Контрольна робота №1. Пряма мова. Складне речення. Складносурядне речення

Додано: 3 квітня 2021
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 860 разів
12 запитань
Запитання 1

1. Правильно вжито розділові знаки прямої мови в реченні

варіанти відповідей

А. Проводжає мати сина і шепоче: «Мужній будь!»

Б. А що сидиш тут, Устинко питає чи обідала ти?

В. «Хто дітей любить, той добрий чоловік» - казали колись моя бабуся.

Г. «Яка ти розкішна, земле, - думала Маланка - Радісно тебе прикрашати зелом, заквітчати квітами».

Запитання 2

2. Помилку в оформленні прямої мови допущено в реченні

варіанти відповідей

А. Я з прикрістю думав: «Невже це і є її несподіванка?...»

Б. Щодня обнімай тих, кого любиш, і скажи кожному з них: «Ти мені дорогий!»

В. «Не буде Галя, буде другая», - сказала теща, кидаючи в каструлю лавровий лист.

Г. «Казка - це те, чого ми хочемо. - сказав хлопець. Це своєрідні символи наших бажань».

Запитання 3

3. Складним є речення

варіанти відповідей

А. Де - не - де над цими безмежними просторами промайне гострокрила чайка.

Б. На величезному, просто безкрайому лану гречки пасуться бджолята.

В. Коли сонечко пригріє, то й трава зазеленіє.

Г. Молода невитрачена сила хвилею вдарила в груди, розлилась по всіх жилах.

Запитання 4

4. Складносурядним є речення

варіанти відповідей

А. Встаньмо з колін, розірвемо пута, якими нас віками приковано до чорних скель, високо підведімо голови.

Б. Сонце, те невсипуще джерело всього життя, огріває своїм блискучим промінням усю землю.

В. Пахне сіно лугове, і зав'язь в чистих росах росах зріє.

Г. Нехай не знає втоми та рука, що добре зерно в добру землю сіє.

Запитання 5

5. Тире потрібно поставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

А. На сизих луках скошено траву (?) і літо буйне в береги ввійшло.

Б. Дерево стояло ще голе (?) однак на вітах його вже починалось пташине життя.

В. Чи то мені здається (?) чи то справді свист тихшає?

Г. Всім серцем любіть Україну свою (?) і вічні ми будемо з нею!

Запитання 6

6. Кому не ставлять між частинами складносурядного речення (розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

А. В орача руки чорні (?) та хліб білий.

Б. Остап із Соломією сіли під вербою (?) але їм не говорилось.

В. Я дивився на небо (?) й небо затихає в коливанні.

Г. За селом шелестіли хліба (?) і пахло полином.

Запитання 7

7. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Сміється сніг скрізь на безмежжі доріг...» обрати

варіанти відповідей

А. заводячи в гаю пісню веселу.

Б. вітер заводить в гаю пісню журливу.

В. тому вітер заводить в гаю пісню журливу.

Г. і вітер заводить в гаю пісню журливу.

Запитання 8

8. Правильно розставлено розділові знаки в реченні

варіанти відповідей

А. Унизу біля траси побудували приватний ресторан і господар записав у меню дорогу страву - відбивну з ведмежого м'яса.

Б. Унизу, біля траси, побудували приватний ресторан і господар записав у меню дорогу страву - відбивну з ведмежого м'яса.

В. Унизу біля траси побудували приватний ресторан і господар записав у меню дорогу страву, відбивну з ведмежого м'яса.

Г. Унизу, біля траси, побудували приватний ресторан, і господар записав у меню дорогу страву - відбивну з ведмежого м'яса.

Запитання 9

9. Установіть відповідність між складносурядними реченнями та видом смислового зв'язку, яким поєднані їхні частини.

1. послідовність

2. чергування явищ

3. зіставлення явищ

4. протиставлення явищ


А. Тільки вчора було ще влітку, а сьогодні вже восени.

Б. Туман уже піднявся - і небо стало сірим.

В. То проснеться над болотом чайка, то промайне бистрий чибіс.

Г. Минає день, і світ згасає, і найсвітліший промінь згас.

Д. Співають, ідучи, дівчата, а матері вечерять ждуть.

варіанти відповідей

1 - В, 2 - Г, 3 - Б, 4 - А;

1 - Г, 2 - В, 3 - Д, 4 - А;

1 - Б, 2 - В, 3 - Д, 4 - А;

1 - А, 2 - В, 3 - Г, 4 - Д.

Запитання 10

10. Установіть відповідність між схемами і реченнями.

1. [ ], а [ ] і [ ].

2. [ ], і [ ], і [ ].

3. А [ ], а [ ].

4. [ ] і [ ].


А. Погасли хвилі, гори, хмари, і над землею в'ються чари, і над землею в'ються сни.

Б. Вже листопад підкрався з - за дубів і гай знімає золоту перуку.

В. В тихій задумі стояли діброви, а в них весільним одягом пишались черешні і темно рожевіли напухлими устами дикі яблуні.

Г. А вечір палить вікна незнайомі, а синя хмара жаром пройнялась.

Д. Чи то галич налетіла чорна, чи то гору турки обступили.

варіанти відповідей

1 - В, 2 - А, 3 - Г, 4 - Б;

1 - Д, 2 - В, 3 - А, 4 - Г;

1 - В, 2 - А, 3 - Г, 4 - Д;

1 - В, 2 - Г, 3 - А, 4 - Б.

Запитання 11

11. Укажіть рядок, в якому вказано правильний варіант слововживання.


Відмінити тренування, заняття продовжується годину, бігати біля години, тренуватися по графіку, давайте поплаваємо.

варіанти відповідей

А. Скасувати тренування, заняття продовжується годину, бігати близько години, тренуватися за графіком, поплаваймо.

Б. Відмінити тренування, заняття триває годину, бігати близько години, тренуватися за графіком, давайте поплаваймо.

В. Скасувати тренування, заняття триває годину, бігати близько години, тренуватися за графіком, поплаваймо.

Г. Відмінити тренування, заняття продовжується годину, бігати біля години, тренуватися за графіком, давайте плавати.

Запитання 12

12. З'ясуйте, якою частиною мови є виділене слово в реченні (цифра позначає наступне слово)

(1)Ця розмова залишила у мене якийсь (2)гіркий (3)несмак, (4)але (5)миритись, брати назад свої слова (6)у мене не було бажання.


А. Прикметник

Б. Займенник

В. Іменник

Г. Сполучник

Д. Дієслово

Е. Прийменник

Є. Прислівник

варіанти відповідей

1 - Г, 2 - А, 3 - В, 4 - Д, 5 - Е, 6 - Б;

1- Е, 2 - Є, 3 - В, 4 - Б, 5 - А, 6 - Г;

1 - Б, 2 - А, 3 - В, 4 - Г, 5 - Д, 6 - Е;

1 - Б, 2 - А, 3 - В, 4 - Г, 5 - Д, 6 - Є.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест