10 клас, громадянська освіта
СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА (загальний тест)
1. Яка інформація не містить емоційного забарвлення?
А – думка;
Б – судження;
В – упередження;
Г – факт.
2. Як називається контроль владних органів за змістом та поширенням інформації?
А – інспектування;
Б – нагляд;
В – фіскальність;
Г – цензура.
3. Як називають твердження, що можна довести?
А – думка;
Б – новина;
В – судження;
Г – факт.
4. Який головний винахід зробив можливим друкарство?
А – друкарський прес;
Б – набірні літери;
В – спосіб перенесення фарби на папір;
Г – фарба для друку.
5. Як у середовищі журналістів називають приховану рекламу?
А – вода;
Б – джинса;
В – лід;
Г – фейк.
6. Що таке «фейк»?
А – інформація, отримана із соціальних мереж;
Б – невербальна комунікація;
В – неправдива інформація;
Г – прихована реклама.
7. Як називають право вільно висловлювати свої думки?
А – свобода віросповідання;
Б – свобода думки;
В – свобода слова;
Г – свобода совісті.
8. Як називається графічний символ, що представляє якусь конкретну компанію чи організацію?
А – джингл;
Б – логотип;
В – слоган;
Г – штамп.
9. Що з переліченого може бути індикатором маніпулятивного характеру новин?
А – відсутність особистої думки журналіста;
Б – надмірна емоційність у заголовку або тексті;
В – наявність англомовного джерела;
Г – подача матеріалу на першій сторінці.
10. У якій хронологічній послідовності виникли різновиди медійної інформації?
А – друковані;
Б – письмові;
В – усні;
Г – цифрові.
11. Укажіть кіберзлочини (три пункти):
1 – використання соціальних мереж для організації терористичних актів;
2 – виробництво та використання криптовалюти;
3 – надання лікарських консультаційних послуг через Інтернет;
4 – незаконне використання інтелектуальної власності;
5 – незаконне заволодіння комп’ютерною технікою;
6 – поширення в Інтернеті протиправної інформації;
7 – поширення суперечливої з точки зору моралі інформації.
12. Укажіть три ознаки пропаганди:
1 – викликає обізнаність щодо предмету інформації;
2 – негативне ставлення до предмету, про який йде мова;
3 – нейтральне до предмету, про який йде мова;
4 – позитивне ставлення до предмету, про який йде мова;
5 – спрямовано на загальну обізнаність людини;
6 – створюється з метою передачі інформації;
7 – створюється з метою нав’язування інформації.
Відповіді:
1-Г, 2-Г, 3-Г, 4-Б, 5-Б, 6-В, 7-В, 8-Б, 9-Б, 10-ВБАГ, 11-167, 12-247.