Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
Прочитайте речення.
Хлопець узяв (1)псевдонім, подаючи (2)рукопис (3)чотирнадцятий раз за niв року (4)навчання, не маючи (5)поняття, чому не можна (6)перенести (7)читання його твору на (8)середину травня.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Спрощення в групах приголосних є в усіх словах рядка
Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Подвоєння букв є в усіх словах рядка
М’який знак на місці пропуску не треба писати в усіх словах рядка
Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).
Лише з(1)над хмар сиво(2)чолих часом прилине журавлине прощання з літом, жовто(3)зелені дерева бозна(4)де загублять свою красу.
Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті
Суфікс -ин має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
(10) ___ експерименту, можна зробити висновок, що (11) ___ має м’яку однорідну структуру, вільно пропускає (12) ___ і може змінювати ряд своїх параметрів при (13) ___ на нього різниці потенціалів у (14) ___ від 5 до 33 000 В.
(10) ___ експерименту, можна зробити висновок, що (11) ___ має м’яку однорідну структуру, вільно пропускає (12) ___ і може змінювати ряд своїх параметрів при (13) ___ на нього різниці потенціалів у (14) ___ від 5 до 33 000 В.
(10) ___ експерименту, можна зробити висновок, що (11) ___ має м’яку однорідну структуру, вільно пропускає (12) ___ і може змінювати ряд своїх параметрів при (13) ___ на нього різниці потенціалів у (14) ___ від 5 до 33 000 В.
(10) ___ експерименту, можна зробити висновок, що (11) ___ має м’яку однорідну структуру, вільно пропускає (12) ___ і може змінювати ряд своїх параметрів при (13) ___ на нього різниці потенціалів у (14) ___ від 5 до 33 000 В.
(10) ___ експерименту, можна зробити висновок, що (11) ___ має м’яку однорідну структуру, вільно пропускає (12) ___ і може змінювати ряд своїх параметрів при (13) ___ на нього різниці потенціалів у (14) ___ від 5 до 33 000 В.
Потребує редагування речення
Пряму мову в реченні «У мене хвіст довгий!» - хвалилася коза правильно передано непрямою в рядку
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Ми,(1) українці,(2) відроджуємось не тому,(3)що нарешті стяглися на державу, (4) — (5) просто ми є не по світах, (6) ми вдома,
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Прочитайте діалог.
Підбігши до Олега, Арсеній дістав із кишені флешку.
- Дивись!
- Що це?
- Скачав файл інсталяції для нової гри, будемо грати разом із усіма онлайн!
- Та в мене є своя, улюблена, — відмахнувся Олег.
Останню репліку Олега Арсеній повинен розуміти як те, що
___ в гості ____ обмеження в часі.
___, мені заважає ___цеце
___ хвилин почнеться ___ прем’єра.
Комісія ___ ОДА вирушила з інспекцією ___.
Дослідження показали, що вірус живе на папері ___ години, на масці - ___ днів, на поверхні грунту – близько ___ діб.
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 взяти за чуба
2 взяти слова назад
3 не можна взяти в рот
4 взятися за розум
Речення
А Під кінець навчального року Іван вирішив […].
Б Покайся, нечестивий, […]ті необачні.
В До нового року яблук […], так нещадно вони кривили обличчя.
Г Макар не дуже любив Петра, тому часто дозволяв собі […].
Д Рішення необхідно ухвалити швидко, рішуче […].
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 взяти за чуба
2 взяти слова назад
3 не можна взяти в рот
4 взятися за розум
Речення
А Під кінець навчального року Іван вирішив […].
Б Покайся, нечестивий, […]ті необачні.
В До нового року яблук […], так нещадно вони кривили обличчя.
Г Макар не дуже любив Петра, тому часто дозволяв собі […].
Д Рішення необхідно ухвалити швидко, рішуче […].
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 взяти за чуба
2 взяти слова назад
3 не можна взяти в рот
4 взятися за розум
Речення
А Під кінець навчального року Іван вирішив […].
Б Покайся, нечестивий, […]ті необачні.
В До нового року яблук […], так нещадно вони кривили обличчя.
Г Макар не дуже любив Петра, тому часто дозволяв собі […].
Д Рішення необхідно ухвалити швидко, рішуче […].
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 взяти за чуба
2 взяти слова назад
3 не можна взяти в рот
4 взятися за розум
Речення
А Під кінець навчального року Іван вирішив […].
Б Покайся, нечестивий, […]ті необачні.
В До нового року яблук […], так нещадно вони кривили обличчя.
Г Макар не дуже любив Петра, тому часто дозволяв собі […].
Д Рішення необхідно ухвалити швидко, рішуче […].
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). (1)Зберігаючи (2)всі традиційні мотиви настінних розписів, петриківський вирізняється (3)розширенням діапазону зображень садових і польових квітів, залученням (4)до узорів мотиву ягід калини.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г прийменник
Д дієслово (дієприслівник)
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). (1)Зберігаючи (2)всі традиційні мотиви настінних розписів, петриківський вирізняється (3)розширенням діапазону зображень садових і польових квітів, залученням (4)до узорів мотиву ягід калини.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г прийменник
Д дієслово (дієприслівник)
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). (1)Зберігаючи (2)всі традиційні мотиви настінних розписів, петриківський вирізняється (3)розширенням діапазону зображень садових і польових квітів, залученням (4)до узорів мотиву ягід калини.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г прийменник
Д дієслово (дієприслівник)
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). (1)Зберігаючи (2)всі традиційні мотиви настінних розписів, петриківський вирізняється (3)розширенням діапазону зображень садових і польових квітів, залученням (4)до узорів мотиву ягід калини.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г прийменник
Д дієслово (дієприслівник)
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Пізнати – зрозуміти його душу.
2 У пісні – наша доля.
3 Веде хана Сірко – хлопець молоденький.
4 Ударив дятел – і луна пішла.
Умова
А при відокремленій прикладці
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Пізнати – зрозуміти його душу.
2 У пісні – наша доля.
3 Веде хана Сірко – хлопець молоденький.
4 Ударив дятел – і луна пішла.
Умова
А при відокремленій прикладці
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Пізнати – зрозуміти його душу.
2 У пісні – наша доля.
3 Веде хана Сірко – хлопець молоденький.
4 Ударив дятел – і луна пішла.
Умова
А при відокремленій прикладці
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Приклад речення
1 Пізнати – зрозуміти його душу.
2 У пісні – наша доля.
3 Веде хана Сірко – хлопець молоденький.
4 Ударив дятел – і луна пішла.
Умова
А при відокремленій прикладці
Б в складносурядному реченні
В на місці пропущеного члена
Г в безсполучниковому реченні
Д між підметом і присудком
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Повій, вітре, незважаючи на дощ.
2 Учень не з’явився через хворобу.
3 Він зробив це навмисно.
4 Удома і стіни помагають.
Складне речення
А Хай суд іде так, як велять йому народи.
Б Скажи мені що-небудь, щоб я тебе побачив.
В Попереду вічність, бо велика любов невмируща.
Г Не забули його в селі, хоч і довго не повертався в рідний край.
Д Скрізь, куди сягали відсвіти, уся земля була встелена людом.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Повій, вітре, незважаючи на дощ.
2 Учень не з’явився через хворобу.
3 Він зробив це навмисно.
4 Удома і стіни помагають.
Складне речення
А Хай суд іде так, як велять йому народи.
Б Скажи мені що-небудь, щоб я тебе побачив.
В Попереду вічність, бо велика любов невмируща.
Г Не забули його в селі, хоч і довго не повертався в рідний край.
Д Скрізь, куди сягали відсвіти, уся земля була встелена людом.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Повій, вітре, незважаючи на дощ.
2 Учень не з’явився через хворобу.
3 Він зробив це навмисно.
4 Удома і стіни помагають.
Складне речення
А Хай суд іде так, як велять йому народи.
Б Скажи мені що-небудь, щоб я тебе побачив.
В Попереду вічність, бо велика любов невмируща.
Г Не забули його в селі, хоч і довго не повертався в рідний край.
Д Скрізь, куди сягали відсвіти, уся земля була встелена людом.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Я пишу як? у який спосіб? швидко. Іван грає так, як? у який спосіб? як його навчили.
Просте речення
1 Повій, вітре, незважаючи на дощ.
2 Учень не з’явився через хворобу.
3 Він зробив це навмисно.
4 Удома і стіни помагають.
Складне речення
А Хай суд іде так, як велять йому народи.
Б Скажи мені що-небудь, щоб я тебе побачив.
В Попереду вічність, бо велика любов невмируща.
Г Не забули його в селі, хоч і довго не повертався в рідний край.
Д Скрізь, куди сягали відсвіти, уся земля була встелена людом.
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Смуга лісостепу поєднується з хащами лісу, щоб долучитися до Полісся. (2) На півдні до лісу ще долучається степ, він біжить кудись у далеч. (3) Пройшла над землею гроза, а дерева ще яскравіше палають під сонцем. (4) Поналиває зелені калюжі дощ, бризкають вони в глушині, а дикий голуб пурхає низько над зелено-чорним берестом.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Смуга лісостепу поєднується з хащами лісу, щоб долучитися до Полісся. (2) На півдні до лісу ще долучається степ, він біжить кудись у далеч. (3) Пройшла над землею гроза, а дерева ще яскравіше палають під сонцем. (4) Поналиває зелені калюжі дощ, бризкають вони в глушині, а дикий голуб пурхає низько над зелено-чорним берестом.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Смуга лісостепу поєднується з хащами лісу, щоб долучитися до Полісся. (2) На півдні до лісу ще долучається степ, він біжить кудись у далеч. (3) Пройшла над землею гроза, а дерева ще яскравіше палають під сонцем. (4) Поналиває зелені калюжі дощ, бризкають вони в глушині, а дикий голуб пурхає низько над зелено-чорним берестом.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).
Речення (текст)
(1) Смуга лісостепу поєднується з хащами лісу, щоб долучитися до Полісся. (2) На півдні до лісу ще долучається степ, він біжить кудись у далеч. (3) Пройшла над землею гроза, а дерева ще яскравіше палають під сонцем. (4) Поналиває зелені калюжі дощ, бризкають вони в глушині, а дикий голуб пурхає низько над зелено-чорним берестом.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г безсполучникове
Д з різними видами зв’язку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома