Дані тестові завдання з української мови для 10 класу дадуть змогу комплексно перевірити практичні вміння з теми:"Лексикологія.Фразеологія". Мета роботи - виробити практичні навички самостійної роботи, розвинути грамотність.
Варіант 1
1. У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами?
А П’ятами накивати, швидко втекти, хапати дрижаки;
Б ні пари з уст, комарика придушити, як кіт наплакав;
В стояти як пень, весела людина, зуб на зуб не попадає;
Г сидіти склавши руки, дбайливо доглядати, бігти стрімголов.
2. У якому рядку всі словосполучення містять омоніми?
А Розгорнути книгу — закрити книгу, мітити крейдою — мітити в серце;
Б піщана коса — дівоча коса, веселі люди — сумні люди;
В материнська ласка — хижа ласка, маскарадний бал — високий бал;
Г плакати від щастя — сміятись від щастя, написати листа одержати листа.
3. У якому рядку всі фразеологізми становлять синонімічний ряд?
А Зуби з’їсти, мов муха в окропі, як білка в колесі;
Б кривити душею, крутити хвостом, надягати овечу шкуру;
В горло драти, криком кричати, милити шию;
Г лежати лежнем, дурня валяти, брати на сміх.
4. Укажіть рядок синонімів до слова дискусія.
А Говоріння, балакання, балачка, погроза;
Б сперечання, суперечка, словесний бій, обговорення;
В багатослів’я, незгода, дорікання, докір;
Г базікання, звинувачення, колотнеча, спір.
5. Позначте рядки, у яких слова утворюють синонімічний ряд.
А Дбати, піклуватися, турбуватися, клопотатися;
Б любо, мило, весело, приємно;
В горизонт, обрій, небосхил, височина;
Г рясний, густий, буйний, розкішний;
Д слабкий, нечутний, добрий, сумирний.
6.Встановити відповідність між фразеологізмами та їх значеннями.
1 Гарний
2 Відстати
3 Далеко
4 Даремно
А У чорта на болоті;
Б ні за цапову душу;
В ні в казці сказати, ні пером описати;
Г класти зуби на полицю;
Д пасти задніх.
7. Пояснити значення фразеологізмів, з двома скласти речення.
Росинки в роті не мати; обводити поглядом; не по кишені; міряти поглядом; як по писаному; стріляна птиця.
8. Установіть відповідність між групою лексики та словом, яке до неї належить.
1) Загальновживана лексика; 5) неологізми. |
А) Лелека; |
||
9.Лексична помилка |
|
||
|
|
||
Наш клас у змаганнях зайняв призове місце. |
|||
Ця подія відіграла велике значення в його житті. |
Мене роздражає, коли так говорять. |
||
|
Мені цей фільм понравився. |
||
2 варіант
1. У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами.
А Сидіти склавши руки, дбайливо доглядати, бігти стрімголов;
Б п’ятами накивати, швидко втекти, хапати дрижаки;
В ні пари з уст, комарика придушити, як кіт наплакав;
Г стояти як пень, весела людина, зуб на зуб не попадає.
2. У якому рядку всі словосполучення містять омоніми?
А Розгорнути книгу — закрити книгу, мітити крейдою — мітити в серце;
Б піщана коса — дівоча коса, веселі люди — сумні люди;
В материнська ласка — хижа ласка, маскарадний бал — високий бал;
Г плакати від щастя — сміятись від щастя, написати листа одержати листа.
3. У якому рядку всі фразеологізми становлять синонімічний ряд?
А Зуби з’їсти, мов муха в окропі, як білка в колесі;
Б кривити душею, крутити хвостом, надягати овечу шкуру;
В горло драти, криком кричати, милити шию;
Г лежати лежнем, дурня валяти, брати на сміх.
4. У якому рядку фразеологізми мають значення молодий?
А Немає гаразду в голові, жуки в голові;
Б горобеня жовтодзьобе, наробити галасу;
В молоко на губах, курча жовтороте;
Г ні пари з вуст, мало ще каші з’їв.
5. Позначте рядки, у яких слова утворюють синонімічний ряд.
А Горизонт, обрій, небосхил, височина;
Б слабкий, нечутний, добрий, сумирний;
В дбати, піклуватися, турбуватися, клопотатися;
Г рясний, густий, буйний, розкішний;
Д любо, мило, весело, приємно.
6. Встановити відповідність між фразеологізмами та їх значеннями.
1 Відстати.
2 Даремно.
3 Гарний.
4 Далеко.
А У чорта на болоті;
Б ні за цапову душу;
В ні в казці сказати, ні пером описати;
Г класти зуби на полицю;
Д пасти задніх.
7. Пояснити значення фразеологізмів, з двома скласти речення.
Стріляний вовк; діймати до серця; виводити з терцю; сам не свій; викинути з голови; прикусити язика.
8. Установіть відповідність між групами лексики та прикладами до неї.
1) Діалектизми; |
А) Кібернетика; |
||
9.Лексична помилка
|
|
||
Школярам доручили прибрати шкільний двір. |
Для його мовлення було характерним вживання місцевих слів і діалектизмів. |
||
У романі письменник описав події Другої світової . |
Шевченко народився в березні місяці. |
||
|