Тест для перевірки рівня знань з теми "Естери"

Про матеріал
Матеріали для перевірки теми Естери допомагають виявити рівень засвоєння теретичних знань з органічної хімії, будуть корисні для проведення різнорівневого тестового контролю, самостійної роботи
Перегляд файлу

Письмовий тестовий контроль.

ТЕМА: “Естери.Жири.Мило”.

Варіант 1

Початковий рівень

1.Естери карбонових кислот — це:

А безбарвні рідини без запаху;

Б тверді речовини з неприємним запахом;

В леткі рідини, що мають приємний фруктовий запах;

Г газоподібні речовини без запаху.

 

2.Омилення жирів — це:

А гідроліз жирів за наявності лугу;

Б гідроліз жирів за наявності кислоти;

В розчинення жирів за наявності мила;

Г взаємодія жирів із водою, що не містить домішок інших речовин.

 

3.Укажіть назву естеру, утвореного метановою кислотою та метанолом:

А метилметаноат; 

Б етилацетат;

В етилетаноату; 

Г метилметаноат. 

Середній рівень

4.Установіть відповідність між назвою естеру й числом атомів Карбону в його молекулі:

1 метилметаноат; А 2;

2 метилбутаноат; Б 3;

3 метилетаноат; В 4;

4 метилпропіонат. Г 5;

                                               Д 6.  

5.Укажіть молярну масу стеаринової кислоти:

А 248 г/моль; 

Б 282 г/моль;

В 284 г/моль; 

Г 228 г/моль.

 

6.Напишіть рівняння реакцій, за допомогою яких можна здійснити такі перетворення: метаналь →  метанол →  метилпропаноат.

 

Достатній рівень

 7.Знайдіть масу естеру, який утвориться під час реакції між надлишком стеаринової кислоти і  160 г розчину метанолу з масовою часткою спирту 20%.

 

8.Знайдіть масу мила, що утвориться внаслідок взаємодії 89 г тристеарату з 20 г калій гідроксиду.

Високий рівень

9.Знайдіть масу олеїнової кислоти й об’єм водню, які вступили в реакцію, якщо при виході продукту 83% від теоретичного утворилось 23,57 г стеаринової кислоти.

 

Додаткове завдання

10.Під час гідролізу 2 моль естеру утворилось 92 г кислоти та 64 г спирту. Напишіть рівняння реакції, укажіть назви її продуктів.

 

 

 

Письмовий тестовий контроль.

ТЕМА: “Естери.Жири.Мило”.

Варіант 2

Початковий рівень

1.Жири — це естери:

А пропан-1,2,3-триолу та вищих карбонових кислот;

Б етанолу й вищих карбонових кислот;

В метанолу й вищих карбонових кислот;

Г етан-1,2-діолу й вищих карбонових кислот.

 

2.Мило — це:

А калієві або натрієві солі вищих карбонових кислот;

Б кальцієві солі вищих карбонових кислот;

В калієві або натрієві солі етанової та метанової кислот;

Г естери.

 

3.Укажіть назву естеру, утвореного етановою кислотою та етанолом:

А етилетаноату;

Б метилацетат; 

В метилметаноат; 

Г етилформіат. 

Середній рівень

4.Установіть відповідність між назвою естеру та числом атомів Гідрогену в його молекулі:

1 метилетаноат; А 4;

2 етилетаноат;             Б 6; 

3 етилбутаноат; В 8; 

4 етилпропіонат. Г 10; 

                                               Д 12.

 

5. Укажіть масу 0,1 моль триолеату:

А 88,4 г; 

Б 442 г;

В 884 г;

Г 44,2 г.

 

6.На пишіть рівняння реакцій, за допомогою яких можна здійснити такі перетворення: етаналь →  етанова кислота →  етилетаноат.

 

Достатній рівень

7.Яка кількість речовини естеру утвориться, якщо в реакцію вступило 230 г розчину метанової кислоти з масовою часткою розчиненої речо¬вини 10% і достатня кількість пропан-1-олу?

 

8.Знайдіть масу мила, що утвориться внаслідок взаємодії 40,3 г трипальмітату й 16 г натрій гідроксиду.

 

Високий рівень

9.Обчисліть вихід продукту реакції, якщо під час гідрування 88,4 г триолеату з достатньою кількістю водню утворилося 86 г тристеарату.

 

Додаткове завдання

10.У результаті гідролізу 0,3 моль естеру утворилось 13,8г кислоти й 13,8 г спирту.   Напишіть рівняння реакції, укажіть назви її продуктів.

Письмовий тестовий контроль.

ТЕМА: “Естери.Жири.Мило”.

Варіант 3

Початковий рівень

1. Жири:

А розчиняються у воді;

Б легші за воду, нерозчинні у воді, розчинні в органічних розчинниках;

В не розчиняються в органічних розчинниках;

Г мають густину, більшу за густину води.

 

2.Реакцією гідролізу естеру називають реакцію:

А естеру з водою, унаслідок якої утворюється спирт і кис­лота;

Б між кислотою та лугом;

В між кислотою й амоніаком;

Г між спиртом і кислотою, якщо утворюється естер.

 

3.Укажіть назву естеру, утвореного метановою кислотою та метанолом:

А метилметаноат; 

Б метилетаноат; 

В метилформіат; 

Г метилацетат. 

Середній рівень

4.Установіть відповідність між назвою естеру та числом атомів Карбону в його молекулі:

1 етилетаноат;      А

 

2 етилпропіонат;  Б

 

3 метилметаноат; В

 

4 етилметаноат.   Г

                              Д

 

5.Укажіть молярну масу пальмітинової кислоти:

А 64г/моль; 

Б 256г/моль; 

В 128г/моль;

  Г 512г/моль.

 

6.Напишіть рівняння реакцій, за допомогою яких можна здійснити такі перетворення: пропаналь пропан-1-ол → пропілметаноат.

Достатній рівень

 

7.Обчисліть масу 46%-го розчину етанолу, який необхідно використати для отримання 20,4 г етилпропіонату.

 

8.Знайдіть масу солі, що утвориться внаслідок взаємодії 190 г триолеату й 33,6 г калій гідроксиду.

 

Високий рівень

 

9.Визначте масу триолеату й об’єм водню, що прореагували, якщо при виході продукту 91% від теоретичного утворилось 40,5 г тристеарату.

 

Додаткове завдання

 

10.Унаслідок гідролізу 0,2 моль естеру утворилось 12 г кислоти й 12 г спирту. Напишіть рівняння реакції, укажіть назви її продуктів.

Письмовий тестовий контроль.

ТЕМА: “Естери.Жири.Мило”.

Варіант 4

Початковий рівень

 

1.Тверді жири:

А містять залишки насичених кислот; 

Б одержують із рослин; 

В утворені етан-1,2-діолом і вищими карбоновими кис¬лотами;

Г містять залишки ненасичених кислот.

 

2.Укажіть формулу спирту, який утвориться під час гідролізу тристеарату:

А пропан-1,2,3-триол; 

Б пропан- 1,3-диол; 

В етан-1,2-діол;

Г етанол.

3.Укажіть назву естеру, утвореного етановою кислотою та метанолом:

А етилформіат; 

Б метилметаноат; 

В етилацетат; 

Г метилетаноат. 

Середній рівень

4.Установіть відповідність між назвою естеру та числом атомів Гідрогену у його молекулі:

1 етилпропіонат;

2 метилпропіонат;

3 пропілпропіонат;

4 пропілбутаноат.

5.Укажіть масу 0,5 моль тристеарату:

А 890 г, 

Б 4,5 г; 

В 89 г,

Г 445 г.

 

6.Напишіть рівняння реакцій, за допомогою яких можна здійснити такі перетворення: метаналь →  метанова кислота →  етилметаноат.

 

Достатній рівень

7.Знайдіть масу 5%-го розчину етанової кислоти, який потрібно використати для добування 5,1 г пропілетаноату.

 

8.Знайдіть масу мила, що утвориться внаслідок взаємодії 280 г тристеарату і 36 г натрій гідроксиду.

 

Високий рівень

9. Обчисліть вихід продукту реакції, якщо під час гідрування 14,1 г олеї¬нової кислоти з достатньою кількістю водню утворилось 14 г стеари¬нової кислоти.

 

Додаткове завдання

 

10. Під час гідролізу 5 моль естеру утворилось 230 г кислоти і 300 г спирту. Напишіть рівняння реакції, укажіть назви її продуктів.

 

Письмовий тестовий контроль.

ТЕМА: “Естери.Жири.Мило”.

Варіант 5

Початковий рівень

 

1.Рідкі жири перетворюють на тверді:

А реакцією гідратації;

Б реакцією гідрування;

В реакцією хлорування;

Г реакцією нітрування.

  

2.Укажіть формулу спирту, який утвориться під час гідролізу трипальмітату:

А метанол;

Б етанол; 

В пропан-1-ол; 

Г пропан-1,2,3-триол.

 

3.Укажіть назву естеру, утвореного пропановою кислотою та метанолом:

А метилпропаноат; 

Б пропілметаноат; 

В пропілформіат; 

Г пропілетаноат.

 

Середній рівень

4.Установіть відповідність між назвою естеру та числом атомів Карбону в його молекулі:

1 пропілметаноат; А 3; 

2 етилметаноат; Б 4;  

3 пропілбутаноат; В 5; 

4 метилметаноат. Г 2;

                                               Д 7. 

 

5.Укажіть молярну масу олеїнової кислоти:

А 282 г/моль; 

Б 256 г/моль; 

В 284 г/моль; 

Г 306 г/моль.

 

6.Напишіть рівняння реакцій, за допомогою яких можна здійснити такі перетворення: бутаналь →  бутанова кислота → етилбутаноат.

Достатній рівень

7.Яка маса естеру утвориться під час реакції достатньої кількості етанової кислоти і 100 г розчину етанолу з масовою часткою спирту 92%?

 

8.Знайдіть масу мила, що утвориться внаслідок взаємодії 322,4 г трипальмітату і 70 г калій гідроксиду.

Високий рівень

9.Знайдіть масу олеїнової кислоти й об’єм водню, які вступили в реакцію, якщо при виході продукту 86% від теоретичного утворилось 48,85 г стеаринової кислоти.

 

Додаткове завдання

10.Унаслідок гідролізу 0,5 моль естеру утворилось 30 г кислоти й 16 г спирту. Напишіть рівняння реакції, укажіть назви її продуктів. 

Письмовий тестовий контроль.

ТЕМА: “Естери.Жири.Мило”.

Варіант 6

Початковий рівень

 

1.Рідкі жири:

А містять залишки насичених кислот;

Б мають тваринне походження;

В утворені етан-1,2-діолом і вищими карбоновими кислотами;

Г містять залишки ненасичених кислот.

 

2.Реакцією естерифікації називають взаємодію:

А естеру з водою, в результаті якої утворюються спирт і кислота;

Б між кислотою та лугом;

В між кислотою й амоніаком;

Г між спиртом і кислотою, якщо утворюється естер.

 

3.Укажіть назву естеру, утвореного бутановою кислотою та етанолом:

А бутилбутаноат; 

Б бутилетаноат; 

В етилбутаноат; 

Г бутилметаноат. 

Середній рівень

4.Установіть відповідність між назвою естеру та числом атомів Гідрогену в його молекулі:

1 бутилбутаноат;         А 8;

2 етилетаноат;             Б 10;

3 пропілпропаноат;     В12;

4 метилбутаноат.         Г14;

                                               Д16

 

5.Укажіть масу 0,2 моль трипальмітату:

А 403 г; 

Б 80,6 г;

В 161,2 г; 

Г 16,12 г. 

 

6.Напишіть рівняння реакцій, за допомогою яких можна здійснити такі перетворення: пропаналь →   пропанова кислота →  метилпропаноат.

 

Достатній рівень

7.Визначте кількість речовини естеру, який утвориться в результаті реакції між метанолом (узятим з надлишком) і 900 г розчину метанової кислоти з масовою часткою розчиненої речовини 23%.

 

8.Знайдіть масу солі, що утвориться внаслідок взаємодії 30 г триолеату і  З г натрій гідроксиду.

 

Високий рівень

9.Обчисліть вихід продукту реакції, якщо під час гідрування 44,2 г триолеату з достатньою кількістю водню утворилося 40 г тристеарату.

Додаткове завдання

10.Унаслідок гідролізу 10 моль естеру утворилось 740 г кислоти і 320 г спирту. Напишіть рівняння реакції, укажіть назви її продуктів.

 

Еталони відповідей. Початковий рівень.(Завдання 1-3)

 


 Варіант 1.

А

Б

В

Г

1

 

 

Х

 

2

Х

 

 

 

3

 

 

 

Х

Варіант 2.

А

Б

В

Г

1

Х

 

 

 

2

Х

 

 

 

3

Х

 

 

 

Варіант 3.

А

Б

В

Г

1

 

Х

 

 

2

Х

 

 

 

3

Х

 

 

 

 

Варіант 4.

А

Б

В

Г

1

Х

 

 

 

2

Х

 

 

 

3

 

 

 

Х

Варіант 5.

А

Б

В

Г

1

 

Х

 

 

2

 

 

 

Х

3

Х

 

 

 

Варіант 6.

А

Б

В

Г

1

 

 

 

Х

2

 

 

 

Х

3

 

 

Х

 


Еталони відповідей.Середній рівень.Завдання № 4


Варіант 1.

А

Б

В

Г

Д

 1

Х

 

 

 

 

2

 

 

 

Х

 

3

 

Х

 

 

 

4

 

 

Х

 

 

Варіант 2.

А

Б

В

Г

Д

 1

 

Х

 

 

 

2

 

 

Х

 

 

3

 

 

 

 

Х

4

 

 

 

 

 

Варіант 3.

А

Б

В

Г

Д

 1

 

 

Х

 

 

2

 

 

 

Х

 

3

Х

 

 

 

 

4

 

Х

 

 

 

Варіант 4.

А

Б

В

Г

Д

 1

 

 

Х

 

 

2

 

Х

 

 

 

3

 

 

 

Х

 

4

 

 

 

 

Х

Варіант 5.

А

Б

В

Г

Д

 1

 

Х

 

 

 

2

Х

 

 

 

 

3

 

 

 

 

Х

4

 

 

 

Х

 

Варіант 6.

А

Б

В

Г

Д

 1

 

 

 

 

Х

2

Х

 

 

 

 

3

 

 

Х

 

 

4

 

Х

 

 

 

 

Завдання № 5

Варіант 1.

А

Б

В

Г

5

 

 

Х

 

Варіант 2.

А

Б

В

Г

5

Х

 

 

 

Варіант 3.

А

Б

В

Г

5

 

Х

 

 

Варіант 4.

А

Б

В

Г

5

 

 

 

Х

Варіант 5.

А

Б

В

Г

5

Х

 

 

 

Варіант 6.

А

Б

В

Г

5

 

 

Х

 

 

 


Бланк відповіді студента ________________________________________________________

 

Варіант №___

 

Початковий рівень.(Завдання  № 1-3)

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

Середній рівень. Завдання № 4

 

А

Б

В

Г

Д

 1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

Завдання № 5

 

А

Б

В

Г

5

 

 

 

 

 

Завдання № 6 (Скласти рівняння реакції за схемою)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Достатній рівень. Високий рівень. Додаткове завдання.

Розв’язати задачу (Завдання № 7-10)

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
До підручника
Хімія (профільний рівень) 10 клас (Буринська Н.М. та інші)
Додано
17 жовтня 2022
Переглядів
2521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку