Українська література . 5 клас.
Тематична контрольна робота.
« Літературні казки»
Підготувала вчитель Озірянської гімназії
Водяницької сільської ради
Звенигородського району
Черкаської області
КОВБАСЮК ТЕТЯНА МИХАЙЛІВНА
Українська література. 5 клас.Тематична контрольна робота.
Світ фантазії, мудрості. Літературні казки.
І рівень.
На кожне з питань оберіть правильний варіант відповіді.
1. Збірку казок «Коли ще звірі говорили» написав:
а) В.Королів-Старий; б) І.Франко; в) І.Липа.
2. Лиса Микиту з казки І.Франка «Фарбований Лис» покарали
а) за обман; б) за жорстокість; в) за жадібність.
3. Потерчата – це:
а) неслухняні створіння, які лоскочуть дітей; б) пухкі міфічні істоти; в) душі дітей, що вмерли нехрещеними.
4. Який звичай панував серед хух?
а) дозволялося турбувати лише батьків; б) могли жити з сестрами; в) турбувати рідних батьків, сестер, братів не дозволялося.
5. Основна думка казки І.Липи «Близнята»:
а) щастя людей – це забави й задоволення;
б) якщо доля дає дарунки, треба вміло ними скористатися;
в) бери все від життя.
6. Назва краси-країни з казки В.Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон»
а) Добромир; б) Плаксолий; в) Сльозолий
ІІ рівень.
Завершіть думку.
1. Висловлювання героїв твору – це … .
2. Опис зовнішності персонажа у художньому творі – це … .
3. Співзвучне закінчення рядків у вірші – це … .
ІІІ рівень.
1.Назвіть спільні та відмінні ознаки літературних та народних казок.
2. Знайдіть рими у поданих рядках:
У палаці кожен скаче
Та від щастя гірко плаче
Ллються сльози, як ріка, –
Бачте, радість в них така!
Раптом цар упав на трон:
– Ой, рятуйте – Лоскотон!
Всі відразу «ох!» та «ах!»,
Жах у кожного в очах.
(В.Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон»).
3. Назвіть другорядних персонажів казки І.Франка «Фарбований Лис».
IV рівень.
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем.
1. Роль імені персонажів у розкритті змісту казки ( В.Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон»).
2. Непереможна сила добра ( за казкою В.Короліва-Старого «Хуха-Моховинка»).
3. У чому смисл дарунків Долі (І.Липа «Близнята»).