Позначте головні члени речення:
Природа щедро обдарувала нашу місцевість.
Далеко за межами держави лунала слава про Київ.
Підметом в реченні є слово
Співати - моя мрія.
Виділене слово в реченні є
Познач речення, у якому правильно визначено підмет
Яке це щастя — жити на цій землі!
Виділене слово в реченні є
Визначте речення, у якому підмет виражений неозначеною формою дієслова.
У котрому рядку речення зі складеним іменним присудком
У котрому рядку речення зі складеним дієслівним присудком
У котрому рядку речення із простим дієслівним присудком
У реченні:
Переможне «ура!» пронеслося над степом.
підмет виражено.
Визначте тип присудка.
Україна — це тихі води і ясні зорі, зелені сади, білі хати, лани золотої пшениці, медовії та молочнії ріки.
Укажіть речення, у якому підмет виражений прислівником
Складений підмет вжитий у реченні
Складений присудок вжито в реченні
Форму присудка при підметі вжито неправильно в реченні
Укажіть речення, у якому виділене слово є підметом
Укажіть речення, у якому правильно виділено граматичну основу
За способом вираження підмети поділяються на
У реченні "У прізвищі моєму козацька кров кипить" підмет
Оберіть речення, у якому підмет складений та виражений іменними частинами мови:
У якому реченні правильно визначено підмет?
Оберіть речення з простим підметом
Укажіть речення з простим дієслівним присудком:
Укажіть речення з дієслівним складеним присудком:
Питальними є всі речення, ОКРІМ (розділові знаки в кінці речень пропущені)
Складений дієслівний присудок є в реченні
Тире між підметом і присудком уживається в реченні (розділові знаки пропущено)
Установіть відповідність між способом вираження підмета та прикладом
1) вигук;
2) неозначена форма дієслова;
3) словосполучення;
4) іменник.
А Сусіди з батьком радили мені з дитинства бути хліборобом (А. Малишко)
Б Співати – не ціпом махати (Нар. творчість)
В Люблю я слухати у полі пісні дівочі на зорі (В. Сосюра)
Г Те «ага» змусило нас замислитись (В. Кононенко)
Д Наша Федора то шиє, то поре (Нар. творчість)
Установіть відповідність між характеристикою речення та прикладом (розділові знаки в кінці речень пропущено)
1) розповідне, просте, двоскладне,
неокличне;
2) питальне, просте, двоскладне,
неокличне;
3) розповідне, складне, неокличне;
4) спонукальне, просте, односкладне,
окличне
А Летіть, птахи, не журіться, в Дунай-річку задивіться (П. Усенко)
Б Тече вода з-під явора яром на долину (Т. Шевченко)
В Один рибу ловить, а інший ґави стереже (Нар. творчість)
Г Чому ж ми не прийдемо в хату, не покличем людину з собою (Л. Забашта)
Д Палай повсякчас, радій світанню (М. Самійленко)
Установіть відповідність між способом вираження підмета та прикладом
1) вигук;
2) неозначена форма дієслова;
3) займенник;
4) словосполучення.
А Вітальне «Доброго ранку!» первинно пов’язане з побажальною формою (С. Богдан).
Б Кожний має свій звичай (Нар. творчість).
В Там над водою купка людей лагодилася сідати в човен (М. Коцюбинський)
Г Наша дума, наша пісня не вмре, не загине (Т. Шевченко).
Д Вітати означає звертатися до кого-небудь під час зустрічі з привітом, виявляючи доброзичливість (С. Богдан).
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома