Тест "Адміністративна контрольна робота за ІІ семестр"

Про матеріал
Тестова робота дає можливість перевірити рівень набутих знань здобувачами освіти про різновиди складних речень та вживання розділових знаків у цих синтаксичних конструкціях.
Перегляд файлу

      9 кл.     Адміністративна контрольна робота за ІІ  семестр

1. Іменний складений присудок є у реченні:      А   Люблю я слово чисте і вагоме, пряме, як промінь, чисте, наче дощ .            Б     Розумно жити — хвилиною дорожити.       В    Ранкові години — золотий час розумової праці.    Г  Стоячи на місці,   людина рухається назад.

 2. Відокремлене означення, виражене дієприкметниковим зворотом, є у реченні:       А      В небі, чистім і прозорім, сонце сяє, наче в морі .                   Б           Впала роса, мов розгублені ключі під місяцем заблищали в траві.       В      Процвітала рожа супроти вікна, запашна та гожа, пишна та рясна .               Г      Край стежки, протоптаної на узліссі, забриніли голівки першого рясту. 3. Вкажіть складнопідрядне речення  з підрядним означальним:                      А    Старі дуби, спасибі вам за осінь…     Б      Найбільше ми, мабуть, любимо лелек тому, що вони символізують любов до рідної землі .       В    Така краса, висока і нетлінна, що хоч спинись і з Богом говори.        Г           Там, де рідні кожна стежка і стеблина, бродять мої думи і пісні мої .

4. Вкажіть складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним:  

А   Вилив душу у пісні український народ – і живе наш народ у співучому слові.                       Б   І   пам’ятай, що легко нам усім буває сплутать щирість і підступність.             В  Григорій Сковорода справді не проповідував  ніколи   перед юрбою:  він    ретельно  добирав   собі слухачів, щоб   бути   почутим.            Г    Будь-яка праця стає творчістю, якщо ти   вкладеш  в неї   душу.

5. Вкажіть складнопідрядне речення з підрядним обставинним:                      А   Земля,  вмита дощами,  парувала.                                       Б   Вкрили світ  намистинки  роси, і чистішають води в потоках, і  оновленням пахнуть ліси.  В   Праця  людини – окраса і слава,  праця людини  - безсмертя її.                   Г    Душа, як день, також   розвидняється, бо  ми  зіткані  із  сонця.

6. Вкажіть складносурядне  речення:         А            Де діти перестають любити й шанувати батьків,  там кінець усьому.      Б           Усе цвіте і відцвітає, та знову грає у вінку, а ми уперше і востаннє квітуєм  раз лиш на віку.      В    Все  бачить співець у  широкім  роздоллі :  і  небо,  і  море, красу  світову.   Г       Мовили пращури, що мудрість  не в словах, а в діяннях.

7 . Вкажіть   безсполучникове складне речення :    А  Блукає вечір в чистім полі, допоки захід не згорів .     Б   Народ сам скує собі долю, аби тільки не заважали .      В   Не копай іншому яму,   бо сам у неї упадеш .   Г  Тихесенько вітер віє ;  степи , лани мріють ;  між ярами , над ставами, верби зеленіють.

8.     Вкажіть безсполучникове  речення, між частинами якого слід  поставити кому:   А    Міцна  сім’я   міцна держава.             Б   Світали  ночі  вечоріли  дні.         В      Небо  зоряне  завтра  дощу  не  буде.    Г  Подивлюся   серце  защемить.

9.Правильно поставлено розділові знаки у реченні:     А   Дерево міцне корінням, а людина друзями .                Б     І зацвітуть червоні маки на тих столочених полях, де люди вбиті в час атаки довіку житимуть в піснях.

В  Чужа душа    то   тихе море сліз   плювати в неї  -  гріх тяжкий, не  можна.                  Г   Летить земля, кричать лелеки, і зорі падають до ніг .

10.Вкажіть речення з різними видами зв’язку :   А     І   на тім рушникові  оживе все знайоме до болю:  і дитинство,   й  розлука, і вірна любов.    Б   Ти  не сумуй  :   ще зелені  сповна,   ще розлилися так шовково трави,  ще лісовик зелену службу править,  і  літо  в  ряст заплутало  човна.               В  Страшні слова, коли вони мовчать, коли вони зненацька причаїлись,   коли не знаєш,    з  чого їх почать, бо всі слова  були уже чиїмись.    Г    Люди, яким завжди ніколи,    здебільшого нічого не роблять,   бо не вміють зорганізуватися. 

11. Вкажіть речення з кількома підрядними:                  А      Я з піснею нічого не боюся, бо час її не подолав в бою .           Б    Нехай не знає втоми та рука, що добре зерно в добру землю сіє .   В       Розкажи, як за горою сонечко сідає, як у Дніпра веселочка воду позичає, як висока сокорина віти розпустила …              Г     Добро втратити — втратити небагато, а честь втратити — все втратити.

12. Установіть відповідність між реченням і правилом вживання тире:

                    Правило                                   Приклад

1.Перед узагальнювальним словом А  Я усміхнусь – і все навкруг сміється.

2.Між підметом і присудком               Б  І сльози, і випробування – все мине.

3.При відокремленій прикладці       В      Бджоли раді  цвіту, а люди - літу.

4.Між частинами БСР            Г   І ось  прийшла  весна  -  красуня-чарівниця.

5.Між частинами   ССР           Ґ  А мова – то пісня душі, покладена на слова.

                                                     Д  Гроза пройшла – зітхнули  трави.

13. Установіть відповідність між реченням і правилом вживання двокрапки:

             Правило                                                     Приклад

1.Після   УС  перед однорідними         А Можна  сказати так:  розкоші –

членами  речення                                       короткочасні, гідність – вічна.

2. Після слів автора перед            Б    Коли ти хочеш плакати – заплач: нема

прямою мовою                                         гріха у тузі і скорботі.

3.Між частинами   БСР,                В  Усе переплелося у душі: і біль, і радість,

якщо причинові смислові зв’язки           і  скорбота.

4. Між частинами  БСР, якщо             Г   Радив мудрець Сковорода: «Пізнай

пояснювальні смислові зв’язки              себе – і ти пізнаєш  світ».

14. Установіть відповідність між реченням та його характеристикою:

1.Просте , двоскладне, поширене, повне.    А  Ніч. Вулиця.Червона  калина.

2.Просте , односкладне, поширене називне.  Б  Не спалося.Думки…Мрії…

3.Просте , двоскладне, непоширене      В  Сумління завжди було найкращим

4.Просте односкладне  непоширене.          порадником.

                                                                       Г   Брат не став заперечувати.

15.Установіть відповідність між орфограмами і прикладами:

1. Подовження                  А  совісний, серце, тижневий, радісний

2.Подвоєння                      Б   сповіщати,  скоротити, зчесати, розгорнути

3.Спрощення                  В      дозвілля, каміння, величчю, сіллю, розкішшю

4.Чергування голосних           Г      село, молодість,  перемагати, зберегти

5. Чергування приголосних  Ґ  нога,   рука, вухо, козацький, київський

6. Написання префіксів       Д  оббігти,  беззвучний, віддаль, ранній, розрісся

                                                   Е  льон, польський, станьте,  шість, доньці

15.   Запишіть текст,     вживаючи потрібні розділові знаки. Підкресліть граматичні основи речень.                                                                                                                                            1.Коли люди бачать роботи  Тетяни Протчевої  у  них теплішає на душі.  2.У вишиванках  створених майстринею  зручно   комфортно.  3. Для людей будь-якого віку  її  вишиванка   і оберіг  і радість.   4. Презентуючи нашу культуру на зарубіжних виставках майстриня зрозуміла  що іноземці не знають де наша країна на карті.  5. Тому вишила  … карту України  вигаптувавши  її   червоно-чорними нитками. 6. Великим  каменем Сваровські позначено Київ   меншими    регіони.   7.Карта  проект не комерційний  а   іміджевий. 8. Вишивальниця не хоче розлучатися зі своїм витвором  охоче демонструючи його на зарубіжних виставках.

             Виконайте завдання за поданим текстом.

 

16. Укажіть   речення з іменним складеним присудком:  №…

 

17. Укажіть  прості речення , ускладнені відокремленою обставиною: №…  

18. Укажіть СПР  з послідовною підрядністю: №…

19.Укажіть неповне речення  :          № …

20. Укажіть односкладні речення:     №…

docx
Додано
17 червня 2023
Переглядів
1439
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку