9 кл. Адміністративна контрольна робота за ІІ семестр
1. Іменний складений присудок є у реченні: А Люблю я слово чисте і вагоме, пряме, як промінь, чисте, наче дощ . Б Розумно жити — хвилиною дорожити. В Ранкові години — золотий час розумової праці. Г Стоячи на місці, людина рухається назад.
2. Відокремлене означення, виражене дієприкметниковим зворотом, є у реченні: А В небі, чистім і прозорім, сонце сяє, наче в морі . Б Впала роса, мов розгублені ключі під місяцем заблищали в траві. В Процвітала рожа супроти вікна, запашна та гожа, пишна та рясна . Г Край стежки, протоптаної на узліссі, забриніли голівки першого рясту. 3. Вкажіть складнопідрядне речення з підрядним означальним: А Старі дуби, спасибі вам за осінь… Б Найбільше ми, мабуть, любимо лелек тому, що вони символізують любов до рідної землі . В Така краса, висока і нетлінна, що хоч спинись і з Богом говори. Г Там, де рідні кожна стежка і стеблина, бродять мої думи і пісні мої .
4. Вкажіть складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним:
А Вилив душу у пісні український народ – і живе наш народ у співучому слові. Б І пам’ятай, що легко нам усім буває сплутать щирість і підступність. В Григорій Сковорода справді не проповідував ніколи перед юрбою: він ретельно добирав собі слухачів, щоб бути почутим. Г Будь-яка праця стає творчістю, якщо ти вкладеш в неї душу.
5. Вкажіть складнопідрядне речення з підрядним обставинним: А Земля, вмита дощами, парувала. Б Вкрили світ намистинки роси, і чистішають води в потоках, і оновленням пахнуть ліси. В Праця людини – окраса і слава, праця людини - безсмертя її. Г Душа, як день, також розвидняється, бо ми зіткані із сонця.
6. Вкажіть складносурядне речення: А Де діти перестають любити й шанувати батьків, там кінець усьому. Б Усе цвіте і відцвітає, та знову грає у вінку, а ми уперше і востаннє квітуєм раз лиш на віку. В Все бачить співець у широкім роздоллі : і небо, і море, красу світову. Г Мовили пращури, що мудрість не в словах, а в діяннях.
7 . Вкажіть безсполучникове складне речення : А Блукає вечір в чистім полі, допоки захід не згорів . Б Народ сам скує собі долю, аби тільки не заважали . В Не копай іншому яму, бо сам у неї упадеш . Г Тихесенько вітер віє ; степи , лани мріють ; між ярами , над ставами, верби зеленіють.
8. Вкажіть безсполучникове речення, між частинами якого слід поставити кому: А Міцна сім’я міцна держава. Б Світали ночі вечоріли дні. В Небо зоряне завтра дощу не буде. Г Подивлюся серце защемить.
9.Правильно поставлено розділові знаки у реченні: А Дерево міцне корінням, а людина друзями . Б І зацвітуть червоні маки на тих столочених полях, де люди вбиті в час атаки довіку житимуть в піснях.
В Чужа душа то тихе море сліз плювати в неї - гріх тяжкий, не можна. Г Летить земля, кричать лелеки, і зорі падають до ніг .
10.Вкажіть речення з різними видами зв’язку : А І на тім рушникові оживе все знайоме до болю: і дитинство, й розлука, і вірна любов. Б Ти не сумуй : ще зелені сповна, ще розлилися так шовково трави, ще лісовик зелену службу править, і літо в ряст заплутало човна. В Страшні слова, коли вони мовчать, коли вони зненацька причаїлись, коли не знаєш, з чого їх почать, бо всі слова були уже чиїмись. Г Люди, яким завжди ніколи, здебільшого нічого не роблять, бо не вміють зорганізуватися.
11. Вкажіть речення з кількома підрядними: А Я з піснею нічого не боюся, бо час її не подолав в бою . Б Нехай не знає втоми та рука, що добре зерно в добру землю сіє . В Розкажи, як за горою сонечко сідає, як у Дніпра веселочка воду позичає, як висока сокорина віти розпустила … Г Добро втратити — втратити небагато, а честь втратити — все втратити.
12. Установіть відповідність між реченням і правилом вживання тире:
Правило Приклад
1.Перед узагальнювальним словом А Я усміхнусь – і все навкруг сміється.
2.Між підметом і присудком Б І сльози, і випробування – все мине.
3.При відокремленій прикладці В Бджоли раді цвіту, а люди - літу.
4.Між частинами БСР Г І ось прийшла весна - красуня-чарівниця.
5.Між частинами ССР Ґ А мова – то пісня душі, покладена на слова.
Д Гроза пройшла – зітхнули трави.
13. Установіть відповідність між реченням і правилом вживання двокрапки:
Правило Приклад
1.Після УС перед однорідними А Можна сказати так: розкоші –
членами речення короткочасні, гідність – вічна.
2. Після слів автора перед Б Коли ти хочеш плакати – заплач: нема
прямою мовою гріха у тузі і скорботі.
3.Між частинами БСР, В Усе переплелося у душі: і біль, і радість,
якщо причинові смислові зв’язки і скорбота.
4. Між частинами БСР, якщо Г Радив мудрець Сковорода: «Пізнай
пояснювальні смислові зв’язки себе – і ти пізнаєш світ».
14. Установіть відповідність між реченням та його характеристикою:
1.Просте , двоскладне, поширене, повне. А Ніч. Вулиця.Червона калина.
2.Просте , односкладне, поширене називне. Б Не спалося.Думки…Мрії…
3.Просте , двоскладне, непоширене В Сумління завжди було найкращим
4.Просте односкладне непоширене. порадником.
Г Брат не став заперечувати.
15.Установіть відповідність між орфограмами і прикладами:
1. Подовження А совісний, серце, тижневий, радісний
2.Подвоєння Б сповіщати, скоротити, зчесати, розгорнути
3.Спрощення В дозвілля, каміння, величчю, сіллю, розкішшю
4.Чергування голосних Г село, молодість, перемагати, зберегти
5. Чергування приголосних Ґ нога, рука, вухо, козацький, київський
6. Написання префіксів Д оббігти, беззвучний, віддаль, ранній, розрісся
Е льон, польський, станьте, шість, доньці
15. Запишіть текст, вживаючи потрібні розділові знаки. Підкресліть граматичні основи речень. 1.Коли люди бачать роботи Тетяни Протчевої у них теплішає на душі. 2.У вишиванках створених майстринею зручно комфортно. 3. Для людей будь-якого віку її вишиванка і оберіг і радість. 4. Презентуючи нашу культуру на зарубіжних виставках майстриня зрозуміла що іноземці не знають де наша країна на карті. 5. Тому вишила … карту України вигаптувавши її червоно-чорними нитками. 6. Великим каменем Сваровські позначено Київ меншими регіони. 7.Карта проект не комерційний а іміджевий. 8. Вишивальниця не хоче розлучатися зі своїм витвором охоче демонструючи його на зарубіжних виставках.
Виконайте завдання за поданим текстом.
16. Укажіть речення з іменним складеним присудком: №…
17. Укажіть прості речення , ускладнені відокремленою обставиною: №…
18. Укажіть СПР з послідовною підрядністю: №…
19.Укажіть неповне речення : № …
20. Укажіть односкладні речення: №…