Тест з української мови
Змістовий модуль 4. Синтаксична і пунктуаційна норма
ПІБ студента ________________________
№ групи ____________________
Завдання 1-12 мають по чотири/п’ять варіантів відповідей, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді, позначте його в бланку.
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Б |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Г |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А осінній вечір, книжкова поличка, потрапити під зливу, сидіти тихо
Б відповідь на лист, подарунок від друга, чоловік і дружина, буду співати
В відкрити Америку, мис Доброї Надії, на вулиці, великий птах
Г під парасолькою, тече вода, хай живе, прозоре скло
Д мамина ласка, коло церкви, Червона Шапочка, кора дуба
А два зошити, третій поверх, перший варіант, двоє кошенят
Б троє поросят, четвертий розряд, один з нас, шосте липня
В дві копійки, п’ятнадцять кілограм, триста чотири сторінки, перший вчитель
Г п’ять братів, десять книг, двадцять сім студентів, тридцятеро учнів
Д дванадцять балів, чотири книги, дружній клас, тридцять третій рік
3. Розповідним є речення
А Пригадаймо види ділових паперів.
Б А що ми знаємо про походження українських назв місцяців?
В Згадаймо нашого незабутнього Тараса Григоровича Шевченка!
Г Як і коли народжувалася в людини любов до хліба?
Д На Тернопільщині росте чимало дерев-довгожителів.
4. Спонукальним є речення
А Скільки хмара не стоятиме, а зсунеться.
Б Плекаймо в серці кожне гроно, прозоре диво калинове.
В Чи шпак, чи хом’як, чи перепелиця, що воно за птиця.
Г Краще Різдво тріскуче, ніж пекуче.
Д Пилип Орлик назавжди пов’язав свою долю з Україною.
5. Двоскладним є речення
А У січні вночі панують сови і сичі.
Б Без охоти нема роботи.
В Балаканням роботи не зробиш.
Г Без роботи не чекай доброти.
Д Без трудів не їстимеш пирогів.
6. Односкладним є речення
А Квітневий день рік годує.
Б Що посієш, те й пожнеш.
В У травні травиця як дівоча косиця.
Г Вересень – рум’янець року.
Д Грудень око снігом радує, а вухо морозом рве.
7. Правильно утворено форму 2-ї особи множини від інфінітива
А) чекати -чекаїмо
Б) різати – ріжимо
В) колоти – колеме
Г) говорити – говоремо
Д) купувати - купуїмо
8. Лише дієслова у формі наказового способу записано в рядку
А) пам’ятаймо, зважимо, граймо
Б) забудьмо, знаймо, читаємо
В) літаймо, звикаймо, робімо
Г) ріжмо, миймо, шукаємо
9. Синтаксичне керування порушено в словосполученні
А чекати близько години
Б сповнений любові
В хворий на грип
Г запобігати хворобі
Д робити згідно вимог
10. Правильно вжито прийменник по в словосполученні
А по нашим підрахункам
Б досвід по роботі з батьками
В заходи по забезпеченню
Г брат по батьковій лінії
11. Синтаксичну помилку допущено в реченні
А Збірка поета вийшла по його смерті.
Б Сформуйте групи по двадцять осіб.
В Кажуть, п’яному море по коліна.
Г Ви поставили запитання не по темі.
12. Редагування потребує речення
А Поверхню вкрито позолотою.
Б Протокол під писано директором.
В Меблі виготовлено 3D-принтером.
Г Каблучку інструктовано діамантами.