Тестова робота сприятиме перевірці знань учнів 9 класу з теми "Родинно-побутові пісні. Балади".
Родинно-побутові пісні.
Українські народні балади
Тест
1.Різножанрові твори, що виникли в сиву давнину і передавалися з вуст в уста – це…
А література
Б фольклор
В поетика
Г метаморфоза
2. Зразком усної народної творчості є рядки
А «Отак тая чорнобрива / Плакала, співала... / І на диво серед поля Тополею стала…»
Б «Щоб татари не впіймали, / Сіделечка не здіймали / Сіделечка золотого…»
В «Васильки у полі, васильки у полі, / і у тебе, мила, васильки з-під вій…»
Г «Ти мусиш танцювати аркан. / Хоч раз. / Хоч раз ти повинен відчути, як тяжко рветься на цій землі древнє чоловіче коло…»
3. Зразком усної народної творчості є рядки
А «Душу, тіло ми положим за свою свободу / І покажем, що ми браття козацького роду…»
Б «Пісня та мила, пісня та люба – Все про кохання…»
В «Любіть Україну, як сонце любіть, / як вітер, і трави, і води...»
Г «Плаче дівчинка боса / На бабусин поріг. / Розчарована осінь / Клигає по дворі…»
4. Визначте, до якого виду народних пісень належать пісні про кохання
А родинно-побутові
Б суспільно-побутові
В весільні
Г календарно-обрядові
5. Народну пісню «Ой під вишнею, під черешнею» використав в одному із своїх творів
А Тарас Шевченко
Б Іван Франко
В Іван Котляревський
Г Володимир Дрозд
6. Пісня «Ой під вишнею, під черешнею» належить до групи
А пісні про кохання
Б пісні про трагічні події в родині
В колискові пісні
Г жартівливі пісні
7. Рядки «Як ми любились та й розійшлися, / Тепер навіки зійшлися знов» узято з …
А історичної пісні
Б балади
В родинно-побутової пісні
Г твору Івана Котляревського
8. Який художній засіб використано на ПОЧАТКУ пісні «Цвіте терен, цвіте терен»
А гіперболу
Б художній паралелізм
В порівняння
Г епітет
9. Який художній засіб використано в рядах «Ой очі, очі, очі дівочі, / Темні, як нічка, ясні, як день!»
А епітет
Б метафору
В гіперболу
Г алегорію
Д порівняння
10. Закоханий парубок уважно вслухається у спів коханої у фольклорнім творі
А «Ой під вишнею, під черешнею»
Б «Ой на горі вогонь горить»
В «Місяць на небі, зіроньки сяють»
Г «Цвіте терен, цвіте терен»
Д «Ой летіла стріла»
11.У якому із зазначених творів йдеться про фінансово забезпеченого чоловіка
А «Ой під вишнею, під черешнею»
Б «Ой на горі вогонь горить»
В «Місяць на небі, зіроньки сяють»
Г «Цвіте терен, цвіте терен»
Д «Ой летіла стріла»
12. Балада — це твір
А прозовий
Б ліричний
В ліро-епічний
Г епічний
13.Глибоко досліджував народну баладу як жанр
А Юрій Винничук
Б Олексій Дей
В Володимир Сосюра
Г Василь Герасим’юк
14. Характер події, що відтворений у баладах, переважно
А гумористичний
Б трагічний
В оптимістичний
Г романтичний
15. В українській літературі жанр балади використовував у творчості
А Володимир Дрозд
Б Тарас Шевченко
В Олександр Довженко
Г Валентин Чемерис
16. Позначте рядок, у якому допущено ПОМИЛКУ при визначенні особливостей народних балад
А письмове поширення і зберігання
Б реальне часто поєднується з фантастичним
В невелика кількість персонажів
Г гостросюжетність
17. Визначте основну відмінність балад від родинно-побутових пісень
А драматизм життєвих ситуацій
Б наявність елементів сюжету
В використання образів-символів
Г підвищена емоційність
18. Позначте рядок, у якому зазначено інформацію про кількість балад і баладних сюжетів, відомих нині
А 200
Б 300
В 400
Г 500
19. Козацьке життя описано в баладах
А родинно-побутових
Б історичних
В про кохання
Г міфологічних
20. Найміцнішу любов і глибоке страждання в баладі «Ой летіла стріла» виявляє
А сестра
Б кохана
В мати
Г батько
Д брат
Е побратим
Є кінь
21. Прийом метаморфози використано у творі
А «Ой летіла стріла»
Б «Ой на горі вогонь горить»
В«Місяць на небі, зіроньки сяють»
Г «Цвіте терен, цвіте терен»
22. Вірний товариш для козака – це... (за баладою «Ой на горі вогонь горить»)
А побратим
Б ворон
В кінь
Г китайка
Д шабля
Е люлька
23. Яка тема об'єднує балади «Ой на горі вогонь горить» і «Ой летіла стріла»?
А зрада коханої людини
Б кохання за розрахунком
В смерть козака
Г страждання козака в полоні
Д розлука козака з коханою дівчиною
Е проводи козака на війну
24. Оберіть рядок, у якому використано лише епітети
А «Стояв старий з молодою, / Як із ягодою»
Б «зозуленьки», «у головоньках», «край серденька», «у ніженьках»
В «вороний кінь», «синє море», «сухенька земля»
Г «Цвіте терен, цвіте терен, / А цвіт опадає. / Хто в любові не знається, / Той горя не знає».