1. Односкладним є речення
А. Без праці жити - тільки небо коптити.
Б. У доброго господаря й соломинка не пропаде.
В. Одною рукою жни, а другою сій.
Г. Робота мучить, зате годує й учить.
2. Односкладним означено - особовим є речення
А. Посадили над козаком явір та калину.
Б. Любимо Вкраїну, та не сліпо, щирим серцем, чистою душею.
В. Чи хоч пучечок тої калини мені на груди покладуть?
Г. Гарно у таку пору в полі.
3. Односкладним неозначено - особовим є речення
А. На ланах співають ще не часто.
Б. Мої любі, до мене ходіть!
В. Разом ходімо в майбутнє!
Г. Вчись не до старості, а до смерті.
4. Односкладним узагальнено - особовим є речення
А. Ой як гарно на річці, що в зелені й осоці.
Б. Позбутись краще язика, ніж мови матері своєї!
В. Лічить не буду роки невблаганні.
Г. Старого горобця на полові не обдуриш.
5. Односкладним безособовим є речення
А. З одного поліна вогню не розкладеш.
Б. Старого вола не навчиш орати.
В. Ніч - мати не дасть погибати.
Г. Жилося Давидові хоч і тяжко, зате весело.
6. Односкладним називним є речення
А. Любиш поганяти, люби й коня годувати.
Б. Бо мене хоч били, добре били, а багато дечому навчили.
В. Світи, щоб звеселилась хата.
Г. Зима. Холоднеча. Засніжений ліс.
7. Граматичну помилку допущено в реченні
А. Край дороги, якою їхали вершники, густо цвіли ромашки.
Б. Степ розлігся перед мандрівником, який переливався барвами весняного цвіту.
В. Це був красивий молодий хлопець, який лише вчора покинув шкільну парту.
Г. Мліла під блакитним сонцем земля, яка напоєна була життєдайним теплом весняного сонця.
8. Позначте речення, яке потребує редагування
А. Інформацію про надходження нових товарів можна отримати у продавця - консультанта.
Б. Розпочинається сезонний розпродаж зимових пальто.
В. Пропозиції покупців буде обов'язково передано виробникам.
Г. У неділю магазин працює з десятої години.
9. Прочитайте речення.
Лише частина студентів .. опанувати правила вимови ... , хоч Оксана Семенівна, як досвідчений викладач, ... цій темі чимало часу.
Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
А. змогли, важкими англійськими звуками, приділила
Б. змогла, важкими англійськими звуками, приділив
В. змогли, важких англійських звуків, приділив
Г. змогла, важких англійських звуків, приділила
10. Доберіть приклад до кожного виду речення
Вид речення
1. Означено - особове
2. Неозначено - особове
3. Узагальнено - особове
4. Безособове
Приклад
А. Вір очам своїм, а не чужим речам.
Б. Візьми свій келих сонця у життя.
В. Дівчині дарують квіти з напіврозквітлими пуп'янками.
Г. Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема.
11. Визначте вид наведених речень
Вид речення
1. Означено - особове
2. Неозначено - особове
3. Безособове
4. Називне
Приклад
А. Знадвору нічого не було чути.
Б. Безлюдний, похмурий край.
В. Найбільше люблю осінню пору.
Г. Працювали щиро, завзято
12. З'ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Щасливий (1)той, хто знайшов мудрість, хто розум придбав, (2)бо таке (3)придбання (4)краще від придбання срібла, і (5)понад золото такий прибуток.
А. Іменник
Б. Прикметник
В. Займенник
Г. Прийменник
Д. Сполучник
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома