14 квітня о 18:00Вебінар: Як урізноманітнити вивчення французької мови в класі та дистанційно

Тест (9 клас.Українська література. Творчість Т.Г.Шевченка, Марка Вовчка, П. Куліша, М. Гоголя)

Про матеріал

Контрольна робота з української літератури допоможе перевірити,як учні засвоїли творчість Т.Г.Шевченка, Марка Вовчок, П. Куліша, М. Гоголя.Можна використовувати завдання й для самостійної роботи

Перегляд файлу

Контрольна робота №7

І варіант

І рівень

1. Укажіть автора твору «Троє схотінок».

а) Марко Вовчок;   б) П. Куліш;  в) М. Гоголь;  г) Т. Шевченко.

2. М. Гримач згадував Катрю, коли дивився на:

а) вишиті нею сорочки;  б) Дніпро;   в) її одяг;   г) зоряне небо.

3. За що дорікав собі Максим:

а) необережність під час бурі;

б) невміння грамотно написати листа отаману;

в) бо загубив вік молоденької Катрі;

г) не дозволяв Тетяні жити із чоловіком у себе в хаті

4. Що перешкоджало одруженню Семена з Катрею:

а) наймитування героя у пана; б) бідність дівчини;

в) заборона пана шляхтича;   г) згода Максима?

5. Семен пообіцяв коханій повернутися з козацького походу, як:

а) заспіває соловейко;   б) з’явиться перший сніг;

в) закінчаться жнива;   г) зацвіте перша вишня.

6. За яких обставин Леся і Петро( П.Куліш,,Чорна рада") не могли одружитися?

а) Бо стара Череваниха чинила цьому опір;

б) дівчина була заручена із Я. Сомком;

в) через бідність козака;

г) у зв’язку з військовими подіями на Січі.

ІІ рівень

Укажіть декілька правильних відповідей:

7. Хто із героїв твору через непорозуміння у коханні вимушені були закінчити життя самогубством:

а) Ганна (Т. Шевченко «Наймичка»;

б) Катерина (Т. Шевченко «Катерина»);

в) Пріся (Т. Шевченко «Великий льох»);

г) Пидора (М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала»);

д) Катря (Марко Вовчок «Максим Гримач»);

е) Козак (Т. Шевченко «Причинна»)

8. Установіть ознаки роману як жанру художньої літератури:

а) Наявність розгорнутого сюжету або кількох сюжетних ліній, об’єднаних спільним задумом.

б) Піднесена, яскраво-емоційна мова.

в) Підкреслена узагальненість, відсутність деталізації.

г) Велика кількість дійових осіб.

д) Докладність описів і розповідей.

е) Стислість діалогів і авторських ліричних відступів.

9. Установіть відповідність між героями і назвами творів:

1. Пидора;

а) Т. Шевченко «Наймичка»;

2. Катря;

б) Т. Шевченко «Гайдамаки»;

3. Ганна;

в) Т. Шевченко «Великий льох»;

4. Пріся;

г) П. Куліш «Чорна рада»;

5. Леся.

д) Марко Вовчок «Максим Гримач»;

 

е) М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала».

 

ІІІ рівень

10 . Установіть відповідність між жанрами і назвами творів:

1. Поезія-медитація;

а) Т. Шевченко «Наймичка»;

2. Поема-містерія;

б) Т. Шевченко «Доля»;

3. Історичний роман;

в) Т. Шевченко «Причинна»;

4. Поема-інвектива;

г) Т. Шевченко «Кавказ»;

5. Балада.

д) П. Куліш «Чорна рада»;

 

е) Т. Шевченко «Великий льох»

11. Установіть відповідність між характеристикою героя і його твором.

1. «…Наймит, якого звали.., може, тому, що ніхто не пам’ятав його батька й матері. Церковний староста казав, що вони на другий же рік померли від чуми…»;

а) Максим Гримач (Марко Вовчок «Максим Гримач»);

 

2. «Він був добрий син і щирий козак, лучче йому з нудьги загинути, ніж пан-отця навік преогорчити і золоту свою славу грязную закаляти»;

б) Семен (Марко Вовчок «Максим Гримач»);

 

3. «І хороший був: повновидний, чорнобривий, чорновусий, а веселий, а жартовливий! Було, як вийде в неділю поміж люди, то так його обступлять. Дуже його любили»;

в) Кирило Тур («П. Куліш «Чорна рада»);

 

4. «…Як вода .. причепиться було до красних дівчат: надарує стрічок, сережок, намиста — дівати нікуди»;

г) Петро Шраменко (П. Куліш «Чорна рада»);

5. «Добрий він, і душа щира, козацька, хоч удає з себе ледащицю і характерника. Де вже без юродства в їх не буває?»

д) Петрусь Безродний (М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала»);

 

е) Басаврюк (М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала»)

4 рівень

12. Напишіть міні-твір-роздум на одну із запропонованих тем:

 Зображення історичного минулого України в романі П. Куліша «Чорна рада»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №7

ІІ варіант

І рівень

1. Хто є автором «Народних оповідань», де майстерно поєднано реалістичне зображення дійсності з елементами сентименталізму й романтизму:

а) Марко Вовчок;  б) Т. Шевченко;   в) М. Гоголь;   г) П. Куліш.

2. Герой твору П. Куліша «Чорна рада», який так розуміє сенс козацького життя: «А в нас над усе честь і слава, військова справа, щоб і сама себе на сміх не давала і ворога під ноги

топтала»:

а) Я. Сомко;  б) П. Шраменко;   в) М. Черевань;   г) К. Тур.

3.Визначте жанр твору Марка Вовчка «Максим Гримач»:

а) оповідання;   б) новела;   в) повість;   г) притча.

4. Що сталося з Гримачем після трагедії з Катрею? Він:

а) тяжко захворів;

б) п’ять років не виходив за ворота свого подвір’я;

в) виїхав жити до іншого міста;

г) три роки ні з ким не розмовляв.

5. Хто був чоловіком другої дочки Гримача — Тетяни:

а) отаман;  б) гетьман;  в) хорунжий;  г) сотник?

6. Укажіть автора твору «Троє схотінок».

а) Марко Вовчок;  б) П. Куліш;  в) М. Гоголь;  г) Т. Шевченко.

ІІ рівень

Укажіть декілька  правильних відповідей.

7. Визначте ознаки оповідання як жанру художньої літератури:

а) характери героїв уже сформовані;

б) мала кількість дійових осіб;

в) важливу роль відіграє художня деталь (побут, психологічна)

г) різні протиставлення й раптові перетворення однієї ситуації на іншу;

д) повільність і докладність розповіді, часті повтори, потрійність;

е) відповідність мелодії ритмові тексту.

8. Установіть за характеристикою героїв їх належність до твору Марка Вовчка «Максим Гримач».

а) «Не плаває — літає Дніпром тільки човен хвилю розбиває»;

б) «Хліб та вода — козацька їда»;

в) «Хороша та пишна, як королівна»;

г) «Він добрий був син і щирий козак, лучче йому з нудьги загинути, ніж пан-отця навік преогорчити і золоту свою славу гряззю закаляти»;

д) «Такий-то богатир! Ходив у жупанах, та в сап’янцях, та в атласах»;

е) «А я думав, нещасний, іти в Крим та Туреччину, навоювати золота і з добром приїхати до тебе, моя красуне…»

9. Визначте героїв твору «Чорна рада», які вважаються історичними:

а) Матвій Гвинтовка;   б) Кирило Тур;   в) Іван Брюховецький;

г) Петро Шраменко;   д) Яким Сомко;   е) Леся Черевань.

ІІІ рівень

10. Установіть відповідність між жанрами і назвами творів.

1. Оповідання-бувальщина;

а) «П. Куліш «Заворожена криниця»;

2. Оповідання романтичне;

б) П. Куліш «Чорна рада»;

3. Посланіє;

в) Т. Шевченко «Сон»;

4. Комедія;

г) М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала»;

5. Поезія.

д) Марко Вовчок «Максим Гримач»;

 

е) Т. Шевченко «І мертвим, і живим…».

 

11. Установіть відповідність між характеристикою героя і його твором.

1. «Чоловік… гуляє, пиячить і враз пропаде, як у воду, і слуху немає. Там, зирк, знову мов з неба упав, вештається по вулицях у селі»;

а) Басаврюк (М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала»);

 

2. «…Був собі дідусь такий мізерний, мов зараз тілько з неволі випущений: невеличкий, похилий, очі йому позападалі і наче до чого придивляються, а губи якось покривились,

що ти б сказав — він і зроду не сміявся»;

б) Пидора (М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала»);

 

3. «Очі так і грають, а чорні густі брови аж геть піднялися над тими очима, і враг його знає — гляне раз: здається, супиться, гляне удруге: моргне довгим усом так, наче зараз і підніме тебе на сміх»;

в) Василь Невільник (П. Куліш «Чорна рада»);

 

4. «Дала обітницю йти на прощу; зібрала майно, що залишилось після батька, і через кілька днів її справді не було в селі. Куди пішла вона, ніхто не міг сказати»;

г) Кирило Тур (П. Куліш «Чорна рада»);

 

5. «Так-то гарно убралась! Сорочка тоненька і плахта шовкова, пояс сріблом цвіт кований, черевички високі; дрібно, дрібнесенько косу заплела, і золотий перстень блищить на

правій руці».

д) Настя Гвинтовка (П. Куліш «Чорна рада»);

 

 

е) Катря (Марко Вовчок «Максим Гримач»)

4 рівень

Зображення козацтва у творчості Т. Шевченка та П. Куліша.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 11

б

б

в

а

г

б

Б,д,е

А,г,д

Ключ:

1 — е;

 2 — д;

3 — а;

 4 — в;

 5 — г.

 

Ключ:

1 — б;

2 — е;

 3 — д;

4 — г;

 5 — в.

 

Ключ:

1 — д;

2 — г;

3 — а;

4 — е;

5 — в.

 

а

г

а

б

г

б

А,б,в

А,в,д

А,в,д

Ключ:

 1 — г;

2 — д;

3 — е;

4 — в;

5 — а.

 

Ключ:

1 — а;

2 — в;

3 — г;

4 — б;

5 — е.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. kobrin Igor
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 січня 2018
Переглядів
7390
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку