1. Тест складений для учнів 10 кл, які вивчають хімію на рівні стандарту відповідно Програми з хімії для 10 – 11 класів закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту (затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407)
2. Тест можна використовувати на уроці при
- закріпленні нового матеріалу,
- перевірці Д/З,
- підготовці до ЗНО.
3. Загальна кількість завдань – 31.
4. На виконання роботи відведено 35-40 хв.
5. Робота містить завдання з вибором однієї ( або декілька ) правильної (- них) відповіді ( -дей).
6. Завдання має основу та чотири варіанти відповіді, з яких:
- один правильний ( завдання № 1-27, 30,31)
- два правильних ( № 28,29)
7. Максимальна кількість балів, що можна набрати, правильно виконавши всі завдання тестової роботи – 65б.
8. Тест розроблений за матеріалами підручників та посібників, що входять до «Переліку програм, підручників та навчальних посібників, рекомендованих МОН України для використання у ЗНЗ»
Серед запропонованих формул речовин, виділіть окремо амінокислоти:
1) HCOH 2) CH3COOH 3) C6H13OH 4) NH2CH2COOH
5) C6H6 6) C6H5NH2 7) NH2 (CH2 )5COOH 8) NH2CH3
9) NH2(CH2)3CH(NH2)COOH 10) C6H5NO2
Назвіть функціональні групи, що зумовлюють подвійну функцію амінокислот
Вкажіть назву функціональних груп амінокислот:
Будову амінокислот можна розглядати як:
Ізомерія амінокислот зумовлюється:
Назвіть амінокислоту, виражену формулою
CH3 - CH2 - CH - CH2 - CH2 - COOH
I
NH2
Які властивості аміноетанової кислоти виражені реакцією:
СH2 - COOH + NaOH → СH2 - COONa + H2O
I I
NH2 NH2
Назвіть реакцію, виражену рівнянням:
H2N - CH2 - CH2 - COOH + HO - C2H5 → NH2 - CH2 - CH2 - COO - C2H5 + H2O
В якій із реакцій аміноетанова кислота проявляє властивості основи:
Пептидний зв’язок утворюється внаслідок:
Назвіть α-амінокислоти, що утворюються внаслідок гідролізу дипептиду складу:
O H
II I
CH3 - CH - C - N - CH - COOH
I I
NH2 CH2
I
OH
Установіть послідовність утворення сполук під час отримання етилового естеру аміноетанової кислоти:
1) хлороетанова кислота 2) етаналь 3) аміноетанова кислота
4) етанова кислота
Установіть послідовність утворення сполук під час синтезу амінокислоти:
1) етанова кислота 2) етаналь 3) хлороцтова кислота 4) етин
Укажіть сіль, що утворюється внаслідок взаємодії гліцину з калій гідроксидом
Визначте невідомі речовини і вкажіть їх назви в реакції
X + X1 → NH2 - CH2 - CO - O - C2H5 + H2O
Аміноетанова кислота реагує
Укажіть групу, у якій всі речовини взаємодіють з аміноетановою кислотою
Укажіть амфотерну органічну сполуку
Вкажіть загальну формулу для амінокислот
Які властивості проявляє глутамінова кислота
HOOC - CH2 - CH2 - CHNH2 - COOH . Чому?
Які властивості проявляє лізин
H2N - (CH2)4 - CHNH2 - COOH ( 2,6 - діаміногексанова кислота) . Чому?
Які властивості проявляє аланін ( 2-амінопропанова кислота) СH3 - CHNH2 - COOH. Чому?
Біполярний іон - це
Вкажіть реакції, які відбуваються за участю аміногрупи
1) H2N - CH2 - COOH + HCl → [H3N -CH2 - COOH]Cl
2) H2N - CH2 - COOH + HHSO4 → [H3N -CH2 - COOH]HSO4
3) 2H2N-CH2-COOH + Na2СO3→2H2-CH2-COONa + H2O + СО2↑
4) H2N -CH2 - COOH + NaOН → H2N -CH2 - COONa + H2O
5) H2N-CH2-COOH + Н-О-С3Н7→H2N-CH2-CO-O-С3Н7 + HOН
6) H2N-CH2-CO-OH + H-NH-CH2-COOH → H2N-CH2-CO-NH-CH2COOH + HOH
7) 2H2N-CH2-COOH + Na2O → 2H2N-CH2-COONa + H2O
8) H2N-CH2-COOH+Cu(OH)2→утворюється сіль гліцину - комплекс темно - синього кольору
Вкажіть реакції, які відбуваються за участю карбоксильної групи
1) 2H2N -CH2 - COOH + Na2O → 2H2N -CH2 -COONa + H2O
2) H2N - CH2 - COOH + HCl → [H3N -CH2 - COOH]Cl
3) 2H2N -CH2 - COOH + Na2СO3 → 2H2N -CH2 - COONa + H2O + СО2↑
4) H2N-CH2-CO-OH + H-NH-CH2-COOH → H2N-CH2-CO-NH-CH2COOH + HOH
5) H2N -CH2 - COOH + Н-О -С3Н7 → H2N -CH2 - CO- O- С3Н7 + HOН
6) H2N - CH2 - COOH + HHSO4 → [H3N -CH2 - COOH]HSO4
7) H2N -CH2 - COOH + NaOН → H2N -CH2 - COONa + H2O
Вкажіть реакції, які відбуваються з одночасною участю карбоксильної та аміногрупи
Вкажіть якісну реакцію на α- амінокислоти
Амінокислоти отримують
Амінокислоти використовують для одержання:
Поліпептид - це
Утворення поліпептидів відбувається за типом реакції
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома