Прочитайте текст. (1)У цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли. (2)Я тягнуся до гори й не вірю: від зарічки знову над нашою хатою пролітають лебеді! (3)А віща скрипка й срібний відгомін підіймають на крила мою душу й забирають її в ніким не розгадану далину. (4)За високою стрункою дзвіницею, що теж поривається вгору десь у білому підхмар’ї зникають лебеді, але дзвін їхніх крил ще озивається в мені. 1.Останнє слово першого речення можна замінити на
(1)У цей час наді мною твориться диво: хтось НЕВИДИМИМ смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли. (2)Я тягнуся ДО ГОРИ й не вірю: від зарічки знову над нашою хатою пролітають лебеді! (3)А віща скрипка й срібний відгомін підіймають на крила мою душу й забирають її в ніким НЕ РОЗГАДАНУ далину. (4)За високою стрункою дзвіницею, що теж поривається ВГОРУ десь у білому підхмар’ї зникають лебеді, але дзвін їхніх крил ще озивається в мені. 2.Орфографічну помилку допущено в написанні
(1)У цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли. (2)Я тягнуся до гори й не вірю: від зарічки знову над нашою хатою пролітають лебеді! (3)А віща скрипка й срібний відгомін підіймають на крила мою душу й забирають її в ніким не розгадану далину. (4)За високою стрункою дзвіницею, що теж поривається вгору десь у білому підхмар’ї зникають лебеді, але дзвін їхніх крил ще озивається в мені. 3.Безсполучниковим складним є речення
(1)У цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли. (2)Я тягнуся до гори й не вірю: від зарічки знову над нашою хатою пролітають лебеді! (3)А віща скрипка й срібний відгомін підіймають на крила мою душу й забирають її в ніким не розгадану далину. (4)За високою стрункою дзвіницею, що теж поривається вгору десь у білому підхмар’ї зникають лебеді, але дзвін їхніх крил ще озивається в мені. 4.Пунктуаційну помилку допущено в реченні
5.Спрощення приголосних позначається на письмі в усіх словах рядка
6.М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
7.Апостроф треба писати в усіх словах рядка
8.Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
9.Спільнокореневим до слова міняти є
10.Поширеним є речення
11.Тільки в множині вживаються обидва слова рядка
12.Лексичну помилку допущено в реченні
13.Правильно узгоджено числівник з іменником у рядку
14.Прочитайте речення. Найбільш ... вчені мали ... здібності саме до точних наук, і саме навчання ... розвиває логічне мислення. Правильним є варіант заповнення пропусків
15.Прочитайте речення. Зранку ми гуляли (1)К/київськими вулицями, щоправда, нашвидкуруч оглянули (2)В/володимирський (3)С/собор і (4)Б/ботанічний (5)С/сад імені Фоміна. Велику літеру треба писати в словах, позначених цифрами
16.Доберіть до слів синоніми (виберіть рядок, у якому правильно вказано співвідношення).
Слова
1 копіткий
2 химерний
3 опасистий
4 вайлуватий
Синоніми
А незграбний
Б ретельний
В субтильний
Г незвичний
Д огрядний
17.Установіть відповідність між відокремленим членом речення та його прикладом (виберіть рядок, у якому правильно вказано співвідношення).
Відокремлений член речення
1 додаток
2 обставина
3 означення
4 прикладка (як різновид означення)
Речення
А Бережіть честь народу – найкоштовнішу перлину.
Б А я не знаю нічого ніжнішого, окрім берези.
В Благословенна будь, моя незаймана дівице Десно!
Г Часом близько, під самим муром, ревуть і трублять автомобілі.
Д Удалині сивою смугою бовваніє ліс, оповитий морозяним серпанком
18.Установіть відповідність між видом складного речення та прикладом (виберіть рядок, у якому правильно вказано співвідношення).
Тип речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 складне з різними видами зв’язку
Речення
А Серед осудливих розмов оберігайте жінку: вона вразлива на любов і на гірку сльозинку.
Б У світі злому і холодному, де щастя зіткане з прощань, чи ми пробачим одне одному цю несподівану печаль?
В А вранці із усіх казок прийшов невиспаний бузок, росу із кучерів струснув, ліг поруч з нами і заснув.
Г Там, за порогами, в степах, де землі щедрі і розлогі, сидять лелеки на стовпах і ріллі дихають вологі.
Д А в мене й досі при згадці про маленького білявого хлопчика та його стареньку бабцю пробігають по тілу мурашки і стає страшно-страшно.
19.Визначте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово) (виберіть рядок, у якому правильно вказано співвідношення). Слова (1)ПОЕТА (2)ПЕРЕКОНЛИВІ, якщо емоції, (3)ЯКІ вони викликають, (4)ДОВГО не покидають нас.
Слова
1 поета
2 переконливі
3 які
4 довго
Члени речення
А підмет
Б додаток
В присудок
Г означення
Д обставина
20.Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово) (виберіть рядок, у якому правильно вказано співвідношення). (1)УСЯ ця смуга берега, (2)ПРИКРИТА (3)ВІД північних і східних вітрів пасмом гір, (4)ОБМИВАЄТЬСЯ голубим морем.
Слова
1 уся
2 прикрита
3 від
4 обмивається
Частини мови
А займенник
Б прийменник
В особове дієслово
Г безособове дієслово
Д дієприкметник (як особлива форма дієслова)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома