Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.
Слово демонів (речення 3) можна замінити словом
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.
З великої літери в тексті треба писати слово
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Веселка, виграваючи розмаїттям кольорів, завжди викликала радість і захоплення в усіх народів. (2) Її називали дугою, аркою та обожнювали, як сонце, і (З,з)емлю, і трави. (3) Древні (І,і)ндійці вважали райдугу величним луком (Б,б)ога Індри за допомогою якого він пускав стріли, уражаючи злих демонів, що ховалися в чорні хмари. (4) За давнім повір’ям, ця дуга піднімає вгору воду з озер, рік, а потім повертає її у вигляді дощу. (5) У народі кажуть: «Веселка воду бере». (6) Українці вірили: райдуга – це труба, що сягає одним кінцем неба, а інший опускає в криницю, з якої п’є (Б,б)огородиця.
Вставним словосполученням ускладнено речення
Підкреслені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка
Літеру и треба писати на місці обох пропусків у рядку
Усі слова написано правильно в рядку
Прочитайте уривок.
У молочно(1)білому світлі пів(2)місяця виблискує різно(3)барв'ям річка, по(4)тихеньку несучи свої хвильки до темних крає(5)видів.
Дефіс треба ставити на місці цифри
Літеру о на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Слухай-но, __________, чи не міг би ти купити мені __________ гуаш?
Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в реченні
Граматичну помилку допущено в реченні
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
На шляху більшої … лауреатів і … конкурсів … перешкоди, однак прагнення перемоги завжди… до успіху.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Прочитайте вислів-рекомендацію.
Для успішної підготовки проекту вкрай важливо працювати з однодумцями, бо згуртована команда спроможна подолати будь-які перешкоди.
НЕ ВІДПОВІДАЄ наведеному вислову за своїм змістом речення
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Серіал «І будуть люди» побудовано у формі саги,(1) де крізь призму життя звичайних людей показано турбулентні етапи ХХ століття:(2) Першу світову війну,(3) прихід радянської влади,(4) але кожен герой сприйняв ці зміни з позиції власної правди,(5) хоча всіх дійових осіб об'єднало бажання знайти своє місце в новому історичному вимірі.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Увідповідніть фразеологізм із його значенням.
Фразеологізм
1 як церковна миша
2 як мильна бульбашка
3 як п'яте колесо
4 як засватана дівка
Значення
А зайвий
Б яскравий
В несміливий
Г тимчасовий
Д бідний
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Надвечірнє сонце, (1)вихопившись із хмари, кинуло коротку тінь під пнями, (2)навколо (3)яких літо (4)щороку кораловим намистом розсипає запашну суницю.
1 вихопившись
2 навколо
3 яких
4 щороку
А займенник
Б дієприслівник (форма дієслова)
В прислівник
Г прийменник
Д сполучник
Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака на місці крапок.
Розділовий знак
1 кома
2 двокрапка
3 тире
4 лапки
Приклад
А Знаю я … моє ім’я не згасне на прийдешнім сонячнім путі.
Б ...Це просто день, що врубується в простір..., - казав Сергій Жадан.
В Ось ранок синім возом їде … і сонця сніп в село везе.
Г Вдихати вітер Батьківщини … найвище щастя на землі.
Д І сонце падало за тьмяним морем трав … на землю маки кинувши червоні.
Приєднайте до частини речення «Сучасні пристрої мають допомагати користувачеві…» запропоновані фрагменти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.
Фрагмент речення
1 оскільки були створені власне для цього.
2 й полегшувати життя в інформаційному світі.
3 але надмірна залежність від них є небезпечною.
4 їхня важлива функція – пошук інформації.
Тип речення
А просте з однорідними членами
Б просте з відокремленими членами
В складнопідрядне
Г складносурядне
Д складне безсполучникове
Граматичну помилку допущено в усіх рядках, ОКРІМ
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома