Тест."Лексикологія.Фразеологія".

Про матеріал

Дані тестові завдання з української мови для 10 класу дадуть змогу комплексно перевірити практичні вміння з теми:"Лексикологія.Фразеологія". Мета роботи - виробити практичні навички самостійної роботи, розвинути грамотність.

Перегляд файлу

Варіант 1

1. У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами?

А П’ятами накивати, швидко втекти, хапати дрижаки;

Б ні пари з уст, комарика придушити, як кіт наплакав;

В стояти як пень, весела людина, зуб на зуб не попадає;

Г сидіти склавши руки, дбайливо доглядати, бігти стрімголов.

 2. У якому рядку всі словосполучення містять омоніми?

А Розгорнути книгу — закрити книгу, мітити крейдою — мітити в серце;

Б піщана коса — дівоча коса, веселі люди — сумні люди;

В материнська ласка — хижа ласка, маскарадний бал — високий бал;

Г плакати від щастя — сміятись від щастя, написати листа одержати листа.

 3. У якому рядку всі фразеологізми становлять синонімічний ряд?

А Зуби з’їсти, мов муха в окропі, як білка в колесі;

Б кривити душею, крутити хвостом, надягати овечу шкуру;

В горло драти, криком кричати, милити шию;

Г лежати лежнем, дурня валяти, брати на сміх.

 4. Укажіть рядок синонімів до слова дискусія.

А Говоріння, балакання, балачка, погроза;

Б сперечання, суперечка, словесний бій, обговорення;

В багатослів’я, незгода, дорікання, докір;

Г базікання, звинувачення, колотнеча, спір.

5. Позначте рядки, у яких слова утворюють синонімічний ряд.

А Дбати, піклуватися, турбуватися, клопотатися;

Б любо, мило, весело, приємно;

В горизонт, обрій, небосхил, височина;

Г рясний, густий, буйний, розкішний;

Д слабкий, нечутний, добрий, сумирний.

 6.Встановити відповідність між фразеологізмами та їх значеннями.

1  Гарний

2  Відстати

3  Далеко                              

4  Даремно

А У чорта на болоті;

Б ні за цапову душу;

В ні в казці сказати, ні пером описати;

Г класти зуби на полицю;

Д пасти задніх.

 7. Пояснити значення фразеологізмів, з двома скласти речення.

Росинки в роті не мати; обводити поглядом; не по кишені; міряти поглядом; як по писаному; стріляна птиця.

 8. Установіть відповідність між групою лексики та словом, яке до неї належить.

1) Загальновживана лексика;
2) власне українська  лексика;
3) діалектизми;
4) термінологічна лексика;
 

5) неологізми.

А) Лелека;
Б) гіпербола;
В) боцян;
Г) ранок;
Ґ) комівояжер;
Д) рать.

9.Лексична помилка

 

 

 

Наш клас у змаганнях зайняв призове місце.

Ця подія відіграла велике значення в його житті.

Мене роздражає, коли так говорять.

 

Мені цей фільм понравився.

 

2 варіант

1. У якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами.

А Сидіти склавши руки, дбайливо доглядати, бігти стрімголов;

Б п’ятами накивати, швидко втекти, хапати дрижаки;

В ні пари з уст, комарика придушити, як кіт наплакав;

Г стояти як пень, весела людина, зуб на зуб не попадає.

 2. У якому рядку всі словосполучення містять омоніми?

А Розгорнути книгу — закрити книгу, мітити крейдою — мітити в серце;

Б піщана коса — дівоча коса, веселі люди — сумні люди;

В материнська ласка — хижа ласка, маскарадний бал — високий бал;

Г плакати від щастя — сміятись від щастя, написати листа одержати листа.

 3. У якому рядку всі фразеологізми становлять синонімічний ряд?

А Зуби з’їсти, мов муха в окропі, як білка в колесі;

Б кривити душею, крутити хвостом, надягати овечу шкуру;

В горло драти, криком кричати, милити шию;

Г лежати лежнем, дурня валяти, брати на сміх.

 4. У якому рядку фразеологізми мають значення молодий?

А Немає гаразду в голові, жуки в голові;

Б горобеня жовтодзьобе, наробити галасу;

В молоко на губах, курча жовтороте;

Г ні пари з вуст, мало ще каші з’їв.

 5. Позначте рядки, у яких слова утворюють синонімічний ряд.

А Горизонт, обрій, небосхил, височина;

Б слабкий, нечутний, добрий, сумирний;

В дбати, піклуватися, турбуватися, клопотатися;

Г рясний, густий, буйний, розкішний;

Д любо, мило, весело, приємно.

6. Встановити відповідність між фразеологізмами та їх значеннями.

1  Відстати.     

2  Даремно.     

3  Гарний.       

4  Далеко.       

 А  У чорта на болоті;

Б  ні за цапову душу;

В  ні в казці сказати, ні   пером описати;

Г   класти зуби на полицю;

Д  пасти задніх.

7. Пояснити значення фразеологізмів, з двома скласти речення.

Стріляний вовк; діймати до серця; виводити з терцю; сам не свій; викинути з голови; прикусити язика.

   
8. Установіть відповідність між групами лексики та прикладами до неї.

1) Діалектизми; 
2) неологізми; 
3) загальновживана лексика;
4) термінологічна лексика;
5) власне українська  лексика.

А) Кібернетика;
Б) жаровня;
В) мультимедіа;
Г) щодня;
Ґ) серце;
Д) перст.

 

9.Лексична помилка

 

 

 Школярам доручили прибрати шкільний двір.

Для його мовлення було характерним вживання  місцевих слів і діалектизмів.

У романі письменник описав події Другої світової .

Шевченко народився в березні місяці.

 

 

 

docx
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
11767
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку