книг, увагу, пам’ять, спостережливість, самостійність думки; виховувати, чуйність, доброзичливість, почуття дружби, взаємодопомоги.

Профіль програмних компетентностей: предметно-перетворювальна, уміння вчитися.

— Як ви гадаєте, що починається такими словами: «Жили собі дід та баба.», «Були собі.»? (Казки)

— Які ще зачини казок пам’ятаєте?

— Які казки є найдавнішими?

— Сьогодні ми познайомимося  з вами ще з однією казкою.

Медіа перегляд, характеристика героїв.

Попрацюйте в групах!

— На початку казки говориться, що Баран був дужий та несміливий, а Цап — сміливий, та недужий. Які ще риси характеру виявили ці герої?

Чому нас можуть навчити герої казки Цап та Баран?

Послідовність ліплення вчителем й учнями казкових героїв (робота в парах).

— Для виконання цієї роботи потрібно визначити кольори пластиліну. Взяти шматок картону для основи.

Самостійна робота учнів

Висновок уроку: “ Де сила не зможе, там розум допоможе ”

 

Виховний захід

Конкурс поезії

«Я у світі не один, що я знаю про тварин»

Мета конкурсу: Сприяти формуванню екологічно свідомого ставлення до світу природи і тварин як її частини, привернути увагу школярів до проблем “братів наших менших”, сприяти вихованню відповідального, бережливого, чуйного ставлення до тварин, попередженню випадків жорстокого поводження з ними. 

Учні напередодні тематичного дня шляхом жеребкування обрали собі тварину.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пальчинська Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
4661
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку