Контрольна робота. Безсполучникове складне речення.

Додано: 6 березня
Предмет: Українська мова, 9 клас
20 запитань
Запитання 1

(1) Слово і думка можуть матеріалізуватися. (2) Наукою доведено ... наше слово завдяки своїм вібраціям керує всіма подіями й матеріальними тілами у світі. (3) Якщо людина щодня нарікає, що їй не щастить, скаржиться на негаразди, то рано чи пізно вона їх отримує. (4) Даючи ж позитивну установку навколишньому середовищу, своєму організму, ми матеріалізуємо бажане, а отже, маємо успіх. (5) Розмовляти треба без крику: оболонка біополя ушкоджується від нього. (6) Уранці, розплющивши очі, побажайте собі й близьким гарного настрою — увечері подякуйте за прожитий день, приємні події.

Безсполучниковим складним є речення...

варіанти відповідей

перше

друге

третє

четверте

Запитання 2

(1) Слово і думка можуть матеріалізуватися. (2) Наукою доведено ... наше слово завдяки своїм вібраціям керує всіма подіями й матеріальними тілами у світі. (3) Якщо людина щодня нарікає, що їй не щастить, скаржиться на негаразди, то рано чи пізно вона їх отримує. (4) Даючи ж позитивну установку навколишньому середовищу, своєму організму, ми матеріалізуємо бажане, а отже, маємо успіх. (5) Розмовляти треба без крику: оболонка біополя ушкоджується від нього. (6) Уранці, розплющивши очі, побажайте собі й близьким гарного настрою — увечері подякуйте за прожитий день, приємні події.

На місці крапок (речення 2) має стояти

варіанти відповідей

кома

тире

двокрапка

крапка з комою

Запитання 3

(1) Слово і думка можуть матеріалізуватися. (2) Наукою доведено ... наше слово завдяки своїм вібраціям керує всіма подіями й матеріальними тілами у світі. (3) Якщо людина щодня нарікає, що їй не щастить, скаржиться на негаразди, то рано чи пізно вона їх отримує. (4) Даючи ж позитивну установку навколишньому середовищу, своєму організму, ми матеріалізуємо бажане, а отже, маємо успіх. (5) Розмовляти треба без крику: оболонка біополя ушкоджується від нього. (6) Уранці, розплющивши очі, побажайте собі й близьким гарного настрою — увечері подякуйте за прожитий день, приємні події.

У реченні 5 друга частина..

варіанти відповідей

порівнюється з першою

протиставляється першій

конкретизує зміст першої

указує на причину дії першої

Запитання 4

(1) Слово і думка можуть матеріалізуватися. (2) Наукою доведено ... наше слово завдяки своїм вібраціям керує всіма подіями й матеріальними тілами у світі. (3) Якщо людина щодня нарікає, що їй не щастить, скаржиться на негаразди, то рано чи пізно вона їх отримує. (4) Даючи ж позитивну установку навколишньому середовищу, своєму організму, ми матеріалізуємо бажане, а отже, маємо успіх. (5) Розмовляти треба без крику: оболонка біополя ушкоджується від нього. (6) Уранці, розплющивши очі, побажайте собі й близьким гарного настрою — увечері подякуйте за прожитий день, приємні події.

Дієприслівниковим зворотом ускладнено речення...

варіанти відповідей

друге

третє

четверте

п'яте

Запитання 5

Безсполучниковим складним є речення

варіанти відповідей

Чому так слізно сонце світить, криється у млах?

Чом туга так мене зв'ялила, додолу смуток гне?

Ще в дитинстві я ходив у трави, в гомінливі трепетні ліси.

Часом насниться синій барвінок, сивий полин і сум чебрецевий.

Запитання 6

Безсполучникове складне речення утвориться, якщо до частини Зненацька зірвався вітер... додати

варіанти відповідей

...руйнуючи все на своєму шляху.

...понісся бешкетувати до ставка.

...такий бажаний у ці спекотні дні.

...море зашуміло й захвилювалося.

Запитання 7

Після речення Зацвітає бузок... треба поставити кому, якщо серед варіантів його продовження вибрати

варіанти відповідей

...значить прийшов травень.

...викидає брость яблуня.

...цвіт вишні вже опадає.

...розносяться його пахощі.

Запитання 8

Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити кому в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Ти позич мені сніг я намалюю на ньому нас всіх.

Не бійся ж на стежці цій впасти підхоплю тебе й пригорну!

У серці виграє нестримна радість попереду ще вічність без кінця.

Пливли серпанки дмухав хтось зірниці ромашок молоко взялись косити.

Запитання 9

Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити двокрапку в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

В цю пізню годину в цей пізній час я зрозумів це останній шанс.

Розбуди мене дотиком крила полечу з тобою до країни снів.

Заснули мальви біля хати їх місяць вийшов колихати.

Твої грози пахнуть світлом б'є погляд удаль.

Запитання 10

Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити тире в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Сріблиться павутинка на луках укладені трави в копиці.

Ходити по колу і знати ніколи з орбіти зійти не дано.

Ще сонячні промені сплять досвітні вогні вже горять.

Ще свічка наша не згоріла ще наша молодість при нас.

Запитання 11

Установідь відповідність: на місці трьох крамок має стояти такий розділовий знак...

1 двокрапка

варіанти відповідей

Минають роки ... крила стають важчими.

Селяни дуже непокоїлися ... літо було надто засушливим.

Зелене листя припадає пилом ... заплутавсь погляд у плетиві гілок.

Верби й верболози сіро-зеленим туманом котились по лугу ...і закривали подекуди воду.

Запитання 12

Установідь відповідність: на місці трьох крамок має стояти такий розділовий знак...

2 тире

варіанти відповідей

Минають роки ... крила стають важчими.

Селяни дуже непокоїлися ... літо було надто засушливим.

Зелене листя припадає пилом ... заплутавсь погляд у плетиві гілок.

Верби й верболози сіро-зеленим туманом котились по лугу ...і закривали подекуди воду.

Запитання 13

Установідь відповідність: на місці трьох крамок має стояти такий розділовий знак...

3 кома

варіанти відповідей

Минають роки ... крила стають важчими.

Селяни дуже непокоїлися ... літо було надто засушливим.

Зелене листя припадає пилом ... заплутавсь погляд у плетиві гілок.

Верби й верболози сіро-зеленим туманом котились по лугу ...і закривали подекуди воду.

Запитання 14

Установіть відповідність між видом складного речення та прикладом:

1 складносурядне

варіанти відповідей

Щось шепчеш зачаровано і тихо ти, той шепіт мою тишу синьо крає!

Не тільки учні зраділи початку канікул, а й батьки полегшено зітхнули.

Світло хвилями ллється з неба, сповняє повітря, несито пожира тіні на землі, заганя їх під дерева.

Цілий день із вітром ми прощались, поки темний вечір не настав.

Запитання 15

Установіть відповідність між видом складного речення та прикладом:

2 складнопідрядне

варіанти відповідей

Щось шепчеш зачаровано і тихо ти, той шепіт мою тишу синьо крає!

Не тільки учні зраділи початку канікул, а й батьки полегшено зітхнули.

Світло хвилями ллється з неба, сповняє повітря, несито пожира тіні на землі, заганя їх під дерева.

Цілий день із вітром ми прощались, поки темний вечір не настав.

Запитання 16

Установіть відповідність між видом складного речення та прикладом:

3 безсполучникове

варіанти відповідей

Щось шепчеш зачаровано і тихо ти, той шепіт мою тишу синьо крає!

Не тільки учні зраділи початку канікул, а й батьки полегшено зітхнули.

Світло хвилями ллється з неба, сповняє повітря, несито пожира тіні на землі, заганя їх під дерева.

Цілий день із вітром ми прощались, поки темний вечір не настав.

Запитання 17

Укажіть помилкове твердження:

варіанти відповідей

Якщо друге речення у СБР пояснює перше, ставимо двокрапку

Якщо частини СБР указують на одночасність подій, ставимо кому.

Якщо друге речення у СБР вказує на наслідок, то ставимо двокрапку

Якщо перше речення у СБР вказує на умову, то ставимо тире.

Запитання 18

Укажіть помилкове твердження:

варіанти відповідей

Складні речення діляться на сполучникові й безсполучникові.

Сполучникові речення є складносурядні й складнопідрядні.

У складносурядних реченнях частини нерівноправні, залежні.

Складнопідрядні речення поділяються на підрядні означальні, з'ясувальні, обставинні.

Запитання 19

Правильно дано характеристику речення Дід привчав мене змалку любити та вивчати ліс: у ньому багато дарів для нашої родини. у варіанті:

варіанти відповідей

Розп., безсп.,1. двоск., пош., повн., ускл. 2. Односк.,пош., повн., неускл.

Розп., безсп.,1. двоск., пош., повн., ускл. 2. Двоск.,пош., неповн., неускл.

Розп., безсп.,1. двоск., пош., повн., неускл. 2. Двоскл.,.,пош., повн., неускл.

Розп., безсп.,1. двоск., пош., повн., ускл. 2. Односк.,пош., неповн., неускл.

Запитання 20

Після речення Сонце сідає... треба поставити двокрапку, якщо серед варіантів його продовження вибрати

варіанти відповідей

...місяць сходить.

...навколо стає темно.

...діти ідуть у домівки.

...настав вечір.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест