Тест " 11 клас. Повторення. Підготовка до ЗНО"

Про матеріал
Тестові завдання допоможуть учням відпрацювати вивчений матеріал, виявити прогалини у знаннях і підготуватися до ЗНО.
Перегляд файлу

                                                                           ВАРІАНТ 4

                                                                     УКРАЇНСЬКА МОВА

 

1. Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка:

 А. священ..ий, довгождан..ий, блажен..ий, спросон..я; 

 Б. подорож..ю, Поволж..я, пам’ят..ю, суцвіт..я; 

 В. л..яний, зран..я, він..ицький, об..ризкати;

 Г. безліч..ю, юн..ат, розкіш..ю, жовч..ю. 

 

2. Префікс пре- треба писати в усіх словах рядка: 

 А. пр..світлий, пр..хильний, пр..мружений, пр..солодкий; 

 Б. пр..зирство, пр..давній, пр..близний, пр..землення;

 В. пр..мужній, пр..пишний, пр..злий, пр..милий; 

 Г. пр..молодий, пр..бережний, пр..старкуватий, пр..сумний. 

 

3. Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

 А. ст..хати, ст..повий, квіт..нь;

 Б. зал..вати, майст..р, леб..диний;

 В. пригв..нтити, чер..да, шел..стіти; 

 Г. ос..литися, к..шеня, л..дацюга; 

 Д. д..ржати, тр..мтіти, щеб..тати. 

 

4. Усі слова написані правильно в рядку:

 А. викладацький, молотьба, вохкість;

 Б. карпатський, дорожчати, робітництво; 

 В. криворізький, об’їжджати, французський;

 Г. інтелігентський, сонячний, надхнення; 

 Д. тюркський, свідотство, соняшник. 

 

5. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка:

 А. сіється, всюди, приладдя; 

 Б. раджу, загін, зоря; 

 В. єдність, шістдесят, вищість;

 Г. їдуть, пряжа, осяяння. 

 

6. Через дефіс пишуться всі слова в рядку: 

 А. договірно/правовий, культурно/освітній, гостро/критичний, морально/етичний;

 Б. медико/генетичний, ново/грецький, мінерально/сировинний, південно/східний;

 В. житлово/будівельний, військово/повітряний, суспільно/корисний, лірико/драматичний;

 Г. молочно/білий, науково/практичний, загально/освітній, організаційно/методичний; 

 Д. мідно/червоний, навчально/виробничий, героїко/романтичний, електронно/оптичний. 

 

7. Омоніми використано в реченні: 

 А. Щире слово й добре діло душу й серце обігріло. 

 Б. Господь посилає нам мудрості й сили і хранить Україну нині, прісно й вовік.

 В. Людина там не буде вільна, де є великі і малі. 

 Г. День у день робота, день у день праця. 

 Д. Міг би його поганити – не хочу вуст поганити. 

 

8. Неправильну форму ступеня порівняння прикметника вжито в реченні:

 А. Секвоя – саме найбільше дерево на Землі.

 Б. У цьому місці річка вужча.

 В. Я поборю найважчі перешкоди. 

 Г. Заздрість – якнайогидніша з усіх емоцій

 Д. Найбільш дотепною була команда з Одеси 

 

9. Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку:

 А. відміна рейс.., не вистачає кілограм.., виписав із підручник.. ; 

 Б. з останнього вагон.., вулиці Париж.., зібрали з гектар.. ;

 В. літр бензин.., приміщення театр.., не було прапор.. ;

 Г. прибув з Єгипт.., не поставив апостроф.., основи світогляд.. 

 

10. У яких іменниках при творенні форм кличного відмінка допущено помилку:

 А. робітниче, учителе, школяру, тіне;

 Б. воле, пане директоре, смерте, шевче;

 В. бійцю, лікарю, стороже, Віталію;

 Г. сестро, сім’є, Ілле, друже Іваничук.

 

11. Підкреслені букви позначають однаковий звук у кожному слові рядка

 А. джміль, добро, дріб

 Б. просьба, вісь, сьогодні

 В. дзбан, зберегти, зжати

 Г. якби, ґвалт, екзистенція

 Д. вчиться, тьмяний, боротьба

 

12. На другий склад падає наголос у слові

 А. одинадцять

 Б. черговий

 В. цемент

 Г. кидати

 Д. поки

 

13.  Спрощення приголосних позначається на письмі в усіх словах рядка 

 А. пристрас..ний, щас..ливий, шіс..надцять, об’їз..ний

 Б. захис..ник, студен..ський, корис..но, облас..ний

 В. водоочис..ний, свис..нути, перс..ні, корис..ливий

  Г. зліс..ний, аген..ство, особистіс..ний, перехрес..ний

  Д. капос..ний,  контрас..ний, доблес..ний, тиж..невик

 

14. Правильними відповідями  на запитання «Котра година?» будуть усі, ОКРІМ

  А. шоста година п’ятнадцять хвилин

  Б. п’ятнадцять хвилин сьомої

  В. п’ятнадцять хвилин по шостій

  Г. чверть на сьому

  Д. чверть по шостій

 

15. Прийменник у на місці пропуску слід уживати в усіх словах рядка

  А. висновок … статті, експонат … музеї, птах … небі, участь … форумі

  Б. поїхати … відрядження, наймиліше … світі, покласти … узголів’я, здали … архів

  В. побувати … Львові, квітник … саду, залишиться … спогадах, купити … аптеці

  Г. вишня … цвіту, мешкала … Індії, оселя … рушниках, віра … безсмертя

  Д. перебував … Ватикані, запевнили … добросусідстві, приведення … відповідність, заявити … відповідь.

 

16. Подвоєння літер НЕ відбувається в усіх словах рядка:

  А. крос..ворд, буд..изм, іл..юзія, оперет..а;

  Б. піц..ерія, гум..анізм, ім..унітет, груп..овий; 

  В. кристал..ічний, однотон..ий, мас..ивний, кол..екція;

  Г. діаграм..а, кас..ета, ім..обілізація, процес..ор;

  Д. конгрес..мен, оперет..а, ел..егія, бон..а (гувернантка). 

 

17. М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

 А. перелаз..те, стежин..ці, памороз..

 Б. уман..ський, люд..ми, пісен..ці

 В. л..лється, поглян..те, гір..кий

 Г. волос..кий, брун..ці, різ..блення

 

18. Апостроф пишеться в усіх словах рядка

 А. відв..язати, п..юре, Лук..яненко, м..ята

 Б. верф..ю, транс..європейський, кон..юнктура, дзв..якати

 В. к..юрі, інтерв..ю, пів..Єгипту, з..явитися

 Г. тім..я, пів..ягняти, возз..єднання, ін..єкція

 Д. М..юнхен, під..юджувати, верб..я, подвір..я

 

19. Спільнокореневим до слова «колоти» є

 А. кілочок

 Б. довкілля

 В. колосальний

 Г. заколоситися

 

20. Прочитайте речення.

Демонстрація … нової колекції … відбудеться через …

Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

 А. пальт, Віктора Ткаченка, півтора місяця

 Б. пальто, Віктора Ткаченка, півтора місяця

 В. пальт, Віктора Ткаченко, півтора місяця

 Г. пальт, Віктора Ткаченка, півтора місяці

Д. пальт, Віктора Ткаченка, півтори місяця

 

21. Потребують редагування всі речення, ОКРІМ

 А. На березі річки стояли припнуті човни, рибалки й дітлахи.

 Б. Ми з друзями їли та насолоджувалися ягодами лісової малини.

 В. Остап, підійшовши до села, почув ґелґотання гусей та стріхи хат. 

 Г. Дрібні краплі дощу билися об шибку й повільно стікали донизу.

 

22. Поширеним є речення

  А. Хай кожен із вас заспіває.

  Б. Гостям весело.

  В. Дідусь буде відпочивати.

  Г. Хлопець виявився не ликом шитий.

  Д. Край неба жеврів.

 

23.  Доберіть до кожного фразеологізму антонім.

Фразеологізм

 1. очей не відведеш

 2. вискочити на сухе

 3. голки не підточиш

 4. палицею кинути

 

Антонім

 А. через пень-колоду

 Б. за тридев’ять земель

 В. хоч голки збирай

 Г. потрапити в павутину

 Д. з душі верне

 

24.  Утворіть граматично правильні словосполучення.

 1. згідно

2. відповідно

3. керуючись

4. усупереч

 

 А. наказам

 Б. наказами

 В. наказів

 Г. до наказів

Д. з наказами

 

25.  З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова.

Член речення

 1. підмет

 2. присудок

 3. означення

 4. обставина

 

 Приклад

 А. Я лиш син народу.

 Б. Весна захлиналася буйним цвітом вишень.

 В. Писати вірші – жить непросто.

 Г. І гнеться дерево від плоду.

 Д. Русявий день гаптує сни світанню..

 

26.  Доберіть відповідники:

 Головне слово у словосполученні

 1. іменник

 2. прикметник

 3. займенник

 4. дієслово

 

 А. учора приїхали

 Б. третій від вулиці

 В.  нікому з вас 

 Г. схожий на батька

 Д. їхня пропозиція 

 

27.  Установіть відповідність:

 Вид односкладного речення

1. означено-особове; 

 2. неозначено-особове; 

 3. безособове; 

 4. узагальнено-особове; 

 5. називне.

 

Приклад

 А. Світлішає в житті і на душі. 

 Б. Ніжні сутінки. Вечір. 

 В. Вечірнє сонце, дякую за день! Вечірнє сонце, дякую за втому! 

 Г. І сад, і гай, і пісня солов’я – дорогоцінна спадщина моя. 

 Д. Задзвонили в усі дзвони по всій Україні. 

 Є. Десять раз подумай, а раз скажи. 

 

28.  Установіть відповідність. 

Підрядне речення

  1. з’ясувальне

  2. обставинне умови

  3. обставинне причини

  4. обставинне допустове

Приклади

  А. Мені завжди здавалося, що в Греції навіть статуї теплі.

  Б. Тому веселиками звуться журавлі, що прилітають до веселої землі.

  В. Якби Данило був маляром, то змалював би дівчину із сонцем на плечі.

  Г. Нехай будинок не дуже затишний, та теплішого в них немає.

  Д. Візерунки, що густо заповнюють тло тканини, властиві вишивкам Галичини і Буковини.

29. Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака на місці крапок. Розділовий знак

 1. кома

 2. двокрапка

 3. тире

 4. дужки 

 

Приклад

 А. Знаю я … моє ім’я не згасне на прийдешнім сонячнім путі.

 Б. Це просто день, що врубується в простір … Сергій Жадан ….

 В. Ось ранок … синім возом … їде … і сонця сніп в село везе.

 Г. Вдихати вітер Батьківщини … найвище щастя на землі.

 Д. І сонце падало за тьмяним морем трав … на землю маки кинувши червоні.

 

30.  З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

 Він (1)прожив під сонцем (2)коло ста літ, (3)ніколи не (4)ховаючись у холодок.

 

 А. дієслово

 Б. дієприкметник (форма дієслова)

 В. дієприслівник (форма дієслова)

 Г. прислівник

 Д. прийменник

 

                                                         Українська література

Завдання 1-20 мають по п'ять варіантів відповідей, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильний варіант відповіді.

 

1. «Любов к отчизні де героїть,

      Там сила вража не устоїть,

      Там грудь сильніша од гармат»,- писав

 

     А Іван Котляревський  Б Григорій Сковорода         В Тарас Шевченко

      Г Іван Франко   Д Пантелеймон Куліш

2. Події  у творі  «Про Марусю Богуславку» відбуваються на

А Різдво    Б Івана Купала   В Трійцю

Г  Спаса    Д  Великдень

3.У творах Григорія Сковороди «сила» - це…

А  жанр твору    Б вступна частина байки                       

В нагромадження аргументів   Г мораль байки, висновок 

Д  частина філософського трактату

4. Історичною основою «Чорної ради» П. Куліша стали події, описані у творі

А  Києво-Печерський патерик              Б  «Літопис Самовидця»

В  «Повість минулих літ»   Г  «Історія русів»                Д   Біблія

C:\Users\admin\Desktop\41_6.jpg5.На рисунку зображено героїв твору

А Лесі Українки

Б Марка Вовчка

В Володимира Винниченка

Г Панаса Мирного

Д Ольги Кобилянської

6.Усю поведінку цього героя зумовлює   воля до життя. Достойне існування дорого і не відразу далося йому. Він знає справжню ціну свободи. Утеча з ешелону рабства, перетинання кордону з Китаєм — це не тільки сміливі вчинки, це  сутність  героя твору

А  Миколи Куліша        Б  Івана Багряного

В  Олександра Довженка      Г  Остапа Вишні                 Д  Миколи Хвильового

7. Наскрізний мотив вальсу присутній у творі

А «Зачарована Десна»   Б «Маруся Чурай»

В «Наталка Полтавка»   Г «Іntermezzo»             Д «Valse melancolique»

8.«Великим сонцепоклонником» називають

А І.Франко    Б П.Мирного

В Павла Тичину   Г М.Куліша                  Д М. Коцюбинського

9.Написання нарису «Подоріжжя од Полтави до Гадячого» стало важливим етапом підготовки твору

А «Наталка Полтавка»     Б «Чорна Рада»  В «Максим Гримач»

Г «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»    Д «Кайдашева сім’я»

10.Справжнє прізвище автора твору «Мартин Боруля»

А Тобілевич   Б Кандиба   В Фітільов 

Г Лозов’ягін   Д Рудченко

11.Події у творі «Хіба ревуть воли, як ясла повні» розгортаються в

       А Западинцях   Б Семигорах  В  Сосниці 

       Г Пісках              Д на хуторі Хмарище

 12.М.Жулинський говорив, що  «упродовж усього життя біг над прірвою»…

А Тобілевич   Б Кандиба  В Фітільов 

Г Лозов’ягін   Д Рудченко

13.Твір «Intermezzo»  має яскраво виражені ознаки

А класицизму   Б сентименталізму  В романтизму 

Г модернізму               Д імпресіонізму

14.«Красива, розумна, моторна і до всякого діла дотепна, – яке в неї добре серце, як вона поважає матір свою; шанує всіх старших себе; яка трудяща, яка рукодільниця»- так схарактеризовано героїню твору

А «Наталка Полтавка»  Б «Чорна рада» В  «Мартин Боруля»

Г «Тіні забутих предків»  Д  «Слово про похід Ігорів»

15. «Три зозулі з поклоном»  – це

А роман   Б оповідання   В повість    

Г нарис    Д новела

16.« Вмерли в Новім Заповіті
      З славою святих. —
     На Аскольдовій Могилі
     Поховали їх.», - стверджує  ліричний герой вірша

А Олександра Олеся          Б Миколи Вороного             В Максима Рильського 

Г Павла Тичини         Д Володимира Сосюри

17 Летим. Дивлюся, аж світає, 
       Край неба палає, 
       Соловейко в темнім гаї 
       Сонце зустрічає », - це рядки з твору

А «І мертвим, і живим...»   Б «Сон»

В «Заповіт»     Г «Кавказ»          Д «Катерина»

18.«У його творі закодовано вибір, що невблаганно поставав перед українським комуністом, роздвоюючи його самосвідомість: вибір між вірністю фанатичній догмі й синівською любов’ю до Матері-України…», - сказано про твір

А «Зачарована Десна»   Б «Маруся Чурай»

В «Наталка Полтавка»   Г «Я(Романтика)»              Д «Мартин Боруля»

19. «Місто» В.Підмогильного - перший

А соціально-психологічний роман  Б історичний роман

В пригодницький роман  Г урбаністичний роман         Д твір нової української літератури

20.До одного літературного жанру належать обидва твори в рядку

А «Мартин Боруля», «Мойсей»

Б «Тіні забутих предків», «Камінний хрест» 

В «Кайдашева сім’я», «Гімн»

Г «Чорна рада», «Місто»

Д «Лісова пісня», «Intermezzo»

У завданнях 21-24 до кожного з чотирьох рядків, позначених цифрами, виберіть один правильний варіант-відповідник, позначений буквою

21.Установіть відповідність між автором  та назвою твору

1 Г.Сковорода

2 І.Франко

3 В.Стефаник

4 Ольга Кобилянська 

 

А «Камінний хрест»

Б «Valse melancolique»

В «Мойсей» 

Г «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» 

Д «De Libertate» 

22.Установіть відповідність між  назвою твору та його цитатою

1«Блакитна панна»

2«Лісова пісня»

3«Тигролови»

4 «Катерина»

 

А «Ні! Я жива!

    Я буду вічно жити!

    Я в серці маю те, що не вмирає...»

Б «В’ються хмелем арабески,
     Миготять камеї, фрески,
     Гомонять-бринять пісні
     Голосні
     І сплітаються в гротески»

В   «Сидить батько кінець стола,

     На руки схилився,

     Не дивиться на світ Божий:

      Тяжко зажурився. »

Г  «І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю: 
     І дитинство, й розлука, й твоя материнська любов. »

Д «На снігу великими літерами було написано: «ФІЙОНА                       МЕДВИНУ ПРИВІТ ПЕРЕДАВАЛА»

23. Установіть відповідність між назвою і жанром твору.

 

1 «Мина Мазайло»

2 «Я (Романтика)»

3 «Моя автобіографія»

4 «Мойсей»

 

А поема

Б повість

В новела

Г комедія

Д гумореска

 

 

1 Наталка Сірко

2 Мокій Мазайло

3 Юнона

4 Петро Шраменко

 

А  Степан Радченко

Б Сивілла

В Медвин

Г Уля Розсоха

Д Леся Черевань

24.Установіть відповідність між персонажами одного твору.

 

docx
Додано
14 березня 2021
Переглядів
1030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку