Тест " 11 клас. Повторення. Підготовка до ЗНО"

Про матеріал
Тестові завдання допоможуть учням відпрацювати вивчений матеріал, виявити прогалини у знаннях і підготуватися до ЗНО.
Перегляд файлу

                                                      2 варіант

                                               Українська мова

 

1.На другий склад падає наголос у слові

 А одинадцять

 Б черговий

 В цемент

 Г кидати

 Д поки

 

2. У якому рядку всі слова – дієприслівники?

 А. заспівавши, замислюючись, скупаний, скошений, спрямувавши;

 Б. продуманий, сховавши, призначивши, побілілий, підтверджуючи;

 В. переконуючи, висушений, вистояний, помолоділий, порадити;

 Г. зацікавившись, ніяковіючи, добігши, виспавшись, відгукуючись.

 

3. Неправильно утворено слово

 А. мебельний

 Б. харчовий

 В. роздрібний

 Г. критичний

 Д. терміновий

 

4. У якому рядку усі словосполучення є фразеологізмами?

 А. читати повість, стримано засміятись, перейти вулицю, довести додому;

 Б. кінець уроку, пекти картоплю, відчинені двері, чужа праця;

 В. читати по очах, пекти раків, з відкритим серцем, западати в душу;

 Г. зелений лист, гнути гілку, крутити гайку, набити лопату.

 

5. У якому рядку наведені слова є синонімами до слова «говорити»?

 А. казка, говірка, говоруха, казковий, казан;

 Б. говір, казочка, розмова, мова, мовний;

 В. казна-хто, казкар, балабонити, балада, балакливий;

 Г. казати, мовити, балакати, розмовляти, оповідати.

 

6.  М’який знак на місці пропуску пишеться в усіх словах рядка:

  А. кіл..кість, пот..мянілий, Уман..щина, ескадрил..я;

  Б. власниц..кий, нен..чин, боїш..ся, сяд..мо; 

  В. павіл..йон, дон..чин, с..огодні, прос..ба;

  Г. їдал..ня, батал..йон, Акс..онов, матін..чин. 

 

7. Виберіть рядок, у якому слова з не писатимуться разом.

 А. не/боязкий, не/мовби, не/з’ясовані досі питання, не/любов;

 Б. не/дозрілий, не/треба, не/захищений від вітру, не/увечері;

 В. не/зчутися, не/можливо, не/врожай, не/зважаючи на те, що;

 Г. не/начебто, не/досягати, не/доробляти, не/впорядкований.

 

8. У якому рядку всі приголосні глухі?

 А. щастя, щока, час, туша, хата;

 Б. хрін, свіча, чало, дата, пламя;

 В. попіл, віра, жито, пушка, тісто;

 Г. сито, копа, день, тисяча, затятися.

 

9. Апостроф на місці крапок треба ставити в усіх словах рядка

 А. під..яремний, краков..як, рутв..яний

 Б. П..ятихатки, без..язикий, брукв..яний

 В. розіб..єш, з..єднаний, присв..ятити

 Г. об..їжджати, Лук..янівка, сер..йозний

 Д. сором..язливий, пів..юрби, зап..ястя

 

10. Спільнокореневими до слова зір є всі слова, ОКРІМ

 А. прозріти

 Б. зоріти

 В. зиркати

 Г. неозорий

 

11.  Протиставний сполучник ужито в реченні:

 А. Нехай стократно помилявся, то хана кликав, то Москву.

 Б. А зараз треба знайти якийсь сухостій та вечерю зварити.

 В. І не було в тій розвідці ні трагічних зворотів, ні зітхань.

 Г. Тече вода в синє море, та не витікає.

 

12. Підкреслені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка

 А погляд, кладка, передзвін

 Б сьорбати, весняний, всюди

 В захист, розвиватися, пізній

 Г нитці, баскетбол, молитва

Д край, вокзал, закріплення

 

13.  Рядок дієслів із закінченням -ете:

 А. розв’яж.., закінч…, прагн…;

 Б. відпочин…, усміхн…сь, знайд…;

 В. змокн…, залиш…, принес…;

 Г. одягн…, свисн…, віддяч…

 

14.  Через дефіс пишуться займенники рядка:

 А. (який)небудь, (хтозна)що, (будь)кому;

 Б. (скільки)небудь, (будь)чиїми, (аби)який;

 В. (казна)чим, (де)хто, кому(сь);

 Г. на (чому)небудь, (ні)кого, (аби)чим.

 

15.  Географічні назви, від яких можна утворити прикметники, що закінчуються на -ський, складають рядок:

 А. Ужгород, Прага, Запоріжжя.

 Б. Карпати , Кіровоград , Кривий Ріг.

 В. Сиваш, Красноград, Волноваха.

 Г. Миргород, Петербург, Збараж.

 

16.  Правильно розставлено розділові знаки у складнопідрядному реченні:

 А. Хвойні не скидають свого вбрання на зиму, тому, що їхні листочки-хвоїнки випаровують дуже мало води.

 Б. Сагайдачний бачив, що ось-ось спалахне заколот і попередив Хоткевича.

 В. І тільки тут, на Січі, люди вперше починали виховувати в собі справжню, свідому любов до своєї батьківщини, тому, що тільки тут, в цьому орлячому кублі, батьківщина дійсно ставала для них рідною матір’ю, а не лютою мачухою.

 Г. Постояв трохи на самому вершечку могили, знайшов у небі тремтливу грудочку, що вся тремтіла, сипала звуками, й пішов ріллею до лісу.

 

17.  Поширене означення не відокремлюється на письмі в реченні:

 А. Дядько скинув в’язанку розмальованих у червоне й зелене кошиків.

 Б. Гурт берізок, оточений молодими дубками сприймається мало не як ефемерне видиво.

 В. Козацьке військо розташоване чотирикутником стояло готове до бою.

 Г. Ось видніє стіжок сіна залишений лісником для диких тварин.

 

18.  Конструкція з порівняльним сполучником не відокремлюється комами в реченні:

 А. Я підставив долоні під широкі як зелені ножі стебла осики.

 Б. Вже ми для себе стали ніби снами і ніби піснею, що в небі тужить.

 В. Ніби хвилі розіллються голоси трембіти.

 Г. Тут городища як фортеці древні стоять окриті шкурами лісів.

 

19.  Простий дієслівний присудок виражений дієсловом стати в реченні:

 А. Стала біля обгорілого танка й замислилась.

 Б. Пройшовши по небу, тепла, тиха червнева ніч стала оволодівати і землею.

 В. Обличчя розм’якло і стало добродушно-нетямкувате.

 Г. Небо стало схожим на густо розведену у воді синьку.

 

20.  Складним є речення:

 А. Андрій зігрітий сонцем куняв у човні то підводячи то опускаючи голову.

 Б. Старий Арсен уже не ходив на річку але часом згадував Ласочку.

 В. Арсенові набридало дивитися на нерухомі поплавки і він часто-густо засинав.

 Г. Але самі чумаки рідко сумували ніколи не втрачали бадьорості і веселого настрою.

 

21.  Речення з часткою ж (же), яка пишеться окремо:

 А. (А)як(же) ти увійшов у квартиру?

 Б. Не хвилюйтесь, я вас підвезу, (а)вже(ж)!

 В. Дівчатка те(ж) підійшли до гурту школярів.

 Г. Вони повернуться вчасно, (а)як(же)!

 

22.  Граматичну помилку допущено в словосполученні

 А. сто кілограмів

 Б. незручних туфель

 В. барвистих ярмарок

 Г. багатоповерхових готелів

Д .запалення легень

 

23.  На місці пропуску пишеться о у слові:

 А. груш…подібний;

 Б. овоч…сховище;

 В. прац…любний;

 Г. яйц…подібний.

 

24.  Рядок, де в кожному випадку слід ужити у:

 А. похід (у, в) гори, діти (в, у) міють;

 Б. сам (у, в) дома, щоденник (у, в) портфелі;

 В. побували (у, в) Італії, відомий (у, в) чений;

 Г. крісло (у, в) кімнаті, запитай (у, в) мами.

 

25. Поширеним є речення :

 А. Двоє музик продовжували грати.

 Б. Комплімет повинен бути щирим.

 В. А Максим вийшов сухим із води.

 Г. Григорію закортіло скупатися.

 Д. Холод стає помітнішим і помітнішим.

 

26.  Доберіть відповідники:

 1. дієприслівник доконаного виду,  утворений від дієслова відзначити ;

 2. дієприслівник недоконаного виду, утворений від дієслова відзначати ;

 3. дієприслівник доконаного виду,  утворений від дієслова розв’язати;

 4. дієприслівник недоконаного виду,  утворений від дієслова розв’язувати;

 

 А. розв’язавши складну задачу;

 Б. відзначаючи ювілей ;

 В. розв’язана мною складна задача;

 Г. розв’язуючи заплутані вузли;

 Д. відзначивши важливість проблеми.

 

27. Доберіть відповідники:

Головне слово у словосполученні

 1. іменник

 2. прикметник

 3. займенник

 4. дієслово

 

 А. учора приїхали

 Б. третій від вулиці

 В. нікому з вас

 Г. схожий на батька

 Д. їхня пропозиції

28. Доберіть відповідники:

 Значення вставних слів

 1. впевненість

 2. емоційні відчуття

 3. зв’язок думки з попереднім повідомленням

 4. привертання уваги читача

 

 А. Побужжя йде, Волинь і наддністрянці, а там, диви, обізветься й Дніпро.

 Б. На жаль, частіше доводиться інструкції студіювати.

 В. Отже, лелека переламав крило, а тому й не зумів одлетіти до вирію в кінці серпня.

 Г. Ніколи, звичайно ж, не було на цьому військовому судні закоханої пари.

 Д. Кажуть, у калині  материна любов і мудрість.

 

29. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова

1 підмет

 2 присудок

 3 означення

4 обставина

 

 А Молодість здатна творити несподіване й неймовірне.

Б Як розбещує людину сама можливість принижувати інших!

В Не дивиться їм грізно в очі «завтра».

Г А він стоїть наперекір усім напастям.

 Д Народ шукає в геніях себе.

 

30. Визначте, якою частиною мови є пронумеровані слова в реченні (цифра позначає наступне слово):

 Було це в (1) лісах над Сулою, де (2) дзвінко( 3) булькають у воду( 4) важкі жолуді.

 

А. іменник

Б. займенник

В. прикметник

Г. дієслово

Д. прислівник

Е. сполучник

 

                                                 Українська література

 

Завдання 1-20 мають по п'ять варіантів відповідей, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний варіант відповіді.

1. Матінка оплакує сина, «поки жити буде», сестриця — «поки не забуде», а «миленька плаче, поки його бачить» у творі

А «Віють вітри, віють буйні»  Б «Ой, Морозе, Морозенко»

В «Ой летіла стріла»   Г «Дума про МарусюБогуславку»

Д «Засвіт встали козаченьки»

2. Слова «Хоч тяжко голові не на плечах,Та тілу також зле без голови...» належать персонажу твору «Слово про Ігорів похід»

А Святославу     Б Ігореві

В Всеволоду     Г Ярославові Осмомислу

Д Боянові

3. У творі «Всякому місту – звичай і права…» Г. Сковорода

А возвеличує працю, яка є смислом щасливого життя

Б  зображує чесність та справедливість  у суспільстві

В висміює та засуджує моральні  вади тогочасного суспільства

Г  утверджує  свободу  людини як найвищу  суспільну цінність

Д засудження князівських міжусобиць

4. «Ваша «Маруся» так мені про вас розказала, що я вас нави­літ знаю»,- так писав Г.Квітці-Основ'яненку 

А І. Котляревський  Б М. Гоголь  

В Є. Гребінка   Г Т. Шевченко

Д П. Гулак-Артемовський

5. Поему «Кавказ» Т. Шевченко присвятив

А Якову де Бальмену  Б Василю Жуковському

В Василю Григоровичу  Г Євгену Гребінці

Д Іванові Сошенку

6. «І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь»,— це слова із твору Т. Шевченка

А «І мертвим, і живим...»   Б «Заповіт»

В «Сон»     Г «Катерина» 

Д «Кавказ»

7.   Мріє «зложити докупи обидва береги Дніпрові, щоб обидва... приклонились під одну булаву» герой «Чорної ради» П. Куліша

А Кирило Тур     Б Черевань

В Сомко      Г Брюховецький

Д Шрам

8. «Хіба ревуть воли, як ясла повні» Панаса Мирного – це

А історичний роман    Б соціально-побутова повість

В пригодницька повість    Г соціально-філософська повість

Д соціально-психологічний роман

 

9.«Кайдашева сім’я» є зразком

А  імпресіонізму  Б  реалізму

В  романтизму  Г  експресіонізму

Результат пошуку зображень за запитом "ілюстрації до енеїди"Д  символізму

10.На малюнку зображено епізод з твору

А Івана Багряного «Тигролови»

Б П.Куліша «Чорна рада»

В І.Котляревського  «Енеїда»

Г Панаса  Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні»

Д М.Хвильового «Я Романтика»

 

 11.У якому столітті відбувалися події, описані в повісті «Захар Беркут» Івана Франка? 

А  у XII ст.    Б  у XIII ст.     В  у XIV ст.   

 Г у XV ст.  Д у XVІ ст.

12.«Великим артистом  зору» називають автора твору

А «Кайдашева сім’я»    Б «Мартин Боруля»

В «Енеїда»      Г «Чорна рада»

Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

13. «Без надії таки сподіваюсь», - стверджує

А  Іван  Франко    Б Леся Українка

В Тарас  Шевченко    Г Григорій Сковорода

Д Василь Стус

14.Поезію П. Тичини «Арфами, арфами...» написано під впливом поезії

А В.Сосюри  «Любіть Україну»        Б П.Тичини «О панно Інно»

В О.Олеся «О слово рідне! Орле скутий!..»        Г В.Стуса «Господи гніву пречистого»

Д М. Вороного «Блакитна панна»

15. Приклад самопожертви молодих   патріотів заради Батьківщини зображено у вірші

А «Ти знаєш, що ти людина...»  Б «Любіть Україну»

В «У теплі дні збирання винограду»  Г «Пам’яті тридцяти»

Д «Мойсей» 

16.До неокласиків не належав

А Микола Зеров   Б  Павло Тичина  В Павло Филипович

Г Максим Рильський        Д Михайло Драй-Хмара

17.«Як добре те, що смерті не боюсь я», - заявляє ліричний герой поезії

А Євгена Маланюка  Б Василя Стуса  В Івана Драча

Г Павла Тичини  Д Максима Рильського

18. Сім'я Мазурів із села Семигори стала прототипом твору

А «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного

Б «Кайдашева сім’я» І.С.Нечуя-Левицького

В «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського

Г «Я (Романтика)» Миколи Хвильового

Д «Тигролови» І.Багряного

19. Продовжіть думку Степана Радченка з твору «Місто»: «Не ненавидіти треба місто, а…»

  А любити         Б  здобути    В тікати з нього    Г  стати в ньому щасливим   Д жити в ньому

20.Літературу постмодернізму представляє

А Максим Рильський Б Василь Голобородько  В Оксана Забужко

Г Дмитро Павличко            Д Євген Маланюк

 

У завданнях 21-24 до кожного з чотирьох рядків, позначених цифрами, виберіть один правильний варіант-відповідник, позначений буквою

21.Установіть відповідність між творами  одного втора

1 «Чари ночі»

2 «Бджола та Шершень»

3 «Мойсей»

4 «Моя автобіографія»

 

А «Чого являєшся мені у сні»

Б «Contra spem spero!»

В «Сом»

Г  «О слово рідне, орле скутий»

Д «Всякому городу звичай і права»

22.Установіть відповідність між цитатами та назвами художніх творів

1«Вони до нас на посиденьки ходили, Карпо і Марфа. Щовечора. І гомонимо бувало втрьох або співаємо потихеньку. Тато баритоном, а я другим йому помагаю, а Марфа першу веде».

2 «Коли ж в батуринськім огні

Держава рухнула, тоді-то

Вони взяли свячений ніж,

Залізняка майбутні діти!»

3 «Наші кроки в кіно були спробами дитини, що вчиться ходити. Батьки наші винайшли фотографію. Ми цю фотографію пристосували до фіксування руху. Віддрукувавши позитиви, ми рухали їх перед щілиною в картоні». 

4 «Мовчки пробиралася ловецька дружина непрохідними нетрями, дебрями й ломами без стежки, без ніяких провідних знаків у тьмавій гущавині. Попереду йшов Максим Беркут, а за ним Тугар Вовк»

 

А «Захар Беркут»

Б «Тіні забутих предків»

В «Майстер корабля»

Г «Три зозулі з поклоном»

Д «Уривок з поеми»

 

23. Установіть відповідність між твором і суголосним йому мотивом.

1«Чари ночі»

2«Сопtrа sреm sреrо»

3«Різдво»

4«О панно Інно…»

 

А гімн молодості, коханню, філософське осмислення скороминущості життя і його вічності

Б утвердження думки про непостійність і суперечливість кохання як великого почуття; своєрідна сповідь перед собою.

В таїнство різдвяного вечора (переплетення християнських і язичницьких мотивів)

Г утвердження незнищенності краси, культури, духовності стародавнього Києва

Д заперечення тужливих настроїв, протиприродних молодості, оптимізм людини за будь-яких життєвих ситуацій

24.Установіть відповідність між персонажами і жанром твору

1 Іван Палійчук, Марічка Гутенюк, Палагна

2 Іван Іскра, Маруся Чурай

3 Тагабат, Андрюша, дегенерат

4 Степан Радченко, Надійка, Мусінька

 

А новела

Б комедія

В роман у віршах

Г повість

Д роман

 

docx
Додано
14 березня 2021
Переглядів
1033
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку