Розвиток розуміння мовлення, мовного слуху, слухової уваги. |
Розвиток активної наслідувальної мовленнєвої діяльності. Виховання загальних мовних навичок. |
Розвиток загальної та дрібної моторики, наслідуванності, конструктивного праксису. Розвиток зорової уваги і сприйняття. Розвиток пам'яті і мислення. |
Вересень |
І-ІІ тиждень |
Психолого-педагогічне вивчення дітей |
Вересень |
ІІІ тиждень |
«Я.Пізнай себе» |
-Формувати вміння вслухатися в мову, давати відповідні звукові і рухові реакції. --Навчати вмінню співвідносити предмети і зображення з їх словесним позначенням. -Вчити показувати частини тіла відповідно до прохання дорослого - вправа "Покажи на собі і на ляльці", "Дзеркало". -Формувати пасивний словник по темі: голова, руки, ноги, спина, живіт, рот, ніс, очі, - розуміння цілісних словосполучень - вправа "Що робить?" -Вчити виконувати прості дії: Візьми мило. Вимий обличчя. Вимий руки. Візьми рушник. Витри обличчя. Витри руки. Візьми зубну щітку. Почисти зуби. Візьми гребінець. Причеши волосся. Формувати увагу до немовних звуків, розвивати почуття ритму - вправа "Плескай, як я","Топай, як я" Формувати увагу до немовних звуків, розвивати слухове сприйняття - гра "Де гримить?" |
-Долати мовний негативізм, викликати бажання говорити. -Вчити повторювати за дорослим слова, що позначають близьких дитині людей (мама, тато, баба, тітка, дядько, ляля). -Формувати вміння відповідати на питання хто це?Що це? -Виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, правильну артикуляцію голосних звуків А, У, долати тверду атаку голосу - вправа "Послухай і повтори": А-а-а! - Мама качає малюка; Уа! Уа! - Плаче малюк; О-о-ох! - Стогне стара бабуся-Формувати потребу в мовленнєвому спілкуванні і вміння договорювати за логопедом склади і слова - вправа "Це Я". -Розвивати інтонаційну виразність мови, модуляцію голосу на матеріалі звуконаслідувань: Топ - маля йде, Ам - хлопчик їсть, Фу - дівчинка не хоче їсти, Ох - болить зуб, Ух - дядько працює, Ех - хлопчик танцює, Ха-ха-ха - діти сміються, Ах - запашна квітка, Розвивати правильне мовленнєве дихання – проспівувати на одному видиху голосних звуків А, О, У, І, а також поєднань з двох голосних - АУ, УА, ОУ, ОІ, ІА - голосова вправа "Дівчата співають". -Розвивати сильний плавний ротовий -видих, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Вітерець". |
-Розвивати загальну моторику і координацію рухів, наслідування - вправа "Це Я". -Розвивати кисті рук, наслідування рухам рук дорослого, навчати вмінню швидко переключатися з одного руху на інший, розвивати розуміння мовлення - вправа "Долоньки". -Вчити запам'ятовувати і вибирати з ряду запропонованих 2-4 предмета. |
Вересень |
ІV тиждень |
іграшки |
-Формувати вміння вслухатися Навчати співвіднесення ознак предметів (синій, червоний, великий, маленький) з їх словесним позначенням. -Формувати увагу до немовних звуків, слухове сприйняття, розрізнення двох іграшок, що звучать - гра "Брязкальця |
-Долати мовний негативізм, викликати бажання говорити. Вчити наслідувати побутовим і музичним шумам, що видаються різними іграшками: О-о-о - гарчить ведмедик, І-і-і - ірже конячка, Пі-пі-пі - пищить курча, Бум-бум - гримить барабан, Оп-оп-оп - стрибає м'ячик, Бах - впали кубики та ін. Формувати вміння договорювати за логопедом склади. Виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, уточнювати артикуляцію голосних А, У, О, І, розвивати модуляцію голосу - гра "Що як звучить?" Виробляти сильний ротовий видих, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Повітряна кулька» |
-Розвивати наслідування рухам дорослого, розуміння мови - рухлива гра "Мишка з лялькою". -Розвивати наслідування рухам рук і мови дорослого, розуміння мови -пальчикова гра "Барабанщики". -Розвивати конструктивний праксис, дрібну моторику - гра з розрізними картинками. -Розвивати зорову увагу, вміння знаходити на сюжетній картинці і показувати задані іграшки - вправа "Уважні очі". Розвивати зорову увагу, мислення - вправа "Підбери м'ячикам половинки"(розрізний малюнок) |
Вересень |
V тиждень |
«Іграшки» |
-Уточнювати і розширювати пасивний предметний словник по темі - д / і "хованки". -Навчати розуміння питань непрямих відмінків хто? де? у кого? -Вчити дітей виконувати дії, пов'язані з ігровою ситуацією: покажи, візьми, принеси-вправа "Доручення" (одноступенева інструкція). -Розвивати слухове увагу, вчити сприймати і диференціювати на слух різний темп, ритм і силу звучання барабана - вправа "Маленький барабанщик". |
-Виховувати потребу в мовному спілкуванні. -Формувати вміння договорювати за логопедом звуки, склади: У-у-у - літак, И-и-и - пароплав, Ту-ту-ту - паровоз, Бі-бі-бі - машина, Ду-ду-ду - сопілка, Та-та-та - барабан і ін. -Виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, уточнювати артикуляцію голосних А, У, О, І, розвивати модуляцію голосу - гра "Співай зі мною". -Розвивати тривалий плавний видих, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Млинок". |
-Розвивати наслідування рухам дорослого, розуміння мови - рухлива гра "Ведмедик з лялькою". -Розвивати наслідування рухам рук і мовлення дорослого, розуміння мовлення -пальчикова гра "Барабанщики". -Розвивати зорово-просторову функцію, закріплювати знання основних кольорів, навчати групувати предмети за кольором - вправа "Будь уважним". -Розвивати конструктивний праксис, дрібну моторику - спорудження з кубиків "Побудуй, як я". -Розвивати зорову увагу і сприйняття, вчити знаходити предмет за його контурним зображенням |
Жовтень |
І тиждень |
«Осінь» |
-Навчати вмінню співвідносити предмети і зображення з їх словесним позначенням. -Формувати вміння вслухатися в мову,давати відповідні рухові й звукові сигнали. Розуміня питань непрямих відмінків: Де7куди?Звідки? Кому?Кого? У кого?Що? Накопичення пасивного словника Іменники: осінь, хмара, дощ, парасолька, ліс, сад, листя,калина Прикметники: , золота, дощова, холодний Дієслова: хмариться.жовтіти,червоніти, опадати, лити, в’янути, Формувати увагу до немовних звуків, розвивати почуття ритму - вправа "Плескай, як я","Топай, як я" |
-Формувати потребу в мовленнєвому спілкуванні і вміння договорювати за логопедом склади і слова - вправа "Це Я". Навчання побудові двослівних речень: -Це лист. - Дай лист. -На лист -Розвивати інтонаційну виразність мови, модуляцію голосу на матеріалі звуконаслідувань: Топ - маля йде, Ам - хлопчик їсть, Фу - дівчинка не хоче їсти, Ох - болить зуб, Ух - дядько працює, Ех - хлопчик танцює, Ха-ха-ха - діти сміються, Ах - запашна квітка, Розвивати правильне мовленнєве дихання – проспівувати на одному видиху голосних звуків А, О, У, І, а також поєднань з двох голосних - АУ, УА, ОУ, ОІ, ІА - голосова вправа "Дівчата співають". -Розвивати сильний плавний ротовий -видих, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Вітерець". |
-Розвивати загальну моторику і координацію рухів, наслідування - вправа "Це Я". -Розвивати кисті рук, наслідування рухам рук дорослого, навчати вмінню швидко переключатися з одного руху на інший, розвивати розуміння мовлення - вправа "Дощик". -Вчити запам'ятовувати і вибирати з ряду запропонованих 2-4 предмета . Д/Г «Згрупуй за кольором» (листочок до листочка). Розвиток зорової уваги: Д/Г «Хто більше помітить?».(запамятовувати предмети і розкладати в певній послідовності) |
Жовтень |
ІІ тиждень |
«Овочі» |
-Вчити по інструкції логопеда дізнаватися і правильно показувати овочі. -Навчати вмінню співвідносити зображення з їх словесним позначенням. -Вчити дітей виконувати прості дії типу: покажи капусту, візьми моркву, поклади огірок, поїж помідор -Вчити розуміти граматичні категорії числа іменників - гра "Де багато, а де мало?" -Розвивати мовний слух, уміння правильно сприймати і диференціювати слова - вправа "У кого картинка?" (Парні картинки). -Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух звуків, які видають різні предмети побуту - вправа "Звуки побуту" |
-Виховувати потребу в мовленнєвому спілкуванні. -Вчити вести односторонній діалог (логопед задає питання, а дитина жестом відповідає на нього). -Вчити промовляти звуконаслідування, виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, уточнювати артикуляцію звуків: Ам! - Зайчик їсть капусту, У-ух! - Тягнемо морковочку, О-о-о-х! - Капуста росте, О-г-о-о! - Гарбуз, М-м-м! - Смачна груша, Фу-у-у! - Кисле яблуко. Навчати плавному вільному видиху - дихальна вправа "Листопад". |
-Розвивати наслідування рухам рук дорослого, розуміння мовлення -пальчикова гра "Капуста". -Розвивати зорову увагу і дрібну моторику, вчити ритмічному нанесення точок по всій поверхні малюнка - вправа "Колючий огірочок". -Вчити запам'ятовувати і вибирати з ряду запропонованого дорослим 2-4 овоча - вправа "Ми уважні".
|
Жовтень |
ІІІ тиждень |
«фрукти» |
-Вчити по інструкції логопеда дізнаватися і правильно показувати фрукти - вправа "Дізнайся і покажи фрукт". -Навчати вмінню співвідносити зображення з їх словесним позначенням. -Ознайомити з прикметниками: великий, маленький, навчати співвіднесення слів великий і маленький з величиною предметів; навчати використанню відповідних жестів. -Вчити дітей виконувати прості дії типу: покажи яблуко, візьми яблуко, поклади яблуко, поїж яблуко. -Розвивати мовний слух, уміння правильно сприймати і -диференціювати слова - вправа "У кого картинка?" (Парні картинки із зображенням фруктів). -Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух звуків, що видаються різними іграшками - вправа "Що звучить?". |
-Формувати мовлення, як засіб спілкування. -Вчити вести односторонній діалог (логопед задає питання, а дитина жестом відповідає на нього). -Пригощати дітей фруктами, промовляючи при цьому - "НА!" -Розвивати наслідування рухам і мовленню дорослого - повторення аморфних слів ОЙ-ОЙ-ОЙ, АЙ-АЙ-АЙ - вправа "Їжачок". -Виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, правильну артикуляцію голосного звуку А, долати тверду атаку голосу - голосова вправу "Покажи мавпочці дорогу до бананів". -Вчити вимовляти слова складової структури першого типу - двоскладові слова з відкритих складів, вправа "Кінець слова за тобою" |
-Розвивати координацію рухів, загальну моторику, копіювання - рухлива гра "Колючий їжак", "Їжачок". -Розвивати руху кистей рук, дрібну моторику - пальчикова гра "Апельсин". -Розвивати зорову увагу і дрібну моторику - вправа "Поклади яблука в кошики". -Закріплювати знання основних кольорів, навчати групуванню предметів за кольором, за величиною -Вправи "Будь уважним". -Розвивати зорову увагу, вчити знаходити задані предмети на сюжетній картинці -Вправи "Знайди всі яблука, які продає лисичка".- |
Жовтень |
ІV тиждень |
«Ягоди,гриби» |
-Вчити по інструкції логопеда дізнаватися і правильно показувати ягоди. -Навчати вмінню співвідносити зображення з їх словесним позначенням. -Вчити дітей виконувати прості дії типу: покажи малину, візьми ожину, поклади суницю, поїж малину -Вчити розуміти граматичні категорії числа іменників - гра "Де багато, а де мало?" -Розвивати мовний слух, уміння правильно сприймати і диференціювати слова - вправа "У кого картинка?" (Парні картинки). -Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух звуків, які видають різні предмети побуту - вправа "Звуки побуту" |
-Виховувати потребу в мовленнєвому спілкуванні. -Вчити вести односторонній діалог (логопед задає питання, а дитина жестом відповідає на нього). -Вчити промовляти звуконаслідування, виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, уточнювати артикуляцію звуків: Ам! – Тома їсть суницю, У-ух! - Тягнемо морковочку, О-о-о-х! - Капуста росте, О-г-о-о! - Гарбуз, М-м-м! - Смачна груша, Фу-у-у! - Кисле яблуко. Навчати плавному вільному видиху - дихальна вправа "Листопад". Вправи на дихання: «Перекоти кульку на інший край стола», «Чий листочок далі відлетить?». вправа»Заблукали в лісі» (Ау- з різною силою голосу) |
-Розвивати наслідування рухам рук дорослого, розуміння мовлення -пальчикова гра "По гриби". -Розвивати зорову увагу і дрібну моторику, вчити ритмічному нанесенню точок по всій поверхні малюнка - вправа "Колюча гілочка малини". -Вчити запам'ятовувати і вибирати з ряду запропонованого дорослим 2-4 овоча - вправа "Ми уважні".
|
Листопад |
І тиждень |
«Дикі птахи» |
-Вчити розуміти слова узагальнюючого значення. -Уточнювати і розширювати пасивний предметний словник по темі "Дикі птахи» вправа "Покажи картинку". Вчити показувати частини тіла птаха у відповідності до прохання дорослого. Вчити відгадувати птахів по їх мовленнєвому опису -Вчити дітей виконувати прості дії типу: покажи ластівку, візьми лелеку,. -Вчити розрізняти граматичну форму однини і множини іменників - д / і "Де багато, а де мало?". -Розвивати мовний слух, вчити розрізняти на слух голоси знайомих людей і називати їх по іменах - вправа "Хто покликав?" |
-Закріплювати навик ведення одностороннього діалогу. -Розвивати наслідування рухам (використання жестів "на", "дай") і мовлення дорослого - повторення слів на ДАЙ. -Вчити називати імена дітей, ляльок, пригощати їх фруктами і овочами: Ваня, на! У Вані диня і т.д. Промовляння звукокомплексів із чистомовок: Ах – ах – ах – перелітній птах, Аля – аля – аля – на жаб полює чапля, Ейко – ейко – ейко – щебече соловейко, Ля – ля – ля – кує зозуля.
-Навчати плавному вільному видиху, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Осіннє листя". Розвивати уміння втягувати і надувати щоки - дихальна вправа "Овочі-товстенькі і овочі-худенькі". |
-Розвивати руху кистей рук, дрібну моторику, копіювання -пальчікові ігри -Розвивати координацію рухів, загальну моторику, копіювання - -Розвивати зорову увагу і сприйняття, вчити знаходити предмет за його контурним зображенням. |
Листопад |
ІІ тиждень |
«Дикі птахи» |
-Уточнювати і збагачувати словник по темі, формувати узагальнююче поняття – лото "Птахи". -Закріплювати вміння виконувати прості дії типу: покажи голуба, дай мені ворону. -Вчити розрізняти протилежні за значенням прикметники великий -маленький. -Вчити розуміти граматичні категорії числа іменників та дієслів та питання до них: що робить? що роблять? -Розвивати мовленнєвий слух, вправляти в впізнавання і розрізнення звукових сигналів – вправа “Хто кричить» |
-Продовжувати вчити промовляти звуконаслідування, виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, вчити на одному видиху промовляти 3-4 склади, уточнювати вимову звуків: Ку-ку! – кує зозуля; Тук-тук-тук! – дятел стукає; Пі-пі-пі! – пищать пташенята в гнізді, Тинь-тинь! – синичка пищить, Уф-уф! – сова. -Розвивати тривалий спрямований плавний ротовий видих, активізувати губні м'язи –дихальна вправа "Летить, пташка!" -Розвивати правильне мовне дихання, вчити на одному видиху вимовляти декілька однакових або різних складів – вправа "Птахи розмовляють". |
-Розвивати наслідування рухам дорослого, загальну моторику і розуміння мовлення –рухлива гра "Пташки" -Розвивати рухи кистей рук, тонкої моторики пальців, наслідуваність і розуміння мовлення – пальчикова гра "Полетіла пташка-мати". -Розвивати зорову увагу, дрібну моторику, конструктивний праксис, закріплювати навички роботи з розрізними картинками.
|
Листопад |
ІІІ тиждень |
«Дикі тварини» |
-Продовжувати розвивати здатність розуміти чуже мовлення – казка "Колобок". -Навчати розумінню питань щодо прочитаної казки із зоровою опорою. -Вчити по інструкції логопеда дізнаватися і правильно показувати диких тварин – гра "Лото". -Закріплювати вміння виконувати прості дії типу: покажи білку (зайчика, лисицю, і т. д.), візьми ведмедика, дай мені лисицю. -Розвивати слухову увагу, сприйняття і диференціація на слух різного типу звучання одного музичного інструменту – д/і "Ведмедик і зайчик". |
-Продовжувати вчити промовляти звуконаслідування, виробляти правильне мовленнєве діафрагмальне дихання , уточнювати вимову звуків: У-у-у виє вовк, Е-е-е ведмідь ричить, Ф-ф-ф-ф – фиркає їжачок, -Розвивати наслідування рухам і мовленню дорослого, повторювати аморфні слова ОЙ-ОЙ-ОЙ, АЙ-АЙ-АЙ – гра "Їжачок". -Уточнювати вимову голосних і приголосних звуків, вчити складати речення: Тато, ау! Мама, ау! Тітка, ау! Ніна, ау! Бик. |
-Розвивати координацію мовлення рухам – рухлива гра "Ведмедик клишоногий". Розвивати тонку моторику рук, наслідування, розуміння мови -пальчикова гра " зайчик білий,ьілий". -Розвивати зорову увагу, дрібну моторику, конструктивний праксис – гра з розрізними картинками. -Вчити запам'ятовувати і розкладати картинки в заданій послідовності (2-3 картинки). |
Листопад |
ІV тиждень |
«свійські тварини» |
-Продовжувати розвивати пасивний словник, збагачувати його іменниками, прикметниками, дієсловами. -Навчати впізнавати предмети за їх словесним описом – лото "Домашні тварини". -Формувати граматичний лад мовлення, вчити розрізняти однину і множину іменників жіночого роду в називному відмінку – лото "Один-багато". -Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух криків тварин – вправа "Хто кричить?" |
-Активізувати мовне наслідування, розвивати інтонаційну виразність на матеріалі звуконаслідувань, вчити на одному видиху вимовляти 3-4 склади – вправа "Гості": Тук-тук! – прийшли гості; Ав-ав! – собака гавкає; Мяу-мяу! – кішка нявкає; Іа-іа-іа! – віслюк; Беє-беє-беє! – баран; І-го-го! – конячка; Му-Му-му! – корова; Ме-ме-ме! - коза та ін. -Вчити правильному вживання займенників з прийменником у – вправа "У кого?" (у мене). -Вчити промовляти слова і речення: Це кіт. Тут Тома. У Томи кіт. Ось бик. |
-Розвивати координацію мовлення з рухом, розвивати емоційну виразність міміки і жестів – рухлива гра -Розвивати тонку моторику пальців рук, наслідуваність – пальчикова гра "коза". -Розвивати зорову увагу, навчати порівнянні предметів, які помітно різняться за величиною і висоті – лото "Великий-маленький". -Вчити запам'ятовувати і розкладати картинки в заданій послідовності (2-3 картинки). |
Грудень |
І тиждень |
«Свійські птахи» |
-Продовжувати розвивати здатність розуміти чуже мовлення, навчати розумінню питань щодо прочитаної казки із зоровою опорою – казка "Курочка Ряба". -Розширювати предметний словник по темі, закріплювати вміння виконувати дії: покажи півня, дай мені півня, покажи курку, дай мені качку і т. д. Формувати узагальнююче поняття "свійські птахи" -Розширювати дієслівний словник (невизначена форма дієслів): ходити, бігати, літати, плавати, пірнати, кудкудакати, співати, пищати, пити воду, -Вчити дітей відгадувати птахів за їх описом – д/г "Хто це?" -Виховувати слухову увагу, вчити розрізняти високі і низькі звуки – вправа "Хто як голос подає?" |
-Навчати розумінню питань по сюжетній картинці, розвивати діалогічне мовлення, зорову увагу – робота по сюжетній картинці "Пташиний двір". -Удосконалювати навичку домовляння звуконаслідувань, виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, вчити на одному видиху вимовляти 3-4 склади, уточнювати вимову звуків: – вправа "Хто як голос подає?": Ко-Ко-ко – курочка, Га-га-га – гуси, Пі-пі-пі – курчата, Куд-куд-куди - кури Гена, гуси, біжи, жени, Ось гуси. Гена, біжи. Гена, жени! Тома, співай! -Розвивати сильний плавний спрямований видих, активізувати губні м'язи – дихальна вправа "Качечки". |
-Розвивати координацію мови з рухом – рухлива гра "Качки". -Розвивати дрібну моторику – пальчикова «Де долонька?» -Розвивати конструктивний праксис, дрібну моторику, зорову увагу – гра з розрізними картинками. -Розвивати зорову увагу, вчити знаходити на сюжетній картинці однакові предмети –вправа "Знайди на малюнку всіх курочок". -Вчити визначати зайвий предмет з представленого ряду – вправа "Четвертий зайвий". |
Грудень |
ІІ тиждень |
«Зима» |
-Формувати вміння вслухатися в мовлення і розуміти його зміст - казка "Морозко". -Навчати виконання двоступеневих інструкцій - гра в доручення.
-Розширювати пасивний дієслівний словник: піди, візьми, покажи, спати, сидіти, катаися "Що для чого?". -Поповнювати словник дітей прикметниками: великий, маленький. -Розвивати увагу до немовних звуків, розрізняти їх по одній з характеристик (тихий - гучний) - вправа "Уважні вушка". |
-Удосконалювати діалогічне мовлення. -Формувати вміння договорювати склади - вправа "Сніговик маленький-сніговик великий". -Виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, -правильну артикуляцію приголосного звуку Н (на) Та-та-та! - Стукаємо в двері. -Розвивати тривалий плавний видих, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Котись, олівець!"»Гріємо ручки» -Вчити вимовляти слова складової структури першого типу - двоскладові слова з відкритих складів, вправа "Знайди і назви" |
-Розвивати координацію мови з рухом -Розвивати рух кистей рук, наслідування рухам рук дорослого, розуміння мови - пальчикова гра "Ми у двір пішли гулять". -Розвивати наслідування діям дорослого, ігрові дії, конструювання - гра з кубиками "Стільці", "Вежа". -Розвивати зорову увагу, вміння порівнювати предмети за величиною - вправа "Допоможи ведмедям знайти свої ліжечка".
|
Грудень |
ІІІ тиждень |
«Одяг» |
-Закріплювати предметний словник по темі, продовжувати вчити співвіднесення предметів з їх словесним позначенням - д / і "У кого цей предмет?" (З картинками і предметами одягу). -Вчити дітей виконувати дії: візьми шапку, одягни шапку, поклади шапку. -Поповнювати пасивний словник дітей за рахунок прикметників: великий, маленький; числівників: один, багато. -Закріплювати вміння виконувати двоступеневі інструкції - д / і "Зберемо на прогулянку". -Розвиток слухової уваги - вправа "Оплески". Навчати вмінню співвідносити предмети з їх словесним позначенням - д / і "Парні картинки". -Закріплювати розуміння слів узагальнюючого значення: одяг, взуття. -Уточнювати і розширювати предметний пасивний словник по темам - вправа "Покажи картинку". -Розширювати дієслівний словник: гуляти, ходити, танцювати. -Вчити виконувати прості дії: покажи тапочки, одягни тапочки, зніми тапочки. -Розвивати слухове увагу, сприйняття на слух звуків, які видають різні предмети побуту - вправа "Звуки побуту".
|
-Закріплювати вміння договорювати за логопедом склади і слова. -Розвивати модуляцію голосу, виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, уточнювати артикуляцію звуку О - вправа "Як гарчать ведмедики". -Розвивати сильний ротовий видих, навчати вмінню дути через трубочку, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Бульки". -Вчити вимовляти слова складової структури першого типу - двоскладові слова з відкритих складів, вправа "Кінець слова за тобою" -Розвивати діалогічне спілкування. -Розвивати мовне наслідування, інтонаційну виразність, силу голосу на матеріалі звукоподражаний: Топ-топ-топ - туфлі тупають голосно, Топ-топ-топ - тапки тупають тихо. -Розвивати сильний ротовий видих, навчати вмінню дути через трубочку, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Бульки". -Вчити вимовляти слова складової структури першого типу - двоскладові слова з відкритих складів, вправа "Виконай команду |
-Розвивати координацію мови з рухом - рухлива гра "Ось такі ми!". Розвивати дрібну моторику - пальчикова гра «Щоб сукню нам пошити» -Навчати порівнянню різних за величиною предметів - вправа "Великий-маленький" -Розвивати зорову увагу, вчити підбирати підходящі за кольором і малюнком предмети -Вправи "Допоможи кожній дівчинці підібрати бантик до сукні". -Розвиток дрібної моторики, конструктивного праксису, зорової уваги - гра з розрізними картинками.
-Розвивати уміння наслідувати рухам дорослого, розуміння мови - рухлива гра -Розвивати тонку моторику пальців, рух кистей рук, розуміння мови - пальчикова гімнастика "Ніжки". -Розвивати дрібну моторику, формувати вміння проводити довгі хвилясті лінії -Вправи "розмотати" нитки ". -Вчити знаходити з ряду картинок зайву, розвивати зорову увагу і мислення - вправа "Четвертий зайвий".
|
Грудень |
ІV тиждень |
«Зимові забави» |
-Уточнювати і розширювати пасивний предметний словник дітей за різними темами, навчати впізнаванню іграшок і предметів за описом – вправа "Веселі загадки". -Уточнювати і розширювати пасивний дієслівний словник – вправа "Хто що робить?". -Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух звуків, які видають дитячі музичні інструменти – вправа "Маленький музикант". |
-Продовжувати формувати вміння договорювати звуконаслідування і слова. -Вчити запам'ятовувати і промовляти 2-3 слова з прохання педагога: мама, тато; мама, тато, тітка. Виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, уточнювати вимову звуків у звуконаслідуваннях (див. тему "Новий Рік"). -Формувати плавний тривалий видих – дихальна вправа "Сніг іде". -Вчити вимовляти слова складової структури першого типу – двохскладові слова з відкритих складів, вправа "Виконай команду" |
-Розвивати наслідуванню рухам рук дорослого, навчати вмінню швидко переключатися з одного руху на інший, розвивати розуміння мови – рухлива гра ". -Розвивати дрібну моторику, зміцнювати м'язи рук , вчити проводити прямі горизонтальні лінії – вправа "Покатай грудочки по доріжках". -Розвивати зорову увагу – вправа "Знайди кожному сніговикові пару". -Навчати вмінню групувати предмети за кольором, закріплювати знання основних кольорів і уміння їх розрізняти – вправа “Знайди рукавички однакового кольору". Вчити запам'ятовувати і розкладати іграшки в заданій послідовності (2-3 іграшки). |
Грудень |
V тиждень |
«Новий рік, Ялинка» |
-Працювати над розширенням розуміння чужого мовлення. -Вчити розуміти питання, поставлені до сюжетної картинки. -Вчити впізнавати предмети на малюнку по їх словесному опису - д / і "Відгадай загадку - покажи відгадку". -Розвивати мовний слух, уміння правильно сприймати словесну інструкцію - вправа "Виконай завдання!". -Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух звуків, які видають дитячі музичні інструменти - вправа "Маленький музикант". |
-Виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, вчити на одному видиху вимовляти 3-4 склади, уточнювати вимову звуків в звуконаслідуваннях: У-у-у-у! - Хуртовина починається; По-в-в-в! - Пурга починається; Х-х-х-х! - Гріємо руки; У-у-у-х! - Катання з гірки; Ух-х-х !, Ух-х-х-х! - Погріємось. Ду-ду-ду - гра на сопілці, Дон-дон, дзень-дзень - дзвенить дзвіночок, Та-та-та, бом, бам- б'ємо в барабан, -Вчити правильно вживати займенники з прийменником У - вправа "У кого?" (У мене). -Формувати плавний тривалий видих - дихальна вправа "Сніг іде". |
-Розвивати наслідування рухам рук дорослого, навчати вмінню швидко переключатися з одного руху на інший, розвивати розуміння мови - рухлива гра -Розвивати дрібну моторику, зміцнювати м'язи рук, вчити проводити хвилясті лінії - вправа "Обведи гірлянди по крапках". -Розвивати зорову увагу - вправа "Знайди дві однакові ялинкові іграшки".
|
Січень |
І-ІІ тижні |
«Психолого- педагогічне вивчення дітей» |
Січень |
ІІІ тиждень |
«Будівництво» |
-Формувати вміння вслухатися в мовлення і розуміти його зміст - казка "Теремок". -Навчати виконання двоступеневих інструкцій - гра в доручення. -Формувати узагальнююче поняття "меблі", -уточнювати і розширювати пасивний словник по темі (назви предметів меблів і їх призначення) - вправа "Посидимо, полежимо!" -Розширювати пасивний дієслівний словник: піди, візьми, покажи, спати, сидіти, зберігати - вправа "Що для чого?". -Поповнювати словник дітей прикметниками: великий, маленький. -Розвивати увагу до немовних звуків, розрізняти їх по одній з характеристик (тихий - гучний) - вправа "Уважні вушка". |
-Удосконалювати діалогічне мовлення. -Формувати вміння договорювати склади - вправа "Будинок великий, будинок маленький". -Виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, -правильну артикуляцію приголосного звуку Н - вправа "Поламаний телевізор"; Та-та-та! - Стукаємо в двері. -Розвивати тривалий плавний видих, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Котись, олівець!" -Вчити вимовляти слова складової структури першого типу - двоскладові слова з відкритих складів, вправа "Знайди і назви" |
-Розвивати координацію мови з рухом - рухлива гра "Будинок великий, будинок маленький". -Розвивати рух кистей рук, наслідування рухам рук дорослого, розуміння мови - пальчикова гра "Молоточки". -Розвивати наслідування діям дорослого, ігрові дії, конструювання - гра з кубиками "Стільці", "Вежа". -Розвивати зорову увагу, вміння порівнювати предмети за величиною - вправа "Допоможи ведмедям знайти свої ліжечка".
|
Січень |
ІV тиждень |
«Меблі» |
-Уточнювати і розширювати предметний словник по темі, навчати впізнавання предметів за їх призначенням - д / і "Відгадай загадку - покажи відгадку" (на чому можна сидіти? На чому сплять?). -Уточнювати і розширювати пасивний дієслівний словник, розвивати розуміння прийменникових конструкцій з простими приймениками сядь на стілець, ляж на ліжко, йди до шафи, йди до столу, візьми з шафи м'яч, поклади м'яч на стіл - вправа "Виконуйте команди!". -Вчити розрізняти дієслова теперішнього часу 1-ої і 3-ої особи однини - д / і "Хто що робить?" (Я йду - він йде). -Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух звуків, які видають різні сипучі матеріали - вправа "Знайди таку ж коробочку". |
-Формувати вміння договорювати склади і слова. -Вчити складати речення щодо моделі: звернення + дієслово наказового способу: Мама, йди (веди)! Ваня, біжи! Папа, неси (пили, бий)! Аня, мий! -Розвивати діалогічне мовлення - робота з сюжетними картинками. -Розвивати сильний плавний спрямований видих, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Веселі кульки". -Вчити вимовляти слова складової структури першого типу - двоскладові слова з відкритих складів, вправа "Запам'ятай і повтори" |
-Розвивати координацію мови з рухом - рухлива гра "Будинок великий, будинок маленький". -Розвивати рух кистей рук, наслідування рухам рук дорослого, розуміння мови - пальчикова гра "Меблі» -Удосконалювати конструктивний праксис, розвивати дрібну моторику і зорову увагу - гра з розрізними картинками. -Викладання контурів предметів меблів з паличок на зразок. -Розвивати зорову увагу, вміння знаходити відповідні за кольором і малюнком елементи -Вправи "Підбери дах кожного будиночка".
|
Лютий |
І тиждень |
«Продукти харчування» |
-Продовжувати розширювати словник іменниками за темою, прикметниками:велика, синя, дієсловами: буду їсти, пити, різати. -Формувати узагальнююче поняття продукти харчування (їжа). -Навчати розуміння поставлених питань до сюжетних картинок. -Продовжувати вчити виконувати дії: Візьми ляльку Лялю, Тату, Тому. Дай ляльці Лялі булку. Дай ляльці Таті сир. Дай ляльці Томі води. -Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух звуків, які видають різні сипучі матеріали – вправа "Знайди таку ж коробочку". |
-Вчити віддавати накази: на, іди, дай. -Вчити складати і промовляти речення: Це вуха. Ваня їсть вуху. Це диня. У Діми диня. Ось вода. У Віті вода, Петя, пий воду! -Навчати вживання дієслів: буду пити, буду їсти. -Навчати відповідей на питання по картинках, розвивати діалогічне мовлення. -Працювати над складової структурою слова, уточнювати вимоуа звуків в ланцюжках складів –вправа "Повторюй за мною" (ди-ди-ди – я хочу води; ка-ка-ка – дайте молока і ін) -Розвивати тривалий плавний ротовий видих – дихальна вправа "День народження". |
-Розвивати наслідуванню рухам і мовлення дорослого – рухлива гра "Баба сіяла горох". -Розвивати рухливість пальців рук – пальчикова гімнастика"Господиня» -Уточнювати уявлення про величину предметів, розвивати зорове сприйняття –вправа "Розклади по порядку".
|
Лютий |
ІІ тиждень |
«Посуд» |
-Розширювати предметний словник по темі. -Формувати узагальнююче поняття "посуд". -Формувати дієслівний словник: буду їсти, буду пити, буду мити, буду різати, буду варити, буду смажити, візьми, взяв, поклади, кладеш, кладу. -Вчити на прохання дорослого вибирати предмети для виконання названих дій (різати – ніж, наливати суп – ополоник). -Поповнювати словник прикметниками, що позначають основні кольори. -Навчати виконання двоступеневих інструкцій – д/і "Доручення". -Розвивати мовленнєвий слух, працювати над складовою структурою слова, виділяти і відстукувати ударний склад у слові – вправа "Уважні вушка". Розвивати мовленнєвий слух, вчити уважно слухати слова, розвивати мислення – д/і "Їстівне-неїстівне". |
-Удосконалювати вміння договорювати словосполучення. -Формувати граматичний лад мовлення. -. Навчати вживання прийменника в значенні у кого – д/і "У кого?", лото "Посуд" (у мене, у Вані, у Ані і т. д.) -Виробляти правильне мовленнєве діафрагмальне дихання, уточнювати вимову звуків у звуконаслідуваннях: П-п-п! п-п-п! – каша кипить, Ах – морозиво впало, Ой – тарілка розбилася, Ам – зайчик їсть капусту, Пух-пух – пихкає тісто в каструлі. Фу - дівчинка не хоче їсти кашу. -Вчити назвати місце розташування предмета, використовуючи прислівники тут, там, от; повторювати розповідь з опорою на сюжетну картинку: Тут Тома. Там мама. На, Тому, неси. -Розвивати сильний плавний видих, активізувати губні м'язи – дихальна вправа " бульбашка". |
-Розвивати наслідування рухам і мовлення дорослого – рухлива гра "Баба сіяла горох". -Розвивати конструктивний праксис, дрібну моторику, зорову увагу – гра з розрізними картинками. -Розвивати зорову увагу – вправа "Знайди і покажи дві однакові чашки". -Вчити запам'ятовувати картинки, вибирати їх з різних тематичних груп і розкладати в певній послідовності. |
Лютий |
ІІІ тиждень |
«Чудо речі навколо нас(предмети побуту)» |
-Продовжувати розвивати здатність розуміти чужу мову. -Розширювати словник по темі: предмети побуту -Вчити розрізняти іменники однини і множини чоловік. і жін. роду в називному відмінку – лото "Один-два". Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух звучання різних предметів "Що звучить?" |
-Удосконалювати вміння повторювати словосполучення, уточнювати звуковимову – потішка. -Розвивати діалогічне мовлення. -Формувати граматичний лад мовлення, вчити вживати прийменник у в значенні у кого (у мене, у Каті, у Вані) – лото "Кому що". -Розвивати правильне мовне дихання, вчити на одному видиху вимовляти декілька однакових або різних складів – вправа "Радіо". -Розвивати сильний плавний спрямований видих, активізувати губні м'язи – дихальна вправа "Пір'їнка, лети!" |
-Розвивати координацію мовлення з рухом -Розвивати дрібну моторику, наслідування рухам рук, розуміння мови – пальчикова гімнастика «Машингка» -Розвивати дрібну моторику, зміцнювати м'язи рук , вчити проводити хвилясті лінії – вправа "Намалюй хвилі ". |
Лютий |
ІV тиждень |
«Сім’я» |
-Формувати вміння вслухатися в мову, давати відповідні звукові і рухові реакції. -Уточнювати і розширювати пасивний словниковий запас, формувати вміння показувати членів своєї сім'ї - вправа "Покажи, де мама" (за сімейними фотографіями та сюжетними картинками). -Закріплювати форму наказового способу дієслова, вчити виконувати завдання типу: Ваня, йди! стій! сядь! Віка, візьми (м'яч)! віддай (м'яч)!
Формувати увагу до немовних звуків, розвивати слухове сприйняття - гра "Де гримить?" |
-Вчити повторювати за дорослим слова, що позначають близьких дитині людей (мама, тато, баба, тітка, дядько, ляля). -Формувати вміння відповідати на питання хто це? -Виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, правильну артикуляцію голосних звуків А, У, долати тверду атаку голосу - вправа "Послухай і повтори": А-а-а! - Мама качає малюка; Уа! Уа! - Плаче малюк; О-о-ох! - Стогне стара бабуся -Розвивати сильний плавний видих, активізувати губні м'язи - дихальна вправа " Бульбашка". -Вчити вимовляти слова складової структури першого типу - двоскладові слова з відкритих складів, вправа "Дізнайся, хто це?" |
-Розвивати наслідування рухам дорослого, розуміння мови –рухлива гра "Ось такі ми!" -Розвивати дрібну моторику, -копіювання -пальчикова гімнастика "Моя сім'я". |
Березень |
І тиждень |
«Сім’я» |
-Виховувати вміння слухати літературний твір і розуміти його зміст – казка "Бабина дочка,дідова дочка". -Вчити розуміти просторові відносини двох предметів, виражені прийменниками на, біля, за – вправа "Хто де?" -Розвивати мовленнєвий слух, вчити розрізняти на слух звуконаслідування – д/г "Хто там?" |
-Закріплювати вміння договорювати словосполучення – потішки -Розвивати інтонаційну виразність на матеріалі звуконаслідувань. -Розвивати діалогічне мовлення. -Збагачувати активний словник дітей прислівниками, які позначають місцезнаходження предмета: ось, тут,там – бесіда по малюнку " Сім’я ". -Формувати тривалий плавний мовленнєвий видих, інтонаційну виразність на матеріалі звуконаслідувань – вправа "Хто в будиночку живе?" |
-Розвивати наслідування рухам дорослих, розуміння мовлення Розвивати дрібну моторику пальців рук – пальчикова гра "Ось і вся моя сімя» -Розвивати зорову увагу, вчити знаходити такий же предмет, як на зразку – вправа "Знайди схоже тістечко".
|
Березень |
ІІ тиждень |
«Мамине свято» |
Продовжувати поповнювати словник іменниками і прикметниками. Вчити впізнавати предмети за словесним описом – вправа "Подарунок для мами". Вчити на прохання дорослого вибирати предмети для виконання названих дій (різати – ніж, шити – голка, наливати суп – ополоник). |
Удосконалювати вміння договорювати словосполучення. Розвивати діалогічну мова. Вчити будувати фрази з двох слів: це мама, ось тато, тут баба. Вчити складати з слів, ДАЙ і звукоподражаний прості фрази: на бі-бі, на, пі-пі, дай ав-ав, дай кота, Ваня, на бі-бі. Вчити вимовляти слова складової структури першого типу – двухсложные слова з відкритих складів, вправа "Впізнай, що (хто) це?" |
Розвивати координацію мови з рухом – рухома ярма "Подарунок мамі". Розвивати конструктивний праксис, дрібну моторику, закріплювати знання основних кольорів і уміння їх розрізняти – вправа "Намисто для мами".
|
Березень |
ІІІ тиждень |
«Дикі тварини» |
-Продовжувати розвивати здатність розуміти чуже мовлення – казка "Колобок". -Навчати розумінню питань щодо прочитаної казки із зоровою опорою. -Вчити по інструкції логопеда дізнаватися і правильно показувати диких тварин – гра "Лото". -Закріплювати вміння виконувати прості дії типу: покажи білку (зайчика, лисицю, і т. д.), візьми ведмедика, дай мені лисицю. -Розвивати слухову увагу, сприйняття і диференціація на слух різного типу звучання одного музичного інструменту – д/і "Ведмедик і зайчик". |
-Продовжувати вчити промовляти звуконаслідування, виробляти правильне мовленнєве діафрагмальне дихання , уточнювати вимову звуків: У-у-у виє вовк, Е-е-е ведмідь ричить, Ф-ф-ф-ф – фиркає їжачок, -Розвивати наслідування рухам і мовленню дорослого, повторювати аморфні слова ОЙ-ОЙ-ОЙ, АЙ-АЙ-АЙ – гра "Їжачок". -Уточнювати вимову голосних і приголосних звуків, вчити складати речення: Тато, ау! Мама, ау! Тітка, ау! Ніна, ау! Бик. |
-Розвивати координацію мовлення рухам – рухлива гра "Ведмедик клишоногий". Розвивати тонку моторику рук, наслідування, розуміння мови -пальчикова гра «Зайчик» -Розвивати зорову увагу, дрібну моторику, конструктивний праксис – гра з розрізними картинками. -Вчити запам'ятовувати і розкладати картинки в заданій послідовності (2-3 картинки). |
Березень |
ІV тиждень |
«Одяг» |
-Формувати вміння вслухатися в мовлення, розуміти його зміст. -Уточнювати і розширювати предметний словник по темі, навчати дітей впізнавання предметів за функціональним призначенням - вправа "Відгадай загадку - покажи відгадку". -Поповнювати пасивний словник за рахунок прикметників, що позначають колір, за рахунок іменників, що позначають деталі одягу: комір, кишені. -Навчати розуміння питань де? хто? кому? -Навчати виконання двоступеневих інструкцій. -Навчати орієнтуванні в назвах дій - вправа "Хто що робить?" -Розвивати мовленнєвий слух, уміння правильно сприймати і диференціювати слова - д / і "Знайди картинку" |
-Розвивати діалогічне мовлення. -Розвивати наслідування рухам (використання жестів "на", "дай") і мови дорослого - повторення слів НА і ДАЙ. -Вчити промовляти звуконаслідування, виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, уточнювати артикуляцію звуків: Ой ой ой! - Вколов пальчик, Пш-ш-ш! - Гладимо білизну, Т-т-т! - Шиємо на машинці. Навчати плавному вільному видиху, активізувати губні м'язи - вправа "Осіннє листя". -Вчити вимовляти слова складової структури першого типу - двоскладовий слова з відкритих складів, вправа "Кінець слова за тобою" |
-Розвивати загальну моторику, координацію мови з рухом, копіювання -рухлива гра "Ось такі ми!". -Розвивати рух кистей рук, диференційовані рухи пальців, розуміння мовлення -пальчикова гімнастика "Вийшли пальчики гуляти". -Розвивати зорову увагу, вчити знаходити однакові предмети - вправа "Знайди дві однакові сукні, які пошила мишка". -Навчати вмінню групувати предмети за кольором, закріплювати знання основних кольорів і вміння їх розрізняти - вправа "Підбери лялькам одяг". |
Березень |
V тиждень |
«Транспорт» |
-Вчити по інструкції логопеда дізнаватися і правильно показувати транспорт (машину, поїзд, пароплав, літак) – гра "Лото". -Закріплювати вміння виконувати прості дії типу: покажи машину (літак, пароплав, поїзд), візьми машину, покатай машину. -Навчати розуміння просторових відносин двох предметів, виражених прийменниками: на, за, біля, від, з – вправа "Що де?" Розвивати мовленнєвий слух, вміння правильно сприймати і диференціювати слова –вправа"Знайди картинку"(парні картинки). Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух різних транспортних шумів – гра "Звуки вулиці". |
-Розвивати наслідування рухам і мовлення дорослого, уточнювати вимову голосних і приголосних звуків, виробляти правильне мовнленнєве діафрагмальне дихання: – гра "Їхали-їхали": У-У-у – летить літак, И-и-и – пливе пароплав, Бі-бі-бі – їде машина, Ту-ту - сигналить паровоз Чу-чу – їде паровоз. -Розвивати сильний плавний спрямований видих, активізувати губні м'язи – дихальна вправа "Пливи, кораблику!" |
-Розвивати координацію мови з рухом – рухлива гра "Літак". -Розвивати рухи кистей рук, наслідування рухам рук дорослого, розуміння мови –пальчикова гра "Поїхали-поїхали!" -Розвивати зорову увагу, дрібну моторику, конструктивний праксис – гра з розрізними картинками. -Закріплювати знання 4-х основних кольорів – д/і "Різнобарвний транспорт". -Закріплювати вміння проводити хвилясті лінії – вправа "Проведи машинки по доріжках". |
-Уточнювати і збагачувати словник по темі, продовжувати формувати узагальнююче поняття "транспорт". -Розширювати експресивний словник з теми (частини машини). -Навчати розумінню питань, заданих по сюжетних картинок. -Продовжувати вчити розуміти граматичні категорії числа іменників і дієслів – лото "Один - багато". -Розвивати мовленнєвий слух, уміння уважно слухати слова – гра "Вірно - невірно". |
-Розвивати правильне мовленнєве дихання шляхом проголошення на одному видиху декількох однакових складів (БІ-БІ-БІ, ТУ-ТУ-ТУ-ТУ) – д/і "Весела подорож". -Вчити складати речення: Це Вова. У Вови бі-бі. Вова, дай бі-бі. Мама, на бі-бі. Тато, на бі-бі. Тітка, на бі-бі. Гуди. -Розвивати сильний плавний спрямований видих, активізувати губні м'язи – дихальний і голосовий вправа "Машинка" -Вчити вимовляти слова складової структури першого типу – двоскладні слова з відкритих складів, вправа "Виконай команду" |
-Розвивати координацію мови з рухом – рухлива гра "Машини". -Розвивати рухи кистей рук, наслідування рухам рук дорослого, розуміння мови –пальчикова гра "Поїхали-поїхали!" -Розвивати зорову увагу, дрібну моторику, конструктивний праксис – гра з розрізними картинками. -Закріплювати знання 4-х основних кольорів – д/і Різнобарвний транспорт". -Розвивати зорову увагу – гра "Знайди пару кожній машинці". |
Квітень |
І тиждень |
«Хліб» |
-Продовжувати розвивати здатність розуміти чуже мовлення – казка "Колосок". -Навчати розумінню питань щодо прочитаної казки із зоровою опорою. -Вчити по інструкції логопеда дізнаватися і правильно показувати мучні вироби -Закріплювати вміння виконувати прості дії типу: покажи булку (хліб, пиріжки)візьми бублик, дай мені батон. -Розвивати слухову увагу, сприйняття і диференціація на слух різного типу звучання одного музичного інструменту – |
-Продовжувати вчити промовляти звуконаслідування, виробляти правильне мовленнєве діафрагмальне дихання , уточнювати вимову звуків: У-у-у виє вітер, Пі-пі-пі- сигналить машина, Ф-ф-ф-ф – фиркає їжачок, -Розвивати наслідування рухам і мовленню дорослого, повторювати аморфні слова ОЙ-ОЙ-ОЙ, АЙ-АЙ-АЙ -Уточнювати вимову голосних і приголосних звуків, вчити складати речення: Тато, ау! Мама, ау! Тітка, ау! Ніна, ау! |
-Розвивати координацію мовлення рухам – рухлива гра "Ведмедик клишоногий". Розвивати тонку моторику рук, наслідування, розуміння мови -пальчикова гра «Гостинці» -Розвивати зорову увагу, дрібну моторику, конструктивний праксис – гра з розрізними картинками. -Вчити запам'ятовувати і розкладати картинки в заданій послідовності (2-3 картинки). |
Квітень |
І І тиждень |
«Дикі тварини» |
-Уточнювати і розширювати пасивний предметний словник за темою "Дикі тварини" - д/і "У кого картинка?" -Вчити відгадувати предмети за словесним описом. -Вчити розуміти граматичні категорії числа іменників та дієслів та питання до них: що робить? що роблять? -Навчати розуміння просторових відносин двох предметів, виражених прийменникамии: на, у, під, близько –вправа "Білочка і гриби". -Розвивати мовленнєвий слух, уміння уважно слухати слова – д/і "Вірно-невірно?" |
-Розвивати наслідування рухам і мовлення дорослого, повторювати аморфні слова ПІФ-ПІФ-ПАФ – гра "Мисливець" -Вчити вимовляти слова складової структури першого типу – двоскладні слова з відкритих складів, вправа "Кого ти бачив у зоопарку?" |
-Розвивати координацію мовлення рухам – рухлива гра "Зайчики". -Розвивати тонку моторику пальців і кистей рук, наслідування, розуміння мови –пальчикова гра "Зайчик". -Розвивати наслідування рухам дорослих, загальну моторику – вправа "Вгадай, хто я такий!" -Розвивати зорову увагу – вправа "Допоможи їжачку знайти доріжку до грибочків". -Вчити визначати зайвий предмет з представленого ряду – гра "Четвертий зайвий". |
Квітень |
ІІІ тиждень |
«Квіти» |
-Уточнювати і збагачувати словник по темі іменниками – назвами кольорів: кульбаба, ромашка, мак, жовтець, кашка; іменниками – назвами частин рослин:стебло, листя, квітка; формувати узагальнююче поняття "квіти". -Розвивати мовленнєвий слух, навчати розрізнення слів, подібних за звучанням і відрізняються одним звуком: мак, лак, рак, мак, Мук – вправа "Слухай уважно". |
-Вчити промовляти слова і речення : мак У каті мак -На, мама, мак! -Дай, Катя, мак! -Виробляти правильне мовленнєве діафрагмальне дихання, уточнювати вимову звуків у звуконаслідуваннях: А-а-а-х – нюхаємо квіти, Дінь-дінь – дзвіночок дзвенить. Розвивати плавний тривалий видих через рот, активізувати губні м'язи – дихальна вправа "Кульбаба". |
-Розвивати рухи кистей рук і диференційовані рухи пальців, наслідування рухам рук дорослого – пальчикова гра "Квітки". -Розвивати оптико-просторові функції, конструктивний праксис, дрібну моторику –вправа "Збери квітку". -Розвивати зорову увагу, вміння знаходити однакові предмети – вправа "Підбери пару кожному квіточки". -Продовжувати вчити співвідносити предмети за величиною - вправа "Підбери квіти до ваз". |
Квітень |
ІV тиждень |
«Комахи» |
-Уточнювати і збагачувати словник по темі (іменники: комахи, частини тіла комах), формувати узагальнююче поняття "комахи". -Продовжувати вчити дітей розрізняти граматичну форму однини і множини імен іменників – д/г "Де багато, а де мало?" -Навчати розуміння просторових відносин двох предметів, виражених прийменниками : на, у, під, близько і прислівниками: вгорі, внизу, високо, низько, праворуч, ліворуч. -Розвивати мовленнєвий слух та вміння уважно слухати слова – вправа "Правильно – неправильно?" |
-Вчити промовляти слова і речення: муха, Ось муха. Мама, муха! Я йду, я біжу, я дму, я мию, я даю, я веду, Вода, вухо, губи, нога, ноги, -Розвивати тривалий безперервний ротовий видих, активізувати губні м'язи –дихальна вправа "Лети, метелику!" -Вчити вимовляти слова складової структури першого типу – двоскладні слова з відкритих складів, вправа "Чого не стало?" |
-Розвивати рухи кистей рук і тонкої моторики пальців, наслідування рухам рук, розуміння мови, навчати узгоджених рухів обох рук – -Закріплювати вміння проводити прямі й хвилясті лінії– вправа "Проведи лінії по доріжках". -Закріплювати знання основних кольорів і уміння їх розрізняти – д/г "Знайди квітку для метелика". -Розвивати зорову увагу, вміння знаходити такий же предмет, як на зразку –вправа "Знайди серед комах таку ж бджілку". |
Травень |
І тиждень |
«День Перемоги» |
-Розширювати обсяг розуміння чужого мовлення. -Виховувати зосередженість і витримку. -Уточнювати і розширювати пасивний дієслівний словник – вправа "Що робить людина?" -Вчити розуміти категорії роду дієслів минулого часу однини: Валя читала; Валя читав. -Розвивати слухову увагу, сприйняття і диференціацію на слух різних звуків бубна (дзвін і стукіт) – вправа "Сонечко і дощик". |
-Розвивати наслідування рухам рук і мови дорослого, вчити промовляти аморфні слова-звуконаслідування, виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання : К-р-к-р – стрільба з пістолета; Піф-паф – рушниця стріляє; П-б-д-б – феєрверк; Д-д-д-д-д – кулемет стріляє; Та-Та-Та, Бом-бом-бом, Бам-бам-бам – гра "Б'ючи в барабан". Ду-ду-ду – гра "Пограємо на сопілочці". -Розвивати діалогічне мовлення. Закріплювати вміння договорювати словосполучення – гра "Ось ідуть солдатики". -Розвивати сильний плавний видих, активізувати губні м'язи – дихальна вправа "Паперовий прапорець". |
-Розвивати координацію мовлення з рухом – рухлива гра "Ось ідуть солдатики". -Розвивати силу кистей рук і швидкість руху пальців – пальчикова гра "Барабанчики". -Продовжувати вчити проводити дугоподібні лінії – вправа "Домалюй веселку". |
Травень |
І тиждень |
«Рідний край» |
-Уточнювати і збагачувати словник по темі іменниками – назвами кольорів: кульбаба, ромашка, мак, жовтець, кашка; іменниками – назвами частин рослин:стебло, листя, квітка; формувати узагальнююче поняття "квіти". -Розвивати мовленнєвий слух, навчати розрізнення слів, подібних за звучанням і відрізняються одним звуком: мак, лак, рак, мак, Мук – вправа "Слухай уважно". |
-Вчити промовляти слова і речення : мак У каті мак -На, мама, мак! -Дай, Катя, мак! -Виробляти правильне мовленнєве діафрагмальне дихання, уточнювати вимову звуків у звуконаслідуваннях: А-а-а-х – нюхаємо квіти, Дінь-дінь – дзвіночок дзвенить. Розвивати плавний тривалий видих через рот, активізувати губні м'язи – дихальна вправа "Кульбаба". |
-Розвивати рухи кистей рук і диференційовані рухи пальців, наслідування рухам рук дорослого – пальчикова гра "Квітки". -Розвивати оптико-просторові функції, конструктивний праксис, дрібну моторику –вправа "Збери квітку".«Оздоблення українськой сорочки» - викладання за зразком (колір та форма). «Віночок» - підбір за кольором стрічок до квіток. «Вибери потрібні квітки для віночка». Розвиток уваги: «Знайди відмінності», «Знайди таку саму фігуру». -Розвивати зорову увагу, вміння знаходити однакові предмети – вправа "Підбери пару кожному квіточки".
|
Травень |
ІІ тиждень |
«Плазуни,земноводні» |
-Уточнювати і збагачувати словник по темі (іменники: плазуни,земноводні , частини тіла). -Продовжувати вчити дітей розрізняти граматичну форму однини і множини імен іменників – д/г "Де багато, а де мало?" -Навчати розуміння просторових відносин двох предметів, виражених прийменниками : на, у, під, близько і прислівниками: вгорі, внизу, високо, низько, праворуч, ліворуч. -Розвивати мовленнєвий слух та вміння уважно слухати слова – вправа "Правильно – неправильно?" |
-Вчити промовляти слова і речення: муха, Ось муха. Мама, муха! Я йду, я біжу, я дму, я мию, я даю, я веду, Вода, вухо, губи, нога, ноги, -Розвивати тривалий безперервний ротовий видих, активізувати губні м'язи –дихальна вправа "Лети, метелику!" -Вчити вимовляти слова складової структури першого типу – двоскладні слова з відкритих складів, вправа "Чого не стало?" |
-Розвивати рухи кистей рук і тонкої моторики пальців, наслідування рухам рук, розуміння мови, навчати узгоджених рухів обох рук – -Закріплювати вміння проводити прямі й хвилясті лінії– вправа "Проведи лінії по доріжках". -Закріплювати знання основних кольорів і уміння їх розрізняти – д/г "Знайди квітку для метелика".«Розклади рибок від більшої до меншої та навпаки» - співвідношення розміру. «Спритні рибки». Розвиток зорової уваги: Д/Г «Що змінилось?». Розвиток мислення, пам’яті. Відгадування загадок. «Четвертий зайвий». - |
Травень |
ІІІ-ІV тиждень |
«ПП вивчення дітей» |
1