ТЕСТИ
з дисципліни «Педагогіка» до розділу «Теорія виховання»
І. Виберіть правильну відповідь :
1. Система заходів, спрямованих на всебічний і гармонійний розвиток особистості називається :
а) спілкуванням,
б) вихованням,
в) навчанням,
г) становленням,
д) формуванням.
Відповідь : ______
2. Сукупність властивостей особистості, які прагне сформувати суспільство називають:
а) методом виховання,
б) засобом виховання,
в) метою виховання,
г) мотивом виховання,
д) змістом виховання.
Відповідь : ______
3. Уявлення про зразок людської поведінки і стосунків між людьми, що виходить із розуміння мети життя називається:
а) метою виховання,
б) закономірністю виховання,
в) принципом виховання,
г) ідеалом виховання,
д) формою виховання.
Відповідь : ______
4 Способи взаємопов’язаної діяльності вихователів і вихованців, спрямованої на формування у вихованців поглядів, переконань, навичок і звичок суспільної поведінки називають:
а) засобами виховання,
б) прийомами виховання,
в) специфікою виховання,
г) напрямом виховання,
д) методом виховання.
Відповідь : ______
5. Складова частина методу, що визначає шляхи реалізації вимог методів виховання називається:
а) прийомом виховання,
б) ідеалом виховання,
в) змістом виховання,
г) принципом виховання,
д) мотивом виховання.
Відповідь : ______
6. Соціально значима група людей, які об’єднані спільною метою, узгоджено діють для досягнення мети і мають органи самоврядування називається:
а) спільнотою,
б) групою,
в) діадою,
г) тріадою,
д) колективом.
Відповідь : ______
7. Ініціативну групу вихованців, яка усвідомлює вимоги керівника колективу і допомагає в організації діяльності колективу називають:
а) органом самоврядування,
б) спільнотою,
в) активом,
г) об’єднанням,
д) сукупністю.
Відповідь : ______
8. Педагогічний вплив на свідомість учнів з метою спонукання їх до позитивної діяльності або гальмування негативних дій і вчинків називають:
а) громадською думкою,
б) вправлянням,
в) привчанням,
г) дорученням,
д) педагогічною вимогою.
Відповідь : ______
9. Виконання учнем певних дій з метою вироблення і закріплення необхідних навичок та позитивних форм поведінки називають:
а) виховуючою ситуацією,
б) привчанням,
в) громадською думкою,
г) вправлянням,
д) педагогічною вимогою.
Відповідь : ______
10.Спеціально організовані педагогічні умови для формування в учнів мотивів позитивної поведінки чи подолання недоліків називають:
а) дорученням, г) виховуючою ситуацією,
б) привчанням д) громадською думкою
в) педагогічною вимогою,
Відповідь : ______
ІІ. Виберіть правильні відповіді :
1.Зовнішні суперечності процесу виховання :
а) між соціально значущими завданнями, які потрібно виконати вихованцю і факторами, що заважають його зусиллям;
б) невідповідність між виховними впливами школи і сім’ї,
в) між організованим виховним впливом школи та стихійним впливом на дітей оточення,
г) між різними вимогами вихователів,
д) між набутим негативним досвідом поведінки і новими умовами життя та діяльності.
Відповіді: _________________
2.Розрізняють такі рівні вихованості:
а) дуже низький,
б) низький,
в) середній,
г) високий,
д) найвищий.
Відповіді: _________________
3.Методи виховання поділяють на такі групи:
а) методи формування свідомості особистості,
б) методи формування переконань особистості,
в) методи організації діяльності і формування досвіду позитивної поведінки,
г) методи стимулювання діяльності і поведінки,
д) методи формування позитивних якостей.
Відповіді: _________________
4. Ідеали відрізняються за:
а) змістом,
б) мотивом,
в) структурою,
г) метою,
д) дієвістю.
Відповіді: _________________
5. До методів формування свідомості особистості належать:
а) бесіда,
б) лекція,
в) вечір запитань і відповідей,
г) диспут,
д) приклад.
Відповіді: _________________
6.До методів стимулювання діяльності і поведінки належать:
а) доручення,
б) привчання,
в) змагання,
г) заохочення,
д) покарання.
Відповіді: _________________
7.Колектив як соціально діюча система виконує такі функції:
а) організаторську,
б) виконавську,
в) виховну,
г) захисну,
д) стимулюючу.
Відповіді: _________________
8.Розрізняють такі види колективів:
а) первинний,
б) загальношкільний,
в) виробничий,
г) невиробничий,
д) тимчасовий.
Відповіді: _________________
9. Розвиток колективу залежать від таких чинників, як:
а) керівник,
б) лідер,
в) актив,
г) вихователь,
д) органи самоврядування.
Відповіді: _________________
10. У своєму розвитку колектив проходить такі основні стадії розвитку:
а) створення колективу учнів,
б) поширення впливу активу на весь колектив,
в) вирішальний вплив громадської думки більшості,
г) самовиховання як вищий тип виховання в колективі,
д) перевиховання як особлива робота вихователя з окремим членом колективу.
Відповіді: _________________
ІІІ. Виберіть усі правильні варіанти відповідей «так» чи «ні»:
1.Основними складовими виховання, реалізація яких забезпечує всебічний і гармонійний розвиток особистості є:
а) громадянське виховання так/ні
б) розумове виховання так/ні
в) моральне виховання так/ні
г) трудове виховання так/ні
д) національне виховання так/ні
е) естетичне виховання так/ні
є) фізичне виховання так/ні
Відповідь: а)_____;б)_____;в)_____;г)_____;д)_____;е)_____;є)_____.
2.Специфіка виховання полягає у тому, що цей процес є:
а) двостороннім так/ні
б) цілеспрямованим так/ні
в) стихійним так/ні
г) багатогранним за завданнями і змістом так/ні
д) різноманітним за формами, методами і прийомами так/ні
е) неперервним так/ні
є) тривалим у часі так/ні
Відповідь: а)_____;б)_____;в)_____;г)_____;д)_____;е)_____;є)_____.
3.У процесі виховання особливо важливими є такі закономірності:
а) органічний зв'язок виховання із суспільними потребами та умовами виховання так/ні
б) вплив всієї сукупності різноманітних факторів: речей, явищ,
людей так/ні
в) формування у вихованців загальнолюдських норм гуманістичної
моралі так/ні
г) опора у виховному процесі на позитивні якості дитини так/ні
д) результат виховання залежить від виховного впливу на внутрішній світ дитини так/ні
е) визначальними у вихованні є діяльність та спілкування так/ні
є) залежність результатів виховання від глибини і повноти врахування національного менталітету так/ні
Відповідь: а)_____;б)_____;в)_____;г)_____;д)_____;е)_____;є)_____.
4.Процес виховання ґрунтується на таких принципах:
а) цілеспрямованість виховання так/ні
б) мотивованість виховання так/ні
в) поєднання педагогічного керівництва з ініціативою і самодіяльністю вихованців так/ні
г) повага до особистості дитини так/ні
д) врахування вікових та індивідуальних особливостей вихованців так/ні
е) системність і послідовність виховання так/ні
є) зв'язок виховання з життям суспільства так/ні
Відповідь: а)_____;б)_____;в)_____;г)_____;д)_____;е)_____;є)_____.
5.Заохочення має виховну силу тільки за дотримання певних умов:
а) своєчасність похвали за позитивні зрушення так/ні
б) демократичний підхід до висвітлення його результатів так/ні
в) об’єктивність заохочувального впливу так/ні
г) опора на громадську думку так/ні
д) гласність так/ні
е) таким, що не ображає людську гідність так/ні
є) врахування вікових та індивідуальних особливостей вихованців так/ні
Відповідь: а)_____;б)_____;в)_____;г)_____;д)_____;е)_____;є)_____.
6. На успішність розвитку і становлення колективу впливають такі фактори:
а) глибоке знання вихователями психолого-педагогічних основ теорії і практики формування та розвитку колективу так/ні
б) забезпечення наступності і єдності дій педагогів у роботі з
колективом так/ні
в) стимулювання розвитку колективу так/ні
г) володіння технікою створення перспективних ліній так/ні
д) забезпечення знайомства вихованців між собою так/ні
е) забезпечення педагогічно-доцільної роботи з активом та органами самоврядування так/ні
є) дотримання належного стилю і тону в колективі так/ні
Відповідь: а)_____;б)_____;в)_____;г)_____;д)_____;е)_____;є)_____.
Ключ до тестів з розділу «Теорія виховання»
І.
1. б 6. д
2. в 7. в
3. г 8. б
4. д 9. б
5. а 10. Г
ІІ.
1.б,в,г 6. в,г,д
2.а,б,в,г 7.а,в,д
3.а,в,г 8.а,б,в,д
4.а,в,д 9.в,д
5.а,б,г,д 10.а,б,в,г
ІІІ.
1.так,так, так,так, ні,так,так
2.так,так,ні, так,так,так,так
3.так,так, ні,ні, так,так,так
4.так,ні,так,так,так,так,так
5.так,ні,так,ні,ні,ні,ні
6.так,так,ні,так,ні,так,так