Тест "Словотвір. Орфографія"

Про матеріал
ати уявлення про предмет вивчення такого розділу науки про мову, як словотвір, ознайомити учнів з основними способами словотвору; сформувати загально пізнавальні вміння змінювати й утворювати нові слова різними способами; розвивати увагу, логічне мислення, вміння спів ставляти, робити висновки
Перегляд файлу

Контрольна робота

Словотвір

І варіант

І. Виконайте тестове завдання

  1.             Позначте рядок, у якому всі слова утворені одним і тим самим способом:

А. Випікати, витинати, вишиванка, правнук.

Б. Колискова, пісенька, веснянка, колядники.

В. Горицвіт, берізка, вечорниці, засівати.

Г. Калиновий, кобзар, вечеря, святвечір.

 

2. Позначте рядок, у якому подано спільнокореневі слова:

А. Господар, господа, господарювати, господарство.

Б. Піч, припічок, печі, пічка.

В. Намисто,намистинка, мостити, намистом .

Г. Лінь, лінивий, полінувався, лінія.

 

З. Вичначте, яке слово зайве:

А)  рі_ний,  Б) ві_ний,  В) ру_ниця,  Г) серде_ний,.

 

4. Укажіть, якого способу словотвору немає:

А. Кореневий.

Б. Префіксальний.

В. Суфіксальний.

Г. Безафіксний.

Ґ. Складання слів та основ.

 

5. Позначте рядок, у якому усі слова відповідають схемі корінь + суфікс + закінчення.

А. Рідня,  сонечко,  калина,  соняшниковий;

Б. Тополя, барвінок, чорнобривець, ромашка;

В. Рушничок,  калинка, горнятко,прядка;

Г. Вінок, покуть, вечеря, родинний.

  1. Доберіть пару «твірне - похідне» серед поданих

а) мати;                                               б) материн;

в) материнський;                                г) мамо.

7. Установіть відповідність між словами та способами їх творення:    


1. Вишитий

2. Випічка

3. Хліборобство

4. Хазяйнувати

5. Рада

 

А. Суфіксальний

Б. Префіксальний

В.Префіксально-суфіксальний

Г. Безафіксний.

Ґ. Складання  основ

Д. Абревіація


ІІ. Виконайте завдання.

  1. Від іменників мірошник, гончар, столяр, кравець, чумак, ткач, мисливець, утворити прикметники за допомогою суфікса –ськ-.
  2.  Зробити словотвірний аналіз слів овочесховище, бездумний, кобзарський, читач.
  3. З поданих словосполучень утворіть складні прикметники.

Чорні брови, будувати житло,  подібний до сонця, русява коса, горить цвіт, кашу варити,край видіти, святий вечір.

  1.  Зробіть орфографічно-пунктуаційне оформлення тексту.

Україн..ькі хустки бувають різного ко­льору і з різними віз..рунками, кві..асті та з гео­метричним орнаментом.

Для Гали..ини, Буковини та Закарпа..я властиві яскраві та барвисті відтінки, на Київ..ині, Полтав­..ині, Чернігів..ині переважає орнам..нт червоно­го, чорного та син..ого кольорів. Натомість Поліс..ю здебільшого пр...тама..ий червоний, чорний та білий кольори.

 

docx
Додано
30 жовтня 2021
Переглядів
685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку