10 клас (рівень стандарту). Контрольна робота №1. Вступ. Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела. Поняття норми в сучасній українській літературній мові. Типи норм

Про матеріал
Мета тесту - перевірити знання учнями змісту вказаних розділів, розвивати память, логічне мислення, учити їх пояснювати значення певних груп слів та вживати в мовленні, здійснювати редагування речень, повторити окремі орфограми. Кожне питання має один правильний варіант відповіді; одне питання - на встановлення відповідності, одне - для висловлення учнем власної думки. Наявні міжпредметні звязки з українською літературою. Відповідає вимогам чинної програми.
Перегляд файлу

10 клас (рівень стандарту). Контрольна робота №1. Вступ. Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела. Поняття норми в сучасній українській літературній мові. Типи норм

І варіант

1.Лексикографія –це  А лексика, лексикон, запас слів, який виявляється у варіанті мовлення  Б  розділ мовознавства, що розробляє теорію та практику укладання словників  В сукупність слів певної мови, її словниковий склад

2.Літературна мовна норма – це  А унормована, регламентована та відшліфована форма української національної мови  Б це форма української національної мови, її складова частина, однакова на всій території її поширення  В устелені, загальноприйняті правила, взірці вживання мовних засобів у писемній та усній формі спілкування 

3.Типи норм у сучасній українській літературній мові:  А графічні, орфографічні, орфоепічні, лексичні, морфологічні, синтаксичні, стилістичні, пунктуаційні норми  Б правильна вимова й наголошування слів, елементи культури мовлення   В графіка, орфографія, орфоепія, лексика, морфологія, синтаксис, стилістика, пунктуація

4.За типом характеристики слова одномовні лінгвістичні словники бувають:  А фразеологічні,  енциклопедичні  Б тлумачні, орфрграфічні, орфоепічні, етимологічні, словотвірні, лексичних груп, синтаксичні, частотні, спеціальні  В словник професіоналізмів та діалектний

5.Лексична помилка – це: А уживання слів у властивому значенні Б основний, реальний зміст слова  В  порушення відповідності між явищем і способом його називання

6.Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з апострофом

А в..язкість, об..ява, тьм..яний, надвечір..я        Б верб..я, в..юни, зіб..ються, ін..єкція, м..ятний

В різьб..яр, Лук..янович, цв..яшок, розз..явити

7. Подвоєння НН треба писати в усіх словах рядка

А невблага..ий, райо..ий, ешело..ий, здорове..ий   В гуси..а пір’їна, прочита..ий, шале..ий

Б безіме..ий, кури..ий, електро..ий, лебеди..ий       Гзв’яза..ий, надув..ий, моното..ий, радіс..ий

8.Граматичну помилку допущено в словосполученні

А якнайкраща постановка              В феєрична вистава

Б найвиразніше декламування       Г прибігти найпершим

9. Літеру И треба писати на місці обох пропусків у рядку

А образливе пр..звисько, вологе пр..бирання      Б пр..красний краєвид, пр..пинити розмови

В розмовляти пр..мхливо,  пр..фронтова зона     Г зам..лювати очі, щорічна пр..мія

10.Літеру І треба писати в усіх термінах рядка

А д..ректива, тр..метровий, зш..ток, ант..под      Б ц..ркулярка, сист..матичний, фразеолог..я

В географ..чний, б..олог..чний, х..м..я                  Г анотац..я, тр..умф, г..мназ..я, фантаз..я

11. Відредагуйте речення й запишіть правильно:   Необхідно наполегливо вивчати народний фольклор рідного краю. Вибір майбутньої професії – моя особиста справа.

12.Установіть відповідність між фразеологізмом та його значенням

1.Бити байдики          А утекти

2.Зазнати фіаско        Б замовкнути

3.Пятами  накивати   В ледарювати

4.Стулити пельку      Г базікати          Д зазнати поразки

 Контрольна робота №1. Вступ. Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела. Поняття норми в сучасній українській літературній мові. Типи норм

ІІ варіант

1.Лексикографія- це  А сукупність слів певної мови, її словниковий склад  Б лексика, лексикон, запас слів, який виявляється у варіанті мовлення   В розділ мовознавства, що розробляє теорію та практику укладання словників

2.Літературна мовна норма – це   А устелені, загальноприйняті правила, взірці вживання мовних засобів у писемній та усній формі спілкування  Б  унормована, регламентована та відшліфована форма української національної мови  В це форма української національної мови, її складова частина, однакова на всій території її поширення 

3.Типи норм у сучасній українській літературній мові:  А  графіка, орфографія, орфоепія, лексика, морфологія, синтаксис, стилістика, пунктуація Б графічні, орфографічні, орфоепічні, лексичні, морфологічні, синтаксичні, стилістичні, пунктуаційні норми  В правильна вимова й наголошування слів, елементи культури мовлення

4.Залежно від призначення словники бувають: А тлумачні, орфрграфічні, орфоепічні, етимологічні, словотвірні, лексичних груп, синтаксичні,  частотні,  спеціальні   Б  словник діалектний та словник професіоналізмів   В  енциклопедичні та лінгвістичні

5.Суржик – це  А елементи двох або кількох мов, об’єднаних штучно, без дотримання норм літературної мови  Б суміш зерна пшениці, жита, вівса та ячменю В властиве значення слова

6.Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з апострофом

А дев..яносто, черв..як, св..ятковий, перев..язати          Б подвір..я, в..юни, б..ються, миш..як

В різьб..яр, Лук..янович, цв..яшок, розз..явити              Г розм..якнути, дзв..якнути, пір..я

7. Подвоєння НН треба писати в усіх словах рядка

А тьмя..ий, гартова..ий, благослове..ий, пиш..ий   Б незбагне..ий, сті..ий, лимо..ий, здорове..ий

В безіме..ий, кури..ий, електро..ий, лебеди..ий      Г мальова..ий,  пиш..ий, насті..ий, скля..ий

8.Граматичну помилку допущено в словосполученні

А якнайкраща постановка                               В феєрична вистава

Б найвиразніше декламування                        Г прибігти найпершим

9. Літеру И треба писати на місці обох пропусків у рядку

А пр..тиснути міцно, пр..бігти вчасно                    Б образливе пр..звисько, вологе пр..бирання

В розмовляти пр..мхливо, виділити пр..фікси       Г пр..вітати зі святом, пр..смачний п..ріг

10.Літеру Е треба писати в усіх термінах рядка    А дир..ктива, трим..тровий, з..л..ний, ант..на         Б ц..ркуль, сист..матичний, фразеолог..я                В математ..ка, б..олог..чний, х..м..я , с..гмент                  

11.Відредагуйте речення, запишіть правильно.  Кожний персонаж поеми має свої індивідуальні особливості.  Мій товариш уживає в мовленні місцеві слова й діалектизми.

12.Установіть відповідність між назвами групи слів та їх значенням:

1.Синоніми   А Слова, однакові або подібні за звучанням, але різні за лексичним значенням.

2.Омоніми    Б Слова, різні за значенням, але подібні за формою і звучанням.

3.Антоніми   В Тотожні чи близькі за значенням, але різні за звучанням слова.

4.Пароніми   Г Слова з протилежним лексичним значенням.

                      Д Слова, які мають два та більше значень залежно від контексту.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Малежик Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Українська мова (академічний рівень) 10 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
10 жовтня 2020
Переглядів
6105
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку