(1)Поляна ця, подзьобана струхлявілими пеньками, викружилася край осичняка, трохи на згірку. (2)Ранньої весни вона перша вбиралася квітами, і хутко тут виганялась така висока трава, що в ній, прилігши, лось міг сховатися до половини. (3)Тепер поляна пустельна, як і все навколо; лось застиг нерухомо, втупившись круглими очима в стіну лісу попереду себе,— якраз туди, звідки завжди сходить сонце. (4)Помалу лось заспокоювався. (5)Так стояв, а навкруги, розвидняючись, світліло, виразніше малювались осики, повітря між ними глибшало й прозорішало і тиша з настороженої й сліпої ставала спокійна й осмислена, в ній уже не чулось того страху, що донедавна. (6)Лось сподівався побачити схід сонця, і коли під його променями забронзовіли верхівки, коли віття скупалося в його усміхові, то лось наче аж полегшав, ще більше пострункішав, і в очах появився золотавий сплеск, який надав їм виразу одвічного розуміння життя природи і її таємниць.
Форму знахідний відмінка має слово
(1)Поляна ця, подзьобана струхлявілими пеньками, викружилася край осичняка, трохи на згірку. (2)Ранньої весни вона перша вбиралася квітами, і хутко тут виганялась така висока трава, що в ній, прилігши, лось міг сховатися до половини. (3)Тепер поляна пустельна, як і все навколо; лось застиг нерухомо, втупившись круглими очима в стіну лісу попереду себе,— якраз туди, звідки завжди сходить сонце. (4)Помалу лось заспокоювався. (5)Так стояв, а навкруги, розвидняючись, світліло, виразніше малювались осики, повітря між ними глибшало й прозорішало і тиша з настороженої й сліпої ставала спокійна й осмислена, в ній уже не чулось того страху, що донедавна. (6)Лось сподівався побачити схід сонця, і коли під його променями забронзовіли верхівки, коли віття скупалося в його усміхові, то лось наче аж полегшав, ще більше пострункішав, і в очах появився золотавий сплеск, який надав їм виразу одвічного розуміння життя природи і її таємниць.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
(1)Поляна ця, подзьобана струхлявілими пеньками, викружилася край осичняка, трохи на згірку. (2)Ранньої весни вона перша вбиралася квітами, і хутко тут виганялась така висока трава, що в ній, прилігши, лось міг сховатися до половини. (3)Тепер поляна пустельна, як і все навколо; лось застиг нерухомо, втупившись круглими очима в стіну лісу попереду себе,— якраз туди, звідки завжди сходить сонце. (4)Помалу лось заспокоювався. (5)Так стояв, а навкруги, розвидняючись, світліло, виразніше малювались осики, повітря між ними глибшало й прозорішало і тиша з настороженої й сліпої ставала спокійна й осмислена, в ній уже не чулось того страху, що донедавна. (6)Лось сподівався побачити схід сонця, і коли під його променями забронзовіли верхівки, коли віття скупалося в його усміхові, то лось наче аж полегшав, ще більше пострункішав, і в очах появився золотавий сплеск, який надав їм виразу одвічного розуміння життя природи і її таємниць.
Відокремленою обставиною ускладнені всі речення, ОКРІМ
(1)Поляна ця, подзьобана струхлявілими пеньками, викружилася край осичняка, трохи на згірку. (2)Ранньої весни вона перша вбиралася квітами, і хутко тут виганялась така висока трава, що в ній, прилігши, лось міг сховатися до половини. (3)Тепер поляна пустельна, як і все навколо; лось застиг нерухомо, втупившись круглими очима в стіну лісу попереду себе,— якраз туди, звідки завжди сходить сонце. (4)Помалу лось заспокоювався. (5)Так стояв, а навкруги, розвидняючись, світліло, виразніше малювались осики, повітря між ними глибшало й прозорішало і тиша з настороженої й сліпої ставала спокійна й осмислена, в ній уже не чулось того страху, що донедавна. (6)Лось сподівався побачити схід сонця, і коли під його променями забронзовіли верхівки, коли віття скупалося в його усміхові, то лось наче аж полегшав, ще більше пострункішав, і в очах появився золотавий сплеск, який надав їм виразу одвічного розуміння життя природи і її таємниць.
Авторський неологізм є в реченні
На другий склад падає наголос у кожному слові рядка
Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
Знак м’якшення треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
НЕМАЄ лексичної помилки в рядку
Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Окремо з часткою НЕ треба писати виділене слово в реченні
Правильну відмінкову форму числівника сімсот п'ятдесят чотири наведено в рядку
Граматично правильна відповідь на запитання «Котра година?»
Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в рядку
Визначтеправильніваріантипослідовногозаповненняпропусків
За інформацією Гідрометцентру, у найближчі три _________ очікується погіршення _________ умов – небезпечні пориви вітру від 15 до 20 м/с, зниження температури вночі до _________градусів морозу...
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Аж тут підвівся Орфей і,(1) ударивши по золотих струнах своєї кіфари,(2) заспівав: то була пісня,(3) що її найдужче любила його мати, (4) прекрасна муза Калліопа,(5) і,(6) можливо,(7) саме згадка про неї надала Орфеєвому голосу ще більшої сили,(8) щирості,(9) влади.
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире (виберіть рядок, у якому правильно вказано співвідношення).
Випадок уживання тире
1 тире при відокремленій прикладці
2 тире в складносурядному реченні
3 тире при однорідних членах речення
4 тире між підметом і присудком
Приклад
А Лози, висип, кручі, ліс - усе блищить і сяє на сонці.
Б Весни пожежа підпалила ранок – і знову день окрилений, і знову день п’янливий.
В Поезія – це завжди неповторність, якйсь безсмертний дотик до душі.
Г Чужинця шани ждатимеш дарма – в твій слід він кине сміх-погорду.
Д Тихо-тихо стікає на землю зерно – перестиглі сльози степів.
З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі
Відокремлений член речення
1 означення
2 обставина
3 додаток
4 прикладка
Приклад
А Підвівши погляд угору, я побачив таке, що аж кров застигла у мене в жилах.
Б Красень і говорун, він хвацько дзенькав острогами, носив пишні вуса й бакенбарди.
В На другий день, задубілий з холоду, Кандід ледве дістався до сусіднього міста.
Г Правду кажучи, йому й самому кортіло довантажити підводище бодай сотнею мін.
Д Окрім всього, мій сину, сліпну, все довкола – у пелені…
Увідповідніть фразеологізм із його значенням.
Фразеологізм
1 сходити нанівець
2 сон сивої кобили
3 ставити на карту
4 як мокре горить
Значення
А нісенітниця
Б марність зусиль
В ризикувати
Г повільно
Д крах
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра в дужках позначає наступне слово).
Батько мій не знав,(1)що так вийде, думав, що (2) вінницький пасічник не перший рік бджолами(3) займається, то й знає, що до ( 4) чого.
А дієслово
Б сполучник
В займенник
Г частка
Д прикметник
З’ясуйте тип кожного речення (цифра позначає наступне речення).
Тип речення
(1) Японія традиційно була сільськогосподарською країною: самé існування її мешканців і їхній добробут залежали від довкілля. (2) Японці вирішили не боротися з природою, а любити її, гармонізувати з нею своє життя, навчитися пильно спостерігати за найменшими змінами. (3) Народження й умирання людини поєдналися з пробудженням і згасанням природи, так що істота й усе навколо стали рівними перед вічними небесами. (4) Пори року проникли й у звичайне спілкування: навіть у сучасному листуванні японці обов’язково мають згадати поточний сезон, щоб показати свою ґречність.
Приклад речення
А складносурядне
Бскладнопідрядне
В з різними видами зв’язку
Г безсполучникове
Д просте ускладнене
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома