Готуємося до ЗНО 2варіант

Додано: 16 липня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 9 разів
20 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього.

(1)Українці, які втікали від війни, часом були вимушені лишити своїх улюбленців удома або кинути напризволяще. (2)Але в країні лишилися також багато небайдужих людей, які надають прихисток чотирилапим, годують їх, й організовують нові домівки. (3)Громадянська організація «UAnimals» розповіла, як можна допомогти покинутим тваринам. (4)"Разом – ми велика непереможна команда. (5)І ми маємо захистити наших хвостатих друзів у цей нелегкий період", – зазначили у команді захисників тварин (З Інтернету). 

1. Яке із слів у тексті вжито у називному відмінку?

варіанти відповідей

війни

прихисток

домівки

команда

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього.

(1)Українці, які втікали від війни, часом були вимушені лишити своїх улюбленців удома або кинути напризволяще. (2)Але в країні лишилися також багато небайдужих людей, які надають прихисток чотирилапим, годують їх, й організовують нові домівки. (3)Громадянська організація «UAnimals» розповіла, як можна допомогти покинутим тваринам. (4)"Разом – ми велика непереможна команда. (5) І ми маємо захистити наших хвостатих друзів у цей нелегкий період", – зазначили у команді захисників тварин (З Інтернету). 

2. У якому реченні допущено пунктуаційну помилку?

варіанти відповідей

1

2

3

5

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього.

(1)Українці, які втікали від війни, часом були вимушені лишити своїх улюбленців удома або кинути напризволяще. (2) Але в країні лишилися також багато небайдужих людей, які надають прихисток чотирилапим, годують їх, й організовують нові домівки. (3) Громадянська організація «UAnimals» розповіла, як можна допомогти покинутим тваринам. (4) "Разом – ми велика непереможна команда. (5) І ми маємо захистити наших хвостатих друзів у цей нелегкий період", – зазначили у команді захисників тварин (З Інтернету). 

3. У якому реченні вжито прикладку?

варіанти відповідей

1

2

3

5

Запитання 4

Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього.

(1)Українці, які втікали від війни, часом були вимушені лишити своїх улюбленців удома або кинути напризволяще. (2)Але в країні лишилися також багато небайдужих людей, які надають прихисток чотирилапим, годують їх, й організовують нові домівки. (3)Громадянська організація «UAnimals» розповіла, як можна допомогти покинутим тваринам. (4)"Разом – ми велика непереможна команда. (5)І ми маємо захистити наших хвостатих друзів у цей нелегкий період", – зазначили у команді захисників тварин (З Інтернету). 

4. У якому реченні допущено лексичну помилку?

варіанти відповідей

1

2

3

5

Запитання 5

На перший склад падає наголос у кожному слові, ОКРІМ

варіанти відповідей

зозла

зручний

зібрання

здалека

дрова

Запитання 6

Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка 

варіанти відповідей

б..нтежити, вер..тено, тр..валий 

благоч..стивий, ластов..ння, запром..нитися

долон..чка, сут..ніти, ум..тися 

горщ..ковий, кр..нделик, мен..джер

знівеч..ний, м..ткий, вип..щений 

Запитання 7

Допущено орфографічну помилку в рядку

варіанти відповідей

учительчин, няньці, рибалці, на гальці 

матінці, яблуньці, Нінці, вишеньці 

сопілці, бурульчин, тонший, камінчик

Парасці, топольці, кузьня, бриньчати 

дзеленчати, доньчин, промінчик, виховательці 

Запитання 8

Частку НЕ пишемо РАЗОМ з усіма словами рядка 

варіанти відповідей

не/досліджені ще питання; не/спитавши дозволу

не/тамуючи подих, не/привітно зустріли,

давно не/здужає; не/навидячи інших 

не/можна придумати; не/чуваний успіх

не/сухі, а политі квіти; не/потрібно жертвувати собою 

Запитання 9

Помилково вжито слово в рядку

варіанти відповідей

зачинити кабінет фізики

доводити складну теорему 

здавати випускний іспит

мішати недоварений суп

відкрити ще одну планету

Запитання 10

Прочитайте речення.

Позиція ___________________ про комунізм: породження __________найновішої фази російського ______________ і засіб знищення націй, які йому підвладні — зокрема й української.

Граматично та орфографічно правильним є варіант послідовного заповнення пропусків.

варіанти відповідей

 І. Багряного, вияву, імперіалізму

Івана Багряного, вияву, імперіалізму

Івана Багряного, вияву, імперіалізма 

І. Багряного, вияву, імперіалізма

 Іван Багряного, виява, імперіалізму

Запитання 11

Правильно поєднано числівники з іменниками в кожному рядку, ОКРІМ

варіанти відповідей

двадцять два редактори 

сорок три учні 

півтора зошита

сім цілих і вісім сотих кілограма

три з половиною апельсина 

Запитання 12

Виділене слово є сполучником, і його треба писати разом у реченні

варіанти відповідей

Хоч не застав Івана вдома, за/те пройшовся. 

 За/те оповідання його похвалили.

Про/те, що сталося, довідалися всі.

 Не розповідай про/те, що сам не знаєш.

Запитання 13

Пунктуаційну помилку допущено в рядку 

варіанти відповідей

У християнстві обов’язком кожної людини визначено такі милосердні вчинки: голодного нагодувати, спраглого напоїти, голого одягнути. 

Милосердя ґрунтується на таких рисах, а саме чуйність, уважність, доброзичливість. 

Милосердя несумісне з пихою, байдужістю, брутальністю. 

До основ християнської етики належить і концепція справедливості та моральності в поведінці між людьми. 

Запитання 14

Пунктуаційну помилку допущено в кожному реченні, ОКРІМ

варіанти відповідей

Українська сім’я будувалася на засадах духовності й віри: людина жила в тісному єднанні з Природою, й намагалася збагнути її таємниці.

Українська родина будувала життя в тісній єдності з народом — любов до Батьківщини, до рідної землі, до віри — пронизувала всі ділянки родинного життя.

Почуття патріотизму входило в родину через колискову пісню, народну думу через дитячу молитву за Україну.

Ізольована від елітарної культури, яка зосереджувалася в столицях метрополій, українська родина творила свою народну культуру — казку, пісню, танок.

Запитання 15

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

І ще одна причина, (1) через яку слід бути чемним у мережі: коли зв’язуєтеся в кіберпросторі, пам’ятайте, що слова фіксуються; можливо, (2) вони збережуться там, куди ви вже не зможете дістатися, (3) тобто є шанс, (4) що вони ще повернуться до вас і зашкодять, (5) а у вас не буде жодної можливості вплинути на цей процес.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1 — перед підрядною частиною складного речення 

кома 2 — при вставному слові

кома 3 — при відокремленій прикладці

 кома 4 — між частинами складного речення 

кома 5 — між частинами складного речення

Запитання 16

З’ясуйте значення кожного фразеологізму

Фразеологізм

1 Адамові діти

2 ділити шкуру невбитого ведмедя

3 мозолити очі

4 ні одвіту, ні привіту

Значення

А зі всіх боків

Б ніякої відповіді

В розпоряджатися ще не досягнутим

Г набридати

Д рід людський

варіанти відповідей

1Д 2Б 3А 4Г

1Д 2В 3Г 4Б

1А 2Б 3Б 4В

1Б 2Г 3Д 4А

Запитання 17

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Сізіф — напівміфічний давньогрецький цар, (1)відомий спробою уникнути смерті, (2)за (3)що був (4)покараний богами й мусив вічно виконувати важку марну працю.

А прикметник

Б займенник

В дієприкметник (форма дієслова) 

Г прийменник

Д сполучник

варіанти відповідей

1А 2Б 3В 4Г

1Б 2Г 3В 4А

1А 2Г 3Б 4В

1Д 2А 3В 4Б

Запитання 18

Доберіть приклад речення до кожної умови вживання тире.

Умова вживання тире

1 тире в реченні з однорідними членами

2 тире між підметом і присудком

3 тире при відокремленій прикладці

4 тире на місці пропущеного члена речення

Приклад речення

А Стартуємо сьогодні з огляду дерев’яних храмів Закарпаття — своєрідного маршруту унікальними святинями, якими славиться область.

Б Варта уваги церква в Лікіцарах (Перечинщина, сусідній з Ужгородом район) — вона є прикладом збереження дерев’яних храмів.

В На Міжгірщині варто глянути на церкви в Колочаві та Негровці, в Рекітах — колоритних селах Закарпаття.

Г Закарпатська Хустщина — це унікальні готичні церкви, яких нема більше ніде в країні.

Д Готична церква добре збережена й у Нижній Апші (Тячівщина), схожа — у Новоселиці на Виноградівщині.

варіанти відповідей

1В 2Д 3А 4Б

1А 2Г 3Б 4Д

1Г 2Б 3А 4Д

1В 2Г 3А 4Д

Запитання 19

Доберіть приклад до кожного виду відокремленого члена речення. Відокремлений член речення

1 означення 3 обставина 2 додаток 4 прикладка (різновид означення)

Приклад

А Найбільше озеро Закарпаття — Синевир, утворене 10 тисяч років тому.

Б Розповідаючи страхітливі легенди, екскурсоводи згадують закарпатські болота: Чорнi Багна, Чорний Мочар, Соленi Млаки, Заросляк, Трофанець.

В Ще в 1878 р. почалося осушення болота Чорна Мочар, що займало понад 14 тисяч гектарів.

Г На сьогодні воно осушене майже повністю, крім каскаду водосховищ і ставків, де розводять коропа, карася, білого амура.

Д А ось улюбленим місцем відпочинку туристів стали гірські водоспади — Войводинський (найбiльший), Трофанець (найвищий), Шипот, Городилівський. 

варіанти відповідей

1А 2Б 3Г 4Д

1Б 2Д 3А 4В

1А 2Г 3Б 4Д

1А 2Г 3В 4Б

Запитання 20

Доберіть приклад до кожного типу складного речення.

Тип складного речення

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 з різними видами зв’язку

Приклад речення

А Після розпаду Австро-Угорської імперії закарпатські українці виступали за об'єднання Карпатської України з іншими українськими землями.

Б 1919 року в Хусті, де зібралося більше 400 депутатів Закарпаття, було проголошено злуку Карпатської України з Українською Народною Республікою. В Згодом Підкарпатська Русь включена до складу Чехо-Словацької республіки на правах автономії, проте реальний автономний статус так і не був забезпечений.

Г Громадськість і політичні партії на Закарпатті активно виступали за надання Карпатській Україні автономії - для цього регулярно проводилися народовецькі з'їзди.

Д Незважаючи на важкі умови, у Карпатській Україні працювали школи, були відкриті нові освітні заклади, а також виходив щоденник «Нова свобода» (редактор В. Ґренджа-Донський). 

варіанти відповідей

1В 2Б 3Г 4Д

1А 2Г 3Д 4В

1В 2Б 3А 4Г

1А 2Б 3В 4Д

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест