Контрольна робота №4. Безсполучникове складне речення. Складне речення з різними видами зв'язку. текст.

Тест виконано: 1 раз
11 запитань
Запитання 1

1. Яке з поданих речень – складне з різними видами зв'язку?


варіанти відповідей

А. На старості літ Джеря любив довгими зимніми вечорами розказувати дочці й онукам, де він бував, що він бачив, в яких краях ходив, з якими людьми зустрічався.

Б. Коли почую твій співучий голос і легкий сміх навколо забри­нить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка десь дзвенить 

В. Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні .

Г. Осінній вітру крок, і хмари над землею, і пада жовтий лист в вечірньому огні .

Запитання 2

2. Укажіть, з якої кількості частин складається речення:

Сумно і смутно людині, коли висихає і сліпне уява, коли, обертаючись до найдорожчих дже­рел дитинства і юності, нічого не бачить вона дорогого, небуденного, ніщо не гріє її, не будить радості, ані людяного суму. 

варіанти відповідей

А. дві

Б.п'ять

В. Три

Г. чотири

Запитання 3

3. Укажіть розділові знаки, які пропущено в реченні:

Дивишся вгору _ світло заливає очі, сліпить; опустиш погляд на землю _ відбите від землі, воно теж починає різати зір, і ти примружуєшся, кліпаєш…

варіанти відповідей

А. коми;


Б . крапки з комами.


В. тире; 

Г. двокрапки;


Запитання 4

4. Укажіть, які види зв'язку наявні в реченні.

Варто писати про наші села й міста, про наші вулиці, треба називати їх справжніми іменами, щоб у людських серцях рідна земля оживала, щоб чоловік, уперше потрапивши на те чи інше місце, безпохибно пізнав - ось він, той край, про який читав .

варіанти відповідей

А. Сполучниковий сурядний і підрядний;

Б. Безсполучниковий та сполучниковий підрядний;

В. Безсполучниковий та сполучниковий сурядний;

Г. Сполучниковий сурядний і підрядний;

Запитання 5

5. Усі типи зв'язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні складній синтаксичній конструкції.

варіанти відповідей

А. Признаюсь – заздрю планетам: вони мають свої орбіти, і ніщо не стає їм на їхній дорозі.



Б. Удень я здригався, коли чув за собою тінь від людини, і з огидою слухав ревучі потоки людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.

В. Пропасниця тіпала, гарячка палила вогнем, а в грудях так кололо, що Остап на превелику силу діставав собі воду.


Г. Сон раптом щезає, як змитий водою, і баба чує своє ма­леньке тіло, якому твердо і зимно лежати долі, на тонень­кій ряднині, у вогкім кутку.


Запитання 6

6.  Схемі [ ] , і [ ] : [ ] відповідає складне речення, записане в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А.  Глибоку повагу відчули люди до землі яка «парує та хліб готує» і повага ця часто доходила до обожнювання. 

Б.Уява хлібороба витворила божества які на його думку опікувалися родючістю землі у низках міфів та легенд проповідувалися моральні норми ставлення до неї землю не можна було паплюжити ні дією ні словом.  

В. Скільки ніс я для тебе тривог і тепла, але ти, як весна, стороною пройшла. 

Г.  Біля Дніпра на камені гарячім заснув і сон мені приснивсь горю край шляху полум’ям вербовим.

Запитання 7

7. Схема речення: «Недарма деякі люди життя своє присвячують, щоб вибудувати й дослідити своє генеалогічне дерево, бо людина – єдина істота, яка має відчуття історії.»  записана в рядку:

варіанти відповідей

А. [ ], (щоб), (бо), [ ], (яка ).

Б. [ ], (щоб), (бо), (яка ).

В. [ ], (щоб), (бо).

Г. [ ], ( ), [щоб ], (яка).

Запитання 8

8.Знайдіть варіант, де правильно розставлені розділові знаки в реченні: «Виводить на натхненно й принизливо пташка і жаль що пташину ту мову дзвінку поетам які б не були вони важко в житті перекласти на мову людську.»

варіанти відповідей

А. Виводить на натхненно й принизливо пташка, і жаль, що пташину ту мову дзвінку поетам, які б не були вони, важко в житті перекласти на мову людську.



Б. Виводить на натхненно й принизливо пташка і жаль, що пташину ту мову дзвінку поетам які б не були - вони важко в житті перекласти на мову людську.

Запитання 9

10. Прочитайте текст, виконайте подані після нього завдання , які передбачають вибір речення, що містить певне мовне явище (розділові знаки пропущено). Виберіть правильні відповіді .

(1)  Нарешті однієї ночі підморозило. (2) Стати на лапи Сіроманець не зміг безсилі лапи вже не носили його. (3) Вовк ліг на спину і покотився з горба покотом. (4) Сіроманець уже не котився його котив вітер. ( 5) Уночі подув такий степовий надлиманський вітер що захиталися навіть скирти. (6) Вовка захопило в лісосмугу і він обійняв лапами якусь деревину навіть учепився за неї зубами але вітер відірвав його від неї. (7) Сіроманця котило на вогні великого висілка він нічого не міг удіяти вітер здував його знесиленого і робив своє... (За М. Вінграновським).

Тире необхідно поставити в реченні….

варіанти відповідей


А. 1,2

Б. 5

 В. 4

Г. 2

Запитання 10

10. Прочитайте текст, виконайте подані після нього завдання , які передбачають вибір речення, що містить певне мовне явище (розділові знаки пропущено). Виберіть правильні відповіді .

(1)  Нарешті однієї ночі підморозило. (2) Стати на лапи Сіроманець не зміг безсилі лапи вже не носили його. (3) Вовк ліг на спину і покотився з горба покотом.(4) Сіроманець уже не котився його котив вітер. ( 5) Уночі подув такий степовий надлиманський вітер що захиталися навіть скирти. (6) Вовка захопило в лісосмугу і він обійняв лапами якусь деревину навіть учепився за неї зубами але вітер відірвав його від неї. (7) Сіроманця котило на вогні великого висілка він нічого не міг удіяти вітер здував його знесиленого і робив своє... (За М. Вінграновським).


Двокрапку необхідно поставити в реченнях…

варіанти відповідей

А. 2

Б. 7

В. 5

Г. 4

Запитання 11

11. Двокрапку необхідно поставити в реченні :

варіанти відповідей

А. Лози висип кручі ліс все блищить і сяє на сонці.

Б. Стрибаю я з кручі в пісок до Десни миюся п’ю воду.

В. Батько дід і дядько стають чомусь мовчазними і збентеженими якась підозра з’являється в очах вони починають ділити копиці.


Г. Він відчинив балкон навстіж, свіжістю вітру війнуло в обличчя і це зовсім зняло з душі очманіння.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест