Чотири частини має складне речення:
До складної синтаксичної конструкції Якийсь зелений хаос крутився круг мене і хапав бричку за всі колеса а неба тут було так багато що очі тонули в нім як в морі та шукали за що б зачепитися (розділові знаки пропущено) входить.
Визначте вид складного речення:
Чорта крути за хвіст, а він радий: довший хвіст виросте.
Знайдіть складнопідрядні речення з неоднорідною підрядністю (розділові знаки пропущені)
Речення Там, де став явір понад плаями, знову я чую відлуння пісень: одна верба співає ночами, друга верба співає удень.(В.Марсюк) є складним із
Установіть відповідність між видом речення та прикладом
Вид речення
1. складносурядне
2. складнопідрядне
3. безсполучникове
4. складне з різними видами зв*язку
Приклад
а) І тільки той, хто вірить в Бога, повірить і у себе.
б) Літо, розтрушуючи листя, скидало свої розкішні шати.
в) Над заходом ще трохи ясніло, та притишене село вже обіймала дрімота.
г) Під спекотним сонцем жовтіє велика нива, посеред неї маки червоніють.
д) Була рання весна, і рахманний вечір так поетично зарожевив село, що юна душа не могла сидіти в хаті.
Прочитайте речення.
Сонце зайшло (1) та відблиски неба ще живуть на стрілчастих (2) блискучих ракетах (3) що (4) скільки глянеш (5) височать по всьому степу.
Кόму треба ставити на місці всіх цифр, окрім
Правильно розставлено розділові знаки в реченні:
Правильно поставлено розділові знаки в усіх реченнях, ОКРІМ
Складне речення з різними видами зв'язку можна утворити, якщо до частини Львів традиційно дивує своїх гостей... додати фрагмент
Схемі [ ], і [ ]: [ ] відповідає така складна синтаксична конструкція
Укажіть, які види зв’язку представлені в реченні: Тримаючи в руках серпа, на якому вогко зблискувало сонце, мати ступала над галузиною струмка, і об її ноги билось волоття трави.
Укажіть речення, у якому допущено пунктуаційну помилку.
Укажіть складне речення з безсполучниковим і підрядним зв’язком.
Укажіть схему, що відповідає реченню:
Восени, коли закінчувались польові роботи, люди виходили на берег моря, влаштовували веселі свята, які закінчувались пусканням стріл щастя.
10. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)
Того ранку, (1) до речі, (2) було багато сонця, (3) а трава від роси аж голубіла, (4) й кожна павутина, (5) що її розкидали по світі павуки, (6) тримала по срібній, (7) світлій, (8) як дорогоцінний камінець, (9) краплині.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)
Уся ця подія тривала доти, (1) доки стояло на небі сонце, (2) а дівчинка так і не втомилася стежити за тим серйозним товстуном, (3) зате втомився сам жучок, (4) тож він тут-таки й заснув, (5) щоб набратися сили, (6) а вранці, (7) прокинувшись, (8) переповзти через ту бадилину.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Правильна характеристика речення
Відтоді Київ для мене став ще дорожчим, якимось вищим проявом дійсності, і я використовував найменшу нагоду, щоб побувати тут, щоб відвідати якусь виставу (Ю.Збанацький)
подана в рядку
Речення Аж ось труснуло сніжком, і земля нагадала аркуш паперу, на якім дитина випробувала зелені, руді й сірі фарби (М.Коцюбинський) відповідає схемі
Речення Над світом стояла така тиша, що чути було, як плакала надламана гілка.
У реченні Я вірю добро і краса житимуть вічно ... потрібно поставити такий розділовий знак:
Відповідає схемі [ ] : [ ], [ ].речення (розділові знаки пропущено)
Скільки граматичних основ у реченні: Мати вірила: земля все знає, що говорить чи думає чоловік; на самоті вона тихенько розмовляла з нею, довіряючи свої радощі, болі і просячи, щоб вона родила на долю всякого...(М.Стельмах)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома