Завдання з української мови під час карантину для 8-Б класу з 12.05.2020 по 22.05.2020. Тест для перевірки знань на теми: "Просте ускладнене речення", "Однорідні члени речення",
"Вставні слова, звертання, відокремлені члени речення",
"Пряма мова. Цитата".
Просте ускладнене речення. Однорідні члени речення.
Вставні слова, звертання, відокремлені члени речення.
(з 1-8 запитання оцінюється в 0.5 балів)
1. Однорідними підметами ускладнено речення.
А. Любив дід гарну бесіду й добре слово.
Б. Кривда правду переборе, і від того бідним людям горе.
В. І Волги плин, і вітер подніпровський несуть веселі наші паруси.
Г. І день, і ніч, і тисячі ночей, спасибі вам за цю Шехерезаду.
Д. Нехай тендітні пальці етики торкнуть вам серце і уста.
2. Однорідними присудками ускладнено речення.
А. Земля на тих полях була чиста, чорна і сита.
Б. Парк прикрашають статуї, фонтани, альтанки.
В. На ходу Соломія висмикувала стебло або корінь водорості.
Г. Почувся знадвору чийсь тихий, проте знайомий голос.
Д. Осінню, веселим падолистом дихнув на нас вітер.
3. Звертання, як правило, виражається іменником у відмінку.
А. Називному Б. Родовому В. Знахідному Г. Кличному
4. Звертання буває:
А. На початку речення. Б. У кінці речення.
В. На будь-якому місці у реченні. Г. У середині речення.
5. Вставні слова НА ЩАСТЯ, НА ДИВО, ЯК НА ЗЛО, ДИВНА РІЧ та ін.
А. Виражають задоволення, незадоволення, радість, жаль, здивування.
Б. Указують джерело повідомлення.
В. Указують на зв'язок думок, послідовність викладу.
Г. Привертають увагу співрозмовника.
6. Немає вставного слова у реченні (коми пропущено).
А. День побратався нарешті з погодою…
Б. Старі дуби за дідівським звичаєм скептичним оком дивляться на світ.
В. Посмішка змінила Воронцова і наче всього опромінила.
Г. Чуєте гарного косаря виростила мати.
7. Вставне слово виражає невпевненість мовця у повідомленні в реченні.
А. Лев, мабуть, дурненький або ж на старість силу збув, що став такий плохенький…
Б. От, справді, світ тепер такий бридкий!..
В. Отакі, бачте, люди: все письменні, друковані, сонце навіть гудять.
Г. І золотої, й дорогої мені, щоб знали ви, не жаль моєї долі молодої.
8. Виберіть варіант, який є закінченням визначення.
Чуже мовлення, передане дослівно, без змін, називається…
А. Прямою мовою В. Діалогом Б. Непрямою мовою Г. Цитатою
( З 9 по 16 - 1 бал)
9. При виділенні дієприслівникового звороту помилку допущено в реченні.
A. А старший царевич, злякавшись батькового гніву, сидів осторонь і мовчав.
Б. Твої слова, не вмиті потом непогамовного труда, пролинуть непотрібним льотом не залишаючи сліда.
B. Незважаючи на малесенький вітерець, парило і робилося душно.
Г). Степ, струснувши з себе росу та зігнавши непримітні тіні, горить рівним жовто-зеленим кольором.
10. Неправильно поставлено розділові знаки в реченні.
А. Є в нас сила і правда, і слава, і земля своя рідна й свята.
Б. Шумить і шепче, і тривожить зрадливий дощ із-за кутка.
В. Їхав, їхав козаченько лугом, долиною та лісочком, та садочком до своєї милої.
Г. На Колимі запахло чебрецем, і руто-м’ятою, і кропивою.
Д. А чи не занадто я славословлю старих своїх коней і село, і стару свою хату?
11. Тільки один ряд однорідних членів має речення.
А. То тут, то там на осонні прокльовуються пагінці картоплі, моркви, гарбузів, квасолі, динь.
Б. Світло хвилями ллється з неба, сповняє повітря, несито пожирає тіні на землі, заганяє їх під дерева, кущі й гущину.
В. Як мати любила робити і в городі, і в полі, і в лузі, і в лісі і тихо втішалася зробленим.
Г. І коли доля раптом так жартує, що світло заступає чорна хмара, лише надія крила нам дарує і до життя у віру повертає.
Д. І пада сніг лапатий, волохатий спокійно й величаво над селом.
12. Виберіть рядок, де є непряма мова (окремі розділові знаки пропущено).
A. Коли дивлюсь туди он, на захід, іноді чомусь так сумно-сумно стає, говорила Маша.
Б. Чого зажурився, мій любий козаче – питає дівчина вродлива.
B. Варвара запитала у начальника, чи можна послати телеграму в Москву: у неї там занедужала мати.
Г. Яка ти розкішна, Земле, думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами.
13. Виберіть речення, де правильно розставлено всі знаки при прямій мові.
A) «Щасливий ти в нас, Даньку» – щебетали дівчата, хрумаючи бублики.
Б) «Де ж він, де?» – гукнув Бертольдо, – «Що ж він криється між вами?»
B) «Що це за дівчина? Де вона взялася в нашому селі, – думав молодий Джеря.
Г) Бабуся питає: «А що, дітки? Чого прийшли, мої соколята?»
14. Установіть відповідність між реченням і відокремленим другорядним членом у ньому.
1. Відокремлене означення 2. Відокремлена прикладка 3.Відокремлена обставина
А. Крім того, процес вимирання цих ящерів тривав не менше мільона років.
Б. Дорога, майнувши сірим хвостом, безшумно сховалася в зелені хлібів.
В. Іду я, засмучений хлопчик, до старого коваля.
Г. Сповнений любові, я іду по вулиці вузкій.
15. Установіть відповідність між поняттями та прикладами.
1. Пряма мова 2. Діалог 3. Непряма мова 4. Цитата
А) Мати через пліт запитала сина, куди він зібрався (М. Стельмах).
Б) М. Рильський говорив, що «слово «вчитель» з давніх-давен користується великою шаною у народі».
В) – Добридень дідусю! – вітається хлопчик.
- Добридень, синку! – радіє дід. – Сідай, я тебе яблучком почастую з медом.
Г) «Та чим же я вам досадив?» – Ягнятко, плачучи, питає.
16. Установіть відповідність між реченнями та розділовими знаками, пропущеними у них.
1. Кома 2. Двокрапка 3. Лапки 4. Тире.
А) «Прощай, Самсоне! – крикнула зрадлива – Ти думав, що для тебе я забуду родину?
Б) «Чого ж тебе понесло в поле? Чого?» допитувалась мати.
В) «Я цієї пісні ніколи не чув – сказав студентові Тарас. – Ви її всю знаєте?»
Г) «А де ж Василько» – поспитав батько перегодом .
Д) Зозуля прилетіла до чорного Дрозда, питає «Що ти робиш?»