Безсполучникове речення

Додано: 15 лютого 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 156 разів
12 запитань
Запитання 1

У безсполучниковому складному реченні Сон ніжний землю обійма за плечі я чую неньки колискову (Г. Радька) між його частинами вживається:

варіанти відповідей

кома

крапка з комою

двокрапка

тире

Запитання 2


Смисловий зв`язок у реченні Ми цінуємо барвінок за його «лі­карську допомогу» з нього виготовляють ліки від дуже важ­ких хвороб (розділові знаки вилучено) зазначено:

варіанти відповідей

причини

умови

протиставлення

наслідку

Запитання 3

Після речення Гамір умить стих… треба поставити ДВОКРАПКУ, якщо серед варіантів його продовження вибрати:

варіанти відповідей

 стало чути навіть політ бджоли.

пролунав дзвоник на урок.

навіть дерева стоять безшелесно.

навколо запанувала дзвінка тиша.

Запитання 4

Після речення Ранок сонячний… треба поставити ТИРЕ, якщо серед варіантів його продовження вибрати

варіанти відповідей

 море виграє хвилями.

сади буяють ароматами

у небі жодної хмаринки.


вечір доволі холодний.


Запитання 5

Після речення Цвітуть яблуні… треба поставити КОМУ, якщо серед варіантів його продовження вибрати

варіанти відповідей

вишні ж уже відцвіли.


прийшов травень.

пахнуть білі гречки.

значить справжня весна.

Запитання 6

Яке з наведених речень НЕ є складним безсполучниковим?

варіанти відповідей

 Як заздрю я тій хмарці білій: вона пливе у далечінь між подруг .

О серпню мій , як просто й мудро ти стоїш: змішав цей місяць зелені й жовті віти на роздоріжжі осені і літа.

Із вирієм кожен із нас втратить багато: дні молодечі , спів на шляхах піскуватих.

Вниз я дивлюся з крутого горба: казкою простір наповнився дикий.

Запитання 7

Знайдіть СБР (1) На невеличкій прогалині тут, посеред гори, розкинулася пасіка. (2) Високі дерева, підіймаючи на/зустріч сонцю своє густе гілля, оточують її з усіх боків. (3) У/середині росте трава, з квітками рясно помішана, та стоїть із десяток вуликів. (4) Сонце кидає з/верху хвилі тепла і золоті бджоли бринять у повітрі. (5) Ось щось торкнулося моєї руки: це одна з бджілок неспішно поповзла по/моєму ліктю. (6) А я стою, затамувавши подих і […].

варіанти відповідей

1

3

4

5

Запитання 8

ДВОКРАПКУ треба поставити, якщо до частини «Люблю теплу весняну пору…» додати фрагмент рядка


варіанти відповідей

кидаю всі невідкладні справи та йду в поля далекі

час пробудження природи від тривалого зимового сну.

ласкаву, сонячну, повну радісних пташиних переливів.

коли з-під снігу виглядають перші блакитні проліски.

Запитання 9

Знайдіть СБР

(1) У моїй батьківщині на світанні колишуться польовими доріжками навантажені хлібом вози. (2) Удосвіта часом кукурікають півні, вечорами линуть догори сині димочки. (3) У моїй батьківщині осінь потихеньку ступає в червоних чобітках заквітчана в соняшники й китиці винограду. (4) Вечірні тумани заступають хороводи русалок, і зорі, на диво, сяють близько над землею, щоб можна було говорити до них. (5) У моїй батьківщині сонце ходить босоніж, підперезане бабиним літом, з червоною калиною в русявому волоссі.


варіанти відповідей

2

3

4

5

Запитання 10

У якому з правил щодо пунктуації у безсполучникових складних реченнях допущена   помилка?


 

варіанти відповідей

Двокрапка у безсполучниковому складному реченні ставиться тоді , коли наступна частина пояснює , розкриває зміст першої;

Якщо в першій частині безсполучникового складного речення вказується час дії, про яку говориться в другій , то між ними ставиться тире;

Якщо зміст частин безсполучникового складного речення порівнюється чи протиставляється , то між ними ставиться двокрапка;

Якщо частини безсполучникового складного речення зберігають певну самостійність у змістовому відношенні , то між ними ставиться крапка з комою

Запитання 11

Правильну схему речення Ми цінуємо барвінок за його «лі­карську допомогу» з нього виготовляють ліки від дуже важ­ких хвороб (розділові знаки вилучено) зазначено:

варіанти відповідей

[ ], [ ]. одночасність 

[  ]: [висновок]

[умова] — [  ]

[ ]: [причина]

Запитання 12

Визначте, будові якого з речень відповідає така схема:

[ ],[ ].[ ],[ ].

варіанти відповідей

В неї запаморочилась голова; вона крикнула і трохи не впала на місці (І. Нечуй-Левицький).

У степу було тихо: блищали од сонця стерні і ковила понад шляхом, сріблилася важка, обвішана разочками роси павутина (Гр. Тютюнник).

 Варвара заворушила пальцями, повернула очима; на їй убрання замаяло (І. Нечуй-Левицький).

Брязкали сталевими тарелями вагонні буфети, перегукувалися дударі-стрілочники, сюрчали у свої сюрчки й вимахували ліхтарями зчіплювачі вагонів, видзвонювали молоточками по колесах обходчики поїздів... (Гр. Тютюнник).

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест