Тиждень 33
Тема тижня «Літо»
Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:
Завдання тридцять третього тижня:
1. Навчити учнів спостерігати за сезонними змінами в живій та неживій природі влітку.
2. Розвивати навички дослідницької діяльності, класифікувати, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті.
3. Формувати звички здорового способу життя.
4. Розвивати вміння правильно обирати місце відпочинку під час літніх канікул.
5. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками, іншими дітьми.
Очікувані результати тридцять третього тижня:
На кінець тижня учні знатимуть:
● особливі прикмети літа;
та вмітимуть:
● пояснювати правила безпечної поведінки під час літніх канікул;
● розповідати, де можна відпочивати влітку;
● планувати справи на канікулах;
● надавати першу допомогу при тепловому ударі;
● розрізняти трав’янисті рослини, кущі, дерева;
● проводити прості спостереження за звірами;
● презентувати власну роботу і спільний проект;
● висловлювати свою позицію та уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.
Як розпізнати літо?
№ |
Назва освітньої діяльності |
Очікувані результати учіння |
1 |
Мовно-літературна |
Взаємодіємо усно З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі. Уживає різні форми привітання, прощання.Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо). Ранкова зустріч. Привітання. Новини дня. Вправа «Ознаки літа», бесіда «Вісники літа»
Читаємо Читає виразно вголос короткі тексти (логічний наголос, інтонація). Читає виразно репліки в діалозі (читання по ролях). Читання віршів про літні місяці. Читання з передбаченням «Літо –найкраща пора».
Взаємодіємо письмово Записує слова, вимова і написання яких збігаються. Записує тексти з 5–6 коротких речень. Розповідь «Як розпізнати літо», «Щоденник вражень».
Досліджуємо медіа Мультфільм «Шматочок літа», мультфільм «Пісенька Олафа про літо», дитячі пісні про літо.
Досліджуємо мовлення Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків. Правильно записує слова, вимова і написання. Розгадування кросворда «Літо».
Театралізуємо Імпровізує в рольових іграх. Передає своє враження від побаченої в малюнках (тема тижня). Робота в групах. Створення плакатів на тему «Який смак літа?», «Який запах літа?», «Який звук літа?».
|
Проблемне питання : Де я хочу відпочити влітку?
Узагальнена таблиця
№ |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
1 |
Ранкова зустріч Вправа «Інтерв’ю» |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось)
|
2 |
Читання листа від ровесників для визначення проблеми дня |
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри
Читає виразно вголос короткі тексти (логічний наголос, інтонація) |
3 |
Вправа «Мозковий штурм» |
Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших
|
4 |
Гра «Аукціон» |
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри
Записує слова, вимова і написання яких збігаються Групує об’єкти, дає назву групі |
5 |
Вправа «Де я хочу відпочити на канікулах» |
Читає виразно вголос короткі тексти (логічний наголос, інтонація)
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
|
6 |
Рефлексія.
Колаж «Мої канікули» |
Бере участь у колективному виконанні творчого задуму (оформлення класної кімнати, створення колективних художніх композицій)
Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку
Демонструє іншим результати власної діяльності |
1. Ранкова зустріч
Привітання.Вправа «Інтерв’ю»
Завдання: взяти інтерв’ю у свого товариша, а потім розповісти про нього всім.
Запитання для інтерв’ю:
- Де можна поїхати влітку?
- Що треба з собою взяти у подорож?
- Як вести себе під час подорожі?
2. Читання листа від ровесників для визначення проблеми дня
Приносимо до класу конверт із листом та повідомляємо дітям, що поштою надійшов лист для учнів 1 класу _____ школи.
Пропонуємо учням прочитати лист.
Привіт, друзі!
Пишуть вам учні 1 класу _____ школи. Ми вітаємо вас із закінченням першого класу і початком літніх канікул! Літо - чудова порадля відпочинку й оздоровлення.
Ми плануємо весело відпочити у літньому таборі, подорожувати, дізнатися багато корисного і цікавого для себе.
Де ви плануєте відпочити на канікулах?
Напишіть нам у своєму листі.
Будемо чекати на відповідь.
3. Вправа «Мозковий штурм»
Я люблю літо за …
Улітку ми з сім’єю …
Моя улюблена літня розвага …
4.Гра «Аукціон»
Мета: повторити та закріпити знання учнів про засоби пересування та місця відпочинку.
1 група – «На чому подорожувати?»
2 група – «Куди можна подорожувати?»
Діти, ваше завдання назвати якомога більше слів по заданим питанням, виграє той, хто назве останнє слово.
5. Вправа «Де я хочу відпочити на канікулах»
Пропонуємо кожному учневі на стікері написати своє ім’я і прикріпити стікер на дошці поряд зі словом, яке описує місце бажаного проведення канікул.
Збераємо дані щодо побажань проведення канікул й обговорюємо зібрану інформацію.
Наприклад:
Питання для обговорення:
- Який відпочинок на канікулах виявився найпопулярнішим?
- Скільки наших учнів хочуть плавати у морі і засмагати на сонці?
- Скільки учнів люблять подорожувати з сім’єю?
6. Рефлексія. Колаж «Мої канікули»
Пропоную учням створити спільний великий колаж «Мої канікули», використовуючи малюнки , фотографії, інші декоративні елементи. Просимо учнів зробити написи, які свідчать про настрій на канікулах.
Чим діти займаються влітку?
Узагальнена таблиця
Назва освітньої галузі |
Очікувані результати учіння |
Вправи та матеріали |
|
Мовнолітературна |
ВЗАЄМОДІЄМО УСНО З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) Фіксує здобуту інформацію / дані словами, зображеннями, символами Відповідає на запитання за даними таблиці |
|
Вправи «Що я люблю робити влітку?» Це завдання допоможе дитині навчитись аналізувати та описувати, що їй подобається робити влітку. Дитина повинна намалювати чотири малюнки: своє улюблене заняття, свій улюблений одяг, свою улюблену їжу та своє улюблене місце відпочинку влітку, а потім підписати ці малюнки. Завдання сприятиме не тільки розвитку навичок письма, а також розвитку емоційного інтелекту, уяви та фантазії. Збираємо валізу на літній відпочинок. Це завдання допоможе дитині навчитися розставляти пріоритети в списку особистих речей і визначати, які з них потрібно взяти на літній відпочинок. У завданні є малюнок порожньої валізи. Дитині пропонується намалювати у валізі сім речей, які вона візьме на літній відпочинок. |
|
ЧИТАЄМО Придумує «казку на новий лад» на основі в відомої казки зі зміною місця подій Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту (казка, вірш), створює аплікації, ліпить (напр., персонажів казок тощо) Читає виразно вголос короткі тексти (логічний наголос, інтонація) Читає виразно репліки в діалозі (читання по ролях) |
|
Склади прислів’я: вчимося говорити про літо. Це завдання допоможе дитині дізнатися більше про літо через долучення до скарбниці народної творчості. Воно містить шість прислів’їв, що стосуються цієї пори року. Частини прислів’їв знаходяться в різних колонках: у процесі виконання завдання дитині потрібно з’єднати початок та кінець кожного з них. Читаємо прислів'я по складах (українська мова). Цей комплект завдань допоможе дитині покращити навички читання по складах, розвиваючи при цьому всі функції уваги, пам’ять і мислення, а також збагачуючи словниковий запас і кругозір. У завданнях дитині пропонуються пронумеровані кубики, на кожному з яких написаний певний склад, а разом вони утворюють речення (прислів’я). Дитині треба прочитати всі склади, користуючись нумерацією кубиків, і написати отримане прислів’я. |
|
ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО |
|
Доповни речення: розвиток навичок письмового мовлення. Цей комплект завдань спрямований на розвиток мовленнєвої компетенції дитини та допоможе розвинути навички читання та письма, навчитися правильно вживати слова в реченнях. Кожне з шести завдань містить 5 речень різноманітної тематики, в яких пропущено від одного до трьох слів. Поряд з реченнями є малюнки, що позначають ці слова. Дитині потрібно вписати в пропуски слова згідно з малюнками.
|
|
ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА |
Відео «Літні розваги. Правила безпеки влітку» Перегляд, обговорення
|
|
|
ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ |
|
Виправляємо помилки: читаємо і пишемо. Завдання спрямоване на формування й розвиток навичок письма та читання, запобігання порушенням письма. Дитині пропонується знайти в словах неправильно написані букви й закреслити їх, а потім написати слова правильно. |
|
ТЕАТРАЛІЗУЄМО Імпровізує в рольових іграх. Передає своє враження від побаченої драматизації (вистави) в малюнках (тема тижня) |
|
Імпровізуємо казку Сухомлинський «Яблунька і літо» |