Тематичний контроль знань з теми "Еволюція органічного світу"

Про матеріал
Контрольна робота містить 6 тестових та 6 відкритих запитань для перевірки знань учнів 9 класу (рівень стандарту) з теми: «Еволюція органічного світу» за підручником Задорожного К. М.
Перегляд файлу

           Узагальнення знань з тем: «Еволюція органічного світу»                                   9 кл.

1 варіант

2 варіант

1.    Загальна кількість особин на певній території, які належать до однієї популяції, — це:                                             

а). структура                  б) ареал              

в) щільність                   г) чисельність

2.    Коливання чисельності природних популяцій, яке відбувається постійно внаслідок кліматичних, біологічних або інших факторів, — це:                                    

а) мутації                      б) дрейф генів     

в) популяційні хвилі    г) природний добір

3.    Пристосування живих організмів до певних умов середовища існування — це:

а) адаптація              в) дивергенція       

б) конвергенція         г) паралеліз

4.    Теорія, прихильники якої вважають, що життя було занесене на Землю з космосу:

а) креаціонізму       б) абіогенезу          

в) панспермії           г) стаціонарного стану

5.    7 млн років тому в Африці жили:              

а) ардіпітеки        б) сахельантропи    

в) парантропи      г) неандертальці

6.    100 тисяч років тому в Європі жили:        

а) ардіпітеки         б) сахельантропи   

в) парантропи       г) неандертальці

1.      Середня кількість особин на одиницю площі чи об’єму на певній території, які належать до однієї популяції, — це:        

а) структура                    б) ареал            

в) щільність                     г) чисельність

2.      Переміщення особин з однієї популяції в

іншу або на нові території — це:                    а) природний добір    б) міграція        

в) ізоляція                     г) дрейф генів

3.      Утворення великого червоного гребінця у самців курей є прикладом добору:            а) стабілізуючого   б) дизруптивного

в) статевого            г) рушійного

4.      Критерій виду, який характеризує кількість і структуру хромосом виду, його каріотип:                                                          

а) екологічний          б) морфологічний

в) біохімічний            г) генетичний

5.      Утворення двох видів птахів, які мали спільного предка, на сусідніх островах є прикладом видоутворення:                            

а) алопатричного   б) шляхом схрещування           в) симпатричного г) шляхом поліплоїдії

6.      Критерій виду, який характеризує схожість зовнішньої і внутрішньої будови організмів одного виду:                               

а) екологічний        б) морфологічний

в) біохімічний          г) генетичний

7.    Які існують теорії походження життя на Землі?  

8.    Де сформувався вид Людина розумна?

9.    За допомогою яких характеристик можна оцінити стан популяції?

7.    Які із сучасних видів мавп є найближчими родичами людини?

8.    Що таке популяція?

9.    У чому різниця між чисельністю й щільністю популяції?

10. На конкретних прикладах поясни дію статевого добору.

11. На конкретному прикладі поясни утворення гомологічних органів.

10. На конкретних прикладах поясни, чи можуть утворюватися нові види шляхом схрещування?

11. Якими органами — гомологічними чи аналогічними — є крила метеликів і птахів? Обґрунтуй свою точку зору

12. Чому твердження, що під час природного добору виживає найсильніший, є грубою помилкою? Наведи приклади

12. Чи триває еволюція людини зараз? Обґрунтуй свою точку зору

Пояснення: у завданнях 1-6 обери ОДНУ правильну відповідь. Завдання 7-11 – дайте  розгорнуту відповідь.

Оцінювання: за завдання 1-6: по 0,5 бали, 7 – 8: по 1 балу, 10 – 11: 1,5 бали, 12 – 3 бали.

 

pdf
До підручника
Біологія 9 клас (Задорожний К. М.)
Додано
29 березня 2023
Переглядів
816
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку