Для передачі чужого мовлення існує кілька способів:
Слова автора і пряму мову розділяють :
Непряма мова приєднується до слів автора :
Пунктуаційне оформлення прямої мови:
Вкажіть неправильну характеристику прямої мови :
Чи можна перетворити пряму мову на непряму й навпаки?
Діалог і полілог - це...
Діалог складається з ..
З прямою мовою є речення в рядку:
1. Вітряки продрімали переднівок і не помітили, як від них почало відходити літо.
2. Прокинувшись, вони перелякано, мов діти, замахали руками: „Куди ж ви, мамо?! Не покидайте нас. Побули з житечком, побудьте і з соняшниками”.
3. За сумом дальніх стернищ, в іконостасах соняшників, на мить зупинилося літо, поправило злинялу хустку, серп загойдався на його плечі, і посміхнулось чи всьому світу, чи тільки вітрякам.
4. „Працюйте, діти, не лінуйтесь,” – і пішло стежиною в гості до осені.
5. Застогнали вітряки, вхопилися руками за приполи вітру та й почали перемелювати свій смуток людям на борошно.
Схемі: „П,” – а. відповідає речення:
1. Вітряки продрімали переднівок і не помітили, як від них почало відходити літо.
2. Прокинувшись, вони перелякано, мов діти, замахали руками: „Куди ж ви, мамо?! Не покидайте нас. Побули з житечком, побудьте і з соняшниками”.
3. За сумом дальніх стернищ, в іконостасах соняшників, на мить зупинилося літо, поправило злинялу хустку, серп загойдався на його плечі, і посміхнулось чи всьому світу, чи тільки вітрякам.
4. „Працюйте, діти, не лінуйтесь,” – і пішло стежиною в гості до осені.
5. Застогнали вітряки, вхопилися руками за приполи вітру та й почали перемелювати свій смуток людям на борошно.
Визначте, де правильно оформлено діалог:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома