УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ЗА ТЕМАМИ:
«ВОДИ СУХОДОЛУ. ҐРУНТИ.
РОСЛИННИЙ І ТВАРИННИЙ СВІТ.»
І варіант
1 рівень (1 б.)
1. Що утворює річка з усіма своїми притоками?
А) Повінь. Б) Річкову систему.
В) Річковий басейн. Г) Русло.
2.Визначте за характером течії більшість річок України.
А) Рівнинні. Б) Бурхливі. В) Водоспадні. Г) Гірські.
3. Що називають гумусом?
4. Меліорація —
2 рівень (1,5 б.)
5. Установіть, які ґрунти переважають у сухих приазовських і причорноморських степах.
А Дерново-підзолисті. Б Сірі лісові.
В Чорноземи звичайні. Каштанові та темно-каштанові.
6. Озера за походженням озерних улоговин:
3 рівень (2 б.)
7. Що називають каналом? Для чого, їх створюють?
Яке значення мають канали в природі та житті людини?
4 рівень (3 б.)
Назвіть види рослин, характерні для нашої місцевості. До яких рослинних угруповань вони належать?
Запропонуйте шляхи поліпшення ґрунтового покриву, наприклад, у межах своєї дачної чи присадибної ділянки.
УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ЗА ТЕМАМИ:
«ВОДИ СУХОДОЛУ. ҐРУНТИ.
РОСЛИННИЙ І ТВАРИННИЙ СВІТ.»
ІІ варіант
1 РІВЕНЬ (1 б.)
1. Дайте назву початку річки.
А) Заплава. Б) Межень. В) Витік. Г) Гирло.
2.Назвіть короткочасне підвищення рівня води після сильних дощів.
А) Паводок. Б) Межень. В) Повінь. Г) Розлив.
3. Що визначає родючість ґрунту?
4. Рекультивація –
2 рівень (1,5 б.)
5. Визначте, які ґрунти характерні для південного степу.
А Чорноземи. Б Каштанові.
В Сіроземи. Г Сірі лісові.
6. Охарактеризуйте низинне болото
3 рівень (2 б.)
7. Як живляться підземні води? Який зв’язок існує між підземними та поверхневими водами? Яке значення мають підземні води в природі та житті людини?
4 рівень (3 б.)
8. Опишіть, як господарська діяльність людини впливає на зміну рослинності. Наведіть приклади позитивного та негативного впливу.
Перелічіть види рослин, які занесені до Червоної книги України.