Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього.
(1)Українці, які втікали від війни, часом були вимушені лишити своїх улюбленців удома або кинути напризволяще. (2)Але в країні лишилися також багато небайдужих людей, які надають прихисток чотирилапим, годують їх, й організовують нові домівки. (3)Громадянська організація «UAnimals» розповіла, як можна допомогти покинутим тваринам. (4)"Разом – ми велика непереможна команда. (5)І ми маємо захистити наших хвостатих друзів у цей нелегкий період", – зазначили у команді захисників тварин (З Інтернету).
1. Яке із слів у тексті вжито у називному відмінку?
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього.
(1)Українці, які втікали від війни, часом були вимушені лишити своїх улюбленців удома або кинути напризволяще. (2)Але в країні лишилися також багато небайдужих людей, які надають прихисток чотирилапим, годують їх, й організовують нові домівки. (3)Громадянська організація «UAnimals» розповіла, як можна допомогти покинутим тваринам. (4)"Разом – ми велика непереможна команда. (5) І ми маємо захистити наших хвостатих друзів у цей нелегкий період", – зазначили у команді захисників тварин (З Інтернету).
2. У якому реченні допущено пунктуаційну помилку?
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього.
(1)Українці, які втікали від війни, часом були вимушені лишити своїх улюбленців удома або кинути напризволяще. (2) Але в країні лишилися також багато небайдужих людей, які надають прихисток чотирилапим, годують їх, й організовують нові домівки. (3) Громадянська організація «UAnimals» розповіла, як можна допомогти покинутим тваринам. (4) "Разом – ми велика непереможна команда. (5) І ми маємо захистити наших хвостатих друзів у цей нелегкий період", – зазначили у команді захисників тварин (З Інтернету).
3. У якому реченні вжито прикладку?
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього.
(1)Українці, які втікали від війни, часом були вимушені лишити своїх улюбленців удома або кинути напризволяще. (2)Але в країні лишилися також багато небайдужих людей, які надають прихисток чотирилапим, годують їх, й організовують нові домівки. (3)Громадянська організація «UAnimals» розповіла, як можна допомогти покинутим тваринам. (4)"Разом – ми велика непереможна команда. (5)І ми маємо захистити наших хвостатих друзів у цей нелегкий період", – зазначили у команді захисників тварин (З Інтернету).
4. У якому реченні допущено лексичну помилку?
На перший склад падає наголос у кожному слові, ОКРІМ
Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Допущено орфографічну помилку в рядку
Частку НЕ пишемо РАЗОМ з усіма словами рядка
Помилково вжито слово в рядку
Прочитайте речення.
Позиція ___________________ про комунізм: породження __________найновішої фази російського ______________ і засіб знищення націй, які йому підвладні — зокрема й української.
Граматично та орфографічно правильним є варіант послідовного заповнення пропусків.
Правильно поєднано числівники з іменниками в кожному рядку, ОКРІМ
Виділене слово є сполучником, і його треба писати разом у реченні
Пунктуаційну помилку допущено в рядку
Пунктуаційну помилку допущено в кожному реченні, ОКРІМ
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
І ще одна причина, (1) через яку слід бути чемним у мережі: коли зв’язуєтеся в кіберпросторі, пам’ятайте, що слова фіксуються; можливо, (2) вони збережуться там, куди ви вже не зможете дістатися, (3) тобто є шанс, (4) що вони ще повернуться до вас і зашкодять, (5) а у вас не буде жодної можливості вплинути на цей процес.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку
З’ясуйте значення кожного фразеологізму
Фразеологізм
1 Адамові діти
2 ділити шкуру невбитого ведмедя
3 мозолити очі
4 ні одвіту, ні привіту
Значення
А зі всіх боків
Б ніякої відповіді
В розпоряджатися ще не досягнутим
Г набридати
Д рід людський
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Сізіф — напівміфічний давньогрецький цар, (1)відомий спробою уникнути смерті, (2)за (3)що був (4)покараний богами й мусив вічно виконувати важку марну працю.
А прикметник
Б займенник
В дієприкметник (форма дієслова)
Г прийменник
Д сполучник
Доберіть приклад речення до кожної умови вживання тире.
Умова вживання тире
1 тире в реченні з однорідними членами
2 тире між підметом і присудком
3 тире при відокремленій прикладці
4 тире на місці пропущеного члена речення
Приклад речення
А Стартуємо сьогодні з огляду дерев’яних храмів Закарпаття — своєрідного маршруту унікальними святинями, якими славиться область.
Б Варта уваги церква в Лікіцарах (Перечинщина, сусідній з Ужгородом район) — вона є прикладом збереження дерев’яних храмів.
В На Міжгірщині варто глянути на церкви в Колочаві та Негровці, в Рекітах — колоритних селах Закарпаття.
Г Закарпатська Хустщина — це унікальні готичні церкви, яких нема більше ніде в країні.
Д Готична церква добре збережена й у Нижній Апші (Тячівщина), схожа — у Новоселиці на Виноградівщині.
Доберіть приклад до кожного виду відокремленого члена речення. Відокремлений член речення
1 означення 3 обставина 2 додаток 4 прикладка (різновид означення)
Приклад
А Найбільше озеро Закарпаття — Синевир, утворене 10 тисяч років тому.
Б Розповідаючи страхітливі легенди, екскурсоводи згадують закарпатські болота: Чорнi Багна, Чорний Мочар, Соленi Млаки, Заросляк, Трофанець.
В Ще в 1878 р. почалося осушення болота Чорна Мочар, що займало понад 14 тисяч гектарів.
Г На сьогодні воно осушене майже повністю, крім каскаду водосховищ і ставків, де розводять коропа, карася, білого амура.
Д А ось улюбленим місцем відпочинку туристів стали гірські водоспади — Войводинський (найбiльший), Трофанець (найвищий), Шипот, Городилівський.
Доберіть приклад до кожного типу складного речення.
Тип складного речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 з різними видами зв’язку
Приклад речення
А Після розпаду Австро-Угорської імперії закарпатські українці виступали за об'єднання Карпатської України з іншими українськими землями.
Б 1919 року в Хусті, де зібралося більше 400 депутатів Закарпаття, було проголошено злуку Карпатської України з Українською Народною Республікою. В Згодом Підкарпатська Русь включена до складу Чехо-Словацької республіки на правах автономії, проте реальний автономний статус так і не був забезпечений.
Г Громадськість і політичні партії на Закарпатті активно виступали за надання Карпатській Україні автономії - для цього регулярно проводилися народовецькі з'їзди.
Д Незважаючи на важкі умови, у Карпатській Україні працювали школи, були відкриті нові освітні заклади, а також виходив щоденник «Нова свобода» (редактор В. Ґренджа-Донський).
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома