Тематичний перспективний план корекційної роботи з дітьми з ЗНМ -1, моторною алалією

Про матеріал
Тематичний план корекційної роботи з дітьми із ЗНМ -1, моторною алалією розкриває зміст роботи з усіх напрямків роботи вчителя - логопеда на рік.
Перегляд файлу

Розвиток розуміння мовлення,

мовного слуху, слухової  уваги.

Розвиток активної наслідувальної мовленнєвої діяльності.

Виховання загальних мовних навичок.

Розвиток загальної та дрібної моторики, наслідуванності, конструктивного праксису. Розвиток зорової уваги і сприйняття.

Розвиток пам'яті і мислення.

 Вересень

 І-ІІ тиждень

Психолого-педагогічне вивчення дітей

 Вересень

 ІІІ тиждень

«Я.Пізнай себе»

-Формувати вміння вслухатися в мову, давати відповідні звукові і рухові реакції.

--Навчати вмінню співвідносити предмети і зображення з їх словесним позначенням.

-Вчити показувати частини тіла відповідно до прохання дорослого - вправа "Покажи на собі і на ляльці", "Дзеркало".

-Формувати пасивний словник по темі: голова, руки, ноги, спина, живіт, рот, ніс, очі,

- розуміння цілісних словосполучень - вправа "Що робить?"

-Вчити виконувати прості дії:

Візьми мило. Вимий обличчя. Вимий руки. Візьми рушник. Витри обличчя. Витри руки. Візьми зубну щітку. Почисти зуби. Візьми гребінець. Причеши волосся.

Формувати увагу до немовних звуків, розвивати почуття ритму - вправа "Плескай, як я","Топай, як я"

Формувати увагу до немовних звуків, розвивати слухове сприйняття - гра "Де гримить?"

-Долати мовний негативізм, викликати бажання говорити.

-Вчити повторювати за дорослим слова, що позначають близьких дитині людей (мама, тато, баба, тітка, дядько, ляля).

-Формувати вміння відповідати на питання хто це?Що це?

-Виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, правильну артикуляцію голосних звуків А, У, долати тверду атаку голосу - вправа "Послухай і повтори":

А-а-а! - Мама качає малюка;

Уа! Уа! - Плаче малюк;

О-о-ох! - Стогне стара бабуся-Формувати потребу в мовленнєвому спілкуванні і вміння договорювати за логопедом склади і слова - вправа "Це Я".

-Розвивати інтонаційну виразність мови, модуляцію голосу на матеріалі звуконаслідувань:

Топ - маля йде,

Ам - хлопчик їсть,

Фу - дівчинка не хоче їсти,

Ох - болить зуб,

Ух - дядько працює,

Ех - хлопчик танцює,

Ха-ха-ха - діти сміються,

Ах - запашна квітка,

Розвивати правильне мовленнєве дихання – проспівувати  на одному видиху голосних звуків А, О, У, І, а також поєднань з двох голосних - АУ, УА, ОУ, ОІ, ІА - голосова вправа "Дівчата співають".

-Розвивати сильний плавний ротовий -видих, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Вітерець".

-Розвивати загальну моторику і координацію рухів, наслідування - вправа "Це Я".

-Розвивати кисті рук, наслідування рухам рук дорослого, навчати вмінню швидко переключатися з одного руху на інший, розвивати розуміння мовлення - вправа "Долоньки".

-Вчити запам'ятовувати і вибирати з ряду запропонованих 2-4 предмета.

 Вересень

 ІV тиждень

іграшки

-Формувати вміння вслухатися Навчати співвіднесення ознак предметів (синій, червоний, великий, маленький) з їх словесним позначенням.

-Формувати увагу до немовних звуків, слухове сприйняття, розрізнення двох  іграшок, що звучать - гра "Брязкальця

-Долати мовний негативізм, викликати бажання говорити.

Вчити наслідувати побутовим і музичним шумам, що видаються різними іграшками:

О-о-о - гарчить ведмедик,

І-і-і - ірже конячка,

Пі-пі-пі - пищить курча,

Бум-бум - гримить барабан,

Оп-оп-оп - стрибає м'ячик,

Бах - впали кубики та ін.

Формувати вміння договорювати за логопедом склади.

Виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, уточнювати артикуляцію голосних А, У, О, І, розвивати модуляцію голосу - гра "Що як звучить?"

Виробляти сильний ротовий видих, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Повітряна кулька»

-Розвивати наслідування рухам дорослого, розуміння мови - рухлива гра "Мишка з лялькою".

-Розвивати наслідування рухам рук і мови дорослого, розуміння мови -пальчикова гра "Барабанщики".

-Розвивати конструктивний праксис, дрібну моторику - гра з розрізними картинками.

-Розвивати зорову увагу, вміння знаходити на сюжетній картинці і показувати задані іграшки - вправа "Уважні очі".

Розвивати зорову увагу, мислення - вправа "Підбери м'ячикам половинки"(розрізний малюнок)

Вересень

V тиждень

«Іграшки»

-Уточнювати і розширювати пасивний предметний словник по темі - д / і "хованки".

-Навчати розуміння питань непрямих відмінків хто? де? у кого?

-Вчити дітей виконувати дії, пов'язані з ігровою ситуацією: покажи, візьми, принеси-вправа "Доручення" (одноступенева інструкція).

-Розвивати слухове увагу, вчити сприймати і диференціювати на слух різний темп, ритм і силу звучання барабана - вправа "Маленький барабанщик".

-Виховувати потребу в мовному спілкуванні.

-Формувати вміння договорювати за логопедом звуки, склади:

У-у-у - літак,

И-и-и - пароплав,

Ту-ту-ту - паровоз,

Бі-бі-бі - машина,

Ду-ду-ду - сопілка,

Та-та-та - барабан і ін.

-Виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, уточнювати артикуляцію голосних А, У, О, І, розвивати модуляцію голосу - гра "Співай зі мною".

-Розвивати тривалий плавний видих, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Млинок".

-Розвивати наслідування рухам дорослого, розуміння мови - рухлива гра "Ведмедик з лялькою".

-Розвивати наслідування рухам рук і мовлення дорослого, розуміння мовлення -пальчикова гра "Барабанщики".

-Розвивати зорово-просторову функцію, закріплювати знання основних кольорів, навчати групувати предмети за кольором - вправа "Будь уважним".

-Розвивати конструктивний праксис, дрібну моторику - спорудження з кубиків "Побудуй, як я".

-Розвивати зорову увагу і сприйняття, вчити знаходити предмет за його контурним зображенням

Жовтень

І тиждень

«Осінь»

-Навчати вмінню співвідносити предмети і зображення з їх словесним позначенням.

-Формувати вміння вслухатися в мову,давати відповідні рухові й звукові сигнали.

Розуміня питань непрямих відмінків:

 Де7куди?Звідки?

Кому?Кого?

У кого?Що?

Накопичення пасивного словника

Іменники: осінь, хмара, дощ,  парасолька, ліс, сад,  листя,калина

Прикметники: , золота, дощова, холодний

Дієслова: хмариться.жовтіти,червоніти, опадати, лити, в’янути,              

Формувати увагу до немовних звуків, розвивати почуття ритму - вправа "Плескай, як я","Топай, як я"

-Формувати потребу в мовленнєвому спілкуванні і вміння договорювати за логопедом склади і слова - вправа "Це Я".

Навчання побудові двослівних речень:

-Це лист.

- Дай лист.

-На лист

-Розвивати інтонаційну виразність мови, модуляцію голосу на матеріалі звуконаслідувань:

Топ - маля йде,

Ам - хлопчик їсть,

Фу - дівчинка не хоче їсти,

Ох - болить зуб,

Ух - дядько працює,

Ех - хлопчик танцює,

Ха-ха-ха - діти сміються,

Ах - запашна квітка,

Розвивати правильне мовленнєве дихання – проспівувати  на одному видиху голосних звуків А, О, У, І, а також поєднань з двох голосних - АУ, УА, ОУ, ОІ, ІА - голосова вправа "Дівчата співають".

-Розвивати сильний плавний ротовий -видих, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Вітерець".

-Розвивати загальну моторику і координацію рухів, наслідування - вправа "Це Я".

-Розвивати кисті рук, наслідування рухам рук дорослого, навчати вмінню швидко переключатися з одного руху на інший, розвивати розуміння мовлення - вправа "Дощик".

-Вчити запам'ятовувати і вибирати з ряду запропонованих 2-4 предмета

. Д/Г «Згрупуй за кольором» (листочок до листочка).

Розвиток зорової уваги:

Д/Г «Хто більше помітить?».(запамятовувати предмети і розкладати в певній послідовності)

Жовтень

ІІ тиждень

«Овочі»

-Вчити по інструкції логопеда дізнаватися і правильно показувати овочі.

-Навчати вмінню співвідносити зображення з їх словесним позначенням.

-Вчити дітей виконувати прості дії типу: покажи капусту, візьми моркву, поклади огірок, поїж помідор

-Вчити розуміти граматичні категорії числа іменників - гра "Де багато, а де мало?"

-Розвивати мовний слух, уміння правильно сприймати і диференціювати слова - вправа "У кого картинка?" (Парні картинки).

-Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух звуків, які видають різні предмети побуту - вправа "Звуки побуту"

-Виховувати потребу в мовленнєвому спілкуванні.

-Вчити вести односторонній діалог (логопед задає питання, а дитина жестом відповідає на нього).

-Вчити промовляти звуконаслідування, виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, уточнювати артикуляцію звуків:

Ам! - Зайчик їсть капусту,

У-ух! - Тягнемо морковочку,

О-о-о-х! - Капуста росте,

О-г-о-о! - Гарбуз,

М-м-м! - Смачна груша,

Фу-у-у! - Кисле яблуко.

Навчати плавному вільному видиху - дихальна вправа "Листопад".

-Розвивати наслідування рухам рук дорослого, розуміння мовлення -пальчикова гра "Капуста".

-Розвивати зорову увагу і дрібну моторику, вчити ритмічному нанесення точок по всій поверхні малюнка - вправа "Колючий огірочок".

-Вчити запам'ятовувати і вибирати з ряду запропонованого дорослим 2-4 овоча - вправа "Ми уважні".

 

 

 

 

 

Жовтень

ІІІ тиждень

«фрукти»

-Вчити по інструкції логопеда дізнаватися і правильно показувати фрукти - вправа "Дізнайся і покажи фрукт".

-Навчати вмінню співвідносити зображення з їх словесним позначенням.

-Ознайомити з прикметниками: великий, маленький, навчати співвіднесення слів великий і маленький з величиною предметів; навчати використанню відповідних жестів.

-Вчити дітей виконувати прості дії типу: покажи яблуко, візьми яблуко, поклади яблуко, поїж яблуко.

-Розвивати мовний слух, уміння правильно сприймати і -диференціювати слова - вправа "У кого картинка?" (Парні картинки із зображенням фруктів).

-Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух звуків, що видаються різними іграшками - вправа "Що звучить?".

-Формувати мовлення, як засіб спілкування.

-Вчити вести односторонній діалог (логопед задає питання, а дитина жестом відповідає на нього).

-Пригощати дітей фруктами, промовляючи при цьому - "НА!"

-Розвивати наслідування рухам і мовленню дорослого - повторення аморфних слів ОЙ-ОЙ-ОЙ, АЙ-АЙ-АЙ - вправа "Їжачок".

-Виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, правильну артикуляцію голосного звуку А, долати тверду атаку голосу - голосова вправу "Покажи мавпочці дорогу до бананів".

-Вчити вимовляти слова складової структури першого типу - двоскладові слова з відкритих складів, вправа "Кінець слова за тобою"

-Розвивати координацію рухів, загальну моторику, копіювання - рухлива гра "Колючий їжак", "Їжачок".

-Розвивати руху кистей рук, дрібну моторику - пальчикова гра "Апельсин".

-Розвивати зорову увагу і дрібну моторику - вправа "Поклади яблука в кошики".

-Закріплювати знання основних кольорів, навчати групуванню предметів за кольором, за величиною -Вправи "Будь уважним".

-Розвивати зорову увагу, вчити знаходити задані предмети на сюжетній картинці -Вправи "Знайди всі яблука, які продає лисичка".-

Жовтень

ІV тиждень

«Ягоди,гриби»

-Вчити по інструкції логопеда дізнаватися і правильно показувати ягоди.

-Навчати вмінню співвідносити зображення з їх словесним позначенням.

-Вчити дітей виконувати прості дії типу: покажи малину, візьми ожину, поклади суницю, поїж малину

-Вчити розуміти граматичні категорії числа іменників - гра "Де багато, а де мало?"

-Розвивати мовний слух, уміння правильно сприймати і диференціювати слова - вправа "У кого картинка?" (Парні картинки).

-Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух звуків, які видають різні предмети побуту - вправа "Звуки побуту"

-Виховувати потребу в мовленнєвому спілкуванні.

-Вчити вести односторонній діалог (логопед задає питання, а дитина жестом відповідає на нього).

-Вчити промовляти звуконаслідування, виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, уточнювати артикуляцію звуків:

Ам! – Тома їсть суницю,

У-ух! - Тягнемо морковочку,

О-о-о-х! - Капуста росте,

О-г-о-о! - Гарбуз,

М-м-м! - Смачна груша,

Фу-у-у! - Кисле яблуко.

Навчати плавному вільному видиху - дихальна вправа "Листопад". Вправи на дихання: «Перекоти кульку на інший край стола», «Чий листочок далі відлетить?».

вправа»Заблукали в лісі» (Ау- з різною силою голосу)

-Розвивати наслідування рухам рук дорослого, розуміння мовлення -пальчикова гра "По гриби".

-Розвивати зорову увагу і дрібну моторику, вчити ритмічному нанесенню точок по всій поверхні малюнка - вправа "Колюча гілочка малини".

-Вчити запам'ятовувати і вибирати з ряду запропонованого дорослим 2-4 овоча - вправа "Ми уважні".

 

 

 

 

 

Листопад

І тиждень

«Дикі птахи»

-Вчити розуміти слова узагальнюючого значення. -Уточнювати і розширювати пасивний предметний словник по темі "Дикі птахи» вправа "Покажи картинку".

Вчити показувати частини тіла птаха у відповідності до прохання дорослого.

Вчити відгадувати птахів по їх мовленнєвому опису

-Вчити дітей виконувати прості дії типу: покажи ластівку, візьми лелеку,.

-Вчити розрізняти граматичну форму однини і множини іменників - д / і "Де багато, а де мало?".

-Розвивати мовний слух, вчити розрізняти на слух голоси знайомих людей і називати їх по іменах - вправа "Хто покликав?"

-Закріплювати навик ведення одностороннього діалогу.

-Розвивати наслідування рухам (використання жестів "на", "дай") і мовлення дорослого - повторення слів на ДАЙ.

-Вчити називати імена дітей, ляльок, пригощати їх фруктами і овочами: Ваня, на! У Вані диня і т.д.

Промовляння звукокомплексів із  чистомовок:

Ах – ах – ах – перелітній птах,

Аля – аля – аля – на жаб полює чапля,

Ейко – ейко – ейко – щебече соловейко,

Ля – ля – ля – кує зозуля.

 

-Навчати плавному вільному видиху, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Осіннє листя".

Розвивати уміння втягувати і надувати щоки - дихальна вправа "Овочі-товстенькі і овочі-худенькі".

-Розвивати руху кистей рук, дрібну моторику, копіювання -пальчікові ігри

-Розвивати координацію рухів, загальну моторику, копіювання

- -Розвивати зорову увагу і сприйняття, вчити знаходити предмет за його контурним зображенням.

Листопад 

ІІ тиждень

«Дикі птахи»

-Уточнювати і збагачувати словник по темі, формувати узагальнююче поняття – лото "Птахи".

-Закріплювати вміння виконувати прості дії типу: покажи голуба, дай мені ворону.

-Вчити розрізняти протилежні за значенням прикметники  великий -маленький.

-Вчити розуміти граматичні категорії числа іменників та дієслів та питання до них: що робить? що роблять?

-Розвивати мовленнєвий слух, вправляти в впізнавання і розрізнення звукових сигналів – вправа “Хто кричить»

-Продовжувати вчити промовляти звуконаслідування, виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, вчити на одному видиху промовляти 3-4 склади, уточнювати вимову звуків:

Ку-ку! – кує зозуля;

Тук-тук-тук! – дятел стукає;

Пі-пі-пі! – пищать пташенята в гнізді,

Тинь-тинь! – синичка пищить,

Уф-уф! – сова.

-Розвивати тривалий спрямований плавний ротовий видих, активізувати губні м'язи –дихальна вправа "Летить, пташка!"

-Розвивати правильне мовне дихання, вчити на одному видиху вимовляти декілька однакових або різних складів – вправа "Птахи розмовляють".

-Розвивати наслідування рухам дорослого, загальну моторику і розуміння мовлення –рухлива гра "Пташки"

-Розвивати рухи кистей рук, тонкої моторики пальців, наслідуваність і розуміння мовлення – пальчикова гра "Полетіла пташка-мати".

-Розвивати зорову увагу, дрібну моторику, конструктивний праксис, закріплювати навички роботи з розрізними картинками.

 

Листопад 

ІІІ тиждень

«Дикі тварини»

-Продовжувати розвивати здатність розуміти чуже мовлення – казка "Колобок".

-Навчати розумінню питань щодо прочитаної казки із зоровою опорою.

-Вчити по інструкції логопеда дізнаватися і правильно показувати диких тварин – гра "Лото".

-Закріплювати вміння виконувати прості дії типу: покажи білку (зайчика, лисицю, і т. д.), візьми ведмедика, дай мені лисицю.

-Розвивати слухову увагу, сприйняття і диференціація на слух різного типу звучання одного музичного інструменту – д/і "Ведмедик і зайчик".

-Продовжувати вчити промовляти звуконаслідування, виробляти правильне мовленнєве діафрагмальне дихання , уточнювати вимову звуків:

У-у-у виє вовк,

Е-е-е ведмідь ричить,

Ф-ф-ф-ф – фиркає їжачок,

-Розвивати наслідування рухам і мовленню дорослого, повторювати аморфні слова ОЙ-ОЙ-ОЙ, АЙ-АЙ-АЙ – гра "Їжачок".

-Уточнювати вимову голосних і приголосних звуків, вчити складати речення:

Тато, ау! Мама, ау! Тітка, ау! Ніна, ау! Бик.

-Розвивати координацію мовлення рухам – рухлива гра "Ведмедик клишоногий".

Розвивати тонку моторику рук, наслідування, розуміння мови -пальчикова гра " зайчик білий,ьілий".

-Розвивати зорову увагу, дрібну моторику, конструктивний праксис – гра з розрізними картинками.

-Вчити запам'ятовувати і розкладати картинки в заданій послідовності (2-3 картинки).

Листопад 

ІV тиждень

«свійські тварини»

-Продовжувати розвивати пасивний словник, збагачувати його іменниками, прикметниками, дієсловами.

-Навчати впізнавати предмети за їх словесним описом – лото "Домашні тварини".

-Формувати граматичний лад мовлення, вчити розрізняти однину і множину іменників жіночого роду в називному відмінку – лото "Один-багато".

-Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух криків тварин – вправа "Хто кричить?"

-Активізувати мовне наслідування, розвивати інтонаційну виразність на матеріалі звуконаслідувань, вчити на одному видиху вимовляти 3-4 склади – вправа "Гості":

Тук-тук! – прийшли гості;

Ав-ав! – собака гавкає;

Мяу-мяу! – кішка нявкає;

Іа-іа-іа! – віслюк;

Беє-беє-беє! – баран;

І-го-го! – конячка;

Му-Му-му! – корова;

Ме-ме-ме! - коза та ін.

-Вчити правильному вживання займенників з прийменником у – вправа "У кого?" (у мене).

-Вчити промовляти слова і речення: Це кіт. Тут Тома. У Томи кіт. Ось бик.

-Розвивати координацію мовлення з рухом, розвивати емоційну виразність міміки і жестів – рухлива гра

-Розвивати тонку моторику пальців рук, наслідуваність – пальчикова гра "коза".

-Розвивати зорову увагу, навчати порівнянні предметів, які помітно різняться за величиною і висоті – лото "Великий-маленький".

-Вчити запам'ятовувати і розкладати картинки в заданій послідовності (2-3 картинки).

Грудень 

І тиждень

«Свійські птахи»

-Продовжувати розвивати здатність розуміти чуже мовлення, навчати розумінню питань щодо прочитаної казки із зоровою опорою – казка "Курочка Ряба".

-Розширювати предметний словник по темі, закріплювати вміння виконувати дії: покажи півня, дай мені півня, покажи курку, дай мені качку і т. д.

Формувати узагальнююче поняття "свійські птахи"

-Розширювати дієслівний словник (невизначена форма дієслів): ходити, бігати, літати, плавати, пірнати, кудкудакати, співати, пищати, пити воду,

-Вчити дітей відгадувати птахів за їх описом – д/г "Хто це?"

-Виховувати слухову увагу, вчити розрізняти високі і низькі звуки – вправа "Хто як голос подає?"

-Навчати розумінню питань по сюжетній картинці, розвивати діалогічне мовлення, зорову увагу – робота по сюжетній картинці "Пташиний двір".

-Удосконалювати навичку домовляння звуконаслідувань, виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, вчити на одному видиху вимовляти 3-4 склади, уточнювати вимову звуків: – вправа "Хто як голос подає?":

Ко-Ко-ко – курочка,

Га-га-га – гуси,

Пі-пі-пі – курчата,

Куд-куд-куди - кури

Гена, гуси, біжи, жени,

Ось гуси. Гена, біжи. Гена, жени! Тома, співай!

-Розвивати сильний плавний спрямований видих, активізувати губні м'язи – дихальна вправа "Качечки".

-Розвивати координацію мови з рухом – рухлива гра "Качки".

-Розвивати дрібну моторику – пальчикова «Де долонька?»

-Розвивати конструктивний праксис, дрібну моторику, зорову увагу – гра з розрізними картинками.

-Розвивати зорову увагу, вчити знаходити на сюжетній картинці однакові предмети –вправа "Знайди на малюнку всіх курочок".

-Вчити визначати зайвий предмет з представленого ряду – вправа "Четвертий зайвий".

Грудень 

ІІ тиждень

«Зима»

-Формувати вміння вслухатися в мовлення і розуміти його зміст - казка "Морозко".

-Навчати виконання двоступеневих інструкцій - гра в доручення.

 

-Розширювати пасивний дієслівний словник: піди, візьми, покажи, спати, сидіти, катаися "Що для чого?".

-Поповнювати словник дітей прикметниками: великий, маленький.

-Розвивати увагу до немовних звуків, розрізняти їх по одній з характеристик (тихий - гучний) - вправа "Уважні вушка".

-Удосконалювати діалогічне мовлення.

-Формувати вміння договорювати склади - вправа "Сніговик маленький-сніговик великий".

-Виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання,

 -правильну артикуляцію приголосного звуку Н (на)

Та-та-та! - Стукаємо в двері.

-Розвивати тривалий плавний видих, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Котись, олівець!"»Гріємо ручки»

-Вчити вимовляти слова складової структури першого типу - двоскладові слова з відкритих складів, вправа "Знайди і назви"

-Розвивати координацію мови з рухом

-Розвивати рух кистей рук, наслідування рухам рук дорослого, розуміння мови - пальчикова гра "Ми у двір пішли гулять".

-Розвивати наслідування діям дорослого, ігрові дії, конструювання - гра з кубиками "Стільці", "Вежа".

-Розвивати зорову увагу, вміння порівнювати предмети за величиною - вправа "Допоможи ведмедям знайти свої ліжечка".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Грудень 

ІІІ тиждень

«Одяг»

-Закріплювати предметний словник по темі, продовжувати вчити співвіднесення предметів з їх словесним позначенням - д / і "У кого цей предмет?" (З картинками і предметами одягу).

-Вчити дітей виконувати дії: візьми шапку, одягни шапку, поклади шапку.

-Поповнювати пасивний словник дітей за рахунок прикметників: великий, маленький; числівників: один, багато.

-Закріплювати вміння виконувати двоступеневі інструкції - д / і "Зберемо на прогулянку".

-Розвиток слухової уваги - вправа "Оплески".

Навчати вмінню співвідносити предмети з їх словесним позначенням - д / і "Парні картинки".

-Закріплювати розуміння слів узагальнюючого значення: одяг, взуття.

-Уточнювати і розширювати предметний пасивний словник по темам - вправа "Покажи картинку".

-Розширювати дієслівний словник: гуляти, ходити, танцювати.

-Вчити виконувати прості дії: покажи тапочки, одягни тапочки, зніми тапочки.

-Розвивати слухове увагу, сприйняття на слух звуків, які видають різні предмети побуту - вправа "Звуки побуту".

 

 

-Закріплювати вміння договорювати за логопедом склади і слова.

-Розвивати модуляцію голосу, виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, уточнювати артикуляцію звуку О - вправа "Як гарчать ведмедики".

-Розвивати сильний ротовий видих, навчати вмінню дути через трубочку, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Бульки".

-Вчити вимовляти слова складової структури першого типу - двоскладові слова з відкритих складів, вправа "Кінець слова за тобою"

-Розвивати діалогічне спілкування.

-Розвивати мовне наслідування, інтонаційну виразність, силу голосу на матеріалі звукоподражаний:

Топ-топ-топ - туфлі тупають голосно,

Топ-топ-топ - тапки тупають тихо.

-Розвивати сильний ротовий видих, навчати вмінню дути через трубочку, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Бульки".

-Вчити вимовляти слова складової структури першого типу - двоскладові слова з відкритих складів, вправа "Виконай команду

-Розвивати координацію мови з рухом - рухлива гра "Ось такі ми!".

Розвивати дрібну моторику - пальчикова гра «Щоб сукню нам пошити»

-Навчати порівнянню різних за величиною предметів - вправа "Великий-маленький"

-Розвивати зорову увагу, вчити підбирати підходящі за кольором і малюнком предмети -Вправи "Допоможи кожній дівчинці підібрати бантик до сукні".

-Розвиток дрібної моторики, конструктивного праксису, зорової уваги - гра з розрізними картинками.

 

-Розвивати уміння наслідувати рухам дорослого, розуміння мови - рухлива гра

-Розвивати тонку моторику пальців, рух кистей рук, розуміння мови - пальчикова гімнастика "Ніжки".

-Розвивати дрібну моторику, формувати вміння проводити довгі хвилясті лінії -Вправи "розмотати" нитки ".

-Вчити знаходити з ряду картинок зайву, розвивати зорову увагу і мислення - вправа "Четвертий зайвий".

 

Грудень 

ІV тиждень

«Зимові забави»

-Уточнювати і розширювати пасивний предметний словник дітей за різними темами, навчати впізнаванню іграшок і предметів за описом – вправа "Веселі загадки".

-Уточнювати і розширювати пасивний дієслівний словник – вправа "Хто що робить?".

-Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух звуків, які видають дитячі музичні інструменти – вправа "Маленький музикант".

-Продовжувати формувати вміння договорювати звуконаслідування і слова.

-Вчити запам'ятовувати і промовляти 2-3 слова з прохання педагога: мама, тато; мама, тато, тітка.

Виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, уточнювати вимову звуків у звуконаслідуваннях (див. тему "Новий Рік").

-Формувати плавний тривалий видих – дихальна вправа "Сніг іде".

-Вчити вимовляти слова складової структури першого типу – двохскладові слова з відкритих складів, вправа "Виконай команду"

-Розвивати наслідуванню рухам рук дорослого, навчати вмінню швидко переключатися з одного руху на інший, розвивати розуміння мови – рухлива гра ".

-Розвивати дрібну моторику, зміцнювати м'язи рук , вчити проводити прямі горизонтальні лінії – вправа "Покатай грудочки по доріжках".

-Розвивати зорову увагу – вправа "Знайди кожному сніговикові пару".

-Навчати вмінню групувати предмети за кольором, закріплювати знання основних кольорів і уміння їх розрізняти – вправа “Знайди рукавички однакового  кольору".

Вчити запам'ятовувати і розкладати іграшки в заданій послідовності (2-3 іграшки).

Грудень 

V тиждень

«Новий рік, Ялинка»

 

 -Працювати над розширенням розуміння чужого мовлення.

-Вчити розуміти питання, поставлені до сюжетної картинки.

-Вчити впізнавати предмети на малюнку по їх словесному опису - д / і "Відгадай загадку - покажи відгадку".

-Розвивати мовний слух, уміння правильно сприймати словесну інструкцію - вправа "Виконай завдання!".

-Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух звуків, які видають дитячі музичні інструменти - вправа "Маленький музикант".

-Виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, вчити на одному видиху вимовляти 3-4 склади, уточнювати вимову звуків в звуконаслідуваннях:

У-у-у-у! - Хуртовина починається;

По-в-в-в! - Пурга починається;

Х-х-х-х! - Гріємо руки;

У-у-у-х! - Катання з гірки;

Ух-х-х !, Ух-х-х-х! - Погріємось.

Ду-ду-ду - гра на сопілці,

Дон-дон, дзень-дзень - дзвенить дзвіночок,

Та-та-та, бом, бам- б'ємо в барабан,

-Вчити правильно вживати займенники з прийменником У - вправа "У кого?" (У мене).

-Формувати плавний тривалий видих - дихальна вправа "Сніг іде".

-Розвивати наслідування рухам рук дорослого, навчати вмінню швидко переключатися з одного руху на інший, розвивати розуміння мови - рухлива гра

-Розвивати дрібну моторику, зміцнювати м'язи рук, вчити проводити хвилясті лінії - вправа "Обведи гірлянди по крапках".

-Розвивати зорову увагу - вправа "Знайди дві однакові ялинкові іграшки".

 

 

 

 

 

 

 

 

Січень

І-ІІ тижні

«Психолого- педагогічне вивчення дітей»

Січень

ІІІ тиждень

«Будівництво»

-Формувати вміння вслухатися в мовлення і розуміти його зміст - казка "Теремок".

-Навчати виконання двоступеневих інструкцій - гра в доручення.

-Формувати узагальнююче поняття "меблі",

-уточнювати і розширювати пасивний словник по темі (назви предметів меблів і їх призначення) - вправа "Посидимо, полежимо!"

-Розширювати пасивний дієслівний словник: піди, візьми, покажи, спати, сидіти, зберігати - вправа "Що для чого?".

-Поповнювати словник дітей прикметниками: великий, маленький.

-Розвивати увагу до немовних звуків, розрізняти їх по одній з характеристик (тихий - гучний) - вправа "Уважні вушка".

-Удосконалювати діалогічне мовлення.

-Формувати вміння договорювати склади - вправа "Будинок великий, будинок маленький".

-Виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання,

 -правильну артикуляцію приголосного звуку Н - вправа "Поламаний телевізор";

Та-та-та! - Стукаємо в двері.

-Розвивати тривалий плавний видих, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Котись, олівець!"

-Вчити вимовляти слова складової структури першого типу - двоскладові слова з відкритих складів, вправа "Знайди і назви"

-Розвивати координацію мови з рухом - рухлива гра "Будинок великий, будинок маленький".

-Розвивати рух кистей рук, наслідування рухам рук дорослого, розуміння мови - пальчикова гра "Молоточки".

-Розвивати наслідування діям дорослого, ігрові дії, конструювання - гра з кубиками "Стільці", "Вежа".

-Розвивати зорову увагу, вміння порівнювати предмети за величиною - вправа "Допоможи ведмедям знайти свої ліжечка".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Січень

ІV тиждень

«Меблі»

-Уточнювати і розширювати предметний словник по темі, навчати впізнавання предметів за їх призначенням - д / і "Відгадай загадку - покажи відгадку" (на чому можна сидіти? На чому сплять?).

-Уточнювати і розширювати пасивний дієслівний словник, розвивати розуміння прийменникових конструкцій з простими приймениками сядь на стілець, ляж на ліжко, йди до шафи, йди до столу, візьми з шафи м'яч, поклади м'яч на стіл - вправа "Виконуйте команди!".

-Вчити розрізняти дієслова теперішнього часу 1-ої і 3-ої особи однини - д / і "Хто що робить?" (Я йду - він йде).

-Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух звуків, які видають різні сипучі матеріали - вправа "Знайди таку ж коробочку".

 

-Формувати вміння договорювати склади і слова.

-Вчити складати речення щодо моделі: звернення + дієслово наказового способу:

Мама, йди (веди)!

Ваня, біжи!

Папа, неси (пили, бий)!

Аня, мий!

-Розвивати діалогічне мовлення - робота з сюжетними картинками.

-Розвивати сильний плавний спрямований видих, активізувати губні м'язи - дихальна вправа "Веселі кульки".

-Вчити вимовляти слова складової структури першого типу - двоскладові слова з відкритих складів, вправа "Запам'ятай і повтори"

-Розвивати координацію мови з рухом - рухлива гра "Будинок великий, будинок маленький".

-Розвивати рух кистей рук, наслідування рухам рук дорослого, розуміння мови - пальчикова гра "Меблі»

-Удосконалювати конструктивний праксис, розвивати дрібну моторику і зорову увагу - гра з розрізними картинками.

-Викладання контурів предметів меблів з паличок на зразок.

-Розвивати зорову увагу, вміння знаходити відповідні за кольором і малюнком елементи -Вправи "Підбери дах кожного будиночка".

 

 

 

Лютий

І тиждень

«Продукти харчування»

-Продовжувати розширювати словник іменниками за темою, прикметниками:велика, синя, дієсловами: буду їсти, пити, різати.

-Формувати узагальнююче поняття продукти харчування (їжа).

-Навчати розуміння поставлених питань до сюжетних картинок.

-Продовжувати вчити виконувати дії: Візьми ляльку Лялю, Тату, Тому. Дай ляльці Лялі булку. Дай ляльці Таті сир. Дай ляльці Томі води.

-Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух звуків, які видають різні сипучі матеріали – вправа "Знайди таку ж коробочку".

-Вчити віддавати накази: на, іди, дай.

-Вчити складати і промовляти речення: Це вуха. Ваня їсть вуху. Це диня. У Діми диня. Ось вода. У Віті вода, Петя, пий воду!

-Навчати вживання дієслів: буду пити, буду їсти.

-Навчати відповідей на питання по картинках, розвивати діалогічне мовлення.

-Працювати над складової структурою слова, уточнювати вимоуа звуків в ланцюжках складів –вправа "Повторюй за мною" (ди-ди-ди – я хочу води; ка-ка-ка – дайте молока і ін)

-Розвивати тривалий плавний ротовий видих – дихальна вправа "День народження".

-Розвивати наслідуванню рухам і мовлення дорослого – рухлива гра "Баба сіяла горох".

-Розвивати рухливість пальців рук – пальчикова гімнастика"Господиня»

-Уточнювати уявлення про величину предметів, розвивати зорове сприйняття –вправа "Розклади по порядку".

 

Лютий

ІІ тиждень

«Посуд»

-Розширювати предметний словник по темі.

-Формувати узагальнююче поняття "посуд".

-Формувати дієслівний словник: буду їсти, буду пити, буду мити, буду різати, буду варити, буду смажити, візьми, взяв, поклади, кладеш, кладу.

-Вчити на прохання дорослого вибирати предмети для виконання названих дій (різати – ніж, наливати суп – ополоник).

-Поповнювати словник прикметниками, що позначають основні кольори.

-Навчати виконання двоступеневих інструкцій – д/і "Доручення".

-Розвивати мовленнєвий слух, працювати над складовою структурою слова, виділяти і відстукувати ударний склад у слові – вправа "Уважні вушка".

Розвивати мовленнєвий слух, вчити уважно слухати слова, розвивати мислення – д/і "Їстівне-неїстівне".

-Удосконалювати вміння договорювати словосполучення.

-Формувати граматичний лад мовлення.

-. Навчати вживання прийменника в значенні у кого – д/і "У кого?", лото "Посуд" (у мене, у Вані, у Ані і т. д.)

-Виробляти правильне мовленнєве діафрагмальне дихання, уточнювати вимову звуків у звуконаслідуваннях:

П-п-п! п-п-п! – каша кипить,

Ах – морозиво впало,

Ой – тарілка розбилася,

Ам – зайчик їсть капусту,

Пух-пух – пихкає тісто в каструлі.

Фу - дівчинка не хоче їсти кашу.

-Вчити назвати місце розташування предмета, використовуючи прислівники тут, там, от; повторювати розповідь з опорою на сюжетну картинку: Тут Тома. Там мама. На, Тому, неси.

-Розвивати сильний плавний видих, активізувати губні м'язи – дихальна вправа " бульбашка".

-Розвивати наслідування рухам і мовлення дорослого – рухлива гра "Баба сіяла горох".

-Розвивати конструктивний праксис, дрібну моторику, зорову увагу – гра з розрізними картинками.

-Розвивати зорову увагу – вправа "Знайди і покажи дві однакові чашки".

-Вчити запам'ятовувати картинки, вибирати їх з різних тематичних груп і розкладати в певній послідовності.

Лютий

ІІІ тиждень

«Чудо речі навколо нас(предмети побуту)»

-Продовжувати розвивати здатність розуміти чужу мову.

-Розширювати словник по темі: предмети побуту

-Вчити розрізняти іменники однини і множини чоловік. і жін. роду в називному відмінку – лото "Один-два".

Розвивати слухову увагу, сприйняття на слух звучання різних предметів "Що звучить?"

-Удосконалювати вміння повторювати словосполучення, уточнювати звуковимову – потішка.

-Розвивати діалогічне мовлення.

-Формувати граматичний лад мовлення, вчити вживати прийменник у в значенні у кого (у мене, у Каті, у Вані) – лото "Кому що".

-Розвивати правильне мовне дихання, вчити на одному видиху вимовляти декілька однакових або різних складів – вправа "Радіо".

-Розвивати сильний плавний спрямований видих, активізувати губні м'язи – дихальна вправа "Пір'їнка, лети!"

-Розвивати координацію мовлення з рухом

-Розвивати дрібну моторику, наслідування рухам рук, розуміння мови – пальчикова гімнастика «Машингка»

-Розвивати дрібну моторику, зміцнювати м'язи рук , вчити проводити хвилясті лінії – вправа "Намалюй хвилі ".

Лютий

ІV тиждень

«Сім’я»

-Формувати вміння вслухатися в мову, давати відповідні звукові і рухові реакції.

-Уточнювати і розширювати пасивний словниковий запас, формувати вміння показувати членів своєї сім'ї - вправа "Покажи, де мама" (за сімейними фотографіями та сюжетними картинками).

-Закріплювати форму наказового способу дієслова, вчити виконувати завдання типу:

Ваня, йди! стій! сядь!

Віка, візьми (м'яч)! віддай (м'яч)!

 

Формувати увагу до немовних звуків, розвивати слухове сприйняття - гра "Де гримить?"

 

-Вчити повторювати за дорослим слова, що позначають близьких дитині людей (мама, тато, баба, тітка, дядько, ляля).

-Формувати вміння відповідати на питання хто це?

-Виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, правильну артикуляцію голосних звуків А, У, долати тверду атаку голосу - вправа "Послухай і повтори":

А-а-а! - Мама качає малюка;

Уа! Уа! - Плаче малюк;

О-о-ох! - Стогне стара бабуся

-Розвивати сильний плавний видих, активізувати губні м'язи - дихальна вправа " Бульбашка".

-Вчити вимовляти слова складової структури першого типу - двоскладові слова з відкритих складів, вправа "Дізнайся, хто це?"

-Розвивати наслідування рухам дорослого, розуміння мови –рухлива  гра "Ось такі ми!"

-Розвивати дрібну моторику,

 -копіювання

-пальчикова гімнастика "Моя сім'я".

Березень

І тиждень

«Сім’я»

-Виховувати вміння слухати літературний твір і розуміти його зміст –  казка "Бабина дочка,дідова дочка".

-Вчити розуміти просторові відносини двох предметів, виражені прийменниками на, біля, за – вправа "Хто де?"

-Розвивати мовленнєвий слух, вчити розрізняти на слух звуконаслідування – д/г "Хто там?"

-Закріплювати вміння договорювати словосполучення – потішки

-Розвивати інтонаційну виразність на матеріалі звуконаслідувань.

-Розвивати діалогічне мовлення.

-Збагачувати активний словник дітей прислівниками, які позначають місцезнаходження предмета: ось, тут,там – бесіда по малюнку " Сім’я ".

-Формувати тривалий плавний мовленнєвий видих, інтонаційну виразність на матеріалі звуконаслідувань – вправа "Хто в будиночку живе?"

-Розвивати наслідування рухам дорослих, розуміння мовлення

Розвивати дрібну моторику пальців рук – пальчикова гра "Ось і вся моя сімя»

-Розвивати зорову увагу, вчити знаходити такий же предмет, як на зразку – вправа "Знайди схоже тістечко".

 

 

 

 

Березень

ІІ тиждень

«Мамине свято»

Продовжувати поповнювати словник іменниками і прикметниками.

Вчити впізнавати предмети за словесним описом – вправа "Подарунок для мами".

Вчити на прохання дорослого вибирати предмети для виконання названих дій (різати – ніж, шити – голка, наливати суп – ополоник).

Удосконалювати вміння договорювати словосполучення.

Розвивати діалогічну мова.

Вчити будувати фрази з двох слів: це мама, ось тато, тут баба.

Вчити складати з слів, ДАЙ і звукоподражаний прості фрази: на бі-бі, на, пі-пі, дай ав-ав, дай кота, Ваня, на бі-бі.

Вчити вимовляти слова складової структури першого типу – двухсложные слова з відкритих складів, вправа "Впізнай, що (хто) це?"

Розвивати координацію мови з рухом – рухома ярма "Подарунок мамі".

Розвивати конструктивний праксис, дрібну моторику, закріплювати знання основних кольорів і уміння їх розрізняти – вправа "Намисто для мами".

 

 

 

 

Березень

ІІІ тиждень

«Дикі тварини»

-Продовжувати розвивати здатність розуміти чуже мовлення – казка "Колобок".

-Навчати розумінню питань щодо прочитаної казки із зоровою опорою.

-Вчити по інструкції логопеда дізнаватися і правильно показувати диких тварин – гра "Лото".

-Закріплювати вміння виконувати прості дії типу: покажи білку (зайчика, лисицю, і т. д.), візьми ведмедика, дай мені лисицю.

-Розвивати слухову увагу, сприйняття і диференціація на слух різного типу звучання одного музичного інструменту – д/і "Ведмедик і зайчик".

-Продовжувати вчити промовляти звуконаслідування, виробляти правильне мовленнєве діафрагмальне дихання , уточнювати вимову звуків:

У-у-у виє вовк,

Е-е-е ведмідь ричить,

Ф-ф-ф-ф – фиркає їжачок,

-Розвивати наслідування рухам і мовленню дорослого, повторювати аморфні слова ОЙ-ОЙ-ОЙ, АЙ-АЙ-АЙ – гра "Їжачок".

-Уточнювати вимову голосних і приголосних звуків, вчити складати речення:

Тато, ау! Мама, ау! Тітка, ау! Ніна, ау! Бик.

-Розвивати координацію мовлення рухам – рухлива гра "Ведмедик клишоногий".

Розвивати тонку моторику рук, наслідування, розуміння мови -пальчикова гра «Зайчик»

-Розвивати зорову увагу, дрібну моторику, конструктивний праксис – гра з розрізними картинками.

-Вчити запам'ятовувати і розкладати картинки в заданій послідовності (2-3 картинки).

Березень

ІV тиждень

«Одяг»

-Формувати вміння вслухатися в мовлення, розуміти його зміст.

-Уточнювати і розширювати предметний словник по темі, навчати дітей впізнавання предметів за функціональним призначенням - вправа "Відгадай загадку - покажи відгадку".

-Поповнювати пасивний словник за рахунок прикметників, що позначають колір, за рахунок іменників, що позначають деталі одягу: комір, кишені.

-Навчати розуміння питань де? хто? кому?

-Навчати виконання двоступеневих інструкцій.

-Навчати орієнтуванні в назвах дій - вправа "Хто що робить?"

-Розвивати мовленнєвий слух, уміння правильно сприймати і диференціювати слова - д / і "Знайди картинку"

-Розвивати діалогічне мовлення.

-Розвивати наслідування рухам (використання жестів "на", "дай") і мови дорослого - повторення слів НА і ДАЙ.

-Вчити промовляти звуконаслідування, виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання, уточнювати артикуляцію звуків:

Ой ой ой! - Вколов пальчик,

Пш-ш-ш! - Гладимо білизну,

Т-т-т! - Шиємо на машинці.

Навчати плавному вільному видиху, активізувати губні м'язи - вправа "Осіннє листя".

-Вчити вимовляти слова складової структури першого типу - двоскладовий слова з відкритих складів, вправа "Кінець слова за тобою"

-Розвивати загальну моторику, координацію мови з рухом, копіювання -рухлива гра "Ось такі ми!".

-Розвивати рух кистей рук, диференційовані рухи пальців, розуміння мовлення -пальчикова гімнастика "Вийшли пальчики гуляти".

-Розвивати зорову увагу, вчити знаходити однакові предмети - вправа "Знайди дві однакові сукні, які пошила мишка".

-Навчати вмінню групувати предмети за кольором, закріплювати знання основних кольорів і вміння їх розрізняти - вправа "Підбери лялькам одяг".

Березень

V тиждень

«Транспорт»

-Вчити по інструкції логопеда дізнаватися і правильно показувати транспорт (машину, поїзд, пароплав, літак) – гра "Лото".

-Закріплювати вміння виконувати прості дії типу: покажи машину (літак, пароплав, поїзд), візьми машину, покатай машину.

-Навчати розуміння просторових відносин двох предметів, виражених прийменниками: на, за, біля, від, з – вправа "Що де?"

Розвивати мовленнєвий слух, вміння правильно сприймати і диференціювати слова –вправа"Знайди картинку"(парні картинки).

Розвивати слухову  увагу, сприйняття на слух різних транспортних шумів – гра "Звуки вулиці".

-Розвивати наслідування рухам і мовлення  дорослого, уточнювати вимову голосних і приголосних звуків, виробляти правильне мовнленнєве діафрагмальне дихання: – гра "Їхали-їхали":

У-У-у – летить літак,

И-и-и – пливе пароплав,

Бі-бі-бі – їде машина,

Ту-ту - сигналить паровоз

Чу-чу – їде паровоз.

-Розвивати сильний плавний спрямований видих, активізувати губні м'язи – дихальна вправа "Пливи, кораблику!"

-Розвивати координацію мови з рухом – рухлива гра "Літак".

-Розвивати рухи кистей рук, наслідування рухам рук дорослого, розуміння мови –пальчикова гра "Поїхали-поїхали!"

-Розвивати зорову увагу, дрібну моторику, конструктивний праксис – гра з розрізними картинками.

-Закріплювати знання 4-х основних кольорів – д/і "Різнобарвний транспорт".

-Закріплювати вміння проводити хвилясті лінії – вправа "Проведи машинки по доріжках".

-Уточнювати і збагачувати словник по темі, продовжувати формувати узагальнююче поняття "транспорт".

-Розширювати експресивний словник з теми (частини машини).

-Навчати розумінню питань, заданих по сюжетних картинок.

-Продовжувати вчити розуміти граматичні категорії числа іменників і дієслів – лото "Один - багато".

-Розвивати мовленнєвий слух, уміння уважно слухати слова – гра "Вірно - невірно".

-Розвивати правильне мовленнєве дихання шляхом проголошення на одному видиху декількох однакових складів (БІ-БІ-БІ, ТУ-ТУ-ТУ-ТУ) – д/і "Весела подорож".

-Вчити складати речення:

Це Вова. У Вови бі-бі. Вова, дай бі-бі. Мама, на бі-бі. Тато, на бі-бі. Тітка, на бі-бі. Гуди.

-Розвивати сильний плавний спрямований видих, активізувати губні м'язи – дихальний і голосовий вправа "Машинка"

-Вчити вимовляти слова складової структури першого типу – двоскладні слова з відкритих складів, вправа "Виконай команду"

-Розвивати координацію мови з рухом – рухлива гра "Машини".

-Розвивати рухи кистей рук, наслідування рухам рук дорослого, розуміння мови –пальчикова гра "Поїхали-поїхали!"

-Розвивати зорову увагу, дрібну моторику, конструктивний праксис – гра з розрізними картинками.

-Закріплювати знання 4-х основних кольорів – д/і Різнобарвний транспорт".

-Розвивати зорову увагу – гра "Знайди пару кожній машинці".

Квітень

І тиждень

«Хліб»

-Продовжувати розвивати здатність розуміти чуже мовлення – казка "Колосок".

-Навчати розумінню питань щодо прочитаної казки із зоровою опорою.

-Вчити по інструкції логопеда дізнаватися і правильно показувати мучні вироби

-Закріплювати вміння виконувати прості дії типу: покажи булку (хліб, пиріжки)візьми бублик, дай мені батон.

-Розвивати слухову увагу, сприйняття і диференціація на слух різного типу звучання одного музичного інструменту –

-Продовжувати вчити промовляти звуконаслідування, виробляти правильне мовленнєве діафрагмальне дихання , уточнювати вимову звуків:

У-у-у виє вітер,

Пі-пі-пі- сигналить машина,

Ф-ф-ф-ф – фиркає їжачок,

-Розвивати наслідування рухам і мовленню дорослого, повторювати аморфні слова ОЙ-ОЙ-ОЙ, АЙ-АЙ-АЙ

-Уточнювати вимову голосних і приголосних звуків, вчити складати речення:

Тато, ау! Мама, ау! Тітка, ау! Ніна, ау!

-Розвивати координацію мовлення рухам – рухлива гра "Ведмедик клишоногий".

Розвивати тонку моторику рук, наслідування, розуміння мови -пальчикова гра «Гостинці»

-Розвивати зорову увагу, дрібну моторику, конструктивний праксис – гра з розрізними картинками.

-Вчити запам'ятовувати і розкладати картинки в заданій послідовності (2-3 картинки).

Квітень

І І тиждень

«Дикі тварини»

-Уточнювати і розширювати пасивний предметний словник за темою "Дикі тварини" - д/і "У кого картинка?"

-Вчити відгадувати предмети за словесним описом.

-Вчити розуміти граматичні категорії числа іменників та дієслів та питання до них: що робить? що роблять?

-Навчати розуміння просторових відносин двох предметів, виражених прийменникамии: на, у, під, близько –вправа "Білочка і гриби".

-Розвивати мовленнєвий слух, уміння уважно слухати слова – д/і "Вірно-невірно?"

-Розвивати наслідування рухам і мовлення дорослого, повторювати аморфні слова ПІФ-ПІФ-ПАФ – гра "Мисливець"

-Вчити вимовляти слова складової структури першого типу – двоскладні слова з відкритих складів, вправа "Кого ти бачив у зоопарку?"

-Розвивати координацію мовлення рухам – рухлива гра "Зайчики".

-Розвивати тонку моторику пальців і кистей рук, наслідування, розуміння мови –пальчикова гра "Зайчик".

-Розвивати наслідування рухам дорослих, загальну моторику – вправа "Вгадай, хто я такий!"

-Розвивати зорову увагу – вправа "Допоможи їжачку знайти доріжку до грибочків".

-Вчити визначати зайвий предмет з представленого ряду – гра "Четвертий зайвий".

Квітень

ІІІ тиждень

«Квіти»

-Уточнювати і збагачувати словник по темі іменниками – назвами кольорів: кульбаба, ромашка, мак, жовтець, кашка; іменниками – назвами частин рослин:стебло, листя, квітка; формувати узагальнююче поняття "квіти".

-Розвивати мовленнєвий слух, навчати розрізнення слів, подібних за звучанням і відрізняються одним звуком: мак, лак, рак, мак, Мук – вправа "Слухай уважно".

-Вчити промовляти слова і речення : мак

У каті мак

-На, мама, мак!

-Дай, Катя, мак!

-Виробляти правильне мовленнєве діафрагмальне дихання, уточнювати вимову звуків у звуконаслідуваннях:

А-а-а-х – нюхаємо квіти,

Дінь-дінь – дзвіночок дзвенить.

Розвивати плавний тривалий видих через рот, активізувати губні м'язи – дихальна вправа "Кульбаба".

-Розвивати рухи кистей рук і диференційовані рухи пальців, наслідування рухам рук дорослого – пальчикова гра "Квітки".

-Розвивати оптико-просторові функції, конструктивний праксис, дрібну моторику –вправа "Збери квітку".

-Розвивати зорову увагу, вміння знаходити однакові предмети – вправа "Підбери пару кожному квіточки".

-Продовжувати вчити співвідносити предмети за величиною - вправа "Підбери квіти до ваз".

Квітень

ІV тиждень

«Комахи»

-Уточнювати і збагачувати словник по темі (іменники: комахи, частини тіла комах), формувати узагальнююче поняття "комахи".

-Продовжувати вчити дітей розрізняти граматичну форму однини і множини імен іменників – д/г "Де багато, а де мало?"

-Навчати розуміння просторових відносин двох предметів, виражених прийменниками : на, у, під, близько і прислівниками: вгорі, внизу, високо, низько, праворуч, ліворуч.

-Розвивати мовленнєвий слух та вміння уважно слухати слова – вправа "Правильно – неправильно?"

-Вчити промовляти слова і речення: муха,

Ось муха.

Мама, муха!

Я йду, я біжу, я дму, я мию, я даю, я веду,

Вода, вухо, губи, нога, ноги,

-Розвивати тривалий безперервний ротовий видих, активізувати губні м'язи –дихальна вправа "Лети, метелику!"

-Вчити вимовляти слова складової структури першого типу – двоскладні слова з відкритих складів, вправа "Чого не стало?"

-Розвивати рухи кистей рук і тонкої моторики пальців, наслідування рухам рук, розуміння мови, навчати узгоджених рухів обох рук –

-Закріплювати вміння проводити прямі й хвилясті лінії– вправа "Проведи лінії по доріжках".

-Закріплювати знання основних кольорів і уміння їх розрізняти – д/г "Знайди квітку для метелика".

-Розвивати зорову увагу, вміння знаходити такий же предмет, як на зразку –вправа "Знайди серед комах таку ж бджілку".

Травень

І тиждень

«День Перемоги»

-Розширювати обсяг розуміння чужого  мовлення.

-Виховувати зосередженість і витримку.

-Уточнювати і розширювати пасивний дієслівний словник – вправа "Що робить людина?"

-Вчити розуміти категорії роду дієслів минулого часу однини: Валя читала; Валя читав.

-Розвивати слухову увагу, сприйняття і диференціацію на слух різних звуків бубна (дзвін і стукіт) – вправа "Сонечко і дощик".

-Розвивати наслідування рухам рук і мови дорослого, вчити промовляти аморфні слова-звуконаслідування, виробляти правильне мовне діафрагмальне дихання :

К-р-к-р – стрільба з пістолета;

Піф-паф – рушниця стріляє;

П-б-д-б – феєрверк;

Д-д-д-д-д – кулемет стріляє;

Та-Та-Та,

Бом-бом-бом,

Бам-бам-бам – гра "Б'ючи в барабан".

Ду-ду-ду – гра "Пограємо на сопілочці".

-Розвивати діалогічне мовлення.

Закріплювати вміння договорювати словосполучення – гра "Ось ідуть солдатики".

-Розвивати сильний плавний видих, активізувати губні м'язи – дихальна вправа "Паперовий прапорець".

-Розвивати координацію мовлення з рухом – рухлива гра "Ось ідуть солдатики".

-Розвивати силу кистей рук і швидкість руху пальців – пальчикова гра "Барабанчики".

-Продовжувати вчити проводити дугоподібні лінії – вправа "Домалюй веселку".

Травень

І тиждень

«Рідний край»

-Уточнювати і збагачувати словник по темі іменниками – назвами кольорів: кульбаба, ромашка, мак, жовтець, кашка; іменниками – назвами частин рослин:стебло, листя, квітка; формувати узагальнююче поняття "квіти".

-Розвивати мовленнєвий слух, навчати розрізнення слів, подібних за звучанням і відрізняються одним звуком: мак, лак, рак, мак, Мук – вправа "Слухай уважно".

-Вчити промовляти слова і речення : мак

У каті мак

-На, мама, мак!

-Дай, Катя, мак!

-Виробляти правильне мовленнєве діафрагмальне дихання, уточнювати вимову звуків у звуконаслідуваннях:

А-а-а-х – нюхаємо квіти,

Дінь-дінь – дзвіночок дзвенить.

Розвивати плавний тривалий видих через рот, активізувати губні м'язи – дихальна вправа "Кульбаба".

-Розвивати рухи кистей рук і диференційовані рухи пальців, наслідування рухам рук дорослого – пальчикова гра "Квітки".

-Розвивати оптико-просторові функції, конструктивний праксис, дрібну моторику –вправа "Збери квітку".«Оздоблення українськой сорочки» - викладання за зразком (колір та форма).

«Віночок» - підбір за кольором стрічок до квіток.

«Вибери потрібні квітки для віночка».

Розвиток уваги:

«Знайди відмінності», «Знайди таку саму фігуру».

-Розвивати зорову увагу, вміння знаходити однакові предмети – вправа "Підбери пару кожному квіточки".

 

Травень

ІІ тиждень

«Плазуни,земноводні»

-Уточнювати і збагачувати словник по темі (іменники: плазуни,земноводні , частини тіла).

-Продовжувати вчити дітей розрізняти граматичну форму однини і множини імен іменників – д/г "Де багато, а де мало?"

-Навчати розуміння просторових відносин двох предметів, виражених прийменниками : на, у, під, близько і прислівниками: вгорі, внизу, високо, низько, праворуч, ліворуч.

-Розвивати мовленнєвий слух та вміння уважно слухати слова – вправа "Правильно – неправильно?"

-Вчити промовляти слова і речення: муха,

Ось муха.

Мама, муха!

Я йду, я біжу, я дму, я мию, я даю, я веду,

Вода, вухо, губи, нога, ноги,

-Розвивати тривалий безперервний ротовий видих, активізувати губні м'язи –дихальна вправа "Лети, метелику!"

-Вчити вимовляти слова складової структури першого типу – двоскладні слова з відкритих складів, вправа "Чого не стало?"

-Розвивати рухи кистей рук і тонкої моторики пальців, наслідування рухам рук, розуміння мови, навчати узгоджених рухів обох рук –

-Закріплювати вміння проводити прямі й хвилясті лінії– вправа "Проведи лінії по доріжках".

-Закріплювати знання основних кольорів і уміння їх розрізняти – д/г "Знайди квітку для метелика".«Розклади рибок від більшої до меншої та навпаки» - співвідношення розміру.

«Спритні рибки».

Розвиток зорової уваги:

Д/Г «Що змінилось?».

Розвиток мислення, пам’яті.

Відгадування загадок.

«Четвертий зайвий».

-

Травень

ІІІ-ІV тиждень

«ПП вивчення дітей»

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. мовлення Розвиток
    Дякую, за корисний матеріал. Не підкажете, за якою програмою його складали. Або напишить ваші ФІО, щоб можна було вказати вас як автора.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Капітанчук Олена Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Боровская Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Планування
Інкл
Додано
4 жовтня 2021
Переглядів
6573
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку