КР Складне речення. Текст

Додано: 18 травня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 128 разів
19 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте подані після нього за­вдання, що мають по чотири варіанти відпові­дей, із яких лише одна правильна. Оберіть правиль­ну відповідь. Обираючи відповідь, беріть до уваги тіль­ки те, що стверджується в тексті або про що в ньому йдеться.

(І) Ніколи і жодному народу незалежність не да­валась просто так. (2) Незалежність, як свобода, має свою ціну. (3) Але тільки раб, якого позбавили щоденної юшки, жалкуватиме за нею, забуваючи, що вона теж має ціну — ланцюг.

(4) Зрозуміло, що далеко не всі країни вітають по­яву на карті світу незалежної України. (5) Не так про­сто вписатися в коло геополітичних інтересів, де всі місця давно зайняті і ніхто не бажає «посунутись». (6) Формування національної гідності і патріотиз­му немислиме без тривалого життя у власній державі (О. Тризна).

Укажіть, до якого стилю мовлення належить текст:

варіанти відповідей

наукового

публіцистичного

художнього

офіційно-ділового

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте подані після нього за­вдання, що мають по чотири варіанти відпові­дей, із яких лише одна правильна. Оберіть правиль­ну відповідь. Обираючи відповідь, беріть до уваги тіль­ки те, що стверджується в тексті або про що в ньому йдеться.

(1) Ніколи і жодному народу незалежність не да­валась просто так. (2) Незалежність, як свобода, має свою ціну. (3) Але тільки раб, якого позбавили щоденної юшки, жалкуватиме за нею, забуваючи, що вона теж має ціну — ланцюг.

(4) Зрозуміло, що далеко не всі країни вітають по­яву на карті світу незалежної України. (5) Не так про­сто вписатися в коло геополітичних інтересів, де всі місця давно зайняті і ніхто не бажає «посунутись». (6) Формування національної гідності і патріотиз­му немислиме без тривалого життя у власній державі (О. Тризна).

У реченнях 1—3 автор, стверджуючи, що сво­бода має свою ціну, доходить висновку, що:

варіанти відповідей

не всім потрібна воля

за незалежність треба платити зниженням рів­ня життя

не всі народи спроможні вибороти незалеж­ність, бо вона має занадто високу ціну

свобода — найвища цінність, тому, виборюючи її, народ не повинен шкодувати за оманливими вигодами рабства

Запитання 3

9. Заголовок тексту повинен відображати

варіанти відповідей

А) тип мовлення;

Б) тему та головну думку тексту;


В) стиль мовлення.


Запитання 4

7.З яких частин складається текст?

варіанти відповідей

Зачин, основна частина, кінцівка

Основна частина, кінцівка, зачин

Кінцівка, зачин, основна частина,

Запитання 5

4. Мікротема - це

варіанти відповідей

А) основний зміст абзацу;

Б) кількість абзаців

В) висновок, що робить автор;

Запитання 6

2.Тема тексту - це...

варіанти відповідей

А) те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;

Б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;

В) оцінка предмета чи явища;

Запитання 7

Кома не ставиться в реченні

варіанти відповідей

Шумить і шепче і триводить вітер у гаю.

Завод і лан місто і село усе злилося разом.

Заспівали брати і сестроньки.

Їхав козаченько лугом долиною лісочком.

Запитання 8

Назавжди в пам’яті день, коли …

Вкажи вид підрядної частини:

варіанти відповідей

обставинна часу

обставинна умови

з’ясувальна

означальна

обставинна причини

Запитання 9

Коли їхали автострадою, …

Вкажи вид підрядної частини:

варіанти відповідей

обставинна часу

обставинна умови

з’ясувальна

означальна

обставинна причини

Запитання 10

Із розкладу учні дізналися, коли …

Вкажи вид підрядної частини:


варіанти відповідей

обставинна часу

обставинна умови

з’ясувальна

означальна

обставинна причини

Запитання 11

Коли хочеш поваги до себе, …

Вкажи вид підрядної частини:


варіанти відповідей

з’ясувальна

обставинна причини

означальна

обставинна умови


обставинна часу

Запитання 12

Тире треба ставити між частинами складносурядного речення

варіанти відповідей

Тепло було й вишні цвіли рясно.

Заснули доли і полонила в тиші спить.

Ураз труснуло всю світобудову і тиша впалана свічадо плес.

Чи то мій сон чи просто чорна магія чола.

Запитання 13

Позначте 2 складні речення, між частинами котрих не ставиться кома.

варіанти відповідей

Сьогодні йде дощ і вітер стих.

Хай квітнуть сади й усміхаються діти!

Як радіти життю то воно вдасться!

Або не сокіл я або спалила неволя крила.

Ми почнемо і за нами потягнуться інші.

Запитання 14

У якому реченні є відокремлена прикладка?

варіанти відповідей

Усім, крім Анатолія, склали іспит на відмінно.

На землі лежало листя, зів'яле восени.

Моя подруга, кураторка культурних проєктів, створила онлайн платформу.

Незважаючи на несприятливі обставини, діти змогли відвідати зоопарк.

Запитання 15

Скільки граматичних частин в реченні? Любов виникає з любові; коли хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю.

варіанти відповідей

2

3

4

5

Запитання 16

Познач складне речення із сурядним і підрядним зв’язком.



 


   

   

варіанти відповідей

До польового стану вони під’їхали саме в обідню пору, коли притомлені люди сідали на землю, а здивовані соняшники придивлялись до них…

(М. Стельмах)

    І чого він такий лихий, ти не знаєш? (О. Довженко)

Обридло жабам, як на гріх, в болоті жити самостайно… (Л. Глібов)

Запитання 17

Сполучне слово в складнопідрядному реченні виконує синтаксичну роль

Хлопці хотіли сміятися з того, що побачили .



 

  

 

 

варіанти відповідей

підмета

додатка

 означення

 обставини.

Запитання 18

Познач безсполучникове речення


  


  

  

варіанти відповідей

Ти нам шлях показала, який під зірницями блиска… (А. Малишко)

Відчутно облисіли дерева, в дібровах замовк пташиний згук, ставки та озерця вкрилися бляшаним падолистом. (З журналу)

Знаєш ти, що таке Батьківщина?(А. Костецький)


Запитання 19

До складнопідрядних з підрядними міри і ступеня належать речення.


варіанти відповідей

Хлопці порозміщувалися так, що кожний держав свого коня за поводи і куняв.

Вози розміщували колом так, що один стояв коло другого.

  Тарас був такий охлялий, що ледве ноги волік.

 Татари підступили під вал так, що їх з лука не можна було досягти.

  

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест