З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1) Ні, (2) я хочу (3) крізь сльози сміятись, серед лиха співати пісні, без надії таки сподіватись, жити хочу! (4) Геть, думи сумні!
А займенник
Б прийменник
В вигук
Г сполучник
Д частка
Виділені слова є однорідними підметами в реченні
Укажіть речення, у якому є всі другорядні члени:
Другорядні члени речення - це
Установіть відповідність між синтаксичною одиницею та реченням
Синтаксична одиниця
1. Звертання
2. Однорідні члени речення
3. Вставне слово
4. Відокремлена обставина
Речення
А. Їм трохи не до вподоби, здається, занадто гаряче сьогодні сонце...(М.Коцюбинськй)
Б. Налетів вітерець, запорошив білим пилом, гойднув сухим бадиллям...(Є.Гуцало)
В. О слово рідне! Орле скутий! Чужинцям кинуте на сміх! (О. Олесь)
Г. Я був молодий, здоровий і міг працювати не втомлюючись (О.Довженко).
Д. Над яскраво- білосніжним пагорбом,задивившись на зорі -блискітки, мовчки підіймався такий же сяючий місяць.(С.Пархоменко)
Речення з однорідними членами можна утворити, якщо до частини «Я обожнюю теплі травневі вечори...» додати
З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.
Член речення
1. підмет
2. присудок
3. означення
4. обставина
Речення
А. Щирі друзі глечики не поб’ють.
Б. Учорашнє випурхнуло з-під повік.
В. На десерт подали кисіль з вишень.
Г. Перехожі з подивом поглядали на дівчину
Д. Русявий день гаптує сни світанню.
Виберіть рядок, де є непряма мова (окремі розділові знаки пропущено).
Виберіть рядок, у якому цитату записано правильно:
Виберіть речення, яке відповідає схемі: «П», – а. (розділові знаки пропущено):
Виберіть речення, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою.
Оберіть варіант продовження речення, щоб утворилося складносурядне.
І злива лила в ту ніч,
Установіть відповідність між реченням і його видом:
речення
1. Для нас тоді був цілий світ, як вимріяна казка (П.Карманський)
2. Щасливий, хто сни має милі (Л.Українка)
3. Я зробив це через те, що люблю(В.Самійленко).
4. Якщо добре попрацюєш, одержиш нагороду(В.Ткач).
вид речення
А. обставинне причини
Б. обставинне умови
В. з'ясувальне
Г. означальне
Д. обставинне допустове
Визначте усі правильні твердження
Установіть відповідність між реченням і його видом:
речення
1.Сонячний день млосно дихав запашним теплом свіжої ріллі, і дзвінкоголосі жайворонки дружним хором славили весну (С. Добровольський).
2. Розумний розсудить, а дурний засудить (Нар. тв.).
3. То пронесеться над болотом чайка, то промайне бистрий чибіс і грудкою впаде в ситу землю (А. Шиян).
4.Мужню силу хоч похилить горе, та не зломить, в підлість не поверне (І. Франко).
вид речення
А. складносурядне з єднальним зв'язком;
Б. складносурядне з протиставним зв'язком;
В. складносурядне з розділовим зв'язком;
Г. просте речення ,ускладнене однорідними членами;
Д. сладнопідрядне речення.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома