Тест з теми "Синтаксична і пунктуаційна норма"

Про матеріал
Тест розроблений з метою підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання. Однією з найскладніших тем є саме синтаксична і пунктуаційна норма. Питання стосуються словосполучень і конструкцій речень.
Перегляд файлу

Тест з української мови

Змістовий модуль 4. Синтаксична і пунктуаційна норма

ПІБ студента ________________________

№ групи ____________________

Завдання 1-12 мають по чотири/п’ять варіантів відповідей, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді, позначте його в бланку.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Лише словосполучення в рядку

А осінній вечір, книжкова поличка, потрапити під зливу, сидіти тихо

Б відповідь на лист, подарунок від друга, чоловік і дружина, буду співати

В відкрити Америку, мис Доброї Надії, на вулиці, великий птах

Г під парасолькою, тече вода, хай живе, прозоре скло

Д мамина ласка, коло церкви, Червона Шапочка, кора дуба

  1. Лише числівникові словосполучення в рядку

А два зошити, третій поверх, перший варіант, двоє кошенят

Б троє поросят, четвертий розряд, один з нас, шосте липня

В дві копійки, п’ятнадцять кілограм, триста чотири сторінки, перший вчитель

Г п’ять братів, десять книг, двадцять сім студентів, тридцятеро учнів

Д дванадцять балів, чотири книги, дружній клас, тридцять третій рік

3. Розповідним є речення

А Пригадаймо види ділових паперів.

Б А що ми знаємо про походження українських назв місцяців?

В Згадаймо нашого незабутнього Тараса Григоровича Шевченка!

Г Як і коли народжувалася в людини любов до хліба?

Д На Тернопільщині росте чимало дерев-довгожителів.

4. Спонукальним є речення

А Скільки хмара не стоятиме, а зсунеться.

Б Плекаймо в серці кожне гроно, прозоре диво калинове.

В Чи шпак, чи хом’як, чи перепелиця, що воно за птиця.

Г Краще Різдво тріскуче, ніж пекуче.

Д Пилип Орлик назавжди пов’язав свою долю з Україною.

5. Двоскладним є речення

А У січні вночі панують сови і сичі.

Б Без охоти нема роботи.

В Балаканням роботи не зробиш.

Г Без роботи не чекай доброти.

Д Без трудів не їстимеш пирогів.

6. Односкладним є речення

А Квітневий день рік годує.

Б Що посієш, те й пожнеш.

В У травні травиця як дівоча косиця.

Г Вересень – рум’янець року.

Д Грудень око снігом радує, а вухо морозом рве.

7. Правильно утворено форму 2-ї особи множини від інфінітива

А) чекати -чекаїмо

Б) різати – ріжимо

В) колоти – колеме

Г) говорити – говоремо

Д) купувати - купуїмо

8. Лише дієслова у формі наказового способу записано в рядку

А) пам’ятаймо, зважимо, граймо

Б) забудьмо, знаймо, читаємо

В) літаймо, звикаймо, робімо

Г) ріжмо, миймо, шукаємо

9. Синтаксичне керування порушено в словосполученні

А чекати близько години

Б сповнений любові

В хворий на грип

Г запобігати хворобі

Д робити згідно вимог

10. Правильно вжито прийменник по в словосполученні

А по нашим підрахункам

Б досвід по роботі з батьками

В заходи по забезпеченню

Г брат по батьковій лінії

11. Синтаксичну помилку допущено в реченні

А Збірка поета вийшла по його смерті.

Б Сформуйте групи по двадцять осіб.

В Кажуть, п’яному море по коліна.

Г Ви поставили запитання не по темі.

12. Редагування потребує речення

А Поверхню вкрито позолотою.

Б Протокол під писано директором.

В Меблі виготовлено 3D-принтером.

Г Каблучку інструктовано діамантами.

docx
Додано
8 жовтня 2020
Переглядів
1560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку