Тематичний тиждень "Зима" - Тематичний день" Що відбувається з рослинами взимку?

Про матеріал
Розробка уроку яка : Мета: вміння вчитися: навчально-організаційні вміння і навички: - під керівництвом учителя визначає мету роботи і план її виконання; загально мовленнєві вміння і навички: - міркує взаємопов’язаними судженнями; загально- пізнавальні вміння: - робить висновок – узагальнення за допомогою вчителя; контрольно-оцінні вміння: - висловлює оцінні судження щодо якості своєї роботи та інших завдань; інформаційно-комунікативна: - знаходить у тексті конкретні відомості; - працює з медіа ресурсами; загальнокультурна: - дотримується правил поведінки на уроці; здоров’язбережувальна: - розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою; соціальна: - співпрацює в команді.
Перегляд файлу

1 клас

Тема тижня :Зима

Тема дня : Що відбувається з рослинами взимку?

Інтегрований курс «Я досліджую світ»

Мета :

Обладнання:

                                    Перебіг  уроку

І. Ранкове коло

Запрошення на ранкове коло

 https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk

  Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.

Діти і вчитель встають у коло.

 

ВІТАННЯ

)Промінчик зимовий  заглянув у клас

І в коло велике зібрав, друзі, нас.

Давайте з’єднаєм  долоньки свої

І радо всміхнемось –

Я – вам, ви – мені.

 

)Ігровий тренінг «Я обираю настрій …»

- А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (чіпляють прищепки до смайликів).

                

 

 

 

 

 

- З хорошим настроєм ми розпочнемо нашу зустріч. І нехай девізом сьогоднішнього дня стануть слова :

   Клас у мене дружний  є.

   Він мене не підведе.

 

)  Вправа « Подарунок від сніжинки»

Як приємно бачити, що ви посміхаєтесь один одному і приносите до класу радість. То ж давайте її примножимо, привітавшись один з одним подарунками.

 

)Діти:

  •       Я хочу подарувати тобі щастя!
  •       Прийми від мене у подарунок хороший настрій!
  •       Мій подарунок для тебе – кольорова веселка у небі!
  •       Я хочу подарувати тобі натхнення!
  •       Усі весняні квіти – це мій подарунок для тебе!
  •       Я дарую тобі міцне здоров’я!
  •       Я хочу подарувати тобі красу!
  •       Прийми в подарунок від мене посмішку!
  •       Прийми в подарунок від мене повагу!
  •       Я дарую тобі щиру ласку!
  •       Я хочу подарувати тобі чарівну казку!
  •       Я дарую тобі радість велику!
  •       Прийми в подарунок від мене щедрість!
  •       Я дарую тобі чудеса!
  •       Мій подарунок для тебе – дружба вірна й міцна!
  • Вправа «Комплімент»
  •   Діти з учителем стають в коло. Кожна дитина, дивлячись на сусіда ліворуч, вітається з ним і говорить, яка звичка цієї дитини найбільше їй подобається, тобто робить комплімент. Наприклад: «Привіт, Маринко. У тебе гарні очі».
  • Вправа «Чарівні окуляри»
  •    Учитель показує дітям коробку й повідомляє:
  •  – Тут у мене лежать «чарівні окуляри». Той, хто їх одягне, буде бачити в інших людях лише гарне, навіть ті гарні риси, які людина приховує. Той, хто одягне ці окуляри, сам стане кращим.
  •  Учитель одягає окуляри, підходить по черзі до кожної дитини і каже про неї щось гарне. Він пропонує дітям приміряти ці окуляри і помітити в товаришеві те, чого діти не бачили раніше. Діти по черзі приміряють «чарівні окуляри» і називають гарні риси своїх однолітків.

 

ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ

 

Бесіда. «Крісло автора»

Дитина за власним малюнком розповідає «Чим мені подобається зима»

Діти задають 3-4 запитання.

 

- Діти, а яка тема  нашої зустрічі ?

- Розкажіть чому це ваша улюблена пора року?

-  В які ігри ви полюбляєте гратися в цю пору року? Чому?

- Які зміни відбуваються цієї пори?

  •   Чому навесні довкілля стає гомінким?
  •   Які птахи прилітають з вирію ?
  •   Яку роботу виконують люди ?

 

 

Підготовлений учень повідомляє правила поведінки в довкіллі:

  •          не рвіть багато квітів;
  •          не смітіть;
  •          не топчіть буйно трав'я;
  •          не руйнуйте гнізда;
  •          не галасуйте;
  •          не ламайте гілля;
  •          ведіть себе виважено, згуртовано.

( обговорення правил)

 

 - Сьогодні будемо розглядати проблему «Що відбувається з рослинами взимку?».

Перегляд  мультфільму  «Струмочок……..»

 

 

ГРУПОВЕ ЗАНЯТТЯ

 

  1. Хороводна гра «Ми йдемо до сонечка» (взятися за руки, йти по колу).

Ми йдемо до сонечка, ля-ля-ля.

Щоб погрітись трішечки, ля-ля-ля.

Нумо, дітки веселіше, не баріться

І до сонечка ласкаво посміхніться.

І долоньки всі разом з'єднайте,

І на місці покрутіться, покружляйте.

А тепер присіли, встали,

Усміхнулись, заспівали: ля-ля-ля.

Гра «Пташечка» (на повторення рослин)

Діти називають себе рослинами. Запам'ятовують попередню і наступну рослину.

По колу передають :

Цвінь - цвірінь! Сиділа пташечка на ..., полетіла на ...

 

Робота над загадками

 

 

ЩОДЕННІ НОВИНИ

Робота з календарем

  •       Молодці, дітки, скажіть, яка зараз триває пора року?
  •       Назвіть основні ознаки зими?(Сонечко менше гріє, ніж улітку, від того стало прохолодніше і небо частіше вкривається сірими хмарами; якщо іде дощ він уже не такий теплий, як улітку; починає жовтіти листячко на деревах; дозрівають плоди, на городах люди збирають урожай; птахи готуються відлітати в теплі краї, люди одягаються тепліше)
  •       Хто сьогодні  підготував віршик про зиму?
  • Як називається місяць?
  • Яким за порядком є місяць грудень у цій порі?
  • Хто розповість віршик про грудень?

- Яку назву має сьогоднішній день?

     - Пригадайте віршик про цей день.

    - Який день був учора? Відповідаємо віршиком. Як називається день завтрашній?

 

Учениця.

  1. Новини дня

 

  • Оберіть помічника дня і попросіть його подати інформацію за допомогою піктограми або шаблону про дату, назву тижня, погоду, кількість присутніх.

 

  • Розкажіть дітям, що разом із пробудженням природи від зимового сну в Україні починаються весняні свята. Коли починали танути сніги й наставала тепла пора, наші предки святкували прихід весни.

 

  1. Обмін інформацією

 

  • Загадайте загадку:

 

А ось і я!

Куди ступаю – сонце сяє.

 

Усе навколо оживає.

 

  • ще пробуджую від сну Я нашу землю чарівну!

(Весна)

 

  • Запропонуйте розглянути малюнок. У вигляді якої пори року зображена дівчина? Чому ви так думаєте? Що робить дівчина?

 

 

Робота в групах

Діти об’єднуються у групи залежно від того, яка осіння квітка їм 37 подобається. Обговоріть у групі, чому саме ця квітка подобається кожній групі дітей.

 

 

Якщо діти працюють у класі, щоб не рвати живих квітів, можна створити пазли (із фото або листівок, розрізаних на дві-три несиметричні частини). Кожна дитина отримує частинку і шукає свою пару, складає пазл і розпізнає квітку, розповідає про неї.

 

У цій розмові можна обговорити також:

  • зі скількох частинок складався пазл?
  • якої форми були частинки?
  • полічити, скільки фотобукетів склали діти?

 

-відшукати цифру, яка вказує на кількість букетів; - викласти цю цифру з осіннього листя (каштанів, жолудів, ягідок

 

горобини), яке зібрали діти в парку.

 

 

  • Запропонуйте дітям покласти на парту дві вирізані з паперу квітки. Поруч покладіть ще одну квітку. Попросіть їх полічити усі квітки і назвати їхню кількість. Обговоріть, як отримали число 3?

 

Далі запропонуйте викласти на парті чотири квітки. Одну квітку заберіть.

 

Запропонуйте полічити кількість квіток. З’ясуйте, як у цьому разі отримали число 3?

 

Попросіть учнів полічити до трьох у прямому ( зворотному) порядку. Разом з

 

учнями «напишіть» цифру 3 у повітрі. Запропонуйте повчитися писати цифру 3 у зошиті.

 

Також можна запропонувати таке завдання:

 

 

З’єднай стрілками слова з цифрами та листочками відповідної кількості. Для

 

кожного з’єднання використовуємо інший колір.

38

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 4 3 2

 

три один     чотири     два

Гра «Що чути» (Сидячи у колі)

- Легенько доторкніться до травички. Що відчули?

По сигналу діти слухають що відбувається навколо. Розповідають.

3. Гра «На що схоже?»

- Сягнемо поглядом верхівки дерев. На що вони схожі? Вдивимося в крони, які з них нагадують тваринку, парасольку,...

 

. Проведення простих спостережень у природі та збір інформації для узагальнення і висновків. Екскурсія «Як живуть рослини восени?»

 

*Пригадайте, яка відмінність між деревами, кущами, трав’янистими рослинами. Запропонуйте дітям розглянути зображення рослин та утворити три групи: дерева, кущі, трав’янисті рослини.

 

  • Розгляньте зображення рослин
  •                   Перед тим як іти на екскурсію, пригадайте яких правил треба дотримуватися: бути обережними, дбайливо ставитися до природи тощо. Запропонуйте дітям пограти у гру «Служба безпеки» («Джміль». - 5, 2014. -Осінь‖).
  •                     
  •                   Для гри потрібно роздрукувати ігрове поле, мати фішки і кубик. На початку гри домовтеся про те, кого слід вважати переможцем (того, хто перший дійде до фінішу, чи того, хто перший «збере», наприклад, три «корисні знахідки»; чи того, хто перший «збере» три «небезпечні знахідки» тощо) Після гри обовязково обговоріть із дітьми, які «знахідки» в природі вони вважають небезпечними і чому).
  •                     Під час екскурсії запропонуйте дітям виконати такі завдання:
  •                     
  •                   Поспостерігайте за рослинами на шкільному подвір’ї.
  •                     
  •                   1 група – дослідіть, із яких дерев листя вже опало, а які дерева залишилися зеленими?Назбирайте найгарніші листочки.
  •                     
  •                   2 група – дослідіть, як кущі готуються до зими?
  •                     
  •                   3 група – дослідіть, які зміни відбулися з трав’янистими рослинами?
  •                     

 

 

 

  • Обговоріть:

 

  • Що таке листопад? Хто з вас спостерігав це явище?Пригадайте і розкажіть, які почуття воно у вас викликає.

 

  • Як починається листопад? Він починається на всіх деревах одночасно чи ні?

 

  • На яких деревах облітає листя найшвидше?

 

  • На яких деревах листя облітає найпізніше?
  • Які дерева не скидають листя?

 

Зверніть увагу дітей на те, що зниження температури повітря 42 призводить до швидкої зміни забарвлення листя. Швидше відбувається і листопад. Особливо швидко опадає листя після заморозків.

 

  • Чому в природі відбувається листопад?

 

  •   настанням холодів ґрунт охолоджується, а разом з ним і волога, що знаходиться у ґрунті. Охолоджену воду коріння рослин не всмоктує. Крім того, листя покривалося б снігом, і під його вагою обламувалися б гілки.

 

 

  •   Створіть модель трикутника з підручного матеріалу (жолудів, каштанів, горіхів).

 

ІІІ. Вправа «Стоп-кадр»

 

  •   Запропонуйте дітям уявити себе фотографами і зробити світлину осінньої рослини, яка справила найбільше враження. Зробіть фотовиставку у класі.

 

  • Наголосіть, щоб учні не забули підписати свою роботу.

 

  •   Попросіть дітей назвати один одному відомі букви, що є у складі їхнього імені та прізвища.

 

ІV. Дослідницька діяльність у групах «Розпізнай рослину за листком і плодом»

 

  •   Роздайте на кожну групу листя дерев: дуба, клена, каштана, горіха та їхні плоди: жолуді, крилатки, каштани, горіхи. Попросіть дітей з’ясувати, яким деревам вони належать.

 

  •   Запропонуйте дітям виміряти довжини листочків або плодів різними способами (накладанням предметів один на одного; за

 

допомогою лінійки або нестандартними мірками (смужка, стрічка,

 

сірникова коробка, палець тощо).

43

 

 

V. Дидактична вправа «З’єднай цифру з відповідним малюнком» Графічні вправи

 

  •   Учитель показує картку з цифрою, а учні викладають на партах відповідну кількість листочків, а потім, навпаки, учитель показує кількість листочків, а учні повинні викласти картку з відповідною цифрою.

 

  • Утворіть з учнями рівності на основі знання про склад чисел 2 – 3.

 

 

VІ. Створення аплікації з природних матеріалів.

 

  •   Запропонуйте дітям створити «чайний сервіз» за зразком чи власним задумом, використовуючи пластилін, плоди та насіння рослин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •   Із сусідом по парті пофантазуйте, кого ви будете пригощати чаєм холодними осінніми вечорами.

 

 

 

 

 

 

VІІ. Складання зв’язного висловлювання за поданим початком

 

 

Запропонуйте учням продовжити речення про життя рослин восени, використовуючи ознаки і барви осені. Складіть зв’язне висловлювання за поданим початком. Попросіть дітей намалювати ілюстрацію до складеного ними тексту.

 

 

 

Осінній ліс

 

44

 

Осінь одягнула у золоте вбрання дерева, кущі та трави у лісі. Зелений колір майже зник. Тільки пишні ялинки та сосни хизуються своїми зеленими шатами.

 

Десь скрипне гілочка від подиху прохолодного вітру. Квіти ….

 

На кущах дикої шипшини …. А на землі стелиться ….

 

 

 

VІІІ. Підведення підсумків заняття. Заповнення лепбука

 

 

Попросіть дітей написати елементарне повідомлення про те, що на занятті їх вразило, зацікавило, запам’яталося за допомогою умовних позначок для слів – назв предметів, дій, ознак/ малюнкового письма. Наголосіть, що на роботі потрібно вказати своє ім’я та прізвище. Прикріпіть дитячі повідомлення на лепбук.

 

 

 

 

 

2. Гра «Що чути» (Сидячи у колі)

- Легенько доторкніться до травички. Що відчули?

По сигналу діти слухають що відбувається навколо. Розповідають.

3. Гра «На що схоже?»

- Сягнемо поглядом верхівки дерев. На що вони схожі? Вдивимося в крони, які з них нагадують тваринку, парасольку,...

4. Наші дарунки довкіллю - пісня, вірші:

а) Ти чуєш як земля довкіл співає?

Які чарівні звуки линуть ввись!

Це йде весна, долина зацвітає,

Усе життю радіє, подивись!

б) Усі ми в світ прийшли, щоб жити,

Добро творити на землі.

Учіться, діточки, любити,

Навчайтеся, поки малі.

в) Не нищіть квіти, не зривайте,

 

Екскурсія «Ознаки зими у природі»

 

Екскурсію можна провести у формі квесту на шкільному подвір’ї. Станціями можуть бути різні об’єкти на місцевості (хвойне дерево, листяне дерево, кущ). Біля кожної станції (на гілці чи у дуплі дерева, під кущем чи під деревом, у пеньку) залишіть заздалегідь підготовані конверти (коробки, пакетики) із такими запитаннями:

  • Як змінилися взимку хвойні дерева?
  • Як змінилися взимку дерева і кущі?
  • На яких деревах залишилося листя? Якого воно кольору? На якому дереві листя залишилося найбільше?
  • Що відбувається, коли віє вітер?
  • Опишіть бруньки на деревах.
  • Чи є сніг? Послухайте, як скрипить сніг під ногами.
  • Як виглядають сніжинки? Розгляньте сніжинки за допомогою лупи.

Запам’ятайте, як вони виглядають – у класі замалюйте в альбом.

  • Чи є на вулиці іній, паморозь, лід, бурульки?

Діти відшукують станції за вашими підказками (наприклад, „холодно-тепло”) і відповідають на запитання.

(Джерело інформації: Дарія Біда «Чарівна книга природи для вчителя»)

 

V. Визначення “кольорів зими”. Бесіда “Що змінилося довкола?”

Прочитайте дітям вірш Галини Джемули «Зима у місті»

 

 

  • З чим автор вірша порівнює сніг?

 

 

  1. Пограйте з дітьми у гру «Доторкнись до…»

Пригадайте з дітьми, які кольори має зима. Пограйте в гру «Доторкнись до…»

Об’єднайте дітей у групи по 10 осіб. Можна розпочати гру в колі, але потім  треба мати можливість вільно пересуватися. Учитель/ учителька розпочинає гру словами «Доторкнись до білого!» (можна використовувати набір кольорових карток). Діти повинні доторкнутися до білого кольору на своєму одязі або на одязі інших. Можна торкатися пальцем, коліном, ліктем, головою тощо.

Потім учитель/ учителька називає інший «зимовий» колір, наприклад:

«Доторкнись до синього!». Діти, продовжуючи триматися за предмет білого кольору, мусять водночас доторкнутися до синього кольору.

Протягом гри спонукайте дітей допомагати один одному торкатись відповідних кольорів. У цій грі немає тих, хто програв або вибув з гри! Ця гра – зусилля всієї групи. Якщо хтось не може втримати рівновагу або падає, гра починається спочатку.

.

ІІ. Читання тексту з метою визначення теми заняття

 

Дайте дітям завдання прочитати текст і визначити тему заняття.

 

 

Матеріали для дітей. Додаток 7.

 

 

 

 

ІІІ. Бесіда «Як дерева готувалися до зими?»

 

Попросіть дітей пригадати, як дерева готувалися до зими. Для унаочнення бесіди можна запропонувати дітям розглянути фотографії.

 

Інформація для вчителя

 

ЛИСТЯ ЗМІНЮЄ КОЛІР?

Влітку зеленого кольору листю надає природний барвник – хлорофіл, який є майже в усіх рослинах. Хлорофіл поглинає сонячне світло, вбирає необхідні речовини з ґрунту та повітря і виробляє продукти, необхідні для життя рослин. У листках є і жовтий барвник, але влітку його „перебиває” сильніший – зелений.

Восени ночі довшають, рослини отримують менше світла. Хлорофіл у листках руйнується і не встигає відновитися. Листя жовтіє. У горобини та клена з’являються оранжеві та червоні листки, бо ці рослини мають і зелений, і червоний барвники. Листя вільхи та бузку опадає зеленим – в них є лише зелений барвник.

 

ЯК ДЕРЕВА СКИДАЮТЬ ЛИСТЯ?

Що сильніше пожовк або почервонів листок, то легше він обривається. Нарешті лише від легкого дотику він падає з гілки разом з черешком, хоча влітку його не міг зірвати навіть сильний вітер. Восени у тому місці, де черешок прикріплюється до гілки, наростає особливий корковий шар. Він, наче перегородка, відділяє черешок від гілки. Декілька тоненьких волоконець, які тепер з’єднують листок з гілкою, рвуться від легкого подиху вітру, від ударів крапель дощу, навіть під власною вагою листка.

 

НАВІЩО ДЕРЕВАМ ПАДОЛИСТ?

Взимку зменшується кількість вологи у ґрунті, а з листків випаровується волога. Скидаючи листя, дерево захищається від зимової „посухи”.

Ще одна мета опадання листя захистити тонкі тендітні гілочки від снігу. Листя на деревах має велику площу поверхні, тому під вагою снігової ковдри можуть зламатися не лише гілки, а й стовбури дерев.

Падолист має ще й лікувальну дію: за літо та весну в листках накопичилися шкідливі речовини. Скидаючи листя, дерево очищається від них.

 

Джерело: науково-популярна тематична природнича газета для розумників і

розумниць «Колосочок» № 21/ 2013, жовтень.

 

Проведіть з дітьми дослідження «Відчуй на смак».

Для проведення дослідження винесіть на мороз (покладіть у морозильну камеру) кілька бульбин картоплі.

Розріжте бульбини на кілька частин і запропонуйте дітям спробувати смак підмороженої картоплини. Для порівняння смакових відчуттів запропонуйте дітям спробувати смак картоплини, яка не була на морозі.

Обговоріть з дітьми, як змінився смак рослини і чому так відбувається. Запитайте, які органи чуття брали участь у дослідженні.

 

Інформація для вчителя

 

Усе літо рослини, в тому числі й дерева, запасають у стовбурах та гілках поживну речовину крохмаль, а соки дерева поступово густішають. Маючи такий запас, дерево готове витримати морози. Перші морози загартовують дерево, а його сік густішає дедалі більше. На пагонах залишаються лише ті бруньки, які витримують морози від – 350С до – 40 0С.

 

Джерело: науково-популярна тематична природнича газета для розумників і

розумниць «Колосочок» № 21/ 2013, жовтень

 

Принесіть до класу гілочку черемхи, верби або будь-якого куща, яка стоїть у банці з водою. Скажіть, що цю гілочку ви зрізали ще наприкінці жовтня і гарно за нею доглядали, але листочки на ній так і не з’явилися.

Розкажіть дітям, що рослинка восени вже підготувалася до сну: в листочках збільшився вміст речовини, яка впливає на ріст та гальмує розпускання бруньок.

Але після обробки холодом рослини ростуть швидше. Тому під час екскурсії акуратно зріжте гілочку і поставте її у воду, поспостерігайте за нею. Принесена з морозу гілка швидко зазеленіє.

 

ІV. Екскурсія на природу

 

Організуйте для дітей екскурсію у парк / сквер / ліс / сад / на шкільне подвір’я.

Під час екскурсії попросіть дітей впізнати рослини. Запитайте, які дерева діти впізнали відразу, а які – не змогли ідентифікувати. Розкажіть, як можна впізнати породи листяних дерев за їхніми ознаками.

Зверніть увагу дітей на кору дерев. Важливо порівняти кору на стовбурах молодих і старих дерев. Повідомте, що у зимовому лісі можна почути й різкі звуки. Це тріскає кора дерев на стовбурах, які з одного боку нагріваються сонячним промінням, а з іншого – залишаються холодними.

Спостерігаючи за зимовими рослинами, виділіть час на лічбу об’єктів природи у прямому і зворотному порядку та знаходження знайомих площинних та об’ємних фігур на предметах навколишнього середовища. Також можна попросити дітей викласти із гілочок дерев відомі букви або цілі слова.

 

  1. Складання діалогів на задану тему. Сюжетно-рольова гра «Підслухана лісова розмова»

 

Повідомте дітям, що деякі дерева та кущі вже прокинулись від глибокого сну (наприклад, бузок і бузина прокидаються на початку листопада).

Попросіть дітей уявити, що дерева, які вже пробудилися, між собою розмов- ляють. Проведіть сюжетно-рольову гру «Підслухана лісова розмова».

Після завершення гри обговоріть її результати (Як відбувалася гра? Чи змістовна розмова відбулася між «деревами»? Чи отримали діти задоволення від гри? Якщо ні, то що цьому перешкодило?).

 

  1. Створення композиції «Дерева взимку» на тонованому папері

 

Запропонуйте дітям зобразити все, що побачили під час екскурсії, на папері, створивши композицію «Дерева взимку».

Пригадайте «зимові кольори». Зверніть увагу, що на вулиці вони не  бачили чисто білого кольору, навіть сніг мав різноманітні відтінки. Покажіть, як може змінюватися колір, якщо додавати до нього білий (розбіл кольорів). Заохочуйте дітей до змішування кольорів, зокрема, розбілювання.

Спробуйте за допомогою ватних паличок або дисків створити «засніжену» крону дерева.

Зверніть увагу на те, що, створюючи композицію, потрібно використати всю площину аркуша.

Зробіть виставку дитячих робіт.

 

VІІ. Підведення підсумків заняття. «Що нового я сьогодні дізнався/ дізналась?»

 

Запитайте в дітей, чи цікавим було навчання, про що нового вони дізналися за день, чи приємно було співпрацювати разом під час дослідів.

Пообіцяйте, що й надалі учні відкриватимуть нове й пізнаватимуть природу.

 

 

V. Вправа «Знайди зайві слова»

 

  • Прочитай слова. Обведи «весняні» слова червоним олівцем, а «зимові» – синім. Які слова зайві? Чому? Склади і запиши речення з будь-яким словом на вибір.

 

 

 

 

Матеріали для дітей. Додаток 5.

 

 

 

 

18

 

 

 

ТЕПЛО

КРИГА

СНІЖКИ

 

 

ЧЕРВЕНЬ

РОЛИКИ

ЛИПЕНЬ

 

САНИ

МОРОЗ

СІЧЕНЬ

 

 

 

 

БЕРЕЗЕНЬСНІГ

КВІТЕНЬ

 

 

 

 

 

ШПАК

ВІДЛИГА

СЕРПЕНЬ

 

 

 

 

 

ЛЮТИЙ

ТРАВЕНЬ

ГРУДЕНЬ

 

БРУНЬКА

КВІТКА

СНІЖИНКА

 

ПІДСНІЖНИК ЗЕЛЕНЬ

ХОЛОД

 

ЛІД

ВЕСНЯНКА

ЛИЖІ

 

ПАСКА

КОВЗАНИ

ПИСАНКА

 

Якого весняного місяця не вистачає у таблиці?

VII. Математика від Квітня

 

  1. Полічи від 1 до 20, знайшовши квіточку з відповідним числом та обвівши його. За бажанням продовж лічбу далі, нумеруючи вільні квіточки.

 

 

 

 

 

  • Дізнайся висоту квітки, зафарбовуючи клітинки.


Модельна навчальна програма.

Тиждень 26: «Весняні свята.

Великдень»

 

 

 

 

 

Матеріали для дітей. Додаток 11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VIІI. Рухливі весняні ігри

 

«Пташки в гніздечках»

 

  1. На ігровому майданчику розкладіть обручі (або намалюйте кола діаметром 50-60 см). Це – гніздечка для пташок.

 

  1. Усі гравці («пташки») стають в обручі. Ведучий каже: «Сонечко світить. Пташки вилетіли з гніздечок». Гравці вискакують з обручів, бігають майданчиком, махаючи руками-«крильцями».

 

  1. Раптом ведучий каже: «Сонечко сіло. Пташки летять додому. Раз, два, три!». Після цих слів гравці поспішають зайняти порожнє (або лише своє) «гніздечко». Та «пташка», яка не встигла повернутися в «гніздо» на рахунок «три», залишає гру. Після виходу гравця, зайвий обруч прибирають. Перемагає найспритніша «пташка».

 

«Квітучі дерева»

 

На майданчику встановіть дві великі гілки на відстані близько 3 м одна від одної (або відшукайте два молодих деревця, що стоять

 

  1. Перемагає найспритніша «квітка».

 

(Тут принагідно варто запитати дітей, які з перелічених квітів цвітуть навесні?). «Зима та Весна»

 

  1. Накресліть на асфальті три паралельні лінії на відстані 5–6 м одна від одної.

 

  1. Гравці поділяються на дві команди – «Зима» та «Весна» – і вишиковуються на середній лінії обличчям одна до одної.

 

  1. Ведучий вигукує назву однієї з команд, і тієї ж миті її гравці кидаються навздогін супротивників. Той, кого упіймають, переходить у цю команду. Таким чином, то команда «Зими» ловить команду «Весна», то навпаки.

 

  1. Перемагає команда, яка зібрала більше гравців.

 

ІХ. Створення листівки «Привіт, Весно!»

 

Запропонуйте учням об’єднатися в групи для виготовлення

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Інші матеріали
НУШ
Додано
4 червня 2022
Переглядів
1045
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку