Готуємося до ЗНО. Варіант 57

Додано: 1 липня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 227 разів
43 запитання
Запитання 1

Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

варіанти відповідей

Ніжні руки дівчат тягнуться до сонця, світла.

Мене любили, я любив — і це найбільше в світі щастя.

Золотиста вечірня зоря на безхмарному небі.

Від’їжджає їжак шалений за пожовклою травою.

Запитання 2

Прочитайте речення.

Хлопець узяв (1)псевдонім, подаючи (2)рукопис (3)чотирнадцятий раз за niв року (4)навчання, не маючи (5)поняття, чому не можна (6)перенести (7)читання його твору на (8)середину травня.

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами

варіанти відповідей

2, 4, 5, 7  

1, 3, 5, 6    

3, 4, 6, 8  

1, 2, 7, 8

Запитання 3

Спрощення в групах приголосних є в усіх словах рядка


варіанти відповідей

пес..ливий, випус..ний, мес..ник  

аген..ство, жаліс..ливий, контекст..ний

захис..ник, віс..ник, учас..ник  

тос..но, контрас..ний, піз..ній

Запитання 4

Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

пр..крити, пр..високий, пр..щеплювати   

пр..лягти, пр..брати, пр..спати

пр..будувати, пр..малий, пр..глибокий  

пр..бережний, пр..рва, пр..манка

Запитання 5

Подвоєння букв є в усіх словах рядка

варіанти відповідей

неждан..ий, стін..ий, притаман..ий    

буквен..ий, страшен..ий, туман..ість

гол..андський, багат..я, затиш..я     

Одіс..ей, груп..а, барок..о

Запитання 6

М’який знак на місці пропуску не треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

скрин..ці, ослін..чик, мен..ший

таріл..ці, Натал..чин, хустин..ці

піднос..ся, хатин..ці, Тан..чин

спитаєш.., безбат..ченко, ковал..с..кий

Запитання 7

Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).

Лише з(1)над хмар сиво(2)чолих часом прилине журавлине прощання з літом, жовто(3)зелені дерева бозна(4)де загублять свою красу.

Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 8

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

Може, тому, перебуваючи в класі, розмовляючи з учнями, Тамара Олексіївна не дозволяла собі й на секунду росслабитися, юне обличчя її завжди було строге.

Порфирій Федотович мав велику, старано поголену голову і широкі, що росли густими кущами, строго насуплені брови.

Жодна плямочка не повинна була псувати репутацію школи — це стало не писаним правилом, що його дотримувався весь педколектив.

Немає сьогодні в людства важливіших проблем, ніж мир на землі і збереження її живою, бо багатою, щедрою мають успадкувати землю наші діти й онуки на віки, на тисячоліття.

Запитання 9

Суфікс -ин має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ


варіанти відповідей

бурячина

смородина

морквина

глибина

Запитання 10

(10) ___ експерименту, можна зробити висновок, що (11) ___ має м’яку однорідну структуру, вільно пропускає (12) ___ і може змінювати ряд своїх параметрів при (13) ___ на нього різниці потенціалів у (14) ___ від 5 до 33 000 В.

варіанти відповідей

за результатом

під час результату

виходячи з результатів

з результату

Запитання 11

(10) ___ експерименту, можна зробити висновок, що (11) ___ має м’яку однорідну структуру, вільно пропускає (12) ___ і може змінювати ряд своїх параметрів при (13) ___ на нього різниці потенціалів у (14) ___ від 5 до 33 000 В.

варіанти відповідей

об’єкт

предмет

суб’єкт

істота

Запитання 12

(10) ___ експерименту, можна зробити висновок, що (11) ___ має м’яку однорідну структуру, вільно пропускає (12) ___ і може змінювати ряд своїх параметрів при (13) ___ на нього різниці потенціалів у (14) ___ від 5 до 33 000 В.

варіанти відповідей

світило

світло

колір

підсвітку

Запитання 13

(10) ___ експерименту, можна зробити висновок, що (11) ___ має м’яку однорідну структуру, вільно пропускає (12) ___ і може змінювати ряд своїх параметрів при (13) ___ на нього різниці потенціалів у (14) ___ від 5 до 33 000 В.

варіанти відповідей

занурені

запливі

впливанні

впливі

Запитання 14

(10) ___ експерименту, можна зробити висновок, що (11) ___ має м’яку однорідну структуру, вільно пропускає (12) ___ і може змінювати ряд своїх параметрів при (13) ___ на нього різниці потенціалів у (14) ___ від 5 до 33 000 В.

варіанти відповідей

масштабі

діапазоні

розмірі

діаметрі

Запитання 15

Потребує редагування речення

варіанти відповідей

Весняні води бурхливо ковтають сніг, оголюють землю, чорну, масну, плодючу.

Гойдання порожньої колиски, за шотландськими повір’ями, може шкідливо відбитися на дитині.

Мабуть, сьогодні на нього не слід сподіватися.

Батько сказав, що Василь багато грає в комп’ютерні ігри, що може вплинути на навчання, що є неприпустимим.

До мене підходить друг мого дитинства Григорій Безверхий, архітектор.

Запитання 16

Пряму мову в реченні «У мене хвіст довгий!» -  хвалилася коза правильно передано непрямою в рядку

варіанти відповідей

Хвалилася коза, що в мене хвіст довгий.

Хвалилася коза, що хвіст довгий.

Хвалилася коза, що в неї хвіст довгий.

Хвалилася коза, говорячи про свій довгий хвіст.

Хвалилася коза, який у неї довгий хвіст.

Запитання 17

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Ми,(1) українці,(2) відроджуємось не тому,(3)що нарешті стяглися на державу, (4)(5) просто ми є не по світах, (6) ми вдома,

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1, 2 — при уточнювальному члені речення

кома 3 — перед підрядною частиною складного речення

кома 4 — при підрядній частині складного речення

тире 5 — між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

кома 6 — при однорідних членах речення

Запитання 18

Прочитайте діалог.

Підбігши до Олега, Арсеній дістав із кишені флешку.

- Дивись!

- Що це?

- Скачав файл інсталяції для нової гри, будемо грати разом із усіма онлайн!

- Та в мене є своя, улюблена,відмахнувся Олег.

Останню репліку Олега Арсеній повинен розуміти як те, що

варіанти відповідей

Олег грає в іншу, свою улюблену, гру

Олег не любить ігри онлайн

не любить грати в ігри в компанії з кимось іншим

не грає в комп’ютерні ігри взагалі

гратиме з Арсенієм, але тільки в іншу гру

Запитання 19

___ в гості ____ обмеження в часі.

варіанти відповідей

приходьте, не думаючи 

приходьте, незважаючи 

приходьте, незважаючи на

приходьте, зважаючи на

приходьте, хоча

Запитання 20

___, мені заважає ___цеце

варіанти відповідей

учитель, набридливе  

учителю, набридлива

учителе, набридливий  

учителе, набридлива 

учителю, набридливе

Запитання 21

___ хвилин почнеться ___ прем’єра.

варіанти відповідей

без п’яти, найяскрава    

через п’ять, сама яскрава

за п’ять, найбільш яскравіша  

за п’ять, найяскравіша

через п’ять, більш яскравіша

Запитання 22

Комісія ___ ОДА вирушила з інспекцією ___.

варіанти відповідей

Харківського, по дитячим садкам 

Харківської, по дитячих садкам

Харківської, по дитячим садкам   

Харківського, по дитячих садках

Харківської, по дитячих садках

Запитання 23

Дослідження показали, що вірус живе на папері ___ години, на масці - ___ днів, на поверхні грунту – близько ___ діб.

варіанти відповідей

три, семеро, чотириста  

троє, сім, чотирьохста

три, сім, чотирьохсот   

третю, семи, чотирисот   

три, сім, чотирьомста

Запитання 24

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                                   

1 взяти за чуба                                      

2 взяти слова назад             

3 не можна взяти в рот       

4 взятися за розум

Речення   

А Під кінець навчального року Іван вирішив […].    

Б Покайся, нечестивий, […]ті необачні.

В До нового року яблук […], так нещадно вони кривили обличчя.

Г Макар не дуже любив Петра, тому часто дозволяв собі […].

Д Рішення необхідно ухвалити швидко, рішуче […].    

варіанти відповідей

Запитання 25

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                                   

1 взяти за чуба                                      

2 взяти слова назад             

3 не можна взяти в рот       

4 взятися за розум

Речення   

А Під кінець навчального року Іван вирішив […].    

Б Покайся, нечестивий, […]ті необачні.

В До нового року яблук […], так нещадно вони кривили обличчя.

Г Макар не дуже любив Петра, тому часто дозволяв собі […].

Д Рішення необхідно ухвалити швидко, рішуче […].    

варіанти відповідей

Запитання 26

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                                   

1 взяти за чуба                                      

2 взяти слова назад             

3 не можна взяти в рот       

4 взятися за розум

Речення   

А Під кінець навчального року Іван вирішив […].    

Б Покайся, нечестивий, […]ті необачні.

В До нового року яблук […], так нещадно вони кривили обличчя.

Г Макар не дуже любив Петра, тому часто дозволяв собі […].

Д Рішення необхідно ухвалити швидко, рішуче […].    

варіанти відповідей

Запитання 27

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Фразеологізм                                   

1 взяти за чуба                                      

2 взяти слова назад             

3 не можна взяти в рот       

4 взятися за розум

Речення   

А Під кінець навчального року Іван вирішив […].    

Б Покайся, нечестивий, […]ті необачні.

В До нового року яблук […], так нещадно вони кривили обличчя.

Г Макар не дуже любив Петра, тому часто дозволяв собі […].

Д Рішення необхідно ухвалити швидко, рішуче […].    

варіанти відповідей

Запитання 28

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). (1)Зберігаючи (2)всі традиційні мотиви настінних розписів, петриківський вирізняється (3)розширенням діапазону зображень садових і польових квітів, залученням (4)до узорів мотиву ягід калини.

А іменник     

Б прикметник 

В займенник 

Г прийменник

Д дієслово (дієприслівник)

варіанти відповідей

Запитання 29

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). (1)Зберігаючи (2)всі традиційні мотиви настінних розписів, петриківський вирізняється (3)розширенням діапазону зображень садових і польових квітів, залученням (4)до узорів мотиву ягід калини.

А іменник     

Б прикметник 

В займенник 

Г прийменник

Д дієслово (дієприслівник)

варіанти відповідей

Запитання 30

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). (1)Зберігаючи (2)всі традиційні мотиви настінних розписів, петриківський вирізняється (3)розширенням діапазону зображень садових і польових квітів, залученням (4)до узорів мотиву ягід калини.

А іменник     

Б прикметник 

В займенник 

Г прийменник

Д дієслово (дієприслівник)

варіанти відповідей

Запитання 31

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). (1)Зберігаючи (2)всі традиційні мотиви настінних розписів, петриківський вирізняється (3)розширенням діапазону зображень садових і польових квітів, залученням (4)до узорів мотиву ягід калини.

А іменник     

Б прикметник 

В займенник 

Г прийменник

Д дієслово (дієприслівник)

варіанти відповідей

Запитання 32

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                                  

1 Пізнати – зрозуміти його душу.                       

2 У пісні – наша доля.                                           

3 Веде хана Сірко – хлопець молоденький.        

4 Ударив дятел – і луна пішла.  

Умова

А при відокремленій прикладці

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена                           

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 33

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                                  

1 Пізнати – зрозуміти його душу.                       

2 У пісні – наша доля.                                           

3 Веде хана Сірко – хлопець молоденький.        

4 Ударив дятел – і луна пішла.  

Умова

А при відокремленій прикладці

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена                           

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 34

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                                  

1 Пізнати – зрозуміти його душу.                       

2 У пісні – наша доля.                                           

3 Веде хана Сірко – хлопець молоденький.        

4 Ударив дятел – і луна пішла.  

Умова

А при відокремленій прикладці

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена                           

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 35

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення                                                  

1 Пізнати – зрозуміти його душу.                       

2 У пісні – наша доля.                                           

3 Веде хана Сірко – хлопець молоденький.        

4 Ударив дятел – і луна пішла.  

Умова

А при відокремленій прикладці

Б в складносурядному реченні

В на місці пропущеного члена                           

Г в безсполучниковому реченні

Д між підметом і присудком

варіанти відповідей

Запитання 36

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Повій, вітре, незважаючи на дощ.                        

2 Учень не з’явився через хворобу.                          

3 Він зробив це навмисно.                                          

4 Удома і стіни помагають.

Складне речення                                      

А Хай суд іде так, як велять йому народи.

Б Скажи мені що-небудь, щоб я тебе побачив.

В Попереду вічність, бо велика любов невмируща.

Г Не забули його в селі, хоч і довго не повертався в рідний край.

Д  Скрізь, куди сягали відсвіти, уся земля була встелена людом.

варіанти відповідей

Запитання 37

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Повій, вітре, незважаючи на дощ.                        

2 Учень не з’явився через хворобу.                          

3 Він зробив це навмисно.                                          

4 Удома і стіни помагають.

Складне речення                                      

А Хай суд іде так, як велять йому народи.

Б Скажи мені що-небудь, щоб я тебе побачив.

В Попереду вічність, бо велика любов невмируща.

Г Не забули його в селі, хоч і довго не повертався в рідний край.

Д  Скрізь, куди сягали відсвіти, уся земля була встелена людом.

варіанти відповідей

Запитання 38

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Повій, вітре, незважаючи на дощ.                        

2 Учень не з’явився через хворобу.                          

3 Він зробив це навмисно.                                          

4 Удома і стіни помагають.

Складне речення                                      

А Хай суд іде так, як велять йому народи.

Б Скажи мені що-небудь, щоб я тебе побачив.

В Попереду вічність, бо велика любов невмируща.

Г Не забули його в селі, хоч і довго не повертався в рідний край.

Д  Скрізь, куди сягали відсвіти, уся земля була встелена людом.

варіанти відповідей

Запитання 39

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.

Просте речення                                         

1 Повій, вітре, незважаючи на дощ.                        

2 Учень не з’явився через хворобу.                          

3 Він зробив це навмисно.                                          

4 Удома і стіни помагають.

Складне речення                                      

А Хай суд іде так, як велять йому народи.

Б Скажи мені що-небудь, щоб я тебе побачив.

В Попереду вічність, бо велика любов невмируща.

Г Не забули його в селі, хоч і довго не повертався в рідний край.

Д  Скрізь, куди сягали відсвіти, уся земля була встелена людом.

варіанти відповідей

Запитання 40

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Смуга лісостепу поєднується з хащами лісу, щоб долучитися до Полісся. (2) На півдні до лісу ще долучається степ, він біжить кудись у далеч. (3) Пройшла над землею гроза, а дерева ще яскравіше палають під сонцем. (4) Поналиває зелені калюжі дощ, бризкають вони в глушині, а дикий голуб пурхає низько над зелено-чорним берестом.

Тип речення        

 А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне   

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Запитання 41

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Смуга лісостепу поєднується з хащами лісу, щоб долучитися до Полісся. (2) На півдні до лісу ще долучається степ, він біжить кудись у далеч. (3) Пройшла над землею гроза, а дерева ще яскравіше палають під сонцем. (4) Поналиває зелені калюжі дощ, бризкають вони в глушині, а дикий голуб пурхає низько над зелено-чорним берестом.

Тип речення        

 А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне   

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Запитання 42

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Смуга лісостепу поєднується з хащами лісу, щоб долучитися до Полісся. (2) На півдні до лісу ще долучається степ, він біжить кудись у далеч. (3) Пройшла над землею гроза, а дерева ще яскравіше палають під сонцем. (4) Поналиває зелені калюжі дощ, бризкають вони в глушині, а дикий голуб пурхає низько над зелено-чорним берестом.

Тип речення        

 А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне   

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Запитання 43

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст)                                                                           

(1) Смуга лісостепу поєднується з хащами лісу, щоб долучитися до Полісся. (2) На півдні до лісу ще долучається степ, він біжить кудись у далеч. (3) Пройшла над землею гроза, а дерева ще яскравіше палають під сонцем. (4) Поналиває зелені калюжі дощ, бризкають вони в глушині, а дикий голуб пурхає низько над зелено-чорним берестом.

Тип речення        

 А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне   

Г безсполучникове

Д з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест