Залік

Додано: 20 грудня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 47 разів
10 запитань
Запитання 1

Установіть відповідність між синтаксичною одиницею та реченням


Синтаксична одиниця

1. Звертання

2. Однорідні члени речення

3. Вставне слово

4. Відокремлена обставина

Речення

А. Їм трохи не до вподоби, здається, занадто гаряче сьогодні сонце...(М.Коцюбинськй)

Б. Налетів вітерець, запорошив білим пилом, гойднув сухим бадиллям...(Є.Гуцало)

В. О слово рідне! Орле скутий! Чужинцям кинуте на сміх! (О. Олесь)

Г. Я був молодий, здоровий і міг працювати не втомлюючись (О.Довженко).

Д. Над яскраво- білосніжним пагорбом,задивившись на зорі -блискітки, мовчки підіймався такий же сяючий місяць.(С.Пархоменко)

варіанти відповідей

1В 2Б 3А 4Д

1Г 2А 3Д 4В

1А 2Г 3В 4Г

1Б 2В 3А 4Д

Запитання 2

З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.

Член речення                                  

1. підмет                                   

2. присудок                               

3. означення                            

4. обставина   

Речення                          

А. Щирі друзі глечики не поб’ють.

Б. Учорашнє випурхнуло з-під повік.

В. На десерт подали кисіль з вишень.

Г. Перехожі з подивом поглядали на дівчину

Д. Русявий день гаптує сни світанню.

варіанти відповідей

1А 2В 3Д 4Б

1Б 2А 3Д 4Г

1Б 2А 3В 4Г

1Д 2А 3Б 4В

Запитання 3

Виберіть рядок, де є непряма мова (окремі розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

Коли дивлюсь туди он, на захід, іноді чомусь так сумно-сумно стає, говорила Маша (О. Гончар)

Чого зажурився, мій любий козаче – питає дівчина вродлива (Леся Українка)

Варвара запитала у начальника, чи можна послати телеграму в Москву: у неї там занедужала мати (Л. Первомайський)

Яка ти розкішна, земле, думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами (М. Коцюбинський).

Запитання 4

Виберіть рядок, у якому цитату записано правильно:

варіанти відповідей

Спали мені на думку відомі рядки, в яких Павло Тичина закликав природу «хлюпни нам, море, свіжі лави! О земле, велетнів роди!»

«Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова» :писав Панас Мирний.

В. Сухомлинський зазначав, що любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова.

Уява поета малювала таку картину:

«Летим. Дивлюся, аж світає,

Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце зустрічає» (Т. Шевченко).

Запитання 5

Виберіть речення, яке відповідає схемі: «П», – а. (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Що ж не дає мені промовить просто Так, доле, ти міцніша, я корюся (Леся Українка).

Ніщо так не красить людину, як натхнення, подумала Ярослава (О. Гончар).

А це ти, Максиме, зрадів Карпо, дивлячись у вікно. Заходь, заходь! (М. Коцюбинський)

Чи впізнаєш мене, Петре промовив до Кавуна Джеря.І додав Що,змінився?(І. Нечуй-Левицький).

Запитання 6

Виберіть речення, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою.

варіанти відповідей

Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.

Сам собі говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.

Карпо запитав, чи будете ставитися паркан, чи без паркану обійдуться.

Олена Петрівна запитала, хто із вас купив Ользі таке гарне намисто.

Запитання 7

Оберіть варіант продовження речення, щоб утворилося складносурядне.

І злива лила в ту ніч,

варіанти відповідей

розриваючись громами і метаючи блискавки в усі куточки неба.

і напувала спраглу землю, стомлену спекою.

що аж лячно було глянути у вікно.

і блискавки шмагали потріскані від спеки поля.

Запитання 8

Установіть відповідність між реченням і його видом:

речення

1. Для нас тоді був цілий світ, як вимріяна казка (П.Карманський)

2. Щасливий, хто сни має милі (Л.Українка)

3. Я зробив це через те, що люблю(В.Самійленко).

4. Якщо добре попрацюєш, одержиш нагороду(В.Ткач).

вид речення

А. обставинне причини

Б. обставинне умови

В. з'ясувальне

Г. означальне

Д. обставинне допустове

варіанти відповідей

1Г 2В 3А 4Б

1А 2Б 3В 4Г

1Д 2А 3Б 4В

1Б 2Г 3Д 4В

Запитання 9

Визначте усі правильні твердження

варіанти відповідей

Складнопідрядне речення – це речення, частини якого нерівноправні за смислом і поєднані сурядним зв'язком за допомогою сполучників підрядності або за допомогою сполучного слова.

Підрядні означальні речення – це підрядні речення, які відповідають на питання який? яка? яке? які? і залежать від одного з членів речення, вираженого іменником або іншою частиною мови в ролі іменника

Підрядні з'ясувальні речення- це підрядні речення, які відповідають на питання відмінків і пояснюють присудок у головному реченні


Підрядні обставинні речення- це підрядні речення, які відповідають на ті ж питання, що й обставини в простому реченні.

Підрядні та сурядні речення поєднуються самостійно , без солучників і сполучних слів.

Запитання 10

Установіть відповідність між реченням і його видом:

речення

1.Сонячний день млосно дихав запашним теплом свіжої ріллі, і дзвінкоголосі жайворонки дружним хором славили весну (С. Добровольський).

2. Розумний розсудить, а дурний засудить (Нар. тв.).

3. То пронесеться над болотом чайка, то промайне бистрий чибіс і грудкою впаде в ситу землю (А. Шиян).

4.Мужню силу хоч похилить горе, та не зломить, в підлість не поверне (І. Франко).

вид речення

А. складносурядне з єднальним зв'язком;

Б. складносурядне з протиставним зв'язком;

В. складносурядне з розділовим зв'язком;

Г. просте речення ,ускладнене однорідними членами;

Д. сладнопідрядне речення.

варіанти відповідей

1А 2Б 3В 4Г

1Б 2Д 3В 4А

1Г 2Б 3В 4Д

1Д 2А 3Г 4Б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест