Тести з української мови для 10 класу з теми "Фонетика"

Про матеріал

Тести з теми "Фонетика" розроблені для філологічно обдарованих дітей. Тести містять завдання на чергування звуків, спрощення, уподібнення, вживання Ь знака та інше.

Перегляд файлу

Тести з теми «Фонетика»

  1. М'якийприголосний є в кожному слові рядка

А  клятва, ідеал, слизько, м'ята

Б світлиця, гетьман, менший, сьогодні

В боротьба, чудо, льон, щільно

Г юрба, ім'я, росяно, донька

Д дискусія, лікар, поіменно, пам'ять

 

  1. Буква ґ вживається в усіх словах рядка

А (г, ґ)ринджоли, (г, ґ)винт, (г, ґ)едз, ре(г, ґ)ата

Б (г, ґ)равюра, (г, ґ)уру,  (г, ґ)авань, (г, ґ)ондола

В а(г, ґ)онія, (г, ґ)ранула, (г, ґ)лясе, (г, ґ)урман

Г а(г, ґ)рус, (г, ґ)о(г, ґ)ель-мо(г, ґ)ель, (г, ґ)обелен, (г, ґ)речний

Д (г, ґ)аблі, (г, ґ)ранатовий, снови(г, ґ)айло, шпар(г, ґ)ал

 

  1. Звук [д] є в кожномуслові рядка

А молотьба, молодий, дівчина, дріт

Б рідкість, джміль, здоров’я, щедрота

В радість, подвиг, кукурудза, дощ

Г сад, студент, надписати, футбол

Д Різдво, дебют, джинси,угіддя

 

  1. Однакова кількість букв і звуків у кожному слові рядка
    Аполюють, яблунька, сьогодення, м’ята
    Б приїжджати, Вітчизна, п’ють, український
    В щабель, об'єднування, заєць, комп’ютер
    Г їдять,окраєць, єднання, щоденник

Д приїхати, шістнадцять,кар'єра, потьмяніти

 

  1. Правильно підкресленолітеру на позначеннянаголошеного звука у кожному слові рядка

А загадка, адже, вантажівка, вільха

          Б колесо, обруч, отаман, русло

          В разом, фартух,щавель, читання

           Г випадок, чорнозем, асиметрія, вітчим

           Д відгомін, догмат, латеулуб

 

  1. Літеру и треба писати в усіх словах рядка

А пр..дніпровський,  пр..погано,тр…вога, печ…во

Б пр..зупинити, пр..чудовий, хлоп…ць, гр…міти

В пр..бічники, пр..зирливий, пряд…во, мисл…ння

Г пр..мірник, виб…рати, горщ…чок, д…ректор

Д пш…ниця, пр..звище, кр…латий, ож…ледь

 

  1. Звук у]є у кожному слові рядка

А  котушка, кожух, полумисок, могутній

Б  голова, двори, допоможу, голка

В  дощу, козу, воджу,  кожух

Г подушка, собі, розумний, турок

Д  словник, говорю,чому,  око

 

  1. Спрощення у групах приголосних на місці пропуску відбувається в усіх словах рядка 

А мас…ний, реміс…ник, сер…цевий, бриз…нути

Б блис..нути, хрус..нути, очис..ний,, віс..ник

В бряз…нути, доблес..ний, якіс..ний,  випус..ний

Г улес..ливий,  безшелес..но,  артис…ці, облас..ний

Д щас…ливий, пис…нути, хворос..няк, тріс..нути

  1. Правил чергування у–в, і-й дотримано в усіхсловах рядка

А  була вІталії, плавав в озері, діти і онуки

Б  фрукти й овочі,жила в Одесі, служив в армії

В  сидітиуатобусі, високий і стрункий,працювати в аптеці

Г  погляд в майбутнє,відніс у хату, згадав й приніс

Д  радощі й печалі, була у своємудомі, читала вгазеті

 

  1. Чергування приголосних у корені слова відбувається в усіх словах рядка

А  перемога, проводжати, виростити, договорювати

Б потопити, берег, простити, Ла-Манш

В око, малювати, могти, рух

Г  бібліотека, котити, щока, допомога

Д  дорога, казах, птах, могти

 

 

Відповіді: 1-Г, 2-Д, 3-Г, 4-Г, 5-Б, 6-Г, 7-В, 8-А, 9-Д, 10-Г

docx
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
6942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку