Контрольна робота з української літератури допоможе перевірити,як учні засвоїли творчість Т.Г.Шевченка, Марка Вовчок, П. Куліша, М. Гоголя.Можна використовувати завдання й для самостійної роботи
Контрольна робота №7
І варіант
І рівень
1. Укажіть автора твору «Троє схотінок».
а) Марко Вовчок; б) П. Куліш; в) М. Гоголь; г) Т. Шевченко.
2. М. Гримач згадував Катрю, коли дивився на:
а) вишиті нею сорочки; б) Дніпро; в) її одяг; г) зоряне небо.
3. За що дорікав собі Максим:
а) необережність під час бурі;
б) невміння грамотно написати листа отаману;
в) бо загубив вік молоденької Катрі;
г) не дозволяв Тетяні жити із чоловіком у себе в хаті
4. Що перешкоджало одруженню Семена з Катрею:
а) наймитування героя у пана; б) бідність дівчини;
в) заборона пана шляхтича; г) згода Максима?
5. Семен пообіцяв коханій повернутися з козацького походу, як:
а) заспіває соловейко; б) з’явиться перший сніг;
в) закінчаться жнива; г) зацвіте перша вишня.
6. За яких обставин Леся і Петро( П.Куліш,,Чорна рада") не могли одружитися?
а) Бо стара Череваниха чинила цьому опір;
б) дівчина була заручена із Я. Сомком;
в) через бідність козака;
г) у зв’язку з військовими подіями на Січі.
ІІ рівень
Укажіть декілька правильних відповідей:
7. Хто із героїв твору через непорозуміння у коханні вимушені були закінчити життя самогубством:
а) Ганна (Т. Шевченко «Наймичка»;
б) Катерина (Т. Шевченко «Катерина»);
в) Пріся (Т. Шевченко «Великий льох»);
г) Пидора (М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала»);
д) Катря (Марко Вовчок «Максим Гримач»);
е) Козак (Т. Шевченко «Причинна»)
8. Установіть ознаки роману як жанру художньої літератури:
а) Наявність розгорнутого сюжету або кількох сюжетних ліній, об’єднаних спільним задумом.
б) Піднесена, яскраво-емоційна мова.
в) Підкреслена узагальненість, відсутність деталізації.
г) Велика кількість дійових осіб.
д) Докладність описів і розповідей.
е) Стислість діалогів і авторських ліричних відступів.
9. Установіть відповідність між героями і назвами творів:
1. Пидора; |
а) Т. Шевченко «Наймичка»; |
2. Катря; |
б) Т. Шевченко «Гайдамаки»; |
3. Ганна; |
в) Т. Шевченко «Великий льох»; |
4. Пріся; |
г) П. Куліш «Чорна рада»; |
5. Леся. |
д) Марко Вовчок «Максим Гримач»; |
|
е) М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала». |
ІІІ рівень
10 . Установіть відповідність між жанрами і назвами творів:
1. Поезія-медитація; |
а) Т. Шевченко «Наймичка»; |
2. Поема-містерія; |
б) Т. Шевченко «Доля»; |
3. Історичний роман; |
в) Т. Шевченко «Причинна»; |
4. Поема-інвектива; |
г) Т. Шевченко «Кавказ»; |
5. Балада. |
д) П. Куліш «Чорна рада»; |
|
е) Т. Шевченко «Великий льох» |
11. Установіть відповідність між характеристикою героя і його твором.
1. «…Наймит, якого звали.., може, тому, що ніхто не пам’ятав його батька й матері. Церковний староста казав, що вони на другий же рік померли від чуми…»; |
а) Максим Гримач (Марко Вовчок «Максим Гримач»);
|
2. «Він був добрий син і щирий козак, лучче йому з нудьги загинути, ніж пан-отця навік преогорчити і золоту свою славу грязную закаляти»; |
б) Семен (Марко Вовчок «Максим Гримач»);
|
3. «І хороший був: повновидний, чорнобривий, чорновусий, а веселий, а жартовливий! Було, як вийде в неділю поміж люди, то так його обступлять. Дуже його любили»; |
в) Кирило Тур («П. Куліш «Чорна рада»);
|
4. «…Як вода .. причепиться було до красних дівчат: надарує стрічок, сережок, намиста — дівати нікуди»; |
г) Петро Шраменко (П. Куліш «Чорна рада»); |
5. «Добрий він, і душа щира, козацька, хоч удає з себе ледащицю і характерника. Де вже без юродства в їх не буває?» |
д) Петрусь Безродний (М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала»); |
|
е) Басаврюк (М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала») |
4 рівень
12. Напишіть міні-твір-роздум на одну із запропонованих тем:
Зображення історичного минулого України в романі П. Куліша «Чорна рада»
Контрольна робота №7
ІІ варіант
І рівень
а) Марко Вовчок; б) Т. Шевченко; в) М. Гоголь; г) П. Куліш.
2. Герой твору П. Куліша «Чорна рада», який так розуміє сенс козацького життя: «А в нас над усе честь і слава, військова справа, щоб і сама себе на сміх не давала і ворога під ноги
топтала»:
а) Я. Сомко; б) П. Шраменко; в) М. Черевань; г) К. Тур.
3.Визначте жанр твору Марка Вовчка «Максим Гримач»:
а) оповідання; б) новела; в) повість; г) притча.
4. Що сталося з Гримачем після трагедії з Катрею? Він:
а) тяжко захворів;
б) п’ять років не виходив за ворота свого подвір’я;
в) виїхав жити до іншого міста;
г) три роки ні з ким не розмовляв.
5. Хто був чоловіком другої дочки Гримача — Тетяни:
а) отаман; б) гетьман; в) хорунжий; г) сотник?
6. Укажіть автора твору «Троє схотінок».
а) Марко Вовчок; б) П. Куліш; в) М. Гоголь; г) Т. Шевченко.
ІІ рівень
Укажіть декілька правильних відповідей.
7. Визначте ознаки оповідання як жанру художньої літератури:
а) характери героїв уже сформовані;
б) мала кількість дійових осіб;
в) важливу роль відіграє художня деталь (побут, психологічна)
г) різні протиставлення й раптові перетворення однієї ситуації на іншу;
д) повільність і докладність розповіді, часті повтори, потрійність;
е) відповідність мелодії ритмові тексту.
8. Установіть за характеристикою героїв їх належність до твору Марка Вовчка «Максим Гримач».
а) «Не плаває — літає Дніпром тільки човен хвилю розбиває»;
б) «Хліб та вода — козацька їда»;
в) «Хороша та пишна, як королівна»;
г) «Він добрий був син і щирий козак, лучче йому з нудьги загинути, ніж пан-отця навік преогорчити і золоту свою славу гряззю закаляти»;
д) «Такий-то богатир! Ходив у жупанах, та в сап’янцях, та в атласах»;
е) «А я думав, нещасний, іти в Крим та Туреччину, навоювати золота і з добром приїхати до тебе, моя красуне…»
9. Визначте героїв твору «Чорна рада», які вважаються історичними:
а) Матвій Гвинтовка; б) Кирило Тур; в) Іван Брюховецький;
г) Петро Шраменко; д) Яким Сомко; е) Леся Черевань.
ІІІ рівень
10. Установіть відповідність між жанрами і назвами творів.
1. Оповідання-бувальщина; |
а) «П. Куліш «Заворожена криниця»; |
2. Оповідання романтичне; |
б) П. Куліш «Чорна рада»; |
3. Посланіє; |
в) Т. Шевченко «Сон»; |
4. Комедія; |
г) М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала»; |
5. Поезія. |
д) Марко Вовчок «Максим Гримач»; |
|
е) Т. Шевченко «І мертвим, і живим…». |
11. Установіть відповідність між характеристикою героя і його твором.
1. «Чоловік… гуляє, пиячить і враз пропаде, як у воду, і слуху немає. Там, зирк, знову мов з неба упав, вештається по вулицях у селі»; |
а) Басаврюк (М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала»);
|
2. «…Був собі дідусь такий мізерний, мов зараз тілько з неволі випущений: невеличкий, похилий, очі йому позападалі і наче до чого придивляються, а губи якось покривились, що ти б сказав — він і зроду не сміявся»; |
б) Пидора (М. Гоголь «Вечір проти Івана Купала»);
|
3. «Очі так і грають, а чорні густі брови аж геть піднялися над тими очима, і враг його знає — гляне раз: здається, супиться, гляне удруге: моргне довгим усом так, наче зараз і підніме тебе на сміх»; |
в) Василь Невільник (П. Куліш «Чорна рада»);
|
4. «Дала обітницю йти на прощу; зібрала майно, що залишилось після батька, і через кілька днів її справді не було в селі. Куди пішла вона, ніхто не міг сказати»; |
г) Кирило Тур (П. Куліш «Чорна рада»);
|
5. «Так-то гарно убралась! Сорочка тоненька і плахта шовкова, пояс сріблом цвіт кований, черевички високі; дрібно, дрібнесенько косу заплела, і золотий перстень блищить на правій руці». |
д) Настя Гвинтовка (П. Куліш «Чорна рада»);
|
|
е) Катря (Марко Вовчок «Максим Гримач») |
Зображення козацтва у творчості Т. Шевченка та П. Куліша.
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
б |
б |
в |
а |
г |
б |
Б,д,е |
А,г,д |
Ключ: 1 — е; 2 — д; 3 — а; 4 — в; 5 — г.
|
Ключ: 1 — б; 2 — е; 3 — д; 4 — г; 5 — в.
|
Ключ: 1 — д; 2 — г; 3 — а; 4 — е; 5 — в.
|
а |
г |
а |
б |
г |
б |
А,б,в |
А,в,д |
А,в,д |
Ключ: 1 — г; 2 — д; 3 — е; 4 — в; 5 — а.
|
Ключ: 1 — а; 2 — в; 3 — г; 4 — б; 5 — е.
|