Тест (9 клас.Українська література. Творчість Т.Г.Шевченка, Марка Вовчка, П. Куліша, М. Гоголя)

Про матеріал

Контрольна робота з української літератури допоможе перевірити,як учні засвоїли творчість Т.Г.Шевченка, Марка Вовчок, П. Куліша, М. Гоголя.Можна використовувати завдання й для самостійної роботи

Перегляд файлу

Контрольна робота №7

І варіант

І рівень

1. Укажіть автора твору «Троє схотінок».

а) Марко Вовчок;   б) П. Куліш;  в) М. Гоголь;  г) Т. Шевченко.

2. М. Гримач згадував Катрю, коли дивився на:

а) вишиті нею сорочки;  б) Дніпро;   в) її одяг;   г) зоряне небо.

3. За що дорікав собі Максим:

а) необережність під час бурі;

б) невміння грамотно написати листа отаману;

в) бо загубив вік молоденької Катрі;

г) не дозволяв Тетяні жити із чоловіком у себе в хаті

4. Що перешкоджало одруженню Семена з Катрею:

а) наймитування героя у пана; б) бідність дівчини;

в) заборона пана шляхтича;   г) згода Максима?

5. Семен пообіцяв коханій повернутися з козацького походу, як:

а) заспіває соловейко;   б) з’явиться перший сніг;

в) закінчаться жнива;   г) зацвіте перша вишня.

6. За яких обставин Леся і Петро( П.Куліш,,Чорна рада") не могли одружитися?

а) Бо стара Череваниха чинила цьому опір;

б) дівчина була заручена із Я. Сомком;

в) через бідність козака;

г) у зв’язку з військовими подіями на Січі.

ІІ рівень

Укажіть декілька правильних відповідей:

7. Хто із героїв твору через непорозуміння у коханні вимушені були закінчити життя самогубством:

а) Ганна (Т. Шевченко «Наймичка»;

б) Катерина (Т. Шевченко «Катерина»);

в) Пріся (Т. Шевченко «Великий льох»);

г) Пидора (М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала»);

д) Катря (Марко Вовчок «Максим Гримач»);

е) Козак (Т. Шевченко «Причинна»)

8. Установіть ознаки роману як жанру художньої літератури:

а) Наявність розгорнутого сюжету або кількох сюжетних ліній, об’єднаних спільним задумом.

б) Піднесена, яскраво-емоційна мова.

в) Підкреслена узагальненість, відсутність деталізації.

г) Велика кількість дійових осіб.

д) Докладність описів і розповідей.

е) Стислість діалогів і авторських ліричних відступів.

9. Установіть відповідність між героями і назвами творів:

1. Пидора;

а) Т. Шевченко «Наймичка»;

2. Катря;

б) Т. Шевченко «Гайдамаки»;

3. Ганна;

в) Т. Шевченко «Великий льох»;

4. Пріся;

г) П. Куліш «Чорна рада»;

5. Леся.

д) Марко Вовчок «Максим Гримач»;

 

е) М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала».

 

ІІІ рівень

10 . Установіть відповідність між жанрами і назвами творів:

1. Поезія-медитація;

а) Т. Шевченко «Наймичка»;

2. Поема-містерія;

б) Т. Шевченко «Доля»;

3. Історичний роман;

в) Т. Шевченко «Причинна»;

4. Поема-інвектива;

г) Т. Шевченко «Кавказ»;

5. Балада.

д) П. Куліш «Чорна рада»;

 

е) Т. Шевченко «Великий льох»

11. Установіть відповідність між характеристикою героя і його твором.

1. «…Наймит, якого звали.., може, тому, що ніхто не пам’ятав його батька й матері. Церковний староста казав, що вони на другий же рік померли від чуми…»;

а) Максим Гримач (Марко Вовчок «Максим Гримач»);

 

2. «Він був добрий син і щирий козак, лучче йому з нудьги загинути, ніж пан-отця навік преогорчити і золоту свою славу грязную закаляти»;

б) Семен (Марко Вовчок «Максим Гримач»);

 

3. «І хороший був: повновидний, чорнобривий, чорновусий, а веселий, а жартовливий! Було, як вийде в неділю поміж люди, то так його обступлять. Дуже його любили»;

в) Кирило Тур («П. Куліш «Чорна рада»);

 

4. «…Як вода .. причепиться було до красних дівчат: надарує стрічок, сережок, намиста — дівати нікуди»;

г) Петро Шраменко (П. Куліш «Чорна рада»);

5. «Добрий він, і душа щира, козацька, хоч удає з себе ледащицю і характерника. Де вже без юродства в їх не буває?»

д) Петрусь Безродний (М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала»);

 

е) Басаврюк (М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала»)

4 рівень

12. Напишіть міні-твір-роздум на одну із запропонованих тем:

 Зображення історичного минулого України в романі П. Куліша «Чорна рада»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №7

ІІ варіант

І рівень

1. Хто є автором «Народних оповідань», де майстерно поєднано реалістичне зображення дійсності з елементами сентименталізму й романтизму:

а) Марко Вовчок;  б) Т. Шевченко;   в) М. Гоголь;   г) П. Куліш.

2. Герой твору П. Куліша «Чорна рада», який так розуміє сенс козацького життя: «А в нас над усе честь і слава, військова справа, щоб і сама себе на сміх не давала і ворога під ноги

топтала»:

а) Я. Сомко;  б) П. Шраменко;   в) М. Черевань;   г) К. Тур.

3.Визначте жанр твору Марка Вовчка «Максим Гримач»:

а) оповідання;   б) новела;   в) повість;   г) притча.

4. Що сталося з Гримачем після трагедії з Катрею? Він:

а) тяжко захворів;

б) п’ять років не виходив за ворота свого подвір’я;

в) виїхав жити до іншого міста;

г) три роки ні з ким не розмовляв.

5. Хто був чоловіком другої дочки Гримача — Тетяни:

а) отаман;  б) гетьман;  в) хорунжий;  г) сотник?

6. Укажіть автора твору «Троє схотінок».

а) Марко Вовчок;  б) П. Куліш;  в) М. Гоголь;  г) Т. Шевченко.

ІІ рівень

Укажіть декілька  правильних відповідей.

7. Визначте ознаки оповідання як жанру художньої літератури:

а) характери героїв уже сформовані;

б) мала кількість дійових осіб;

в) важливу роль відіграє художня деталь (побут, психологічна)

г) різні протиставлення й раптові перетворення однієї ситуації на іншу;

д) повільність і докладність розповіді, часті повтори, потрійність;

е) відповідність мелодії ритмові тексту.

8. Установіть за характеристикою героїв їх належність до твору Марка Вовчка «Максим Гримач».

а) «Не плаває — літає Дніпром тільки човен хвилю розбиває»;

б) «Хліб та вода — козацька їда»;

в) «Хороша та пишна, як королівна»;

г) «Він добрий був син і щирий козак, лучче йому з нудьги загинути, ніж пан-отця навік преогорчити і золоту свою славу гряззю закаляти»;

д) «Такий-то богатир! Ходив у жупанах, та в сап’янцях, та в атласах»;

е) «А я думав, нещасний, іти в Крим та Туреччину, навоювати золота і з добром приїхати до тебе, моя красуне…»

9. Визначте героїв твору «Чорна рада», які вважаються історичними:

а) Матвій Гвинтовка;   б) Кирило Тур;   в) Іван Брюховецький;

г) Петро Шраменко;   д) Яким Сомко;   е) Леся Черевань.

ІІІ рівень

10. Установіть відповідність між жанрами і назвами творів.

1. Оповідання-бувальщина;

а) «П. Куліш «Заворожена криниця»;

2. Оповідання романтичне;

б) П. Куліш «Чорна рада»;

3. Посланіє;

в) Т. Шевченко «Сон»;

4. Комедія;

г) М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала»;

5. Поезія.

д) Марко Вовчок «Максим Гримач»;

 

е) Т. Шевченко «І мертвим, і живим…».

 

11. Установіть відповідність між характеристикою героя і його твором.

1. «Чоловік… гуляє, пиячить і враз пропаде, як у воду, і слуху немає. Там, зирк, знову мов з неба упав, вештається по вулицях у селі»;

а) Басаврюк (М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала»);

 

2. «…Був собі дідусь такий мізерний, мов зараз тілько з неволі випущений: невеличкий, похилий, очі йому позападалі і наче до чого придивляються, а губи якось покривились,

що ти б сказав — він і зроду не сміявся»;

б) Пидора (М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала»);

 

3. «Очі так і грають, а чорні густі брови аж геть піднялися над тими очима, і враг його знає — гляне раз: здається, супиться, гляне удруге: моргне довгим усом так, наче зараз і підніме тебе на сміх»;

в) Василь Невільник (П. Куліш «Чорна рада»);

 

4. «Дала обітницю йти на прощу; зібрала майно, що залишилось після батька, і через кілька днів її справді не було в селі. Куди пішла вона, ніхто не міг сказати»;

г) Кирило Тур (П. Куліш «Чорна рада»);

 

5. «Так-то гарно убралась! Сорочка тоненька і плахта шовкова, пояс сріблом цвіт кований, черевички високі; дрібно, дрібнесенько косу заплела, і золотий перстень блищить на

правій руці».

д) Настя Гвинтовка (П. Куліш «Чорна рада»);

 

 

е) Катря (Марко Вовчок «Максим Гримач»)

4 рівень

Зображення козацтва у творчості Т. Шевченка та П. Куліша.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 11

б

б

в

а

г

б

Б,д,е

А,г,д

Ключ:

1 — е;

 2 — д;

3 — а;

 4 — в;

 5 — г.

 

Ключ:

1 — б;

2 — е;

 3 — д;

4 — г;

 5 — в.

 

Ключ:

1 — д;

2 — г;

3 — а;

4 — е;

5 — в.

 

а

г

а

б

г

б

А,б,в

А,в,д

А,в,д

Ключ:

 1 — г;

2 — д;

3 — е;

4 — в;

5 — а.

 

Ключ:

1 — а;

2 — в;

3 — г;

4 — б;

5 — е.

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. kobrin Igor
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
28 січня
Переглядів
2757
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку