Тест. Українська мова. 9 клас.
Тема: Контрольна робота. Складнопідрядне речення.
Мета: перевірка рівня знань, умінь та навичок учнів застосовувати здобуті знання на практиці.
Тестові завдання для контрольної роботи
Складнопідрядне речення
1. Знайдіть складнопідрядне речення:
а) В таку добу під горою, біля того гаю, що чорніє над водою, щось біле блукає.
б) Обрій почала огортати все густіша і густіша темрява, і небо стало схожим на синьку, густо розведену в воді.
в) Подихав свіжий вітерець; по ставку плигали маленькі хвильки і сріблом блищали на сонці.
2. Знайдіть речення, в якому підрядна частина стоїть на початку:
а) Стояла така тиша, що чути було шепіт сніжинок із пожовклим листям.
б) Де обрії гойдалися вітрами, осінній ранок барви розливав.
в) Мені ввижається, що з тих іскорок встають водограї.
3. Знайдіть речення, в якому підрядна частина стоїть в середині:
а) Де праця, там і пісня.
б) Найбільш суворим і об’єктивним суддею, чий вирок вирішує долю будь – якої теорії, є всесильний час.
в) Ріка в бігу аж до самісінького моря прозора вся, хоч з берегів і каламуть.
4. Знайдіть речення, в якому підрядна частина стоїть в кінці:
а) Де мало слів, там більше правди.
б) Що вище піднімались, то ставало холодніше.
в) А я люблю, як у вечірній час сопілка заспіває переливна.
5. Знайдіть речення з підрядним мети:
а) Закінчували свій трудовий день з тим, щоб завтра новий день продовжувати з новим завзяттям.
б) А сонечко встане, як перше вставало.
в) Як дбаєш, так і маєш.
6. Знайдіть речення з підрядним означальним:
а) Бліде небо мигтить зірами до блакиті, що оповила степову далечінь.
б) Люблю слухати, як гудуть бджоли.
в) Коли в людини є народ, тоді вона уже людина.
7. Знайдіть речення з підрядним з’ясувальним:
а) Як не буде птахів, то і людське серце стане черствим.
б) Де щастя упало, там і приятелів мало.
в) І неначе ще й досі я чув, як в акаціях вітер шумить.
8. Знайдіть речення з підрядним обставинним:
а) Я вірю в те, що вернеться тепло.
б) Звідки птах випурхнув, там і гніздо знайдеш.
в) Те, що було нам співучим, ясним, хай ще дужче рясніє другим, ранком
співається, днем наливається, в добрім здоров’ї, в науках кохається.
9. Знайдіть правильно перекладене речення Перед глазами встал образ сына, когда он был еще совсем маленьким (А. Шиян).
а) Перед глазами поставав образ сина, коли він був ще зовсім маленьким;
б) Перед очима поставав образ сина, когда він був ще зовсім маленьким;
в) Перед очима постав образ сина, коли він був ще зовсім маленьким.
10. Знайдіть речення з підрядним способу дії:
а) Дрібні хвилі зливались докупи, мов брили зеленкуватого скла, непомітно підкрадалися до берега, падали на пісок і розбивалися на білу піну.
б) Там, де шахти розпростерли темні крила над селом, вже за обрієм блиснуло золоте зорі весло.
в) Вогню не засвічували, бо ясно світив місяць у небі.
11. Знайдіть речення з підрядним порівняльним:
а) Андрієві було тільки дев'ятнадцять років, хоча через свій зріст він видавався вже дорослим парубком.
б) Там, де рідні кожна стежка і стеблина, бродять мої думи і пісні мої.
в) Над голубими вітряками плив журавлиний караван, неначе кликав у дорогу.
12. Знайдіть речення з підрядним причини:
а) На дні повільно хмари темно – сині повзуть, немов підводні кораблі.
б) І не треба нести мені квітку надії, бо давно уже ти увійшла в мої мрії.
в) Чайка скиглить літаючи, мов за дітьми плаче.