Сульфаніламідні препарати нагадують по структурі параамінобензойную кислоту. У чому полягає молекулярна основа їх фармакологічної дії?
Хворому поставили діагноз інфаркт міокарда. Характерною ознакою для даного захворювання є підвищення в крові активності:
Для лікування деяких інфекційних захворювань, що викликаються бактеріями, застосовуються сульфаніламідні препарати, що блокують синтез фактора росту бактерій. Виберіть механізм дії сульфаніламідних препаратів:
У хворого К. в сечі підвищена амілазна активність і виявлено наявність трипсину, в крові теж підвищена амілазна активність. Про патологію якого органу це свідчить?
До лікарні поступив хворий з підозрою на гострий панкреатит. Підвищення активності якого ферменту слід очікувати при цьому?
Літній чоловік звернувся до лікаря після появи болю в грудній клітині. В сироватці крові виявлено значне зростання активності ферментів: креатінфосфокінази і ееМВ-ізоформи, аспартатамінотрансферази. Про розвиток патологічного процесу в якій тканині свідчать ці зміни?
У слині міститься фермент, який має сильну бактерицидну дію, завдяки здатності руйнувати пептидоглікани бактеріальної стінки. Вкажіть цей фермент
Захисна функція слини зумовлена декількома механізмами, в тому числі наявністю ферменту, що володіє бактерицидною дією. Він викликає лізис полісахаридного комплексу оболонки стафілококів і стрептококів. Вкажіть цей фермент
Хворому поставлений попередній діагноз - інфаркт міокарда. Характерною рисою для даного захворювання є суттєве підвищення в крові активності:
При обробці перекисом водню слизової оболонки хворого, який страждає запаленням ротової порожнини, кров пофарбувалася в коричневий колір замість піни. При зниженні концентрації якого з перерахованих ферментів це можливо?
У хворого на гострий панкреатит виникає загроза некрозу підшлункової залози,
супроводжується надходженням в кров і тканини активних панкреатичних протеїназ і
розщепленням тканинних білків. Які захисні фактори організму можуть пригнічувати ці процеси?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома