Урок-конкурс "Додавання раціональних чисел", 6 клас

Про матеріал

Урок-конкурс "Дії з раціональними числами" розроблений для учнів 6 класу. Його мета: закріпити і розвинути уміння та навички учнів додавати додатні та від'ємні числа, в процесі розв'язування цікавих задач; розвивати усний рахунок, обчислювальні навички, логічне мислення; виховувати активність, увагу, наполегливість.

Перегляд файлу

Урок-конкурс

 

Тема. Додавання раціональних чисел (6 клас)

Мета. Закріпити і розвинути уміння та навички учнів додавати додатні та від’ємні числа, в процесі розв’язування цікавих задач; розвивати усний рахунок, обчислювальні навички, логічне мислення; виховувати активність, увагу, наполегливість.

Обладнання: картки, малюнки, дошка, підручник.

Тип уроку. Урок формування умінь та навичок.

 

Математику не можна вивчати, спостерігаючи, як це робить сусід

А.Нівен

Хід уроку

І. Організаційна частина.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

 

Перевіряється виконання домашнього завдання у вигляді «ланцюжка» (учні називають відповіді до прикладів один за одним)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

Інсценізація вірша.

Жив-був Нулик на прямій,

Поруч – Одиниця.

Забажалось якось їй

Числа роздивиться.

Вправо глянула вона –

Два, три і чотири…

Зліва – що? Чисел нема?

Нуль – і все? Не вірю!

Дійсно є! – промовив Нуль, –

І не менш, ніж справа,

Тільки мінус мають всі

Ось у чому справа.

Лиш один не маю я

Протилежного числа.

І тому такий сумний,

Хоч і круглий, не худий.

Знай, що числа натуральні,

Протилежні їм і я.

Звуться цілі, і звичайно,

Всі ми як одна сім’я.

 

 

Кросворд

 

20+(-18)=2

16+(-12)=4

–25+37=12

45+(-30)=15

35+(-27)=8

–48+68=20

–100+100=0

9+(-8)=1

40+(-35)=5

IY. Проведення конкурсів.

 

Конкурс “Хто перший?”

На дошці приклад, учні усно його розв’язують. Хто перший правильно обчислить, той і переможець.

1,8+(-6,2)+(-1,8)+6,2  (в: 0)

 

Конкурс “Естафета”.

На трьох картках однакові приклади, учні кожного ряду отримують по одній картці. Учні першої парти по черзі розв’язують по одному прикладу і передають картки учням другої парти, ті – третій парті і т.д. Перемагають учні того ряду, які швидше і правильно розв’яжуть всі приклади. На дошці на великому плакаті ці ж приклади з розв’язком, учні разом з вчителем перевіряють відповіді на картках і визначають переможців.

 

(-37)+(-112)=-149

-42+53=11

(-4,5)+(-4,6)=-9,1

(-6,7)+2,9=-3,8

(-2,4)+(-2,4)=-4,8

(-3,5)+3,5=0

13+(-31)=-18

3,7+(-2,8)=0,9

4,5+(-4,5)=0

 

Конкурс “Знайди по відповіді”.

На дошці записано кілька прикладів, але поки що їх не бачать учні. До дошки запрошуються три учні (по одному представнику від кожного ряду). Ці учні стають обличчям до класу, а спиною до дошки. Вчитель показує класу на якийсь приклад, діти мовчки його розв’язують, і один з учнів встає і називає відповідь. три представники швидко повертаються до дошки і шукають по відповіді сам приклад. Перемагає той, хто зробить це правильно і швидко. Конкурс повторюється кілька разів, після чого визначають переможця серед цих трьох учнів.

№1 №2 №3 №4 №5 №6

      -2,5+5 -36+36 

 

Конкурс “Старт – фініш”.

А тепер перевіримо, як ви вмієте додавати цілі і дробові числа (плакат). Запрошуються два учні, які розв’язують одні й ті ж приклади, дозволяється на дошці виконувати дії письмово. Відповіді учні записують на малюнку від першої до четвертої сходинки. Перемагає той, хто перший обчислить правильно всі приклади, запише своє ім’я на верхній сходинці.

–30+ (-0,2) = -30,2

Самостійна робота.

  1. Чому дорівнює сума чисел –7 і –3?
  2. Знайти суму чисел –175 і –314.
  3. Знайти суму чисел .
  4. Знайти суму чисел .
  5. Чому дорівнює сума модулів чисел –25 і –18?
  6. Чому дорівнює модуль суми чисел –25 і –18?
  7. Знайти суму чисел –2,5 і 5.
  8. Знайти суму чисел –36 і 36.
  9. Знайти значення суми а+в, якщо а=-49, в=47.
  10. Яке одержимо число, додатне чи від’ємне, якщо додати числа –100 і 1000?
  11. Чому дорівнює модуль суми ?
  12. Записати вираз а+в+с. Знайти його значення при а=-3,4, в=.

Y. Підсумок уроку.

Найактивніші учні отримують оцінки. Учитель дякує учням за участь у конкурсах, звертає увагу на ті моменти, де учні помилялись, не могли виконати правильні обчислення. Окремим учням вчитель пропонує ще раз проглянути той чи інший матеріал, інших хвалить за активність, за гарні знання.

YІ. Домашнє завдання.

Виконати завдання за підручником.
(-37)+(-112)=

-42+53=

(-4,5)+(-4,6)=

(-6,7)+2,9=

(-2,4)+(-2,4)=

(-3,5)+3,5=

13+(-31)=

3,7+(-2,8)=

4,5+(-4,5)=

–0,4+(-0,6)=


  1.     20+(-18)
  2.     16+(-12)
  3.     –25+37
  4.     45+(-30)
  5.     35+(-27)
  6.     –48+68
  7.     –100+100
  8.     9+(-8)
  9.     40+(-35)


СТАРТ

ФІНІШ

ІМ’Я


  1.  –7 + (–3)= –10
  2. –175 + (–314)= –489
  3. –25 +( –18)==43
  4. –25 +( –18)==43
  5. –2,5 + 5= 2,5
  6. –36 + 36 = 0
  7. –49+47 = –2
  8. Додатне число,  –100+1000=900
  9. –3,4+(


1 2 1 2 3 4 3 4

doc
Додав(-ла)
Шевченко Олена
Додано
20 серпня 2018
Переглядів
1306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку