Перевірка знань учнів у формі тестів скорочує час учителя на перевірку цих завдань, а також дає можливість скорегувати подальше вивчення програмового матеріалу. Тест може бути використаним при перевірці знань учнів з історії України, а також під час підготовки до ЗНО.
Тестові завдання «ГОЛОДОМОР 1932-1933 РОКІВ В УКРАЇНІ ТА ЙОГО НАСЛІДКИ»
1 варіант
1. У якому році радянське керівництво проголосило курс на суцільну колективізацію?
А – 1928 рік;
Б – 1929 рік;
В – 1930 рік;
Г – 1931 рік.
2. Який нормативно-правовий акт радянської влади народ прозвав «закон про п’ять колосків»?
А – «Про заходи щодо зміцнення соціалістичної перебудови сільського господарства в районах суцільної колективізації й щодо боротьби проти куркульства»;
Б – «Про обов’язкову поставку зерна державі колгоспами та одноосібними господарствами»;
В – «Про охорону майна державних підприємств, колгоспів і кооперації та зміцнення суспільної (соціалістичної) власності»;
Г – «Про темпи колективізації і заходи допомоги держави колгоспному будівництву».
3. Що стало головною причиною Голодомору в Україні?
А – відсутність продовольчої допомоги голодуючим з боку сусідніх держав;
Б – провал форсованої індустріалізації;
В – посуха та неврожай;
Г – цілеспрямована політика вищого радянського керівництва.
4. Де була утворена перша в Україні машинно-тракторна станція (МТС)?
А – у Березівському районі Одеської округи;
Б – у Красноградському районі Полтавської округи;
В – у Теофіпільському районі Шепетівської округи;
Г – у Чигиринському районі Шевченківвської округи.
5. Що передбачало занесення сіл на «чорну дошку»?
А – вилучення зерна, господарського інвентарю і відправка активістів на примусові роботи на промислові новобудови;
Б – конфіскацію всього продовольства і посівного фонду, припинення постачання товарів;
В – ліквідацію злісних саботажників хлібозаготівель і виселення партійних активістів до Сибіру;
Г – обмеження кооперативної і державної торгівлі;
6. Укажіть області, які найбільш постраждали від Голодомору (за тогочасним адміністративно-територіальним поділом):
А – Вінницька, Одеська;
Б – Дніпропетровська, Чернігівська;
В – Донецька, Харківська;
Г – Київська, Харківська.
7. Розташуйте події у хронологічній послідовності:
А – здійснення в цілому суцільної колективізації в Україні;
Б – початок роботи хлібозаготівельної комісії В. Молотова в Україні;
В – публікація у газеті «Правда» статті Й. Сталіна «Запаморочення від успіхів»;
Г – створення першої в Україні машинно-тракторної станції (МТС).
8. Установіть відповідність між термінами та їх визначеннями:
1 – колективізація |
А – заходи державного примусу, покарання |
2 – репресії |
Б – ліквідація заможних селянських господарств |
3 – розкуркулення |
В – об’єднання селянських господарств у великі підприємства шляхом примусового усуспільнення землі, інвентарю, худоби |
4 – хлібозаготівлі |
Г – примусове вилучення державою у селян максимальних обсягів зерна за суттєво заниженими цінами |
|
Д – штучне завищення цін на промислові товари й заниження на сільськогосподарську продукцію |
9. Укажіть наслідки суцільної колективізації (три відповіді):
1 – запровадження ринкових відносин між державою та виробниками сільськогосподарської продукції;
2 – інтенсифікація сільськогосподарської праці;
3 – ліквідація індивідуальних селянських господарств;
4 – підрив і деградація продуктивних сил села;
5 – «прикріплення» селян до сільської місцевості безпаспортним статусом;
6 – розширення мережі селянських збутових, споживчих, кредитових спілок і товариств;
7 – стрімке зростання сільськогосподарського виробництва та матеріального добробуту колгоспників.
2 варіант
1. У якому році суцільна колективізація в основних сільськогосподарських регіонах України в цілому була здійснена?
А – у 1930 році;
Б – у 1931 році;
В – у 1932 році;
Г – у 1933 році.
2. «Застосовувати як міру судової репресії за розкрадання колгоспного і кооперативного майна вищу міру соціального захисту – розстріл з конфіскацією всього майна і із заміною при пом’якшуючих обставинах позбавлення волі на термін не нижче 10 років з конфіскацією всього майна». Уривок з якого нормативно-правового акту наведено?
А – «Про заходи щодо зміцнення соціалістичної перебудови сільського господарства в районах суцільної колективізації й щодо боротьби проти куркульства»;
Б – «Про занесення на чорну дошку сіл, які злісно саботують хлібозаготівлю»;
В – «Про охорону майна державних підприємств, колгоспів і кооперації та зміцнення суспільної (соціалістичної) власності»;
Г – «Про темпи колективізації і заходи допомоги держави колгоспному будівництву».
3. Що було головною причиною хлібозаготівельних криз 20-х років ХХ століття?
А – відмова селян здавати державі продукти сільського господарства за заниженими цінами;
Б – зменшення чисельності сільського населення у результаті індустріалізації;
В – низька продуктивність праці сільськогосподарських виробників;
Г – посуха та неврожай.
4. Які заходи не передбачалося проводи стосовно сіл, занесених на «чорну дошку»?
А – вилучення зерна, господарського інвентарю і відправка на примусові роботи на промислові новобудови;
Б – повна заборона колгоспної торгівлі як для колгоспників, так і для одноосібників;
В – припинення будь-якого кредитування і проведення дострокового стягнення всіх фінансових зобов’язань;
Г – припинення кооперативної і державної торгівлі, вивезення з відповідних державних і кооперативних крамниць всіх наявних товарів.
5. Укажіть область, яка найбільш постраждала від Голодомору (за тогочасним адміністративно-територіальним поділом):
А – Вінницька;
Б – Дніпропетровська;
В – Київська;
Г – Чернігівська.
6. Коли була утворена перша в України машинно-тракторна станція (МТС)?
А – у грудні 1927 року;
Б – у листопаді 1928 року;
В – у листопаді 1929 року;
Г – у лютому 1930 року.
7. Розташуйте події у хронологічній послідовності:
А – ліквідація Української автокефальної православної церкви;
Б – початок здійснення планів першої п’ятирічки;
В – прийняття «закону про п’ять колосків»;
Г – проголошення курсу на індустріалізацію в СРСР.
8. Установіть відповідність між термінами та їх визначеннями:
1 – геноцид |
А – знищення окремих груп людей за расовими, національними, етнічними або релігійними мотивами |
2 – куркуль |
Б – політика придушення, залякування політичних противників жорстокими насильницькими методами |
3 – середняк |
В – поширена назва заможних селян-господарів в Україні |
4 – терор |
Г – селянин-одноосібник, який мав невелику земельну ділянку, обробляв її власними силами |
|
Д – процес фізичного знищення людей |
9. Укажіть дійсні цілі здійснення «розкуркулення» (три відповіді):
1 – боротьба з експлуататорськими елементами на селі;
2 – залякування загальної маси селян;
3 – збагачення сільських активістів;
4 – зміцнення матеріальної бази колгоспів;
5 – знищення спротиву колективізації;
6 – ліквідація ворогів радянської влади;
7 – ліквідація майнового розшарування на селі.
Відповіді:
1 варіант: 1-Б; 2-В; 3-Г; 4-А; 5-Б; 6-Г; 7-ГВАБ; 8-1В, 2А, 3Б, 4Г; 9-345.
2 варіант: 1-Б; 2-В; 3-А; 4-А; 5-В; 6-Б; 7-ГБАВ; 8-1А, 2В, 3Г, 4Б; 9-245.