Контрольна робота Однорідні члени речення

Додано: 5 квітня 2022
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 3073 рази
24 запитання
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1] Іду полем і милуюся пишним різнотрав’ям. [2] Біля дороги квітне петрів батіг, серед пшениці ростуть сині волошки, а біля ставка ─ червоні маки. [3]Безперечно, квіти─ це вияв приязні й поваги. [4] Але на думку наших предків вони мали ритуальну значущість.

1.Виділене слово в третьому реченні можна замінити на


варіанти відповідей

А мабуть

Б ймовірно

В звичайно

Г між іншим

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1] Іду полем і милуюся пишним різнотрав’ям. [2] Біля дороги квітне петрів батіг, серед пшениці ростуть сині волошки, а біля ставка ─ червоні маки. [3]Безперечно, квіти─ це вияв приязні й поваги. [4] Але на думку наших предків вони мали ритуальну значущість.  

2. Однорідні присудки є в реченні

варіанти відповідей

А у 1

Б у 2

В у 3

Г у всіх

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1] Іду полем і милуюся пишним різнотрав’ям. [2] Біля дороги квітне петрів батіг, серед пшениці ростуть сині волошки, а біля ставка ─ червоні маки. [3]Безперечно, квіти─ це вияв приязні й поваги. [4] Але на думку наших предків вони мали ритуальну значущість.

3. Пунктуаційну помилку допущено в реченні


варіанти відповідей

А 1

Б 2

В 3

Г 4

Запитання 4

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1] Іду полем і милуюся пишним різнотрав’ям. [2] Біля дороги квітне петрів батіг, серед пшениці ростуть сині волошки, а біля ставка ─ червоні маки. [3]Безперечно, квіти─ це вияв приязні й поваги. [4] Але на думку наших предків вони мали ритуальну значущість.

4. Правильна характеристика першого речення в рядку


варіанти відповідей

А двоскладне, поширене

Б односкладне, безособове

В двоскладне, ускладене однорідними членами



Г односкладне, означено-особове

Запитання 5

5. Однорідні члени речення є в рядку (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

А Учора біля озера було багато людей.

Б Удовина хата була висока світла й дзвінка.

В Непересічною здається нещодавня знахідка в Чернігові великого давньоруського скарбу.

Г Барвиста небесна дуга веселки набирає воду з річки.

Д Умиті дощами холодні дні принесла осінь.

Запитання 6

6.Між однорідними членами речення та узагальнювальним словом ставиться тире в реченні (розділові знаки пропущено)

.



варіанти відповідей

А Високі береги зеленувата вода лози усе було залите гарячим сонцем.

Б Усе тимчасове інструкції слова і гроші.

В Усе забудеться морози і люта завія.

Г Усе я пізнав там і втрати зловісні і радість і горе і спів солов’я

Д Мене радує усе синє небо і пташиний спів і високе дерево і низька трава.

Запитання 7

7. Однорідні означеннями наявні в реченні (розділові знаки пропущено)

.



варіанти відповідей

А Працею людина і сильна і красива.

Б Ми хоч бідні але чесні.

В Тонка і ніжна сильна і мужня річ гідність людської особистості

Г А людина вмістилище вічне одночасно й доброго і злого.

Д Мабуть, вона буде ще вимогливішою, ще прискіпливішою

Запитання 8

8. Однорідні підмети є в реченні







варіанти відповідей

А Віяло молоком і дозрілою суницею.

Б Жайворонкова пісня розбуркує в душі добрість, щирість, любов до всього.

В Усе набрало якоїсь святковості, незвичності, таємничості.

Г З лісу в широких киреях виходять вечір і туман.

Д Уже червоніють помідори, і ходить осінь по траві.

Запитання 9

9.Правильно розставлено розділові знаки в реченні





варіанти відповідей

А А ріка життя все шумить і піниться, і стогне

Б Зимове сонце з'явилося на мить, і заховалося за хмарами.

В Усяке птаство як-от: деркачів, перепілок, куликів, курочок — можна було викосити косою з трав або впіймати.

Г Кожен кущик, горбок, долина, стежечка — усе це йому знайоме.


Д Прокинулися ліс, поле, і дорога

Запитання 10

10. Перед однорідними членами треба поставити двокрапку, а після них — тире в реченні (розділові знаки пропущено)


.




варіанти відповідей

А Слово може стати і ніжною запашною квіткою і живою водою і гострим ножем і розжареним залізом і брудом.

Б А тим часом місяць пливе оглядать і небо і зорі і землю і море та глянуть на люди що вони говорять щоб Богові вранці про те розказати

В Усі зібралися в низенькій але досить просторій рубці штурмана-механіка дивилися завороженими очима на блискучі важелі широкі пульти.

Г Сміється небо і вершини підкови згублені в полях і хміль повитий на балконі і місяць в синіх небесах.

Д Усе на світі неземними узами чебрець і сніг журавку і печаль єднає мудро благовісна музика.



Запитання 11

11.Укажіть речення з однорідними членами






варіанти відповідей

А Сонечко встає, і в росі трава.

Б І знов прийшла весна-красна, і знов зазеленіло поле, і розвилася верба рясна.

В По діброві вітер виє, гуляє по полю, край дороги гне тополю до самого долу.

Г Тиша... Блакить... Сонце...

Д Спустився вечір, і гірські хребти заблищали

Запитання 12

12.Укажіть речення з однорідними підметами







варіанти відповідей

А У повітрі пахло розквітлими садами, молодими травами, зігрітою землею.

Б Пролітають над слободою то журавлині ключі, то косяки диких гусей.

В На села, ниви і поля веселе сонце ллє проміння.

Г І дзвенить вітерець, і листочки тріпочуться ніжно.

Д У її словах не було ні фальші, ні лукавості, ні хитрування.

Запитання 13

13. Укажіть речення, у якому допущено помилку у вживанні розділових знаків між однорідними членами:







варіанти відповідей

А Неспокій, рух і боротьбу я бачив скрізь: у дубовій і вербовій корі, у старих пеньках, у болотній воді.

Б Жінкам добирають елегантні, не дуже яскраві квіти, як-от: троянди, тюльпани, гвоздики.

В Усе його цікавило: дорога, ліс, звірі.

Г Усе навколо: дерева, птахи, люди сповнене весняної пружності.

Д Ми відвідали не тільки музей, а й встигли побувати в картинній галереї

Запитання 14

14.Укажіть речення з неоднорідними означеннями (розділові знаки пропущені):



варіанти відповідей

А Голубі сині фіолетові пасма хмар снувались над горами.



.


Б Полум'я билося на вітрі величезним червоним птахом.

В Мати зажурена заклопотана сумна

Г Кругом хати росли старі велетенські волоські горіхи


Д Рівна прозора проста до геніальності нота з’єднує віки.


Запитання 15

15.Укажіть речення, у якому пропущена двокрапка після узагальнювального слова перед однорідними членами:







варіанти відповідей

А Весною усе прокидалось та цвіло і пахло навкруги.

Б Під вікном у нас на травичці жили в рукавичці жабка, мишка і півник.

В Протоптані від хати стежки бігли в усі боки до школи, до криниці, до ставка.


Г Білою сніговою ковдрою були вкриті хати, дерева, поля, дороги.

Д Облетіли вже клени, каштани і яблуні.

Запитання 16

16.Укажіть речення з однорідними означеннями







варіанти відповідей

А Будь майстром, постом, художником в улюбленій справі.

Б У руку взяв зерно важке і повне й кинув у землю.

В Чорна ніч спливала з чорного неба на чорну землю.

Г Польова дорога вела до густого соснового бору.

Д Між галузками кущів метушилися й цвірінькали горобці.

Запитання 17

17. Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини Люблю я теплі травневі вечори… додати фрагмент рядка






варіанти відповідей

А … тоді так мріється про щось небуденне.

Б… зі щебетанням птахів у нашому саду.

В… але не терплю холодних листопадових.

Г… вдихаючи пахощі яблуневого цвіту.

Д… хоча й червневі мають свої принади.

Запитання 18

18. Не є однорідними означення в реченні (розділові знаки пропущені)



варіанти відповідей

А Мені хочеться життя яскравого блискучого діяльного.

Б У голосі вартового звучать людяні теплі співчутливі нотки.

В Лупиться під палючим сонцем старенький вмитий дощами дах.

Г І невідомі карі очі хтось інший буде цілувати.

Д Радісні щасливі окрилені поверталися з табору дітлахи.

Запитання 19

19. Правильна характеристика речення в рядку

Даремно ходиш стежкою крутою.







варіанти відповідей

А просте, двоскладне, ускладнене, поширене, повне,розповідне

Б просте, односкладне, означено-особове, поширене, розповідне

В просте, односкладне, узагальненоособове, поширене, розповідне

Г просте, односкладне, безособове, поширене, розповідне.

Д просте, двоскладне, неускладнене, поширене, повне,розповідне

Запитання 20

20. Пунктуаційну помилку допущено в реченні







варіанти відповідей

А Сумними довгими ключами летять у вирій журавлі.

Б Візьми й допоможи матері занести важкі кошики.

В Ні вдень ні вночі немає від гуркоту спокою.

Г Прокинулися ліси і птахи у лісах, і поля, і села.

Д Світло погасло як у нашій кімнаті, так і в сусідніх

Запитання 21

21. Укажіть речення з однорідними обставинами





варіанти відповідей

А Є в коханні і будні, і свята.

Б Сказала Мотря спокійно, але насмішкувато .

В Міркуйте непоквапно, але дійте рішуче, поступайте великодушно, але стійте непохитно.

Г Теплий грім у синій хмарі грима, дрібен дощик сіється в траву.

Д Він не чує ані жалю в серці, ані гніву.

Запитання 22

22. Укажіть речення з однорідними присудками







варіанти відповідей

А Гей, поля жовтіють, і синіє небо, плугатар у полі ледве маячить.

Б 3 моря подув холодний вітер і пригнав чорні хмари.

В Вода прибувала з дивовижною швидкістю, вже затопило ліси, сінокоси, городи.

Г Нам слово треба для життя, для дії

Д Ростуть мої діти, мої надії

Запитання 23

23. Укажіть речення, у якому є зайва кома між однорідними членами






варіанти відповідей

А Тут була зброя, шолом, щити, і сагайдаки, і навіть одяг.

Б їй довелося пережити радість і смуток, захоплення і розчарування.

В Як батьки, так і діти були задоволені екскурсією.

Г Іній обліпив усі дерева, кущі навіть кожну травинку і стеблинку.



Д Михайлик зірвався ні світ, ні зоря.

Запитання 24

24.Укажіть речення, у якому не ставлять коми між однорідними членами, з'єднаними повторюваними сполучниками (розділові знаки пропущені):



ВБ Ні вдень ні вночі не мала мама спокою.гармати не допоможуть ворогу в бою.

у


варіанти відповідей

А Хлопці вчились або в садку або в хаті.

Б Ні вдень ні вночі не мала мама спокою.

В Чи то садок видніє чи город?



Г Ні танки ні гармати не допоможуть ворогу в бою.

Д Я починаю спускатись не то в легкий сон не то в дрімоту.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест