Контрольна робота № 8. Узагальнення й систематизація вивченого

Додано: 13 травня
Предмет: Українська мова, 8 клас
24 запитання
Запитання 1

Прийменником є виділене слово в реченні

варіанти відповідей

Я люблю свій рідний край.

Посадила край дороги тополю.

Пісне, серця мого не край!

Як пахнуть квітами простори.

Запитання 2

Усі прийменники пишуться окремо в рядку

варіанти відповідей

по/ряд, за/для, о/крім, відповідно/до, з/поміж

із/за, під/час, по/серед, по/при, з/середини

на/вкруг, по/переду, по/руч, по/заду, не/залежно/від

з/метою, у/результаті, у/зв’язку/з, згідно/з

Запитання 3

Неправильно вжито прийменник у варіанті

варіанти відповідей

сходіть по молоко

надішли по адресі

заходьмо по двоє

наказ по коледжу

Запитання 4

Виділене слово є сполучником, і його треба писати разом у реченні

варіанти відповідей

Попросив, що/б розбудили о сьомій.

Цікаво, що/б могло статися.

Довго думав, що/б таке тобі подарувати.

Що/б не сказав ти, відповідь буде однакова.

Запитання 5

Визначити рядок, у яких сполучник з'єднує частини складного речення.

варіанти відповідей

Чоловічий хор «Мужність» успішно виступив на фестивалі хорових та оркестрових колективів

Нещодавно відбулося обласне свято народного танцю, і переможці одержали дипломи, подяки, пам'ятний кубок

З нагоди відзначення Міжнародного дня музеїв краєзнавчий музей провів День відкритих дверей і Тиждень музеїв області

Краєзнавчий музей провів День відкритих дверей і Тиждень музеїв області

Запитання 6

Знайди речення зі сполучником

варіанти відповідей

Дбай ,сину, про своїх друзів та батьків.

Добрі друзі -запорука успіху.

Не гріє сонце на чужині.

Село стояло у величезній балці.

Запитання 7

Вибери речення із часткою

варіанти відповідей

В долині – луки та колосся.

Криниця била із скелі.

Марко любив здиратися збоку на скелю й сидіти там, дивлячись на блакитне небо.

 Вона мені не ворог, а подруга.

Запитання 8

Через дефіс треба писати всі частки рядка

варіанти відповідей

отакий/то, як/небудь, казна/що

дарма/що, іди/но, будь/коли

таки/так, тільки/но, будь/як

Запитання 9

Тільки частки записано в рядку:

варіанти відповідей

хай, не, -сь, лише, таки;

аби-, де-, сь-, чи-, у;

посеред, попід, то, ні, хай

Запитання 10

Установіть відповідність між виділеними словами і частинами мови


1. Прийменник

2. Сполучник 

3. Частка 

4. Вигук


А. Дзвенять гаї, мов арфи, а день біжить, сміється

Б. Нехай не знає втоми та рука, що добре зерно в добру землю сіє

В. Ох, яка буря знялася на морі.

Г. Стрункі сосни велично впираються вершина ми в небо.

варіанти відповідей

1В; 2А; 3Г; 4Б

1В; 2Б; 3Г; 4А

 1Г; 2А; 3Б; 4В

1А; 2Г; 3Б; 4В

Запитання 11

Виберіть особливості службових частин мови (дві правильні відповіді)

варіанти відповідей

не мають самостійного лексичного значення

не мають морфологічних ознак (роду, числа, відмінка, часу тощо)

мають самостійне лексичне значення

у реченні виступають другорядними членами речення

Запитання 12

Синтаксис - це...

варіанти відповідей

розділ граматики, що вивчає граматичну будову словосполучень та речень у мові;

розділ мовознавчої науки, що вивчає граматичну будову слова;

розділ мовознавчої науки, що вивчає частини мови;

розділ граматики, що вивчає вимову голосних і приголосних звуків, чергування звуків

Запитання 13

Тип зв'язку слів - керування - в усіх словосполученнях рядка:

варіанти відповідей

 цікава книга, прийдуть увечері, гарно вбрана

розпорядження директора, читати книгу, дехто із учнів

староста класу, видно кожному, добре вчитися

моя версія, красиво оформити, зимовий пейзаж

Запитання 14

Типом зв'язку слів у реченні - узгодженням - зв'язані всі словосполучення у рядку

варіанти відповідей

зимова казка, похмуре небо, плаче дощем

 сміється сонце, високо в небі, усміхнена дівчина

морський пейзаж, літературний герой, місто Київ

скласти іспит, прийти на допомогу, сісти за кермо

Запитання 15

Оберіть спосіб зв'язку прилягання:

варіанти відповідей

заснув міцно

 відстояти незалежність

привітна усмішка

мій зошит

Запитання 16

Правильно підкреслено граматичну основу в  реченні 

варіанти відповідей

Туристське спорядження вони поклали в човен.

Турбуватися про батьківобов’язок дітей. 

Гетьмани, гетьмани, якби то ви встали, встали, подивились на той Чигирин! 

Стоять віддалік одна від одної над річкою три верби.

Запитання 17

Між підметом і присудком не ставиться тире в реченні (розділові знаки пропущені)

варіанти відповідей

Поезія це завжди неповторність.

Поезія це свято, як любов.

Поети біографи народу.

Ти пісня моя лебедина... 

Запитання 18

Обставина, виражена інфінітивом, є в реченні 

варіанти відповідей

Настав час  прощатися.

Дівчина пішла в поле подивитися на квіти.  

Любив я спостерігати за птахами.

Вік прожити — не поле перейти.

Запитання 19

Укажіть, яке із наведених речень НЕ є називним. 

варіанти відповідей

Вузенька вуличка.

Рання весна.

Холодні, голі віти.

Земля нездолана і горда.

Запитання 20

Односкладним безособовим є речення 

варіанти відповідей

По селу застрибало відлуння цокоту сокири.

Батьківщину і матір не вибирають.

Напечемо солодкої цибулі, із підчеревини нашкваримо шкварок. 

Навколо запахло чебрецем і м'ятою.

Запитання 21

Односкладним означено-особовим є речення 

варіанти відповідей

Бережи честь змолоду.

Ночвами моря не перепливеш.

Щозміни норму виконуємо на сто відсотків.

Поспішайте творити добро!

Запитання 22

 Неповним є речення  

варіанти відповідей

Моя свобода – завжди при мені.

Поезія – це завжди неповторність.         

Кохання, вірність – істини одвічні.

Чужа душа – то, кажуть, темний ліс.

Запитання 23

Укажіть односкладне речення, тип якого визначено неправильно

варіанти відповідей

Молюся, знову уповаю, і знову сльози виливаю. (неозначено-особове) 

Співаймо, сестрице, веснянку. (означено-особове)

З молодої ольшини роблять свистки. (неозначено-особове)

Решетом воду не носять. (узагальнено-особове)

Запитання 24

Укажіть варіант, у якому правильно визначено місце тире в неповному реченні.

варіанти відповідей

Це була невеличкавимазана білою глиною комірчина. В кутку лежанка — поряд з нею піл, під протилежною стіною незграбний, нічим не засланий стіл, а на ньому — чималий окраєць хліба.

Це була невеличкавимазана білою глиною комірчина. В кутку лежанка — поряд з нею піл — під протилежною стіною незграбний, нічим не засланий стіл — а на ньому чималий окраєць хліба.

Це була невеличкавимазана білою глиною комірчина. В кутку — лежанка, поряд з нею піл, під протилежною стіною — незграбний, нічим не засланий стіл, а на ньому — чималий окраєць хліба.

Це була невеличкавимазана білою глиною комірчина. В кутку — лежанка, поряд з нею — піл, під протилежною стіною — незграбний, нічим не засланий стіл, а на ньому — чималий окраєць хліба.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест