Самостійна робота. Пряма мова

Додано: 26 вересня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 510 разів
26 запитань
Запитання 1

Правильно поставлені розділові знаки при прямій мові в реченні:

варіанти відповідей

Син у захопленні спитав у матері: «Звідки взялися ці квіти в нашому саду?»

«Гарно і затишно на серці стало», стиха мовив хлопчик.

 Жінка спитала, чого ти мовчиш.

 «Яка ти розкішна, земле», - думала Маланка. – «Весело засівати тебе хлібом, прикрашати тебе зелом, заквітчати квітками».

Запитання 2

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

Парубки жартували, «Ходи, Івасю, з нами».

Дядько крикнув: «Куди йдете, молодці?!» і повернувся до юрби.

«Дерево берегти треба, — вчив лісник і додав, — хоч дихати сміливо буду».

«Йди ,ледацюго! — ридала мамина розпука: За що мені таке горе?»

«Тобі завжди клепки бракувало!» — сердилася бабуся, ніби градом сипала.

Запитання 3

Правильно оформлено пряму мову в реченні

варіанти відповідей

«Нізащо не піду працювати вихователькою!», — скаржилася дівчина по телефону.

Маленький Павлусь сперечався: «Тиша, тиша,тиша» — і реготав.

Аня лепетала: «Де зайченя, де зайченятко?»

«Тобі зараз не до мене» — так невпевнено промовляв він у дверях.

«Ще зовсім трохи», — казала я собі, — «Вже майже сьома...»

Запитання 4

Правильно оформлено пряму мову в реченні

варіанти відповідей

«Ця сцена надто довга, — міркував сценарист і додав: — Хоча, з іншого боку, мегаважлива».

 «Все встигнемо — запевняла художниця режисера, — обіцяю вам».

«Завтра поїдемо в гори» — планував режисер.

Асистентка дивувалася — «Хіба три дні буде достатньо на таку кількість сцен в горах?»

«Таки негода, — мовив оператор, — «зачекаємо до ранку».

Запитання 5

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?

«Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.

Чоловік, піднявши злегка картуза, повагом промовляє – «Люди, схаменіться».

 «Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.

 «М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».

Запитання 6

Укажіть речення з прямою мовою (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Брат сказав я йду до міста а ти залишайся вдома.

Усе іде але не все минає над берегами вічної ріки.

Вгамуйся думко не літай так буйно.

Лелеки щовесни прилітали виводили діток знову відлітали.

Запитання 7

Пряму мову в реченні:

Хлопчик пояснював: «Між нами виникла суперечка через місце за столом і я штовхнув Левка ліктем, так що він гепнув долілиць з мого стільця»

правильно передано непрямою мовою в рядку

варіанти відповідей

Хлопчик пояснював, що між ними виникла суперечка через місце за столом і він штовхнув Левка ліктем, так що він гепнув долілиць з його стільця.

Хлопчик пояснював, що між ними виникла суперечка через місце за столом і я штовхнув Левка ліктем, так що той гепнув долілиць з його стільця.

Хлопчик пояснював, що між ними виникла суперечка через місце за столом і він штовхнув Левка ліктем, так що той гепнув долілиць з мого стільця.

 Хлопчик пояснював, що між ними виникла суперечка через місце за столом і він штовхнув Левка ліктем, так що той гепнув долілиць з його стільця.

Запитання 8

Пряму мову в реченні:

Бабуся попросила: «Залишся сьогодні вдома хоч до обіду, якщо це не надто зіпсує твої плани, бо я погано себе почуваю»

правильно передано непрямою мовою в рядку


варіанти відповідей

Бабуся попросила залишитися сьогодні вдома, якщо це не надто зіпсує мої плани, бо вона погано себе почувала.

Бабуся попросила залишитися сьогодні вдома, якщо це не надто зіпсує твої плани, бо вона погано себе почувала.

Бабуся попросила залишитися сьогодні вдома, якщо це не надто зіпсує мої плани, бо я погано себе почувала.

Бабуся попросила залишитися сьогодні вдома, якщо це не надто зіпсує твої плани, бо я погано себе почувала.

Запитання 9

Укажіть варіант правильного оформлення діалогу

варіанти відповідей

-- «Як ти учишся, Семене» – «„Трійки в табелі у мене...» – 

 – Як ти учишся; Семене?

– «Трійки в табелі у мене..»

– Як ти учишся, Семене?

– Трійки в табелі у мене... 

– Як ти учишся, Семене? – Трійки в табелі у мене.

Запитання 10

Вкажіть речення, яке відповідає поданій схемі (розділові знаки вилучено).

«П»,- а.

варіанти відповідей

Один стародавній філософ пояснюв Людина має слухати вдвічі більше, ніж говорити  

Мудрець наполягав Краще слухати, ніж говорити

Будь уважним слуха­чем з початку і до кінця пропонує Дейл Карнегі

Дружня сім'я завжди наголошує батько.гори зрушить .

Запитання 11

У якій схемі правильно поставлено розділові знаки у реченні з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.

Прощай наша Січ сказали вони майже в один голос і після хвилини мовчання додали Хай же Бог тебе боронить від усякого нещастя!

варіанти відповідей

«П, - а , - П».

  «П, - а : - П».

 «П, - а , - п».

 «П! – а: - П! »

Запитання 12

Розділові знаки для передачі чужої мови правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

«Добрий вечір вам»: заспівав позаду тоненький дівочий голос.

«Ні, — сказав сам собі Василько — щуки я не піймаю, бо вона прудка».

«Життя мені всміхалося, — говорив Франко, — а діти були промінням».

Мама сказала: як же ж мені сумно, хочу побачити рідненьку сестру.

Запитання 13

Прочитайте діалог.

— Марічко, роздрукуй нарешті пакет потрібних документів, – укотре емоційно нагадав тато.

— На жаль, сьогодні не зможу: треба замінити картридж, а новий привезуть лише завтра, – відповіла донька.

Точно передає зміст діалогу речення


варіанти відповідей

Марічка поскаржилася, мовляв, фарба в картриджі швидко закінчується через те, що тато постійно просить щось роздрукувати.

Марічка знову відмовилася роздрукувати пакет документів, хоча тато емоційно вчергове нагадав про це.

Татові не сподобалося, що через використаний картридж Марічка ніяк не може роздрукувати пакет потрібних документів.

Тато емоційно нагадав Марічці роздрукувати пакет потрібних документів, але донька сказала, що не зможе через використаний картридж.

Запитання 14

Прочитайте діалог.


(1) Першокласник Сергійко, повернувшись зі школи, сказав:

(2) - Я до школи не піду.

(3) - "Чому?" - здивувалася бабуся.

(4) - Бо там треба писати й читати, а я не вмію, а розмовляти я вмію, так на уроках не дозволяють.


Правильно оформлено всі частини діалогу, ОКРІМ позначеної цифрою

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 15

Роман повторив мені ще раз: «Ти мусиш зачекати на мене біля офісу, поки я зустрінуся з інвесторами, адже наш перекладач занедужав, а більше ніхто з команди не знає італійської»

правильно передано непрямою мовою в рядку

варіанти відповідей

Роман повторив мені ще раз, що я мушу зачекати на нього біля офісу, поки він зустрінеться з інвесторами, адже наш перекладач занедужав, а більше ніхто з команди не знає італійської.

Роман повторив мені ще раз, що ти мусиш зачекати на мене біля офісу, поки я зустрінуся з інвесторами, адже їхній перекладач занедужав, а більше ніхто з команди не знає італійської.

Роман повторив мені ще раз, що ти мусиш зачекати на нього біля офісу, поки він зустрінеться з інвесторами, адже їхній перекладач занедужав, а більше ніхто з команди не знає італійської.

Роман повторив мені ще раз, що я мушу зачекати на нього біля офісу, поки він зустрінеться з інвесторами, адже їхній перекладач занедужав, а більше ніхто з команди не знає італійської.

Роман повторив мені ще раз, що мусить зачекати на мене біля офісу, поки він зустрінеться з інвесторами, адже наш перекладач занедужав, а більше ніхто з команди не знає італійської.

Запитання 16

Пряму мову в реченні:

У консульстві нам повідомили: «Вашу заяву відхилили через невідповідність декларації Кириленка та відсутність його сертифікатів про професійну діяльність, хоча заяви інших учасників групи могли задовольнити без вашого підтвердження, якщо вони зацікавлені»

правильно передано непрямою мовою в рядку

варіанти відповідей

У консульстві нам повідомили, що вашу заяву відхилили через невідповідність декларації Кириленка та відсутність його сертифікатів про професійну діяльність, хоча заяви інших учасників групи могли задовольнити без їхнього підтвердження, якщо вони зацікавлені.

У консульстві нам повідомили, що нашу заяву відхилили через невідповідність декларації Кириленка та відсутність наших сертифікатів про професійну діяльність, хоча заяви інших учасників групи могли задовольнити без нашого підтвердження, якщо вони зацікавлені.

 У консульстві нам повідомили, що нашу заяву відхилили через невідповідність декларації Кириленка та відсутність його сертифікатів про професійну діяльність, хоча заяви інших учасників групи могли задовольнити без нашого підтвердження, якщо вони зацікавлені.

У консульстві нам повідомили, що вашу заяву відхилили через невідповідність декларації Кириленка та відсутність його сертифікатів про професійну діяльність, хоча заяви інших учасників групи могли задовольнити без нашого підтвердження, якщо вони зацікавлені.

У консульстві нам повідомили, що нашу заяву відхилили через невідповідність декларації Кириленка та відсутність наших сертифікатів про професійну діяльність, хоча заяви інших учасників групи могли задовольнити без вашого підтвердження, якщо вони зацікавлені.

Запитання 17

Вкажіть речення, яке відповідає схемі А: “П?” (розділові знаки вилучено)

варіанти відповідей

Не на тебе ждать я буду поет відповідає.

Лицар крикнув От спасибі.

Тут поет запитав Хто там.

Запитання 18

Яка схема відповідає поданому реченню (розділові знаки пропущено).

Прийде коза до воза і скаже Ме!

варіанти відповідей

„П!” – а.

„П, – а: – П!”

А: „П!”

„П, – а, – п!”

Запитання 19

У якій репліці допущено помилку щодо розділових знаків:

Чоловік, прийшовши із роботи, гукає до жінки:

– Галю!

– Якого чорта кричиш? – чує у відповідь.

– Галю, іди сюди – знову кличе чоловік.

– Га?

– Я гроші одержав.

– Так би й сказав, а то розкричався, – уже лагідніше мовила дружина.

варіанти відповідей

перша

друга

третя

шоста

Запитання 20

Яке речення записано правильно:

1. „Без одного Василя, – кажуть в народі – обійдеться весілля.”

2. „Дівчина – як тінь: ти за нею – вона від тебе; ти від неї – вона за тобою”, – говорив колись мій дідусь.

3.„Хто матір забуває, того Бог карає, – писав Кобзар, а далі, – того діти цураються…”

варіанти відповідей

перше

друге

третє

Запитання 21

Без усякої іншої науки ще можна обійтися писав І. Срезневський

без знання рідної мови обійтися не можна.


Подане речення відповідає схемі:

варіанти відповідей

 «П», — а.

 «П! — а. — П...»

  «П, — а: — П».

  «П, — а, — п».

Запитання 22

Лапки вжито правильно у варіанті:

варіанти відповідей

  "Ті школярі,— писав В.О.Сухомлинський, — які нічого, крім підручників, не читають, дуже поверхово оволодівають знаннями".

 Ті школярі,— "писав В.О.Сухомлинський",— які нічого, крім підручників, не читають, дуже поверхово оволодівають знаннями.

  "Ті школярі",—писав В.О.Сухомлинський,— "які нічого, крім підручників, не читають, дуже поверхово оволодівають знаннями".

  "Ті школярі", — писав В.О.Сухомлинський,— які нічого, крім підручників, не читають, дуже поверхово оволодівають знаннями."

Запитання 23

Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

Один мудрець вдало підмітив: Чим більше пізнаєш людей, тим більше починаєш любити тварин.

Павло Тичина сказав про Сковороду «Великий наш філософ щедру залишив нам спадщину по собі..».

Докинула Василина і пояснила подрузі, — Взимку цілі ночі просиджує над книжками».

Коли садили капусту, господарка хапалася за голову — «Дай же, Боже, час добрий! Щоб моя капусточка приймалась і в головки складалась!"

«А в нашій учительській роботі треба, щоб минули роки й десятиліття, поки стане людиною той, хто несміливо переступив поріг школи і вивів на папері олівцем перші палички та кружечки, написав перше слово»,- думав учитель.

Запитання 24

Прочитай текст і виконай завдання


(1)Уміння радіти чужим успіхам мірило шляхетності. (2)Якщо людину підтримати похвалити підкреслити щось хороше в ній вона намагається дорівнювати уявленню яке про неї склалося. (3)Ось чому так важливо з дитинства культивувати в людині почуття власної гідності відчуття певної „собівартості” аби згодом не склався комплекс меншовартості. (4)Недарма кажуть Якщо казати людині постійно що вона свиня то згодом вона зарохкає. (5)Не ввічливо кидати компліменти малознайомим або незнайомим людям.


Речення з прямою мовою

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 25

Речення з прямою мовою записано в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Хай замріяна весна тобі розкаже як вірно я тебе кохаю.

Ні не клич мене весно казала я їй не чаруй і не ваб надаремне.

А жовте листя осені шепоче щоб швидко-швидко йшла вже геть.

Хто вам сказав що я слабка що я корюся долі?

Запитання 26

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

«Може, у цій лісовій хатинці ховається зараз Мавка» – подумалось мені.

Мені сказав розумний садівник: «Коли пересаджуєш дерево, роби це з любов’ю».

«Краса і мудрість – писав Еріх – не розкіш, не привілей, а радість, дарована всьому світу».

Мирослав Дочинець радить – «Не виставляй напоказ усе, що маєш, – завтра вже нікого не здивуєш».

«Стерегти ліс», – сказав Харитон – «треба не рушницею, а любов’ю».

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест